Sobre Ascentis

Ascentis se especializa en software de conjunto completo de HCM potente, pero fácil de usar, para negocios de mercado intermedio de todos los sectores con sede en EE. UU. Las soluciones de Ascentis incluyen seguimiento e incorporación de candidatos, gestión de beneficios, conexión electrónica de transportistas, autoservicio, gestión de cumplimiento, informes robustos, gestión de talentos (aprendizaje y rendimiento), evaluación comparativa, nómina, tiempo y asistencia y relojes de registro. La flexibilidad del producto Ascentis deriva en que puedes utilizar una, algunas o todas estas soluciones.

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Las 5 mejores alternativas a Ascentis

Clientes habituales

  • Trabajadores autónomos
  • Empresas pequeñas (2-50)
  • Empresas medianas (51-500)
  • Empresas grandes (500 o más)

Implementación

  • Basado en la nube
  • Entorno local

Disponible en los países siguientes

Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

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Las 5 mejores alternativas a Ascentis

Imágenes

Ascentis Software - 1
Ascentis Software - 2
Ascentis Software - 3
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Funcionalidades

Funcionalidades totales de Ascentis: 114

  • API
  • Acceso móvil
  • Administración COBRA
  • Administración FMLA
  • Almacenamiento de CV
  • Análisis de CV
  • Aplicación móvil
  • Aprendizaje y desarrollo
  • Autoevaluación
  • Base de datos de empleados
  • Benchmarking
  • Búsqueda boleana
  • Búsqueda de CV
  • CRM
  • Cambio de turnos
  • Comentarios de 360 grados
  • Comprobación de referencias
  • Contratación de personal
  • Creación de informes/análisis
  • Cumplimiento tributario
  • Cálculo de horas extra
  • Definición y seguimiento de objetivos
  • Embargo de salario
  • Empresas de contratación
  • Estudios de pulso
  • Evaluación de habilidades
  • Firma electrónica
  • Flujo de trabajo de aprobación
  • Formularios I-9 y de verificación electrónica
  • Formularios electrónicos
  • Gestión de acciones
  • Gestión de ausencias
  • Gestión de candidatos
  • Gestión de competencias
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de documentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de entrevistas
  • Gestión de evaluaciones
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de indemnizaciones
  • Gestión de la descripción de trabajos
  • Gestión de la formación
  • Gestión de los comentarios negativos
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de objetivos
  • Gestión de prestaciones de empleados
  • Gestión de reembolsos
  • Gestión de revisión del rendimiento
  • Gestión de selección de personal
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de tareas
  • Gestión de ventajas
  • Gestión del rendimiento
  • Herramientas de colaboración
  • Horas facturables y no facturables
  • Impresión de cheques
  • Informes de nómina
  • Inscripción de prestaciones en línea
  • Integración contable
  • Integración de redes sociales
  • Mano de obra variable
  • Manual del empleado
  • Mensajería
  • Métricas de rendimiento
  • Perfiles de candidatos
  • Perfiles de empleados
  • Personalización
  • Plan de carrera individual
  • Planificación de personal
  • Planificación de salarios
  • Planificación de sucesiones
  • Plantillas de correo electrónico
  • Portal de autoservicio
  • Preparación W-2
  • Previsión de trabajo
  • Programación automatizada
  • Programación de entrevistas
  • Publicación de ofertas de empleo
  • Página de ofertas de empleo
  • Reconocimiento biométrico
  • Reconocimiento de empleados
  • Recursos humanos internos
  • Registro automático de tiempos
  • Seguimiento 401 (k)
  • Seguimiento continuo del rendimiento
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de asalariados
  • Seguimiento de ausencias
  • Seguimiento de ausencias por enfermedad
  • Seguimiento de candidatos
  • Seguimiento de candidatos
  • Seguimiento de competencias
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento de horas en movimiento
  • Seguimiento de horas sin conexión
  • Seguimiento de la conformidad
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento de vacaciones/ausencias
  • Seguimiento del proyecto
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento del tiempo en línea
  • Seguimiento del tiempo por cliente
  • Seguimiento del tiempo por proyecto
  • Seguimiento del trabajo
  • Solicitud de empleo
  • Tarjeta perforada
  • Tarjeta perforada en línea
  • Tasas de facturación múltiples
  • Tiempo y asistencia
  • Transferencia
  • Varios estados (EE.UU)
  • Verificación de antecedentes

