
FieldAware
Sobre FieldAware
FieldAware proporciona una plataforma de gestión de servicios externos de tecnología móvil basada en la nube que permite a las empresas transformar su organización de servicio externo a través de la automatización de procesos y la racionalización de las operaciones. Con el objetivo de simplificar la gestión de servicios externos, FieldAware proporciona características que incluyen programación, despacho, administración de tareas, facturación, administración de activos, seguimiento de tiempo y otras.
La tecnología de FieldAware se puede integrar en los sistemas existentes, sin tener que interrumpir los sistemas ERP, CRM o contables. En lugar de ofrecer una solución lista para usar que limita las opciones, a través de conectores, la API abierta de FieldAware se comunica con otros productos basados en la web, lo que permite la transferencia bidireccional de datos y la automatización de la cadena de servicios.
La flexibilidad de la plataforma FieldAware brinda a las empresas la capacidad de mantener los procesos de negocios actuales y al mismo tiempo automatizar la recopilación de información desde el campo hasta la oficina administrativa. Esta automatización tiene como objetivo aumentar la productividad, la seguridad, el cumplimiento, la satisfacción del cliente y los ingresos.
Imágenes







¿Tienes dudas sobre FieldAware?
Compara con una alternativa popular
Precio inicial
Opciones de precios
Funcionalidades
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
Alternativas
Synchroteam

BigChange

Simpro

Less Paper

Opiniones
¿Ya tienes FieldAware?
¡Ayuda a los compradores de software! Las opiniones sobre los productos son útiles para que el resto de los usuarios podamos tomar las decisiones acertadas.

- Sector: Hospital y atención sanitaria
- Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Bastante buena
Revisado el 14/11/2022
Después de revisar varios otros software de gestión de campo, elegi Field Aware por su facilidad de...
Después de revisar varios otros software de gestión de campo, elegi Field Aware por su facilidad de uso, su herramienta de programación capacidad de proporcionar documentación al equipo en el campo
Puntos a favor
Su proceso de gestion es buena muy intuitiva a la hora de trabajar con el
Desventajas
Quizas su peso como software algo pesado

