Sobre Nextiva

Nextiva está transformando la forma en que las pequeñas empresas se comunican. Nextiva es una plataforma de comunicaciones que ofrece a las pequeñas empresas funciones de telefonía para grandes empresas a un precio para pequeñas empresas y ofrece facilidad de uso, capacidad de administración, escalabilidad, confiabilidad y funcionalidad de clase empresarial.

Precios desde:

18,95 US$/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Clientes habituales

  • Trabajadores autónomos
  • Empresas pequeñas (2-50)
  • Empresas medianas (51-500)
  • Empresas grandes (500 o más)

Implementación

  • Basado en la nube
  • Entorno local

Disponible en los países siguientes

Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

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Imágenes

Nextiva Software - 1
Nextiva Software - 2
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Vídeo de Nextiva
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Funcionalidades

Funcionalidades totales de Nextiva: 104

  • Acceso móvil
  • Admite audio/imágenes/vídeo
  • Alertas y alzada
  • Alertas y notificaciones
  • Arrastrar y soltar
  • Asistente virtual
  • Atajos de teclado
  • Audio y vídeo bidireccional
  • Automated Attendant
  • Automatización proceso/flujo de trabajo
  • Autorizaciones basadas en roles
  • Base de datos de contactos
  • Benchmarking
  • Biblioteca de preguntas
  • Buzón de voz virtual
  • Centro de atención telefónica virtual
  • Chat en tiempo real
  • Chat en tiempo real dirigido a consumidores
  • Chat en vivo
  • Chat proactivo
  • Chat y mensajería
  • Colaboración entre varios usuarios
  • Colas de espera
  • Comentarios de 360 grados
  • Comentarios/notas
  • Comunicaciones unificadas
  • Comunicación multicanal
  • Conexiones SIP
  • Conexión VoIP
  • Conferencias
  • Conferencias de audio y vídeo
  • Conferencias telefónicas
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes de llamadas
  • Creación de informes/análisis
  • Creador de encuestas
  • Directorio de empleados
  • Diseño de bases de datos abiertas
  • Distribución automática de llamadas
  • Employee Coaching Tools
  • Encuesta móvil
  • Encuestas de cliente
  • Enrutamiento de llamadas
  • Extensiones virtuales
  • For Cloud Phone Systems
  • For Small Businesses
  • Formulario sin conexión
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de colas de espera
  • Gestión de comentarios
  • Gestión de contactos
  • Gestión de encuestas/sondeos
  • Gestión de fax
  • Gestión de la asistencia técnica
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de la calidad
  • Gestión de la experiencia del cliente
  • Gestión de objetivos
  • Gestión de telemarketing
  • Gestión del rendimiento
  • Grabación de audio/vídeo
  • Grabación de llamadas
  • Grupos de llamada
  • Herramientas de análisis de datos
  • Herramientas de colaboración
  • Historial de transcripciones/chat
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración de telefonía informática
  • Interfaz de agentes
  • Llamadas de audio
  • Ludificación
  • Lógica de exclusión
  • Marcador automático
  • Marcador predictivo
  • Marketing por correo electrónico
  • Mensaje de voz
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Métricas de seguimiento de llamadas
  • PBX
  • Panel de actividades
  • Personalización de URL
  • