Zoho CRM

Zoho CRM

CRM multicanal para empresas de todos los tamaños

4.2/5 (3384 opiniones)

Información general sobre Zoho CRM

Zoho CRM brinda a las organizaciones de pequeño y gran tamaño una solución completa de gestión del ciclo de vida de las relaciones con los clientes para gestionar ventas, marketing, asistencia al cliente y servicios, y gestión de inventarios, todo en un sistema de negocios único y en toda la organización.

Automatización de la fuerza de ventas:

Un buen CRM empodera a los equipos y a las empresas que lo usan. Un CRM inteligente te brinda la información que necesitas de manera que puedas usarla. Un CRM ideal te ofrece una solución para simplificar tus procesos desde el primer día. Zoho CRM incluye lo bueno, lo inteligente y lo ideal en un paquete listo para la empresa. Zoho CRM admite la automatización de las actividades de ventas, los procesos y las responsabilidades administrativas para mejorar la eficacia de venta de los profesionales de ventas.

Automatización de marketing:

Con la automatización de marketing de Zoho CRM, puedes planificar eficazmente actividades de marketing y mejorar la calidad del proceso de generación de clientes potenciales. Además, puedes medir el rendimiento y la eficacia (ROI) de las campañas.

Servicio y asistencia al cliente:

La funcionalidad de casos y soluciones de Zoho CRM te da la posibilidad de optimizar el proceso de asistencia al cliente de toda la organización y permitir una mejor integración entre los procesos de ventas y asistencia al cliente en un solo sistema.

Gestión de inventarios:

Zoho CRM Inventory Management te ayuda a lograr una integración perfecta entre las actividades de preventa y posventa en una sola aplicación. Además, también puedes hacer el seguimiento de la adquisición de bienes o servicios de la lista de proveedores preferidos.

Precio

A partir de
12,00 US$/mes
Opciones de precios
Prueba gratis
Gratis
Suscripción
Relación calidad-precio

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P
M
G

Disponible en los países siguientes

Asia, Australia, Brasil, Canadá, China y otros 5, Europa, Alemania, India, Japón, Latinoamérica

Idiomas admitidos

Chino (simplificado), Chino (tradicional), Checo, Danés, Neerlandés y otros 14, Inglés, Francés, Alemán, Hebreo, Húngaro, Italiano, Japonés, Coreano, Polaco, Portugués, Ruso, Español, Sueco, Turco

Reseñas de Zoho CRM

Calificación general
4.2/5
81% reseñas positivas
1546
Excelente
1198
Muy bien
478
Media
112
Mediocre
50
Horrible
Douglas M.
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Great product for a small start up

Software usado A diario durante Más de un año
Revisado el 29/8/2019
Fuente de la reseña: Capterra

I always recommend Zoho before I recommend SalesForce. It is a best-in-class product.

Puntos a favor

I recommend Zoho very often. A lot of companies go big earlier than they really need to and spend way too much on SalesForce & Marketo.

I worked for a very small company with some limited budget that pivoted to sell it's product to the Enterprise.

Zoho was incredibly easy to set up, intuitive to use, and contains all the most important features that most users need and seek in SalesForce. We integrated with MailChimp & Unbounce and were able to be incredible effective acquiring leads, nurturing them, and tracking pipeline in Zoho. Our small sales team found it very easy to use and loved it.

Puntos en contra

There's a point when you need a more robust integration eco-system and a lot of customization. This isn't really a con per se, but Zoho, by being not as complex and customizable as SFDC, will eventually need to be replaced. This should last you many years before you outgrow the functionality.

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación

10.0/10
John M.
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For low cost CRM - you cant beat Zoho CRM

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 1/8/2019
Fuente de la reseña: Capterra

Really good. I needed a lead-management system that i could use to capture lots of data, and ZOHO CRM provided this. However, when it comes to building such a flow (outwith a standard workflow) - the product isn't up to the job (you need a more sophisticated ZOHO product, which comes at a hefty price).

Puntos a favor

High functionality at a very low cost.
Love the ability to add web forms (from Zoho CRM) straight into your website for lead capture (integrate this with Zoho Sales IQ) and you have a very cool and functionality-rich inbound lead capture system.

Puntos en contra

Bit clunky. Bit amateur. Design & look and feel are a bit flakey. Heck - even the Zoho logo looks cheap!

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación

9.0/10
Usuario verificado
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Flexible CRM

Software usado A diario durante 6-12 meses
Revisado el 26/7/2019
Fuente de la reseña: Capterra

Overall, I enjoy using Zoho CRM. It does everything I need it to do. I still rely on other tools to schedule emails and take meeting notes, but I still track everything back to the trusty CRM. Also, their support is very sincere and helpful. They go above and beyond to ensure a problem gets fixed in a timely manner.

Puntos a favor

- Very flexible and extensible. You can set up the CRM process to work just as you would like it to.
- Integrates with Zoho's other tools seamlessly (Books, Sales IQ, Campaigns)
- Has an excellent mobile app that can log calls and can take voice/text memos
- Email tracking is built in!
- Recurring tasks can be added for contacts, vendors, and opportunities

Puntos en contra

- The UI is not great. There is too much wasted space on the screen at all times, no matter what page you are viewing.
- The UI is slow. Every single action requires a new page load.
- You cannot schedule emails
- Incoming emails cannot be synced

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación

8.0/10
Md masoom R.
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One of the best CRM... Love this amazing tool

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 30/5/2019
Fuente de la reseña: Capterra

Overall I love this CRM. I am using it daily and my work is incomplete without it. I use it for campaign management, sending important emails to customers. Managing all data and information in one place. The most important thing is Zoho CRM's dashboard and reports which are amazing and easy to understand.