Alternativas

Paylocity

4,3
#1 alternativa a Ascentis
Paylocity es una solución de nómina y RR. HH. basada en web para organizaciones pequeñas, medianas y grandes.

BambooHR

4,6
#2 alternativa a Ascentis
BambooHR ofrece una solución para gerentes y empleados, con perfiles de empleados, solicitudes y aprobaciones de días...

Monitask

4,8
#3 alternativa a Ascentis
Monitask es un software de supervisión de empleados y seguimiento temporal para empresas con equipos remotos, como...

Paycom

4,3
#4 alternativa a Ascentis
Paycom permite a las empresas acceder a los datos de su personal de manera precisa y con prontitud. Este sistema brinda...

Opiniones

Calificación general

4,2 /5
(52)
Relación calidad-precio
4,0/5
Funcionalidades
4,1/5
Facilidad de uso
4,0/5
Asistencia al cliente
3,9/5

¿Ya tienes Ascentis?

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Mostrando 5 opiniones de 52
Omikka
Calificación general
  • Sector: Contabilidad
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Performance Management

Revisado el 7/5/2019

Puntos a favor

My light in to this software was one of the very first things I received as a new hire. Helps keep me on track, as far as work performance goes.

Desventajas

Everything is pretty simple so far. Very user friendly and easy to navigate.

Frank
Calificación general
  • Sector: Práctica médica
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 6.0 /10

If support is important to you, go with Ascentis

Revisado el 7/7/2021

Overall, our experience with Ascentis has been positive. We saved a little bit of money, gained...

Overall, our experience with Ascentis has been positive. We saved a little bit of money, gained the support we needed, were able to streamline the close of payroll periods, and can process payroll much quicker.

Puntos a favor

The best part about Ascentis is their support, hands down. It is very rare that we have to wait more than 1 or 2 business days to get an issue resolved or an answer to a question. If it is an urgent matter, they are on it immediately. In addition, we get a dedicated Account Manager that is very responsive and helpful. Even when our account managers have changed, they are always brought up to speed and haven't dropped a ball yet.

Desventajas

The modules are somewhat segmented. We log into one application for payroll, another application for HR, and another application for timekeeping. They are working toward getting everything centralized and web-based, but they aren't quite there yet.

Alternativas consideradas

Paycom y Paylocity

Razones para elegir Ascentis

ADP had virtually zero support, and it was expensive. We would go months without hearing back from anyone at ADP. Our "Account Manager" would sporadically respond to us but never solve any issues. And it was about a billion clicks to get payroll processed.

Software anterior

ADP Workforce Now

Razones para cambiar a Ascentis

Neither of these companies showed up for the initial meeting that was set up, so we went with the only one that did, Ascentis.
Joanie
Calificación general
  • Sector: Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

Not a good product

Revisado el 5/5/2022

Not good at all. Implementation was never complete, the system was outdated. The customer service...

Not good at all. Implementation was never complete, the system was outdated. The customer service was non-existent. It was not cost-affordable for the lack of services provided and we had to sign a contract.

Puntos a favor

The only thing that seemed to work with Ascentis was the timekeeping. However, it did not bridge to our payroll system causing us to manually enter any non-productive time into payroll every other week

Desventajas

The customer service for Ascentis is absolutely non-existent. It was so terrible that I had to send an email to the CEO and other members of the C-Suite to get my issues addressed.

palesa
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Ascentis solid programming software

Revisado el 20/6/2021

outstanding by far.

outstanding by far.