- Sector: Construcción
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
FieldAware makes it easy to manage field crews
Revisado el 20/8/2019
Overall we now easily dispatch field techs, export/import time sheets into our time payroll system,...
Overall we now easily dispatch field techs, export/import time sheets into our time payroll system, and can locate associates for a more efficient mid-day dispatch.
Puntos a favor
FieldAware is visually easy to read, quick to dispatch and the setup and implementation is quick.
Desventajas
I least like that a team can't see their dispatch and only the Team Lead can see the dispatch. Also, the Team Lead must clock an entire team in. Sometimes team members arrive at different times, and in order for the team to know where they're going they must talk with Team Leads rather than look at their IT equipment.
- Sector: Construcción
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
A solid field service customer management software
Revisado el 27/3/2020
Not a whole lot to share that I didn't above. We have processes to help us keep track of marketing...
Not a whole lot to share that I didn't above. We have processes to help us keep track of marketing expenses and income, though it's not built into the software itself. We've made it work.
From a day-to-day basis I have no complaints about the software. Things work as they should, and it's easy to figure out what you need to do on your own, so there's no constantly calling support like with some other software we use in the office.
Puntos a favor
It's pretty easy to navigate. Jobs are in a nice big list. We've got years and years worth of customers. I've gone through the list many times over organizing and categorizing our customers after I joined our company a year ago. It's easy to sort through the customers with the search feature, and the itemizer allows our techs to better organize our parts cost.
The scheduler itself is really handy and a great way to keep an eye on who is where.
Desventajas
FieldAware has a lot of features we use, but it's also missing a lot of really crucial features other softwares like Service Titan have. Right now there's no automatic text messaging when a tech is on the way or to send a review link.
If you choose to sign in via the app, you cannot use the desktop. Or so I'm told, haven't tried that personally.
If a technician is assigned as the secondary tech, and not the lead, jobs don't show on their app, so we have to text the assistant techs to tell them where to go.
It's a solid software for it's capabilities, but it's missing a lot of features that we really could use.
- Sector: Automatización industrial
- Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
- Software usado A diario durante 6-12 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 2.0 /10
until recent we've had no support
Revisado el 15/8/2017
unfortunately it doesn't help us do what we would like to do with the report side
unfortunately it doesn't help us do what we would like to do with the report side
Puntos a favor
Concept is good ease of access, app appears user friendly for the technicians. requires big changes
Desventajas
• Reports are not very readable
• Appear too condensed
• Hard to decipher headings from reports.
• The name of the Task needs to perhaps be a different font to the description
Logo appearing Blurry
The reports are printing out with half the task on one page and half the task on another when there are attachments; we need our reports to be more streamlined and clearer for our clients to read. There are too many dark lines, box lines and shaded areas in the reports. Will there be an option for print preview. we don’t have the option to delete a task. How can we or FieldAware staff set up an automatically generated notification email being sent to the administrators (office based) that notifies us when a job has been closed out on the field? There is nothing to advise a job has been completed and ready for invoicing and reporting. When a Job is Completed in the Field it will be synced back to office, but there is no notification feature. Where do you see Add Fields? Additional Fields are Custom Fields which I outlined above. If you are on a Page and see Additional Fields with a White Plus inside a Green Circle, click the Circle to show you all available Additional Fields which can be added to that page. You may not want some Additional Fields to appear for example. What I’m chasing is an area that doesn’t show up on the report where both myself and the techs can write information that is specifically for the tech and the office not the customer. The device fonts don’t appear to be universal either, when I try to change detail in PDF it states the current font is not available. Can you advise on how this can be amended? As the reports don’t look professional with different fonts now.
- Sector: Servicios para el consumidor
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Fieldaware Review
Revisado el 14/11/2018
Overall, fieldaware has been a great fit for our company . It has decreased the time it takes us to...
Overall, fieldaware has been a great fit for our company . It has decreased the time it takes us to invoice, helps us keep detailed records of completed jobs, helps us track/schedule jobs and has enabled us to increase back office efficiency.
Puntos a favor
Fairly easy to use and set up, web based so no software required. After using it for several years have found it effective and they are improving and adding new features. Relatively stable.
Desventajas
Like all systems there is still room for improvement. Would like to see a little more customization in certain areas. Does take some thought to set up, good to have at least someone in your office that can become your resident expert. Have had the occasional issue but they usually get fixed fairly fast. Have found the quality of pictures, especially documents needs to be improved. Would like to see the pricing a little more competitive.
Preguntas frecuentes sobre FieldAware
He aquí algunas preguntas frecuentes sobre FieldAware.P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece FieldAware?
FieldAware ofrece los siguientes planes de precios:
- A partir de: 70,00 US$/mes
- Modelo de precios: Suscripción
- Prueba gratis: No disponible
P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de FieldAware?
Los clientes habituales de FieldAware son:
2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000
P. ¿Qué idiomas admite FieldAware?
FieldAware admite los siguientes idiomas:
alemán, francés, inglés, irlandés
P. ¿FieldAware es compatible con dispositivos móviles?
FieldAware admite los siguientes dispositivos:
Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)
P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra FieldAware?
FieldAware se integra con las siguientes aplicaciones:
CBOS, NetSuite, QuickBooks Online Advanced, Salesforce Sales Cloud, Xero
P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece FieldAware?
FieldAware ofrece las siguientes opciones de asistencia:
E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat
Categorías relacionadas
Ver todas las categorías de software encontradas para FieldAware.
- Software de gestión de servicios de campo
- Software de asignación de personal
- Software de climatización
- Software de planificación de trabajos de mantenimiento
- Software agropecuario
- Software para compañías de fontanería
- Software para control de plagas
- Software de paisajismo
- Software para atención médica domiciliaria
- Herramientas de planificación
- Programas de automatización de servicios profesionales
- Software para consultoras
- Software para servicios profesionales
- Software para empresas petroleras
- Software para calendario
- Software para cuidados en el hogar