Puntos a favor

I am using Zoho XRM for more than 3 years and found it a really amazing platform for customer relationship management. I like their simple yet effective user interface the most. I can use it very easily. Zoho CRM helps us to manage our all databases and related information at one place with amazing security. Overall I can say that this is an amazing CRM.

Puntos en contra

There is one thing that I want to highlight about this CRM that I dislike about it which is Zoho CRM is a little bit expensive compared to others but on the other hand, I can say that it is worth to spend on it.

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación

9.0/10
Luis H.
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ZOHO CRM The right fit for a medium company.

Software usado A diario durante 6-12 meses
Revisado el 21/2/2017
Fuente de la reseña: SoftwareAdvice

I am a sales consultant and was asked to recommend the best CRM for a group of 3 companies, with around 50 persons each. After an evaluation of 15 initial products, Zoho CRM resulted the most adequate for this companies. The product itself is very easy to use, friendly user and extremely easy to adapt. In terms of price/performance, in my opinion is one of the best against other brands when you have a limited budget.
It is basically design for pipeline management, activities tracking as well as customer´s, also, it has a great mobile client, that said by one of my customers employee, it is even easier to use it than work on the PC.
I have been able to use other CRM´s like Sales Force, SAP, Siebel as a user in big corporations, and those are great products, but I think that for small and medium size companies, this product is simpler, less expensive and easy to use.

Puntos a favor

- Easy to customize: The product is extremely easy to customize, at the point that unless you are going to do something very specialized, you might need external support, otherwise, the ramp up curve is easy and fast. There are different versions to subscribe, the higher the version, the more you can customize. They also let you try the product for a 30 day period and you are able to switch between different versions to compare them. The bottom line is that you will not need to spend extra money.
- Language: My customers needed the product in spanish, Zoho allows you to switch between one language and another seamlessly.
- Price: There are different versions, that are very affordable, one of the difference against the leaders is that the price up to 5 users might be the reasonable, but above 5 the prices goes really high. In the case of Zoho below 5 is free with its limitations, and then you have a reasonable step up depending on the versions.
- Mobile Client: Simply amazing, once you have the product running, literally, every task or query you can do in your desk, you can also do it in your smartphone. The interface is clean, nice, intuitive and easy to use.
- Tracking and follow up: One the strongest features I found is the tools to remind you of the follow up of tasks, meeting, calls, etc. You can get advise by email, phone, etc.
- Sales methodology and Pipeline review: If your company has a black & white sales methodology, it is very easy to set it up in the CRM, also the way to view the pipeline is very intuitive and visual. It makes very easy to do pipe review and lets you drill into any module with just a click.
- Views: You can have the report & the view you need, the product comes with a lost of sample reports but also lets you do your own (The higher the version, the more you can customize)
- Workflow for triggering events: This is a great feature where you visually can determine which tasks are needed to execute after one event happens. Amazing feature.

Puntos en contra

There are many "add ons" that can be very useful once you have your CRM, by example ZOHO Projects, . My only advise is that from the beginning you have a clear understanding of what your company will be needing as this modules are priced separate from the monthly fee. Depending on the modules, you might end spending more dollars per user on them than on the crm fee.

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso

Probabilidad de recomendación

10.0/10

Precios de Zoho CRM

A partir de
12,00 US$/mes
Opciones de precios
Prueba gratis
Gratis
Suscripción
Relación calidad-precio

Funciones de Zoho CRM

  • API
  • Base de datos de clientes
  • Campos personalizables
  • Creación de informes personalizables
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de marca personalizable
  • Gestión de calendarios
  • Importación y exportación de datos
  • Integración de redes sociales
  • Integración de terceros
  • Integración móvil
  • Modelos personalizables
  • Notificaciones automáticas
  • Panel de actividades
  • Recordatorios automáticos
  • Seguimiento de actividades

  • Datos en tiempo real
  • Integración de CRM
  • Integración de correo electrónico
  • Pagos electrónicos

Preguntas frecuentes sobre Zoho CRM

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Zoho CRM.

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Zoho CRM?

Zoho CRM ofrece los siguientes planes de precios:

A partir de: 12,00 US$/mes

Modelo de precios: Gratis, Suscripción

Prueba gratis: Disponible

P. ¿Cuáles son las características principales de Zoho CRM?

No tenemos información sobre las características de Zoho CRM

P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Zoho CRM?

Los clientes habituales de Zoho CRM son:

Trabajadores autónomos, Empresas Grandes, Empresas medianas, Sin ánimo de lucro, Administraciones públicas, Empresas pequeñas

P. ¿Qué idiomas admite Zoho CRM?

Zoho CRM admite los siguientes idiomas:

Chino (simplificado), Chino (tradicional), Checo, Danés, Neerlandés, Inglés, Francés, Alemán, Hebreo, Húngaro, Italiano, Japonés, Coreano, Polaco, Portugués, Ruso, Español, Sueco, Turco

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Zoho CRM?

Zoho CRM cuenta con los siguientes planes de precios:

Gratis, Suscripción

P. ¿Zoho CRM es compatible con dispositivos móviles?

Zoho CRM admite los siguientes dispositivos:

Android, iPhone, iPad

P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Zoho CRM?

Zoho CRM se integra con las siguientes aplicaciones:

Adobe Sign, ClickDesk, HelpOnClick Live Chat Software, Nimble, SeamlessGov, TeamSupport, Zendesk Chat, Zoho Books, Zoho Invoice, Zoho Recruit

P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Zoho CRM?

Zoho CRM ofrece las siguientes opciones de asistencia:

Preguntas frecuentes, Foro, Base de conocimientos, Asistencia en línea, Asistencia telefónica, Tutoriales en vídeo