Basecamp

Basecamp

Herramienta flexible de gestión de proyectos y comunicación de equipo

4.3/5 (10800 opiniones)

Información general sobre Basecamp

Basecamp es una aplicación colaborativa de gestión de proyectos y seguimiento diario de tareas adecuada para equipos de todos los tamaños, desde pymes hasta grandes empresas. Además de proporcionar funciones para la gestión de tareas y la comunicación en equipo, Basecamp permite la administración y el almacenamiento seguro y protegido de material y comunicaciones relacionados con proyectos.

Basecamp puede ser utilizada por profesionales independientes y equipos pequeños, así como por equipos multinacionales dispersos para comunicarse sobre ideas, tareas y plazos de proyectos. La herramienta de gestión de proyectos de Basecamp se puede usar para enviar mensajes, compartir archivos y documentos y colaborar en ellos, temporizar tareas, definir plazos y proporcionar críticas.

Basecamp utiliza una interfaz visual simple para ayudar a individuos y equipos a administrar sus proyectos y tareas compartidos y personales. El tablero de Basecamp proporciona una visión general inmediata de todas tus discusiones, tareas pendientes, archivos, documentos de texto y eventos.

Los permisos y las vistas opcionales en Basecamp te permiten elegir con qué compañeros de equipo y clientes colaborar. La herramienta PM se puede utilizar para enviar mensajes, organizar debates, organizar eventos y reuniones, compartir archivos y correos electrónicos y asignar tareas.

Basecamp proporciona una solución de gestión de proyectos para organizar proyectos de equipos internos, así como proyectos de clientes. Puedes optar por restringir los permisos y las vistas de elementos de proyectos, así como de proyectos completos. Esto les permite a los usuarios compartir ciertos elementos con los clientes, mientras que otros elementos son privados y se comparten solo dentro del equipo.

Precio

A partir de
99,00 US$/mes
Opciones de precios
Prueba gratis
Gratis
Suscripción
Relación calidad-precio

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P
M
G

Disponible en los países siguientes

Asia, Australia, Canadá, China, Europa y otros 5, India, Latinoamérica, África y Oriente Medio, Reino Unido, Estados Unidos

Idiomas admitidos

Danés, Neerlandés, Inglés, Finés, Francés y otros 7, Alemán, Italiano, Japonés, Polaco, Portugués, Español, Sueco

Reseñas de Basecamp

Calificación general
4.3/5
87% reseñas positivas
5162
Excelente
4205
Muy bien
1163
Media
210
Mediocre
60
Horrible
Kate B.
Traducir con Google

Easy, Affordable Project Management for Your Entire Team

Software usado A diario durante Más de un año
Revisado el 16/8/2019
Fuente de la reseña: Capterra

Since we started using Basecamp, our project intake process has become much more organized and it's way easier to see what everyone has on their plate. It's also helped us get approval from key stakeholders since everyone at every step of every project has to-dos assigned to them. I also love the integrations. We sync with Everhour so we can keep track of exactly how long it takes to complete each step of each project, which has helped us become more efficient and also see where we're spending our time.

Puntos a favor

I love how intuitive Basecamp is to use and how easy it is to keep track of upcoming projects and set priorities. I'm new to project management and it's been so easy to set up every project and teach new employees how to navigate the system. You can set different projects for different teams and even invite clients to view projects. Plus, you don't have a limited number of seats so everyone in our organization can access it without us needing to purchase anything additional.

Puntos en contra

There are too many places to communicate within Basecamp so it's important that you have a clear process. You can comment on an overall project thread, a group and in each individual to-do so sometimes it's hard to tell where a comment is located. However, it does show you which to-dos have comments within them and there are easy-access notifications at the top of your screen at all times so as long as comments are recent, they're easy to find.

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso

Probabilidad de recomendación

9.0/10
Christopher D.
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Gather around the fire, Basecamp is here!

Software usado Otro durante Más de dos años
Revisado el 7/8/2019
Fuente de la reseña: Capterra

Basecamp felt fun to use and really made us feel that we were optimizing our workflows in terms of assigning tasks and work flows.

Puntos a favor

Basecamp's user interface has changed over the years and has become for easier for clients and client facing individuals. Basecamp became a part of a sales pitch in terms of giving access to clients to a platform where we were accessible and there to help them.

Puntos en contra

Basecamp has a lot of bells and whistles that are not immediately apparent. We did have to do a little digging under the hood in order to take advantage of some key features!

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación

10.0/10
Chris N.
Traducir con Google

Organising the mess!

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 2/8/2019
Fuente de la reseña: Capterra

There is a distinct before and after Basecamp in our lives. After the implementation, we noticed a distinct improvement, not just in the output, but also in team culture and job satisfaction.
Basecamp helped to clear the mess that project communications were. While we still work a lot of hours, we now streamline it better.

Puntos a favor

Centralise all traffic, in-house and with clients.

Puntos en contra

It is a single approach to Project Management. The client side could be more developped as well.

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso

Probabilidad de recomendación

10.0/10
Christopher F.
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We would be a Mess without It

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 26/7/2019
Fuente de la reseña: Capterra

Despite my complaint about Discussions, I REALLY love this product and honestly cant' see how we could keep organized with the complexity of our projects without it. I know there are other products that do similar things in different ways, but you guys hit perfectly on providing exactly the functionality we need without a lot of extra fluff.