Puntos a favor

Ascentis has been easy to understand in the set-up interaction and backing has been extremely useful with any inquiries we have. This is our first HRIS, and it is so ideal to have all representative data in one area. The framework has been not difficult to make refreshes in.

Desventajas

The most difficult thing for us is getting Tax questions replied when required as the assessment division isn't however effectively open as they may be in another city, which is a few hour time distinction for us and you need to email them with any inquiries to find a solution.

Alternativas consideradas

Monitask y BambooHR

Razones para cambiar a Ascentis

cost effective and was recommended by employer
Lora
Calificación general
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente

Revisado el 27/3/2013

I have now had Ascentis HR for 2 months, and Payroll for a month, and I can sum my experience up in...

I have now had Ascentis HR for 2 months, and Payroll for a month, and I can sum my experience up in 4 words:
Thank goodness for Ascentis.
We are a small to medium company with the unique feature of being made up of multiple FEINs. We are also on an aggressive growth plan in terms of expansion. Although the company has been around for more than 30 years, it's only been in the last 5 it's gone from a small family business to a regional (soon to be national) distributor.
When I took on the position with this company to build a HR department and functions, one of the task requirements/ requests from the owner was to bring payroll inhouse within the first year. Payroll was being managed by the accountants, and it was neither cost-effective or timely; corrections were always a challenge. The existing HR software, Sage, was full of bugs and not managing tasks effectively. Much of the historical data was inaccurate, as well.
Literally, I was printing out time punch reports, manually entering onto a spreadsheet, and at the end of the paycycle emailing it to the accountant with all changes/corrections the very next business day. And then sending someone an hour away to pick up checks. And same for corrections. Not anymore.
I did quite a bit of research early on for the right system. The multiple FEINs made some systems much more expensive. And even though I'm in a culture that has been embracing change, I knew doing everything at once would create shock waves. Additionally, the projected growth made it so easy, expandability was a absolute necessity. Finally, the system would need to be easy enough and intuitive enough to teach a Vice President to be an emergency backup.
Selection of Ascentis was easy, actually. I asked lots of questions, and the response was usually either "oh, yes, of course, this is how we do that...." or "that does sound a little different, let me check" followed by "ok, this is how we can do that for you...". Things fit nicely.
The implementation team has been wonderful. They made it easy, making sure I knew what they needed and when, and kept me updated on their statuses as well. I unexpectedly had to move up one of my timelines as my previous system had a different renewal date than I was originally told. It took two months to implement HR, and 3 to do Payroll, which in terms of transition is lightning speed. This is particularly true as I had other major projects going at the same time. Christy, Jean, Kimberly and the rest have been great about letting me mess around with it before going live, and been there to answer the phone as my safety net as I spend time double and triple checking things when I went live. We have had a few minor tech problems, and Jack solved them quickly and easily.
Training was almost too much. There are videos, live demo, handbooks, and the team calls. They have been great about letting me do that part at my own pace.
Once piece of advice: if you have more than one location, use the tax service. Payroll does not print coupons and is a little less helpful with the who-when part (although the related reports are awesome.)
I have now had two zero-error payrolls; I had to make up mistakes to learn how to do that piece! We are likely adding Tax very soon, and anticipate adding Time later this year. We are eventually going to add self service.
Ascentis has wonderful reports, and has cut the time involved significantly. It's less expensive, and just so easy to use. Even the Payroll person at the accountant who did it before is jealous.

Mostrando 5 opiniones de 52 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Ascentis

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Ascentis.

Ascentis ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de:
  • Prueba gratis: No disponible

Los clientes habituales de Ascentis son:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

Ascentis admite los siguientes idiomas:

inglés

Ascentis admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

No tenemos información sobre los tipos de integración de Ascentis

Ascentis ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Asistencia telefónica, Chat

Categorías relacionadas

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