LogicMonitor

4,6 (109)
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Convierte la visión en información.

Sobre LogicMonitor

En plena revolución de la información, la supervisión está en el centro de ella. Las empresas están pasando de preguntar "¿Qué pasó?" a predecir lo que está sucediendo, resolver problemas antes de que comiencen y usar datos para liberar oportunidades.

LogicMonitor se compromete a ampliar las posibilidades de las empresas sustentándolas con su tecnología. Después de todo, la supervisión no solo debería ayudar a las empresas a ver lo que está frente a ellas: debe crear nuevas formas para que crezcan.

Así es como se centran en su visión:

Actívalo.

Hoy en día, la supervisión hace que el mundo de los negocios siga girando. LogicMonitor supervisa de forma integral las infraestructuras, desde locales hasta aquellas en la nube. En cuestión de minutos, hace posible que las empresas desarrollen su tecnología, asegurando que los pasajeros de las aerolíneas no estén aislados debido a interrupciones del sistema, que los alimentos permanezcan a temperaturas seguras y que las ruedas giratorias no interrumpan tus programas favoritos.

Sube el volumen.

La supervisión debe hacer más que visualizar la información de hoy, debería abrir nuevas formas para que las empresas crezcan. Este software va más allá de lo esperado para capacitar a los clientes, buscando ser la plataforma de supervisión más extensible del mundo. Cuando los clientes pueden resolver problemas antes de que comiencen, pueden mover su enfoque del mantenimiento a la innovación.

Haz un viraje.

A medida que el inteligencia artificial y el aprendizaje automático pasan de promesas de ciencia ficción a realidades diarias, la tecnología permite a las empresas ver lo que está sucediendo antes de que suceda. Esta solución colabora estrechamente con los clientes para comprender sus riesgos y anticiparse a sus necesidades, brindando información que desbloquea su visión.


Imágenes

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LogicMonitor

4,6 (109)
VS.
El más valorado

Precio inicial

375,00 US$
mes
15,00 US$
mes

Opciones de precios

Versión gratuita
Prueba gratuita
Versión gratuita
Prueba gratuita

Funcionalidades

74
120

Integraciones

7
183

Facilidad de uso

4,3 (109)
4,2 (242)

Relación calidad-precio

4,3 (109)
4,1 (242)

Atención al cliente

4,6 (109)
4,2 (242)
Las barras de puntuación verdes muestran el producto ganador en función de la puntuación media y el número de opiniones.

Alternativas

Datadog

4,6
#1 alternativa a LogicMonitor
Datadog es una plataforma de supervisión, seguridad y analíticas basada en SaaS para aplicaciones, registros, infraestru...

PRTG

4,6
#2 alternativa a LogicMonitor
PRTG supervisa tu red en horario ininterrumpido para alertarte oportunamente sobre los problemas antes de que se...

PRTG Enterprise Monitor

4,7
#3 alternativa a LogicMonitor
500.000 razones para elegir PRTG Network Monitor: una por cada usuario que confía en Paessler cada día. ¿Por qué no...

WhatsUp Gold

4,5
#4 alternativa a LogicMonitor
WhatsUp Gold te permite encontrar y solucionar problemas de red rápidamente, antes de que los usuarios finales se den...

Opiniones

Calificación general

4,6 /5
(109)
Relación calidad-precio
4,3/5
Funcionalidades
4,5/5
Facilidad de uso
4,3/5
Asistencia al cliente
4,6/5

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Mostrando 5 opiniones de 109
Mike
Calificación general
  • Sector: Educación superior
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente

Outstanding; Highly Recommended.

Revisado el 10/8/2015

Our use case is centered on routers, switches, wlan and other infrastructure hardware components of...

Our use case is centered on routers, switches, wlan and other infrastructure hardware components of the service-delivery stack as opposed to servers, applications, etc. Based on LogicMonitor's performance to-date, I would fully expect that we will expand its role.
In selecting LogicMonitor, we heavily weighted factors related to administrative overhead and convenience. On both counts LogicMonitor gets the highest marks:
1)We no longer spend time installing a bloated monitoring application on a server (physical or otherwise) or fighting to upgrade any part of the application's components.
2)We no longer spend time sustaining remote access mechanisms that make it cumbersome to view our monitoring data...wherever and whenever that data is needed, a browser is all that is required.
I highly recommend LogicMonitor as a source of powerful and valuable insight that can be leveraged to maximize the ROI of your IT service-delivery stack.

Puntos a favor

-Relatively low-effort administration
-Exceptionally convenient
-Extensive "Out-of-Box" definitions supporting a wide range of vendor product families
-Well-thought UI
-Time spent with LogicMonitor is time learning about the status of your IT Operations, not time spent fighting with a balky, uncooperative monitoring application

Desventajas

-Not every organization is ready, willing and/or able to transition from CAPEX thinking to the OPEX-centered SaaS world.
-Works best for locations with multiple Internet connections, since loss of Internet connectivity prevents the uploading of collected data to LogicMonitor's cloud processing: there is no local UI.
-Not suitable if your use case demands absolute (immediate ms-by-ms) real-time visibility: there is some latency involved in transmitting collected data to the cloud for processing and presentation.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

This software flagged up issues before they became issues allowing us to drastically reduce...

