Mavenlink

Software de PSA, gestión de proyectos y planificación de recursos

4,2 /5 (396 opiniones) ¡Escribe una reseña!

Información general sobre Mavenlink

¿Qué es Mavenlink?

Mavenlink es un SaaS (software como servicio, por sus siglas en inglés) para entrega de proyectos que automatiza las buenas prácticas comerciales para proveedores de servicios creativos y profesionales. Con una plataforma que gestiona todo el ciclo de vida del cliente, desde la propuesta hasta la facturación, los usuarios pueden mejorar los resultados empresariales y gestionar y escalar con éxito personas, proyectos y ganancias.

Una única fuente de información veraz: Mavenlink centraliza la gestión de proyectos, la contabilidad de estos y la creación de informes personalizados en una solución conocida como PSA (automatización de servicios profesionales, por sus siglas en inglés). La aplicación en la nube de Mavenlink proporciona un único espacio de trabajo para ejecutivos, gestores de proyecto, colaboradores de equipos y recursos contratados. Incluye potentes funciones de colaboración, intercambio de archivos, seguimiento de tiempo y gastos, programación de recursos y más.

Acciona los interruptores que impulsan el rendimiento: Mavenlink ayuda a las organizaciones a optimizar las tasas de utilización, mejorar los márgenes, acelerar la obtención de efectivo y predecir con precisión el trabajo y los ingresos futuros. Mavenlink Insights, la capa opcional de BI (inteligencia comercial, por sus siglas en inglés) de la aplicación, ofrece paneles de control creados por expertos y creación de informes personalizados para garantizar la rentabilidad y buena marcha del proyecto. Mavenlink Insights permite a las organizaciones crear informes personalizados ilimitados con solo unos pocos clics y visualizar métricas comerciales clave con desgloses específicos.

Crea conexiones entre sistemas empresariales para unir equipos y procesos: gracias a las integraciones estratégicas con las soluciones líderes de CRM y contabilidad (como Salesforce, Intacct y QuickBooks), los clientes de Mavenlink pueden crear una plataforma unificada para planificar, entregar y reconocer los ingresos relacionados con la entrega de servicios a lo largo de todo el ciclo de vida empresarial.

Diseñado por y para expertos en servicios: los clientes de Mavenlink incluyen firmas de consultoría, agencias de marketing, servicios de TI y otros proveedores de servicios profesionales. Sus clientes suelen ser empresas en crecimiento que necesitan una solución de software para gestionar con éxito la demanda de los clientes y maximizar la rentabilidad a escala. Mavenlink cuenta con clientes en más de 100 países, tanto en empresas públicas como privadas.

Información general sobre Mavenlink

Precio

A partir de
19,00 US$/mes

Opciones de precios

Prueba gratis
Gratis
Suscripción
Relación calidad-precio

Funciones de Mavenlink

Dispositivos
Tamaño de la empresa
P M G
Disponible en los países siguientes
Estados Unidos, Canadá, Reino Unido, Australia, China y otros 5, India, Japón, Alemania, Brasil, México
Idiomas admitidos
Inglés

Medios

File Management
Project Collaboration
Project Management
The Project Delivery Cloud
Interactive Gantt Charts
Testimonials
Cloud-based Project Management & Resource Planning
Utilization & Availability Reporting
Integrated Invoicing
Time Tracking & Timesheet Approvals
Vídeo de Mavenlink Vídeo de Mavenlink Captura de pantalla de Mavenlink: File Management Captura de pantalla de Mavenlink: Project Collaboration Captura de pantalla de Mavenlink: Project Management Captura de pantalla de Mavenlink: The Project Delivery Cloud Captura de pantalla de Mavenlink: Interactive Gantt Charts Captura de pantalla de Mavenlink: Testimonials Captura de pantalla de Mavenlink: Cloud-based Project Management & Resource Planning Captura de pantalla de Mavenlink: Utilization & Availability Reporting Captura de pantalla de Mavenlink: Integrated Invoicing Captura de pantalla de Mavenlink: Time Tracking & Timesheet Approvals

Opiniones de Mavenlink

Opiniones de Mavenlink

Calificación general
4,2
/
5
Excelente
185

Muy bien
150

Normal
41

Pobre
12

Malo
8

Relación calidad-precio
4
Funciones
4,1
Facilidad de uso
4
Asistencia al cliente
4,2
85% de los usuarios recomienda esta aplicación
Mike C.

