JIRA Software

JIRA Software

Software de proyecto y seguimiento de problemas: ¡mira por qué somos el número 1!

4.3/5 (8400 opiniones)

Información general sobre JIRA Software

¿Qué es JIRA Software?

Con JIRA, no hay forma de no mantenerse al tanto. Ya sea que prefieras recibir actualizaciones por correo electrónico, chat o al registrarte en tu dispositivo móvil, JIRA te tiene cubierto. En tu escritorio o sobre la marcha con la nueva interfaz móvil, JIRA ayuda al equipo a hacer el trabajo.

Los problemas están en todas partes: Las tareas, las ideas y las solicitudes se esconden en los documentos, en las cabezas de las personas y en la bandeja de entrada. Usa JIRA para capturar y organizar los problemas del equipo, priorizar y tomar medidas sobre lo que es importante y mantenerte al día con lo que sucede a tu alrededor. JIRA hace todo esto fácil, por lo que el equipo puede perder menos tiempo administrando el trabajo y más tiempo creando un excelente software.

Trabaja como quieras: Tu proceso está en el corazón de todo lo que haces. No calces el trabajo de tu equipo en la mano de obra predeterminada definida por tu rastreador de proyectos. JIRA tiene mano de obra que coincide con los procesos existentes, que puedes adaptar fácilmente a medida que el equipo evoluciona. Usa la herramienta que se adapte al equipo, no cambies al equipo para que se ajuste a la herramienta.

Planificación productiva y potente: Los equipos que necesitan ser efectivos y eficientes eligen JIRA para ayudarlos a capturar, asignar y priorizar el trabajo. Asegúrate de que todos los integrantes del equipo sepan exactamente lo que deben hacer cuando sea necesario y luego mira que el trabajo se haga de manera impecable. Y cuando agregues el poder de Agile a JIRA, con el JIRA Agile add-on, ¡incluso podrás planear sprints ágiles!

Colabora fácilmente: En cualquier equipo, es importante que las personas puedan compartir información fácilmente y buscar ayuda cuando la necesiten. La interfaz simple e intuitiva de JIRA, permite colaborar con compañeros de equipo y hacer el trabajo de manera más eficiente. Si crees que es increíble, te encantará aún más si combinas las funciones @mentions y las funciones de asignación de JIRA con el poder de Confluence y HipChat.

Visibilidad a la velocidad de la luz: Observa los problemas que son más importantes para ti, supervisa los flujos de actividad y comparte información con potentes paneles, tableros y más. Con JIRA, siempre sabrás lo que está pasando.

Recopila, presta servicios y crea informes: Con JIRA Service Desk, la plataforma JIRA se convierte en una experiencia de centro de atención moderna y flexible que agiliza las solicitudes de los clientes y aumenta la eficiencia del equipo de TI.

Gestión de proyectos ágiles: En estos días, simplemente hacer un seguimiento del propio trabajo no es suficiente; debes ser ágil. JIRA Agile agrega gestión de proyectos ágil al poder de JIRA.

Información general sobre JIRA Software

Precio

A partir de
10,00 US$/mes

Opciones de precios

Prueba gratis
Suscripción
Relación calidad-precio

Funciones de JIRA Software

Dispositivos
Tamaño de la empresa
P M G
Disponible en los países siguientes
Asia, Australia, Canadá, China, Europa y otros 5, India, Latinoamérica, África y Oriente Medio, Reino Unido, Estados Unidos
Idiomas admitidos
Chino (tradicional), Checo, Danés, Inglés, Francés y otros 7, Alemán, Italiano, Japonés, Polaco, Portugués, Ruso, Español

Capturas de pantalla

Captura de pantalla de JIRA Software: Agile Development
Captura de pantalla de JIRA Software: Agile Development Captura de pantalla de JIRA Software: Prioritization Captura de pantalla de JIRA Software: Development Panel Captura de pantalla de JIRA Software: Workflow Designer Captura de pantalla de JIRA Software: Release Hub Captura de pantalla de JIRA Software: Customization Captura de pantalla de JIRA Software: Collaboration Tools Captura de pantalla de JIRA Software: Visibility Captura de pantalla de JIRA Software: Service Desk Captura de pantalla de JIRA Software: Code Integration

Opiniones de JIRA Software

Opiniones de JIRA Software

Calificación general
4.3
/
5 8400 opiniones
Excelente
4158

Muy bien
3277

Normal
795

Pobre
115

Malo
55

Relación calidad-precio
4.2
Funciones
4.4
Facilidad de uso
3.9
Asistencia al cliente
4.1
89% Un ha recomendado esta aplicación
Sreekumar J.