Revisado el 14/1/2019

LogicMonitor has drastically increased the response time that we have when troubleshooting server...

LogicMonitor has drastically increased the response time that we have when troubleshooting server related issues and provides huge oversight on all critical systems, often allowing us to fix problems because they affect the production environment.
Whilst lacking when compared to the full version, the app does allow monitoring whilst on the go which can be useful when travelling home and a server develops a fault.

Puntos a favor

The dashboard can be heavily customised to allow for total flexibility on what we want to focus on.
Alerts can be individually customised to allow for any level of contact ranging from email, to text, to phone calls at any time. On several occasions I have been woken up in the middle of the night in time to fix a major issue before it caused any downtime for the users.
LogicMonitor can be installed on a host of different devices outside of servers (which is where we primarily use it). We have it installed on the server room temperature monitor providing early warning if the Air-Con goes down. We have it on the UPS where it tracks the remaining charge time to let us know how long we can maintain power in the event of a black out. We have it on the remote desktop server to show how many concurrent logons we have in order to track the performance to user ratio.
In all of these events the tracking is extremely accurate and provides an extremely concise dashboard that allows us to monitor all of the most critical systems from one location.
The alert system has on many occasions allowed us to fix issues before the user has become aware of them.

Desventajas

The mobile app requires significant work as it provides significantly lesser functionality than the full desktop version. The dashboard and alerts on it in particular need to be updated.

Phil
Calificación general
  • Sector: Servicios financieros
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 3.0 /10

An exercise in sadness

Revisado el 18/5/2023

This is supposed to replace our existing monitoring tools, but has caused extreme frustration with...

This is supposed to replace our existing monitoring tools, but has caused extreme frustration with those of us tasked with building, monitoring, and maintaining it.

Puntos a favor

I can't think of much that I have found that I like.

Desventajas

The learning curve is steep. Coming from other products (SolarWinds and WhatsUp Gold), there doesn't seem to be much commonality in how things work. There don't seem to be any preconfigured settings for common devices that would get things usable quickly, everything feels like it is building it from scratch and learning how LM does things. While extremely customizable, I don't have countless hours to make this work. I want to be able to monitor things and customize when necessary.

Ritchie
Calificación general
  • Sector: Banca
  • Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 6.0 /10

Easy but not comprehensive

Revisado el 18/5/2023

I like the product. Not super responsive interface. Seems to lag compared to previous on-prem...

I like the product. Not super responsive interface. Seems to lag compared to previous on-prem solutions.

Puntos a favor

Easy to setup and get going. Faulty intuitive.

Desventajas

Limitation on drawing maps. It tries to do it or it for you but includes stuff you don’t need. See PRTG.

Alternativas consideradas

Nagios XI, PRTG Enterprise Monitor y PRTG

Razones para elegir LogicMonitor

Security

Software anterior

SolarWinds Service Desk

Razones para cambiar a LogicMonitor

LM responded.
Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Smart, Clean and simple to get up and running

Revisado el 27/11/2018

We needed a focal point for monitoring as we were relying on vendor specific tools which were...

We needed a focal point for monitoring as we were relying on vendor specific tools which were deployed at individual customer sites, this meant we didn't have an individual dashboard to track alerts.

With LogicMontior we have solved the vendor specific issue and now have a single pane of glass which can be accessed via web browser and easily presented. It's also given us the possibility to develop monitoring services for different vendors.

Puntos a favor

Ultimately LogicMonitor allows you to get running straight away with the inbuilt datasources, but once you get familiar with the product you learn the platform has so much to offer. The layout is brilliant and the ability to customize widgets/dashboards to how you want them for yourself and each customer is easy to use.

It's not only the product which is great but the whole LogicMonitor team from technical to the customer success team who deliver an efficient and personal experience and you feel that your not just a number to them.

The inbuilt features are great and get your running straight away, but to unlock the full capabilities you will need to get a handle on the different scripting/powershell requirements for different vendors.

Desventajas

Although the inbuilt features are great, to unlock the full scale of the platform you do need to know scripting for different vendors - it would be handy to have some whitepapers/kb's to assist with the scripting aspects.

Mostrando 5 opiniones de 109 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre LogicMonitor

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre LogicMonitor.

LogicMonitor ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: 375,00 US$/mes
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

Los clientes habituales de LogicMonitor son:

51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

LogicMonitor admite los siguientes idiomas:

inglés

LogicMonitor admite los siguientes dispositivos:

LogicMonitor se integra con las siguientes aplicaciones:

Autotask PSA, ConnectWise PSA, HipChat, PagerDuty, ServiceNow, Slack, Twilio

LogicMonitor ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat

Categorías relacionadas

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