Awesome platform that's only getting better

Overall, using Mavenlink has been great - it has made a very positive impact on day-to-day functions as a business. I would recommend it highly to agencies for its flexibility and extensive functionality to manage resources and projects.


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Rachel S.

A Project Manager's Dream Software

Overall, I've been very happy with Mavenlink. While it might not be the least expensive software out there, it's very robust so you definitely get a great bang with your buck. Their customer service is top notch - I always get a quick response when I reach out whether through support or through my CSR. Mavenlink made me more efficient at my job. Before Mavenlink, I was having to reconcile budgets to know project health by using 3 or 4 different systems (one for time tracking, one for task management, one for schedules/resource allocation, and another for the project information). Mavenlink has saved me so much time, and it's easy for me to look back at projects and learn from them for future projects.


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Brendan M.

Good system but some frustrating issues

Useful overall, but the more time I spend with it the more I realize it is missing some key functionality that would save a lot of time. It's much more difficult to update a project in Mavenlink than past systems I've used, and I think there are some beneficial tweaks that could be made


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Andy H.

Getting better

Nice tool with powerful reporting that needs significant improvement on usability.


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Alex U.

A good fit for our unique needs

Although it took a while to get everything configured just right, once in place, Mavenlink has allowed our team to be more efficient, better project managers, and client communicators.


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Mike C.
Sector: Marketing y publicidad
Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
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Awesome platform that's only getting better

Software usado A diario durante Más de un año
Revisado el 31/10/2019
Fuente de la reseña: Capterra

Overall, using Mavenlink has been great - it has made a very positive impact on day-to-day functions as a business. I would recommend it highly to agencies for its flexibility and extensive functionality to manage resources and projects.

Puntos a favor

The reporting functionality Mavenlink offers is extensive and has enabled us to get much better visibility to our project, program, portfolio and resourcing data.

Which in turn has allowed us to set/adjust our KPI/KRIs and better inform business decisions with the data we have available.

In using Mavenlink how it's meant to be used, not only have we improved our business practices but our PMO has gained valuable insight into important aspects of the business that were previously siloed.

The fact that Mavenlink actually continues to improve its platform based on user feedback is a massive plus, as new functionality becomes available to better utilize the platform.

Puntos en contra

There are some small (very small in most cases) problems we have with some functionality i.e. the naming/categorization of metrics in the reporting suite could be clearer, when approving/rejecting timesheets, adding a comment to a specific entry would be preferable, rather than the comment being published to all entries.

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 9.0/10

Rachel S.
Sector: Marketing y publicidad
Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
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A Project Manager's Dream Software

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 7/10/2020
Fuente de la reseña: GetApp

Overall, I've been very happy with Mavenlink. While it might not be the least expensive software out there, it's very robust so you definitely get a great bang with your buck. Their customer service is top notch - I always get a quick response when I reach out whether through support or through my CSR. Mavenlink made me more efficient at my job. Before Mavenlink, I was having to reconcile budgets to know project health by using 3 or 4 different systems (one for time tracking, one for task management, one for schedules/resource allocation, and another for the project information). Mavenlink has saved me so much time, and it's easy for me to look back at projects and learn from them for future projects.

Puntos a favor

Mavenlink gives me a real-time view of project burn rates, utilization (billable vs. non-billable), and makes the life of a project manager so much easier. Being able to quickly look over all projects to check the burn rates (if it's green then it's good; if it's red then it's bad) saves me so much time.

Puntos en contra

Like any software there is some give and take. The only thing I would like added is the ability to make overall project budgets and resource allocations repeat each month like my tasks do. However, the entire task repeater part that we use was an integration that we negotiated to have built for us when we originally contracted with Mavenlink.

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Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 10.0/10

Brendan M.
Sector: Consultoría de gestión
Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
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Good system but some frustrating issues

Software usado A diario durante Más de un año
Revisado el 22/9/2020
Fuente de la reseña: Capterra

Useful overall, but the more time I spend with it the more I realize it is missing some key functionality that would save a lot of time. It's much more difficult to update a project in Mavenlink than past systems I've used, and I think there are some beneficial tweaks that could be made

Puntos a favor

From an ease of use standpoint, time entry and project creation is fairly straightforward. It's also nice to have access to so many reporting features, although I imagine that's even more valued by the leadership team rather than staff.