The best way to synchronise requirements, roadmap, agile roadmap, scrum, reporting and much...


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Senthilkumar N.

Effective Agile business project board

We used JIRA for agile development and testing projects for tracking status. Multiple scrum and agile masters used JIRA, resulted effective outcomes, tracking in a easy way and watch out without a delivery miss. Creating sub tasks within task lead to deep level of monitoring work items, given confident to manage the task items. We have used user stories, back logs, mini sprints, daily hour stand up calls which given target throughput accurately. Used JIRA in the form of test cases, defects, change request types, requirement analysis - all forms of software test and development life cycle along with multiple development tools like dotnet, GitHub, etc.,


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Bennar Z.

Jira for test management

As a QA in the team, our project is fully customised for tests, and Jira with Xray so far provides the best test management tool in the market. It makes life way easier, it is better than Zephyr and of course much better than excel sheets, which saves time, energy and money for us as testers and for the project.


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Yaroslav K.

More then you will ever need / Tool to handle thousands of problems one by one


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Usman K.

Useful to track software project progress

Overall, I have had a good experience with JIRA. It makes software development easier certainly. But it is by no means a perfect tool. Every team I have worked with that does software development has used this tool, so it is a popular choice for software projects.


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Sreekumar J.
Sector: Servicios de información
Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
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The best way to synchronise requirements, roadmap, agile roadmap, scrum, reporting and much more in a single solution

Software usado A diario durante Más de un año
Revisado el 10/7/2018
Fuente de la reseña: GetApp

Puntos a favor

I have been working in information technology field for more than twelve years. For a long period, I was a big fan of Bugzilla. However in my previous company, when we have migrated to Atlassian Jira, it was a very difference experience.

When the entire organization moved more in to agile, the product also changed priorities around understanding customers' problems. The migration was tough as we were not in a position to ignore the requirements from our users. The import functionality helped us a lot and thanks to our engineering team to put huge effort in doing research on Jira.

I love the way information is organized across, projects, boards with decent agile reporting capabilities.

Being in product management, I have enjoyed the flow of user stories, backlog review, estimation, roadmap and Atlassian Jira's functionality to customize workflow.

The transparency which Jira brings to the product management team is a big plus. What we are working on, what is going to come next and when, what is in the pipeline are a big relief to any customer facing product development organization.

Another beauty is the categorization of user stories and epics, which helps the product owners to start filtration of issues at the entry level itself.

The knowledge handover from product team to other teams collaborating for product success ( Eg:- CS, Marketing) became seamless with Jira.

The dashboards are great for monitoring purpose.

Finding Jira, an effective and comprehensive solution to ensure that every action in a user story is accounted and traceable across the product life cycle without loosing the goal of delivering iterative and incremental value to customers, as fast as possible.

Puntos en contra

I like learning new things. Jira require good learning and is not a very light tool. The user interface act a bit confusing sometime. Setup, project/workflow creation, user management etc. are tough tasks and require brains from Dev ops with good knowledge of agile practices.

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 10.0/10

Senthilkumar N.
Sector: Tecnología y servicios de la información
Tamaño de la empresa: 10.001+ empleados
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Effective Agile business project board

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 17/1/2020
Fuente de la reseña: Capterra

We used JIRA for agile development and testing projects for tracking status. Multiple scrum and agile masters used JIRA, resulted effective outcomes, tracking in a easy way and watch out without a delivery miss. Creating sub tasks within task lead to deep level of monitoring work items, given confident to manage the task items. We have used user stories, back logs, mini sprints, daily hour stand up calls which given target throughput accurately. Used JIRA in the form of test cases, defects, change request types, requirement analysis - all forms of software test and development life cycle along with multiple development tools like dotnet, GitHub, etc.,

