Sobre Clio
Clio es el principal software de gestión de práctica para el sector del derecho. Con tecnología segura basada en la nube, Clio facilita el día a día de profesionales del derecho en todo el mundo con seguimiento intuitivo del tiempo, facturación, administración de material, aplicaciones móviles y más para simplificar cada tarea, desde la recepción del cliente hasta la factura.
Con Clio, las firmas de abogados de todos los tamaños manejan fácilmente las relaciones y los documentos de los clientes, simplifican la administración y la colaboración y optimizan las iniciativas de marketing. Con capacitación y asistencia de primera clase, los abogados pueden administrar sus actividades de forma segura desde cualquier lugar, en cualquier dispositivo y dedicar menos tiempo al trabajo de oficina y más tiempo en la práctica jurídica. Obtén más información en clio.com.
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Alternativas
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CaseFox
CARET Legal
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Opiniones
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- Sector: Sistema judicial
- Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
- Software usado Semanalmente durante Prueba gratis
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Opiniones sobre Clio
Revisado el 21/8/2023
En general la herramienta es útil y ofrece un buen servicio de atención al cliente además de poder...
En general la herramienta es útil y ofrece un buen servicio de atención al cliente además de poder hacer los respectivos informes personalizados.
Puntos a favor
Ofrece un buen servicio de atención al cliente con flexibilidad y asequibilidad.
Desventajas
Me gustaría tener más opciones para personalizar los informes. Fuera de eso bastante bien.
- Sector: Servicios financieros
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado Mensualmente durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 6.0 /10
Clios
Revisado el 3/11/2022
Puntos a favor
Clios es veloz,rapido,facil en la carga de los datos
Desventajas
No deja almacenar muchos datos y informes
- Sector: Servicios jurídicos
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Fantastic Practice Management Solution
Revisado el 6/7/2019
Puntos a favor
Clio's intuitive design is easy to use for anyone from the tech savy to the "how do I turn this thing on" person. They are constantly adding features and functionality to the software solution making the administrative side of practicing law much easier and less time consuming. Clio's support team is always quick to respond and is always friendly and helpful. The growing list of integrations is definite plus and gives us the ability to extend the already great functionality to the next level. And if you are into coding, you can always create a custom integration to suit your needs.
Desventajas
Really the only complaint I have about Clio is the reporting capabilities. While it has some great canned reports within the interface, there is no ability to customize reports to massage out information that would be useful to my practice. We make do, of course, but this has been my complaint for some time now. Last time I checked there was a pay integration that allowed for more robust reporting but adding yet another subscription isn't appealing when it would be relatively easy for Clio to add this capability to their platform.
- Sector: Práctica de la abogacía
- Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Great Case Management Software
Revisado el 23/1/2024
I have had a very positive experience with Clio and I am very satisfied with the product.
I have had a very positive experience with Clio and I am very satisfied with the product.
Puntos a favor
Clio is intuitive and easy to use. I also love that the team is forward-thinking and always deploying new features that enhance productivity. As a solo practitioner, Clio grow is exceptional and a tool everyone should be using. I can manage my leads with very little overhead. Additionally, Clio support always goes above and beyond
Desventajas
Initially, I did not understand why Clio Grow and Clio Manage were separate products. However, the integration between the two is seamless, and I have grown to love the distinct nature of the two products.
Alternativas consideradas
MyCaseRazones para cambiar a Clio
The demo for Clio was much more thorough and at the time, Clio's functionality seemed above and beyond- Sector: Práctica de la abogacía
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 0.0 /10
You cannot rely on anything that employees of Clio tell you to be true.
Revisado el 20/1/2023
Onboarding was a nightmare, with technical glitches that caused hours and hours of additional work...
Onboarding was a nightmare, with technical glitches that caused hours and hours of additional work and clean up. Syncing our contacts resulted in the destruction of our already used and curated list. Misrepresentations were made by salespeople as to what the software was capable of doing. As a result of all of that, we were made reasonable promises, in writing, as a condition of our not quitting Clio right then, and cutting our losses and time. Now, the first time a change has come up where that promise needs to be implemented, we were told it would not be honored. This resulted in many more hours of back and forth with "customer service". We have wasted two years of integrating our firm with this company, which we now have to undo to go to another service, costing us untold more hours of work. If they had not offered these promises, we would have left Clio during the onboarding process. Although we would not have been happy with our experience with Clio, we wouldn't have felt as strongly about not doing business with this company. Now, we have no option but to leave this service, because we cannot continue to do business with a company that places such little value on their clients and on the promises that they admit were made.
Puntos a favor
I have nothing positive to say about Clio at this time. Integrating our firm into their software was a major learning experience, which will guide me with the next software I choose.
Desventajas
The items added in the time that we have been with Clio have caused no improvement to our use of the product, although they use these additions as an excuse for raising their prices significantly. The "client portal" that they added does not even allow you to see if clients have viewed documents, which their old version did. Their new payment system only adds to their profits, so why would they utilize that as an excuse to pass on additional costs to their clients?
Razones para cambiar a Clio
Even though Clio was more expensive than our other final possible choices, we were made representations about what this software could do that exceeded the other offerings in assistance with our needs. However, once we started with Clio, we were immediately told that some of those representations were not functions of Clio at all.Respuesta de Clio
Hi Kathy,
I'm very sorry to hear that about your experience with Clio. A member of our team is contacting you directly with you to work through these challenges
Kind Regards,
Jessica
Preguntas frecuentes sobre Clio
He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Clio.P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Clio?
Clio ofrece los siguientes planes de precios:
- A partir de: 39,00 US$/mes
- Modelo de precios: Suscripción
- Prueba gratis: Disponible
P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Clio?
Los clientes habituales de Clio son:
Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000
P. ¿Qué idiomas admite Clio?
Clio admite los siguientes idiomas:
inglés
P. ¿Clio es compatible con dispositivos móviles?
Clio admite los siguientes dispositivos:
Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)
P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Clio?
Clio se integra con las siguientes aplicaciones:
Box, Chrometa, Dropbox Business, InvoiceSherpa, Lawyaw, Microsoft 365, NetDocuments, PayPal, QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced, RightSignature, Xero, Zapier
P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Clio?
Clio ofrece las siguientes opciones de asistencia:
E-mail/Help Desk, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat
Categorías relacionadas
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- Herramientas de gestión de tareas
- Software para facturación jurídica
- Software contable de fideicomisos
- Programas de facturación
- Programas para contabilidad jurídica
- Programas de gestión para despachos de abogados
- Software de gestión para abogados
- Software de gestión de documentos legales
- Software para calendario jurídico
- Software de gestión de quiebras
- Programa CRM
- Software de gestión jurídica de empresas
- Software de seguimiento comercial
- Software de gestión de expedientes judiciales
- Software para procesadores de pagos
- Sistema de gestión documental