Puntos en contra

Three major issues stand out to me and my colleagues:

1- the software is very slow at times, and the more time I spend making edits to a project the longer it takes. In some cases, the lag is so bad that a task that should take 10 minutes ends up taking 30 since I wait so long for the system respond. The more tasks and individuals assigned to a project, the worse it is. Customer service suggested I delete my cache, but this was a temporary and fairly ineffective solution

2- It'd be great to have a simple place where I can see exactly how many hours a team member has on a project. Right now, we can only see time assigned to individual tasks, and then need to calculate the total manually

3- When tasks get extended or shortened, it'd be great to have a way to have Mavenlink automatically distribute time accordingly. For example, if I have 1 hour assigned for a 1-week long task, it'd be nice if I could automatically change this to 30min/week if that task were extended to being 2 weeks long. I know time can move automatically if the gantt is updated, but that only works if the task stays the same duration and hasn't started yet. Other systems offer this feature

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Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 5.0/10

Andy H.
Sector: Tecnología y servicios de la información
Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
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Getting better

Software usado A diario durante 6-12 meses
Revisado el 22/9/2020
Fuente de la reseña: Capterra

Nice tool with powerful reporting that needs significant improvement on usability.

Puntos a favor

Robust reporting, integration to NetSuite, hierarchical team management, Activity feed

Puntos en contra

Ease of use needs significant improvement. Needs user configurable workflows and fields. User roles and security have no flexibility. Interface and reporting designed by someone who never has to use the application to run their day.

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 7.0/10

Alex U.
Sector: Marketing y publicidad
Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
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A good fit for our unique needs

Software usado A diario durante Más de un año
Revisado el 20/12/2019
Fuente de la reseña: Capterra

Although it took a while to get everything configured just right, once in place, Mavenlink has allowed our team to be more efficient, better project managers, and client communicators.

Puntos a favor

Our company has some unique business practices that makes most out-of-the-box platforms difficult to use. Mavenlink is customizable without being overly difficult to set up. It also has a powerful reporting engine that allows us to slice and dice our data with custom reporting.

Puntos en contra

Getting support on reporting needs will cost money, and the in-house support staff at Mavenlink has limited know-how (or allowance) to help with this. Client (non-paying) users are unable to see project budget and time burned.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 8.0/10

Recomendación de usuario
7,8/10
Basado en 396 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según las recomendaciones de los usuarios
Compara las alternativas

Precios de Mavenlink

Precios de Mavenlink

A partir de
19,00 US$/mes
Prueba gratis
Gratis
Suscripción
Relación calidad-precio
Relación calidad-precio
4/5
Basado en 396 valoraciones de usuarios
Compara las alternativas según la relación calidad-precio
Compara las alternativas

Funciones de Mavenlink

Funciones de Mavenlink

API
Creación de informes y estadísticas
Diagramas de Gantt
Gestión de proyectos
Gestión de tareas
Herramientas de colaboración
Integración de terceros
Interfaz para arrastrar y soltar
Notificaciones automáticas
Panel de actividades
Planificación de proyectos
Planificación de tareas
Priorización
Proyecciones
Seguimiento de actividades
Seguimiento de horas de proyecto
Seguimiento de tareas
Seguimiento del avance
Seguimiento del proyecto
Varios proyectos
Funciones
4,1/5
Basado en 396 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según la valoración de características
Compara las alternativas

Categorías

Preguntas frecuentes sobre Mavenlink

Preguntas frecuentes sobre Mavenlink

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Mavenlink.

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Mavenlink?

Mavenlink ofrece los siguientes planes de precios:

A partir de: 19,00 US$/mes

Modelo de precios: Gratis, Suscripción

Prueba gratis: Disponible

P. ¿Cuáles son las características principales de Mavenlink?

No tenemos información sobre las características de Mavenlink

P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Mavenlink?

Los clientes habituales de Mavenlink son:

Empresas pequeñas, Empresas Grandes, Empresas medianas

P. ¿Qué idiomas admite Mavenlink?

Mavenlink admite los siguientes idiomas:

Inglés

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Mavenlink?

Mavenlink cuenta con los siguientes planes de precios:

Gratis, Suscripción

P. ¿Mavenlink es compatible con dispositivos móviles?

No tenemos información sobre los dispositivos compatibles con Mavenlink

P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Mavenlink?

Mavenlink se integra con las siguientes aplicaciones:

APIANT, Azuqua, Bitium, Cyfe, Hubstaff, QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced, Time Doctor, VisitorTrack, Zoho Flow

P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Mavenlink?

Mavenlink ofrece las siguientes opciones de asistencia:

Preguntas frecuentes, Foro, Base de conocimientos, Asistencia en línea, Tutoriales en vídeo, Asistencia telefónica