Workfront

Workfront

Software empresarial de gestión del trabajo online

4.3/5 (1007 opiniones)

Información general sobre Workfront

¿Qué es Workfront?

Workfront es una plataforma empresarial de gestión del trabajo que ayuda a las personas a hacer su mejor trabajo y a las empresas a operar con más precisión. Al centralizar todo el trabajo en un solo sistema, los equipos pueden moverse más rápido, identificar posibles obstáculos y entregar más trabajo a tiempo y dentro del presupuesto.

Workfront ayuda a organizar el trabajo crítico entre equipos, departamentos e, incluso, ubicaciones geográficas. Los líderes pueden impulsar la estrategia, mientras que los empleados pueden ver cómo se relaciona su trabajo con las iniciativas críticas de la empresa. Cuando todo el trabajo está en una sola plataforma, los líderes pueden ver la capacidad de sus equipos y el trabajo que debe realizarse. Así, las iniciativas cuentan con los recursos adecuados y las prioridades laborales se deciden basándose en datos y no en corazonadas.

Workfront se conecta con más de 150 aplicaciones empresariales, por lo que los empleados pueden seguir trabajando con las herramientas que ya usan: Adobe, Jira, Salesforce, ServiceNow, etc., actualizando el estado de un proyecto en un único lugar. Los gerentes pueden supervisar el progreso de sus iniciativas sin necesidad de reuniones ni hilos de correo electrónico; los empleados pueden actualizar sus tareas y colaborar con sus compañeros en un solo lugar.

Workfront proporciona las herramientas necesarias para que el personal se centre en el trabajo correcto y produzca de manera óptima. Ayuda a los equipos a entregar su trabajo a tiempo para mantener el éxito y la competitividad de la empresa en el mundo digital.

Información general sobre Workfront

Precio

A partir de
N/A

Opciones de precios

Prueba gratis
Código abierto
Suscripción
Relación calidad-precio

Funciones de Workfront

Dispositivos
Tamaño de la empresa
P M G
Disponible en los países siguientes
Australia, Canadá, Europa, Alemania, Reino Unido, Estados Unidos
Idiomas admitidos
Chino (simplificado), Chino (tradicional), Inglés, Francés, Alemán y otros 4, Italiano, Japonés, Portugués, Español

Capturas de pantalla

Captura de pantalla de Workfront: Keep work progressing through stage gates or milestones.
Captura de pantalla de Workfront: Keep work progressing through stage gates or milestones. Captura de pantalla de Workfront: Keep your portfolios healthy by prioritizing projects based on your portfolio's objectives. Captura de pantalla de Workfront: Work moves automatically through your process based on deadlines and assignments. Captura de pantalla de Workfront: Activity updates Captura de pantalla de Workfront: Take back control over your day by connecting your tasks and meeting calendars for one view of all work. Captura de pantalla de Workfront: Work in the methodology of your choice- Agile Scrum, Kanban, Waterfall, or a mix. Captura de pantalla de Workfront: Measure anything with custom reports and dashboards. Integrate with other systems to see the true ROI of work and view the actual costs of projects. Captura de pantalla de Workfront: Build custom reports for your executive team, work managers, and workers so they can answer questions about status, timelines, and restraints. Captura de pantalla de Workfront: Use artificial intelligence to connect work and people, faster. Keep track of your team's workloads to prevent boredom or burnout. Captura de pantalla de Workfront: Approve digital content or tasks within Workfront.

Opiniones de Workfront

Opiniones de Workfront

Calificación general
4.3
/
5
Excelente
459

Muy bien
446

Normal
88

Pobre
9

Malo
5

Relación calidad-precio
4.1
Funciones
4.2
Facilidad de uso
4
Asistencia al cliente
4.4
90% Un ha recomendado esta aplicación
Sara T.

PMO take on Workfront

I am a champion of Workfront for my company, although I am a SME/admin and not responsible for the day to day Workfront use, it was a great experience begin involved in the implementation and owning one of the workstreams. Workfront lets you become a SME and get to know the system so easily, without constantly changing it (or providing straight forward changes that do not interrupt your day to day work.


Traducir con Google
Caroline S.

Ideal tool for the administration of high level projects

This tool has allowed to carry out a better organization, planning and management of large business projects since it provides all the appropriate tools for it, being able to prioritize projects, monitor their status and collaborate with different team members, making the work much simpler of everyday.


