
Sobre Clio
Clio es el principal software de gestión de práctica para el sector del derecho. Con tecnología segura basada en la nube, Clio facilita el día a día de profesionales del derecho en todo el mundo con seguimiento intuitivo del tiempo, facturación, administración de material, aplicaciones móviles y más para simplificar cada tarea, desde la recepción del cliente hasta la factura.
Con Clio, las firmas de abogados de todos los tamaños manejan fácilmente las relaciones y los documentos de los clientes, simplifican la administración y la colaboración y optimizan las iniciativas de marketing. Con capacitación y asistencia de primera clase, los abogados pueden administrar sus actividades de forma segura desde cualquier lugar, en cualquier dispositivo y dedicar menos tiempo al trabajo de oficina y más tiempo en la práctica jurídica. Obtén más información en clio.com.
Imágenes






¿Tienes dudas sobre Clio?
Compara con una alternativa popular
Precio inicial
Opciones de precios
Funcionalidades
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
Alternativas
Uptime Cloud Monitoring

CaseFox

CARET Legal

CosmoLex

Opiniones
¿Ya tienes Clio?
¡Ayuda a los compradores de software! Las opiniones sobre los productos son útiles para que el resto de los usuarios podamos tomar las decisiones acertadas.
- Sector: Sistema judicial
- Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
- Software usado Semanalmente durante Prueba gratis
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Opiniones sobre Clio
Revisado el 21/8/2023
En general la herramienta es útil y ofrece un buen servicio de atención al cliente además de poder...
En general la herramienta es útil y ofrece un buen servicio de atención al cliente además de poder hacer los respectivos informes personalizados.
Puntos a favor
Ofrece un buen servicio de atención al cliente con flexibilidad y asequibilidad.
Desventajas
Me gustaría tener más opciones para personalizar los informes. Fuera de eso bastante bien.
- Sector: Servicios financieros
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado Mensualmente durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 6.0 /10
Clios
Revisado el 3/11/2022
Puntos a favor
Clios es veloz,rapido,facil en la carga de los datos
Desventajas
No deja almacenar muchos datos y informes