Puntos a favor

Couple of features below that I really admired the most-Mobile version of Jira board, colorful status tracking with accurate percentage, effective customized workflow modal, quick peek view of tasks in dashboard, search option for any filter, quick catch for getting user by using '@', easy query handling and filters, easier mode of cloning tasks, linking items and referencing, multiple built in report types like bar chart, pie charts, etc., Kanban & Agile flexi boards, vast of plugin support like git-hub, git bucket, zendesk, etc., From the admin point - easy configuration of development tools dotnet, configuring mailing options, deep level view of audit logs, watch list for issues.Couple of features below that I really admired the most-Mobile version of Jira board, colorful status tracking with accurate percentage, effective customized workflow modal, quick peek view of tasks in dashboard, search option for any filter, quick catch for getting user by using '@', easy query handling and filters, easier mode of cloning tasks, linking items and referencing, multiple built in report types like bar chart, pie charts, etc., Kanban & Agile flexi boards, vast of plugin support like git-hub, git bucket, zendesk, etc., From the admin point - easy configuration of development tools dotnet, configuring mailing options, deep level view of audit logs, watch list for issues.

Puntos en contra

Sometimes I feel, the JIRA GUI is clumsy to have many things in dashboard, other than that I do not see any specific negative factors to hate JIRA, and it depends on how we use the features for projects.

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 10.0/10

Bennar Z.
Sector: Software informático
Tamaño de la empresa: 10.001+ empleados
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Jira for test management

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 11/12/2019
Fuente de la reseña: Capterra

As a QA in the team, our project is fully customised for tests, and Jira with Xray so far provides the best test management tool in the market. It makes life way easier, it is better than Zephyr and of course much better than excel sheets, which saves time, energy and money for us as testers and for the project.

Puntos a favor

The organisation of tests and the variety of the issue types for testing (Features ,Test cases, Test sets, Test executions, Test plan, bug...)
The ability to track the executions of tests and bugs
Great adaptability with Gherkin and Cucumber
It goes perfectly with ISTQB standards for testing
Perfect for both Scrum and Kanban users
The great boards and views provided by Jira (followup dashboards, sprint board, ..)
The ability to add Xray or Zephir or whatever test plugin that suits you

Puntos en contra

Jira users must receive a training before starting to use the software since it can be a little complex to use the software for the first time
For testers you cannot execute the same test case more than once in the same test execution
It gets more and more difficult when end to end testing multiple applications at the same time

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 9.0/10

Yaroslav K.
Sector: Educación superior
Tamaño de la empresa: 1001-5000 empleados
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More then you will ever need / Tool to handle thousands of problems one by one

Software usado A diario durante 6-12 meses
Revisado el 21/5/2018
Fuente de la reseña: GetApp

Puntos a favor

*Functionality

The best feature of Jira is a huge number of integrations, massive amount of possibilities, statistics and tricks that you can you inside the platform.
There is an integrated tracking, kanbans, lists, sorting direct contact with chat (stride) and feature to work with git right from every task or issue.

* New UI

Recently Jira got an update, a new chat (Stride, instead of Hipchat) and a new UI for the tasks. I can see that company goes in the right direction to adopt all of it's powers.

*Customization

Jira, being confusing at first hides a lot of it's features inside most of which you can change and adjust to your business needs. It is a great solution for a big corporation with dozens of departments, hundreds of employees and thousands of issues and tasks daily. However, in all other cases Jira can be a nightmare at this point.

Puntos en contra

*Slow

Out off all CRM platforms and tools to handle tasks and issues Jira is the slowest by far. Is it initial problem or has it appeared after adopting so many technologies under one roof - I can't be sure. But one thing is clear - Jira is awfully slow.

*To many features

Yes, it is a disadvantage when it comes to Jira. When a new customer comes to Jira I believe, he is most definitely confused. Especially, if he/she tried ANYTHING else before. Of course, I see that company does a lot to make it easier and more comfortable, but as it is now, Jira is a terrible solution for fast adoption, scary for a small or middle sized team and most definitely not a great choice for personal use.

Jira is Huge. If you are huge - great features, customizing, different apps and plugins will help you solve a lot with Jira. If you are just starting or don't have that many tasks and issues and people in your company - you should probable check other options.

