Sobre FieldAware

FieldAware proporciona una plataforma de gestión de servicios externos de tecnología móvil basada en la nube que permite a las empresas transformar su organización de servicio externo a través de la automatización de procesos y la racionalización de las operaciones. Con el objetivo de simplificar la gestión de servicios externos, FieldAware proporciona características que incluyen programación, despacho, administración de tareas, facturación, administración de activos, seguimiento de tiempo y otras.

La tecnología de FieldAware se puede integrar en los sistemas existentes, sin tener que interrumpir los sistemas ERP, CRM o contables. En lugar de ofrecer una solución lista para usar que limita las opciones, a través de conectores, la API abierta de FieldAware se comunica con otros productos basados en la web, lo que permite la transferencia bidireccional de datos y la automatización de la cadena de servicios.

La flexibilidad de la plataforma FieldAware brinda a las empresas la capacidad de mantener los procesos de negocios actuales y al mismo tiempo automatizar la recopilación de información desde el campo hasta la oficina administrativa. Esta automatización tiene como objetivo aumentar la productividad, la seguridad, el cumplimiento, la satisfacción del cliente y los ingresos.

Precios desde:

70,00 US$/mes

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Las 5 mejores alternativas a FieldAware

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Reino Unido, Estados Unidos

Idiomas admitidos

alemán, francés, inglés, irlandés

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Las 5 mejores alternativas a FieldAware

Imágenes

FieldAware Software - 1
FieldAware Software - 2
FieldAware Software - 3
FieldAware Software - 4
FieldAware Software - 5
FieldAware Software - 6
FieldAware Software - 7
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Vídeo de FieldAware
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Funcionalidades

Funcionalidades totales de FieldAware: 108

  • API
  • Acceso móvil
  • Acceso sin conexión
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Análisis ad hoc
  • Análisis en tiempo real
  • Análisis visual
  • Aplicación móvil
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Catálogo de servicios
  • Citas recurrentes
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Control de inventario
  • Creación de diagramas
  • Creación de informes ad hoc
  • Creación de informes de excepción
  • Creación de informes de servicio
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de órdenes de trabajo
  • Cuentas de clientes
  • Digitalización de documentos
  • ERP (Enterprise Resource Planning)
  • Enrutamiento
  • Estimaciones
  • Estimación de costes
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Formularios personalizables
  • Generación de propuestas
  • Geolocación
  • Gestión de actividades
  • Gestión de asistencia telefónica
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de documentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de equipos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de expedientes de pacientes
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de formularios
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de recursos
  • Gestión de recursos
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión de rutas
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tickets
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Gestión de órdenes de cambio
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del mantenimiento
  • Historial de cliente
  • Historial de servicios
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Lista de tareas (to-do list)
  • Mantenimiento preventivo
  • Mapas geográficos
  • Métricas de rendimiento
  • Panel de actividades
  • Para empresas de climatización
  • Planificación de personal
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Programación de recursos
  • Programación de trabajos
  • Programación del mantenimiento
  • Propiedades comerciales
  • Reconocimiento de códigos de barras
  • Registro de entrada/salida
  • Reloj registrador
  • Reserva en línea
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de horas de proyecto
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento de trabajos
  • Seguimiento de ubicación
  • Seguimiento de uso de pesticidas
  • Seguimiento del proyecto
  • Seguimiento del tiempo por cliente
  • Sincronización de datos
  • Varias ubicaciones
  • Vista de Gantt/cronología
  • Visualización de datos

Alternativas

AroFlo

4,4
#1 alternativa a FieldAware
AroFlo es un sistema móvil de gestión de trabajos con todas las funciones, para las industrias de servicios de campo y...

FieldPulse

4,6
#2 alternativa a FieldAware
FieldPulse es una solución de gestión de servicios externos todo en uno con aplicaciones móviles con todas las...

Jobber

4,6
#3 alternativa a FieldAware
Jobber es una solución de gestión de servicios externos basada en la nube que permite a las pequeñas y medianas...

ServiceWorks

4
#4 alternativa a FieldAware
ServiceWorks is a cloud-based field operations management solution which provides tools for scheduling, dispatch,...

Opiniones

Calificación general

3,3 /5
(62)
Relación calidad-precio
2,8/5
Funcionalidades
3,1/5
Facilidad de uso
3,5/5
Asistencia al cliente
3,2/5

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Mostrando 5 opiniones de 62
Davina F.
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

FieldAware makes it easy to manage field crews

Revisado el 20/8/2019

Overall we now easily dispatch field techs, export/import time sheets into our time payroll system,...

Overall we now easily dispatch field techs, export/import time sheets into our time payroll system, and can locate associates for a more efficient mid-day dispatch.

Puntos a favor

FieldAware is visually easy to read, quick to dispatch and the setup and implementation is quick.

Desventajas

I least like that a team can't see their dispatch and only the Team Lead can see the dispatch. Also, the Team Lead must clock an entire team in. Sometimes team members arrive at different times, and in order for the team to know where they're going they must talk with Team Leads rather than look at their IT equipment.