- Sector: Práctica de la abogacía
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Clio is the Leader of the Pack
Revisado el 9/10/2019
I have been using Clio for about 6 years. It has grown so much in that time. I am very pleased with...
I have been using Clio for about 6 years. It has grown so much in that time. I am very pleased with the direction they have taken the product and I can't wait to see what else they come up with!
Puntos a favor
Clio is repeatedly at the top of the charts for available features. Clio is constantly working to improve their service and adding new features and functionality. We have had no problems to speak of. Any issues that we have had have been related to finding a particular option or feature.
Desventajas
I wish that Clio would support more advanced document generation. At present, it just does mail-merge-type generation. Substituting fields in Clio with a field indicator in a Word doc. I would love to be able to get rid of HotDocs and use Clio instead, but it just can't match what HotDocs can do. The other feature that I wish it supported is the ability for external uses (clients) to fill out forms or data, which can then be stored in Clio.
Alternativas consideradas
Rocket MatterRazones para cambiar a Clio
Clio has more features, functionality, and integrations than the competition.- Sector: Práctica de la abogacía
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Clio Review 2023
Revisado el 11/4/2023
Puntos a favor
I liked that out of the box, it was very easy to implement and get started. When we first started with Clio, all of our practice management was done via paper and handwritten. Immediately, Clio made it easier to find cases and keep track of all the different matters. I like that we can accept payments and it will automatically close out bills. With the addition of Clio Portals, it makes it much easier to communicate with clients and keep everyone involved on the same page.
Desventajas
After the out-of-the-box implementation, there is not much to improve our workflows. I would like to see some enhancements that allow users to break from the same workflows and have logic and other efficiency tools for their practice. Not all law firms only practice in one area, and it would be nice to have the ability to have a matter format for a practice area when that practice area is selected. Once the practice area is selected, it should be able to only show areas that pertain to that practice area, reducing the errors of missing information or having the wrong information. I wish that Clio Payments could have similar functionality as LawPay, allowing refunds on trust payments. I do not like how restrictive the software is when trying to create different fields and areas that work best with our firm. It would be nice if emails could be built into Clio so that we are not having to search back and forth. I would like to see Clio Manage and Clio Grow merged, and some of the features of Grow enhanced into Manage. (Scheduler, workflows, etc.)
Alternativas consideradas
MyCaseRazones para cambiar a Clio
While others had better out-of-the-box start-ups, Clio showed better growth opportunities along with easier implementation for users.- Sector: Práctica de la abogacía
- Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 1.0 /10
There has to be something better; going downhill for solos
Revisado el 9/2/2017
I have been using this since 2012 - at first it fit my needs and was marketed for the solo/small...
I have been using this since 2012 - at first it fit my needs and was marketed for the solo/small practice firms. It has increasingly become more cumbersome and takes longer to calendar and bill than I would like. The interest feature on the billing can only calculate simple interest. Once you enter the interest formula, there is no way to disconnect it so you are left to manually delete all of the entries. They have changed the billing process from a process that once took about an hour to taking about 3 hours. A bill is generated and placed under the Draft tab, you can view it, edit it, submit it for approval (a waste of time for a solo), or approve it - so I view it, see it needs to be edited, and click on edit, the bill comes up for editing, then once you've completed it, you hit Approve - and nothing happens which is new - you either can hit the go to bills Awaiting Payment link, or click on the Awaiting payment screen -- from there, you are forced to sort through all of your accounts receivable to find your newly edited bill. Once you find the bill, then you can Receive Payment from the trust account - but be careful since if your client has $500 in trust and the bill is $1000, the trust payment will pop up $1000, which you know is inaccurate, so you have to do another edit. Then the bill drops out of view and you either have to return to Awaiting Payment or Paid tabs - search through all of the other bills, find your bill, then you can download it - print it, or save it, and then email it.
If you want to enter a new appointment, you can do so on the calendar, but if you want to create a method to track the new client, you have to go to another tab to set up a matter, you can only input the client's name, not the address, not the phone number, not any other stuff that should appear at this point, in my opinion. Then you add in your number. Then you have to track down the name you just entered and try and add in addresses, phone numbers, email addresses. The process is incredibly time consuming.
Pros: Cost
Cons: Overly rigid, designed for those who have a data processor employee, time consuming, not customer service oriented - was marketed for solos/small practices and this is not the case any longer.
Puntos a favor
Web based program and cost.
Desventajas
Rigid, time consuming process. So many things don't work and the process of finding a work around is cumbersome.
Preguntas frecuentes sobre Clio
He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Clio.P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Clio?
Clio ofrece los siguientes planes de precios:
- A partir de: 39,00 US$/mes
- Modelo de precios: Suscripción
- Prueba gratis: Disponible
P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Clio?
Los clientes habituales de Clio son:
Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000
P. ¿Qué idiomas admite Clio?
Clio admite los siguientes idiomas:
inglés
P. ¿Clio es compatible con dispositivos móviles?
Clio admite los siguientes dispositivos:
Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)
P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Clio?
Clio se integra con las siguientes aplicaciones:
Box, Chrometa, Dropbox Business, Fundbox, InvoiceSherpa, Lawyaw, Lexicata, Microsoft 365, NetDocuments, PayPal, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, RightSignature, Xero, Zapier
P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Clio?
Clio ofrece las siguientes opciones de asistencia:
E-mail/Help Desk, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat
Categorías relacionadas
Ver todas las categorías de software encontradas para Clio.
- Software para facturación jurídica
- Software contable de fideicomisos
- Programas de facturación
- Software para despachos de abogados
- Software de administración de procedimientos jurídicos
- Software de gestión de documentos legales
- Software para calendario jurídico
- Software de gestión de quiebras
- Software CRM
- Software de gestión jurídica de empresas
- Software de seguimiento comercial
- Software de gestión de expedientes judiciales