Traducir con Google
Bryant B.

Workfront great for graphical review

Graphic reviews for product design


Traducir con Google
Dan C.

The first few months of Workfront are promising

Workfront has given us a scalable and shapeable project management software. Startup and migration from our previous system has been cumbersome, but the outlook towards a robust and customized project management software is very promising.


Traducir con Google
Judy P.

Long time administrator of AtTask/Workfront


Traducir con Google
Sara T.
Sector: Hospital y atención sanitaria
Tamaño de la empresa: 501-1000 empleados
Traducir a español

PMO take on Workfront

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 8/5/2019
Fuente de la reseña: Capterra

I am a champion of Workfront for my company, although I am a SME/admin and not responsible for the day to day Workfront use, it was a great experience begin involved in the implementation and owning one of the workstreams. Workfront lets you become a SME and get to know the system so easily, without constantly changing it (or providing straight forward changes that do not interrupt your day to day work.

Puntos a favor

Going from using four different platforms to manage the intake, planning and execution of projects
(ServiceNow, excel, Smartsheet and Microsoft Project) down to 1 single platform has been a life saver for the teams that I am on for my company. We were able to train our submitters on one system, built our own workflows, and then turned around and trained our PM's on the same system. One Pro I love is that we can make changes and enhancements on the drop of a hat (well, with planning and thought ahead of time), versus ServiceNow, where it took us 2-3 minutes to simply change a field name. I also enjoy the time and attention that Workfront has given to my company, they listen well and problem solve along side us, not just for us,

Puntos en contra

We are still in the Legacy Resource Planner because we have set up our job roles for each team, so the legacy system lets us set capacity estimates when planning projects (for example, Our Integration team is all under Integration job role, but we allocated 10% of their time in our resource planner towards discretionary projects, which allows us to better plan and prioritize this huge bucket of work). There is no way for us to set capacity %'s for job roles in the new system, without creating new job roles.

Desglose por calificación

Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 9.0/10

Caroline S.
Sector: Software informático
Tamaño de la empresa: 10.001+ empleados
Traducir a español

Ideal tool for the administration of high level projects

Software usado A diario durante 6-12 meses
Revisado el 27/5/2019
Fuente de la reseña: GetApp

This tool has allowed to carry out a better organization, planning and management of large business projects since it provides all the appropriate tools for it, being able to prioritize projects, monitor their status and collaborate with different team members, making the work much simpler of everyday.

Puntos a favor

I like this tool since it is ideal to carry out the administration of high level projects, and this is thanks to the fact that it provides the adequate tools and a configuration that is highly customizable, thus doing the management, collaboration and work in team is much simpler and more fluid, has high quality report reports because they are very detailed and easy to understand, also allows members who are in different countries to collaborate with each other just by sending a request to them and assign assignments that make the development of the project much faster, being able to exchange ideas and comments among them, as well as being able to monitor the progress of each user or the project in general and the best thing is that the tool is always updated and It is very easy to use, which is why it is suitable for the management of large projects.

Puntos en contra

One of the things that I think I do not like is that he does not have a live chat and it would be very appropriate since the communication would be much more direct and fast, in addition to his costs or plans are somewhat confusing and to know the same You must communicate through calls with your team since they are not on your platform.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 9.0/10

Bryant B.
Sector: Fabricación de productos eléctricos/electrónicos
Tamaño de la empresa: 10.001+ empleados
Traducir a español

Workfront great for graphical review

Software usado A diario durante Más de un año
Revisado el 21/2/2020
Fuente de la reseña: Capterra

Graphic reviews for product design

Puntos a favor

The ability to perform graphical reviews, comments, and edits all within the software are great. Cuts down on number of large printed reviews. Like the search functionality.

Puntos en contra

The email alerts settings are somewhat tough to navigate ( at least they are for my team). The main documents are all filed in Notifications, but not based on Project or Programs. I would like the software to also more consistently save my login information.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 7.0/10

Dan C.
Sector: Medios de difusión
Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
Traducir a español

The first few months of Workfront are promising

Software usado A diario durante 1-5 meses
Revisado el 26/1/2020
Fuente de la reseña: Capterra

Workfront has given us a scalable and shapeable project management software. Startup and migration from our previous system has been cumbersome, but the outlook towards a robust and customized project management software is very promising.