Traver F.
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

A solid field service customer management software

Revisado el 27/3/2020

Not a whole lot to share that I didn't above. We have processes to help us keep track of marketing...

Not a whole lot to share that I didn't above. We have processes to help us keep track of marketing expenses and income, though it's not built into the software itself. We've made it work.

From a day-to-day basis I have no complaints about the software. Things work as they should, and it's easy to figure out what you need to do on your own, so there's no constantly calling support like with some other software we use in the office.

Puntos a favor

It's pretty easy to navigate. Jobs are in a nice big list. We've got years and years worth of customers. I've gone through the list many times over organizing and categorizing our customers after I joined our company a year ago. It's easy to sort through the customers with the search feature, and the itemizer allows our techs to better organize our parts cost.

The scheduler itself is really handy and a great way to keep an eye on who is where.

Desventajas

FieldAware has a lot of features we use, but it's also missing a lot of really crucial features other softwares like Service Titan have. Right now there's no automatic text messaging when a tech is on the way or to send a review link.

If you choose to sign in via the app, you cannot use the desktop. Or so I'm told, haven't tried that personally.

If a technician is assigned as the secondary tech, and not the lead, jobs don't show on their app, so we have to text the assistant techs to tell them where to go.

It's a solid software for it's capabilities, but it's missing a lot of features that we really could use.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Telecomunicaciones
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado Otro durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

Not For Everyone - But They'll Swear It Is

Revisado el 21/5/2018

We did not benefit from it.

We did not benefit from it.

Puntos a favor

I loved the sales pitch. That's where my interest ended. We ended up paying into the triple-zeros for our "trial" period, which is fine, if it would have delivered as promised. They were very friendly, and they do a great job on presentation. I'm sure that their software would work nicely for a company who didn't have customers with guidelines on how they want their deliverables or for a company who was just using it for dispatch or internal purposes.

Desventajas

Everything we tried to explain about our company ended up with their sales department telling us how WE could change to fit the software, not how we could use the software to make our lives easier. We wasted countless hours of payroll time and company resources to find out that there's absolutely no reason a company in our industry would use this software. But even as we canceled and stopped taking their calls, they swore up and down that if we would just give them a chance (that we more than generously did), they'd make it work for us. After spending all the time and money, we still get sales calls from their team, who act unaware that we were ever customers, and who will tell us about the amazing trial offer. They're pretty unaware for having the word "Aware" in the title of their application. They thought we should recruit our customers to accept their style of deliverable, regardless that we have contracts that stipulate how our deliverables are presented. Bottom line is that this software will only work if you are using it with internal customers who are all ready to adopt their way of thinking. You can't get them to understand that there are contracts with big companies who want things done a specific way because the Field Aware team thinks that their customer is always wrong. It's expensive and doesn't work for our industry.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Great after recent improvements

Revisado el 27/11/2018

At first I was disapointed, as said above after the recent updates it has now turned into a...

At first I was disapointed, as said above after the recent updates it has now turned into a fantastoc product which is great, easy and smooth to use daily!

Puntos a favor

I use this software on a daily basis for my job. After the recent set of updates it has improved it hugely. Now is a lot less clunky to use and now does background syncs so jobs and be completed and you can browse your next jobs, before you had to wait for the completed job to sync on a sync screen. It lays out clearly what lies ahead for the day or the week. Also great little features like calling the customer though the app and the passthrough to google maps feature.

Desventajas

Fieldaware seemed to have ironed out all my cons about the app. Keep up the good work guys!

Lance E.
Calificación general
  • Sector: Restaurantes
  • Fuente de la reseña

Calificación general

FieldAware Product, Services, and Applications

Revisado el 3/9/2014

We have been in business for over 39 years; before Field Aware, our techs and service agents...

We have been in business for over 39 years; before Field Aware, our techs and service agents utilized paper work orders and emails to forward pictures and parts requests.We averaged +300 "paper work orders a week!" In June, 2013, we research numerous companies that offer electronic "paperless" work orders, asset/parts management, invoicing,
job site history, pictures attached to each job, etc. Field Aware was absolutely the best choice among all the companies we spoke to- and the best R.O.I. than any others!

Puntos a favor

Excellent Technical Support
Immediate Followup ( since Sept. 2013, the average return call from Field Aware Support was 15 minutes!-)
Program Dept. Outstanding- will help create the system specific to our business
Continuous Upgrading the system

Desventajas

If parts are requested,and the task is marked, should be able to send email to office- otherwise we have to have someone review all the pending jobs.Make a mistake a "delete" a a job, it is forever lost in the clouds! Business Works compatible>

Mostrando 5 opiniones de 62 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre FieldAware

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre FieldAware.

FieldAware ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: 70,00 US$/mes
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: No disponible

Los clientes habituales de FieldAware son:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1000, 1001+

FieldAware admite los siguientes idiomas:

alemán, francés, inglés, irlandés

FieldAware admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

FieldAware se integra con las siguientes aplicaciones:

CBOS, NetSuite, QuickBooks Online Advanced, Salesforce Sales Cloud, Xero

FieldAware ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat

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