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 5.0/10

Usman K.
Sector: Software informático
Tamaño de la empresa: 501-1000 empleados
Translate to español

Useful to track software project progress

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 23/1/2020
Fuente de la reseña: Capterra

Overall, I have had a good experience with JIRA. It makes software development easier certainly. But it is by no means a perfect tool. Every team I have worked with that does software development has used this tool, so it is a popular choice for software projects.

Puntos a favor

This tool lets you create projects, and subdivide them into smaller projects. This allows for separation of development tasks from product and project management. It has messaging/comments in each ticket that is created, where people can be tagged and notified when their input is required. This makes for collaborative solutions. Informational data objects such as documents, images, zip files, videos can be attached to each ticket to add to the task description. JIRA also has Bitbucket integration, so any software development such as code branches or pull requests are automatically attached to the corresponding ticket if the ticket number is mentioned in the commit message. Pull requests are also automatically linked to the ticket so it is very easy to find corresponding code for a task/ticket.

Puntos en contra

JIRA does it's job. The cloud version of the tool can be slow sometimes. The tool does not put dates on every change or addition to a ticket. For example, if you keep making changes to an issue description over time, it does not tag each change with a timestamp or which user made the change . This makes it difficult to track when an addition to the issue description was made, or who made it. Also, in some cases of very large features, the description box can get very convoluted and hard to read. Same goes for message/comment sections where too many people are commenting and asking questions, it gets very difficult to sift through all the noise.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 8.0/10

Recomendación de usuario
8.2/10
Basado en 8400 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según las recomendaciones de los usuarios
Compara las alternativas

Precios de JIRA Software

Precios de JIRA Software

A partir de
10,00 US$/mes
Prueba gratis
Suscripción
Relación calidad-precio
Relación calidad-precio
4.2/5
Basado en 8400 valoraciones de usuarios
Compara las alternativas según la relación calidad-precio
Compara las alternativas

Funciones de JIRA Software

Funciones de JIRA Software

API
Creación de informes y estadísticas
Diagramas de Gantt
Gestión de proyectos
Gestión de tareas
Herramientas de colaboración
Hojas de control de horas
Integración de terceros
Interfaz para arrastrar y soltar
Notificaciones automáticas
Panel de actividades
Planificación de proyectos
Priorización
Proyecciones
Seguimiento de actividades
Seguimiento de horas de proyecto
Seguimiento de tareas
Seguimiento del avance
Seguimiento del proyecto
Varios proyectos
Funciones
4.4/5
Basado en 8400 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según la valoración de características
Compara las alternativas

Categorías

Vídeos y tutoriales

Vídeos y tutoriales

Preguntas frecuentes sobre JIRA Software

Preguntas frecuentes sobre JIRA Software

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre JIRA Software.

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece JIRA Software?

JIRA Software ofrece los siguientes planes de precios:

A partir de: 10,00 US$/mes

Modelo de precios: Suscripción

Prueba gratis: Disponible

P. ¿Cuáles son las características principales de JIRA Software?

No tenemos información sobre las características de JIRA Software

P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de JIRA Software?

Los clientes habituales de JIRA Software son:

Empresas Grandes, Empresas medianas, Sin ánimo de lucro, Administraciones públicas, Empresas pequeñas

P. ¿Qué idiomas admite JIRA Software?

JIRA Software admite los siguientes idiomas:

Chino (tradicional), Checo, Danés, Inglés, Francés, Alemán, Italiano, Japonés, Polaco, Portugués, Ruso, Español

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece JIRA Software?

JIRA Software cuenta con los siguientes planes de precios:

Suscripción

P. ¿JIRA Software es compatible con dispositivos móviles?

JIRA Software admite los siguientes dispositivos:

Android, iPhone, iPad

P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra JIRA Software?

JIRA Software se integra con las siguientes aplicaciones:

AppFusions, Get Satisfaction, Innotas, LeanKit, SpiraTeam, Testuff, Usersnap, Workfront, Zendesk, time cockpit

P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece JIRA Software?

JIRA Software ofrece las siguientes opciones de asistencia:

Preguntas frecuentes, Foro, Base de conocimientos, Asistencia en línea, Asistencia telefónica, Tutoriales en vídeo