Puntos a favor

Extraordinarily customizable. We've been able to suit to more precisely to our needs than our previous project management software.
Proofing options are excellent, allowing for dynamic viewing, commenting, and approvals.
Conversation-style updates digests, easy to track.
Robust notifications
Really like the predecessor feature that triggers actions AFTER other actions are complete.
Solid budgeting and reporting functions.
In-project media storage is extremely useful, meaning that we don't have to use a third party.

Puntos en contra

Fairly intense learning curve for both those who on-boarded the software and the users. The software really needed to be shaped to our environment before it was ready for easier learning for the crew.
The sheer volume of features meant that we spent considerable time distinguishing between some aspects of the software from other similarly named aspects.

Desglose por calificación

Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 7.0/10

Judy P.
Sector: Consultoría de gestión
Traducir a español

Long time administrator of AtTask/Workfront

Revisado el 1/9/2015
Fuente de la reseña: SoftwareAdvice

Puntos a favor

Workfront has allowed our department to fine-tune our projects, which consist of approx. 45-50 projects per year over three selling seasons, all working concurrently. We have been able to integrate our Product Development dept in NYC and our distribution facility in South Carolina, in order to Go to Market in a seamless manner. There is visibility for anyone who needs it and a range of reporting functions.

Puntos en contra

It can be frustrating to set everything up in a particular manner, only to have it become a 'legacy'. The challenge I've faced as the admin for my company is that it's not my full time job and it can be time-consuming to figure things out at times, or try to configure a work-around to meet our needs. The reporting has improved a lot since we started with the product 7 years ago, but there are still some basic needs that aren't met, such as the fact that there's a beautiful Milestone report, but it's not printable. It is the exact type of report that is most useful for our organization, but it's impossible to print out for our dept meeting, for instance.

Desglose por calificación

Facilidad de uso

Probabilidad de recomendación: 7.0/10

Recomendación de usuario
8.3/10
Basado en 1007 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según las recomendaciones de los usuarios
Compara las alternativas

Precios de Workfront

Precios de Workfront

A partir de
N/A
Prueba gratis
Código abierto
Suscripción
Relación calidad-precio
Relación calidad-precio
4.1/5
Basado en 1007 valoraciones de usuarios
Compara las alternativas según la relación calidad-precio
Compara las alternativas

Funciones de Workfront

Funciones de Workfront

API
Creación de informes y estadísticas
Diagramas de Gantt
Gestión de proyectos
Gestión de tareas
Herramientas de colaboración
Hojas de control de horas
Integración de terceros
Interfaz para arrastrar y soltar
Notificaciones automáticas
Panel de actividades
Planificación de proyectos
Planificación de tareas
Priorización
Proyecciones
Seguimiento de actividades
Seguimiento de horas de proyecto
Seguimiento de tareas
Seguimiento del avance
Seguimiento del proyecto
Funciones
4.2/5
Basado en 1007 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según la valoración de características
Compara las alternativas

Categorías

Vídeos y tutoriales

Vídeos y tutoriales

Preguntas frecuentes sobre Workfront

Preguntas frecuentes sobre Workfront

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Workfront.

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Workfront?

Workfront ofrece los siguientes planes de precios:

Modelo de precios: Código abierto, Suscripción

Prueba gratis: No disponible

P. ¿Cuáles son las características principales de Workfront?

No tenemos información sobre las características de Workfront

P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Workfront?

Los clientes habituales de Workfront son:

Empresas Grandes, Empresas medianas, Administraciones públicas

P. ¿Qué idiomas admite Workfront?

Workfront admite los siguientes idiomas:

Chino (simplificado), Chino (tradicional), Inglés, Francés, Alemán, Italiano, Japonés, Portugués, Español

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Workfront?

Workfront cuenta con los siguientes planes de precios:

Código abierto, Suscripción

P. ¿Workfront es compatible con dispositivos móviles?

Workfront admite los siguientes dispositivos:

Android, iPhone, iPad

P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Workfront?

Workfront se integra con las siguientes aplicaciones:

ATOMIZED, Azuqua, Bitium, Dell Boomi, Domo, Dropbox, MediaValet, Percolate, Salesforce Marketing Cloud, Widen Collective

P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Workfront?

Workfront ofrece las siguientes opciones de asistencia:

Preguntas frecuentes, Foro, Base de conocimientos, Asistencia en línea, Asistencia telefónica, Tutoriales en vídeo