We use Basecamp B2 BTW and not B3 because we don't need all the additional fluff of B3. We have other products to handle chat (like Skype etc) so there was nothing about B3 that we needed. WE LOVE BASECAMP B2 !!!

Puntos a favor

I love the ease of use, and the how it allows us to keep very complex projects organized via the To-dos etc. I love the fact it lets our teams collaborate in a single location and keep everything related to a project organized. (We use Basecamp B2 FYI)

Puntos en contra

DISCUSSIONS. If I had a way to turn off the ability to start a new discussion I would. I like the fact the discussion area shows the chronological listing of activities, but I DO NOT like the concept of a discussion.

Everything we do in Basecamp is in the TO-DO section because you can assign ownership and due dates. A DISCUSSION on the other hand, cannot be assigned to someone or a date added.

Anything we need to discuss, can be done inside a specific TO-DO item and at the point someone needs to take action it can then be assigned to someone for ownership.

A discussion without the ability to assign ownership and a time element is Just a bunch of talking and worthless to a business.

I'm also continually having customers go out there and open new discussions when they want something instead of opening a to-do because discussions are the first thing they see. If I could turn off the ability to open a new discussion I would.

Because of the issue I just mentioned, it would be VERY HELPFUL if there was an easy way to move an item from a DISCUSSION to a TO-DO. That would make it easy to deal with the situation if someone opened a discussion instead of a to-do and also would make logical sense that people are talking about something for a long time (Discussing it) and then when it's time to get off their butt and do something they could move it to a to-do (have the history of the discussion) and assign ownership.

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso

Probabilidad de recomendación

10.0/10
Daniel R.
Traducir con Google

(BC3) A friendly project management tool

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 24/7/2019
Fuente de la reseña: Capterra

Basecamp is a great way to collaborate with clients and teams still. The nature of direct 1-1 communications means it will never compete with Slack in terms of moment to moment integration (We dont use campfires or pings or whatever they are called), especially since we do a lot of work in JIRA and therefore our project and process are already disconnected (I could see Campfire being more useful if we were more actively using Basecamp). For now, it serves as a place to post assets for review and archival to the client, as well as a place to post longer messages, like meeting notes in a way that is organized and contextual.

Puntos a favor

The reintroduction of client permissions made BC3 instantly more usable as it reintroduced the collaborative nature that wa a hallmark of this product (The "clientside" approach was garbage)
Basecamp offers a clean and approachable structure to project management. It is not intended for software development really, but can be used to run a project or even as a company hub (we use it for both, though in full honesty we have mostly transitioned to slack).

Puntos en contra

As above, the initial clientside approach was really underwhelming. It worked for specific low-touch clients, but if you were actively collaborating, it was offputting and cumbersome.
It can be sort of cumbersome to navigate files, and I wish there were data integrations to link Google Shared drives

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso

Probabilidad de recomendación

8.0/10

Precios de Basecamp

A partir de
99,00 US$/mes
Opciones de precios
Prueba gratis
Gratis
Suscripción
Relación calidad-precio

Funciones de Basecamp

  • API
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de tareas
  • Herramientas de colaboración
  • Integración de terceros
  • Interfaz para arrastrar y soltar
  • Notificaciones automáticas
  • Panel de actividades
  • Planificación de proyectos
  • Planificación de tareas
  • Priorización
  • Proyecciones
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de horas de proyecto
  • Seguimiento de tareas
  • Seguimiento del proyecto
  • Varios proyectos

  • Diagramas de Gantt
  • Hojas de control de horas
  • Seguimiento del avance

Preguntas frecuentes sobre Basecamp

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Basecamp.

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Basecamp?

Basecamp ofrece los siguientes planes de precios:

A partir de: 99,00 US$/mes

Modelo de precios: Gratis, Suscripción

Prueba gratis: Disponible

P. ¿Cuáles son las características principales de Basecamp?

No tenemos información sobre las características de Basecamp

P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Basecamp?

Los clientes habituales de Basecamp son:

Trabajadores autónomos, Empresas Grandes, Empresas medianas, Sin ánimo de lucro, Administraciones públicas, Empresas pequeñas

P. ¿Qué idiomas admite Basecamp?

Basecamp admite los siguientes idiomas:

Danés, Neerlandés, Inglés, Finés, Francés, Alemán, Italiano, Japonés, Polaco, Portugués, Español, Sueco

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Basecamp?

Basecamp cuenta con los siguientes planes de precios:

Gratis, Suscripción

P. ¿Basecamp es compatible con dispositivos móviles?

Basecamp admite los siguientes dispositivos:

Android, iPhone

P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Basecamp?

Basecamp se integra con las siguientes aplicaciones:

Billomat, Blinksale, Easy Insight, FreeAgent, Image Relay, Kayako, SeamlessGov, SnapEngage, Testuff, Usersnap

P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Basecamp?

Basecamp ofrece las siguientes opciones de asistencia:

Preguntas frecuentes, Base de conocimientos, Asistencia en línea, Tutoriales en vídeo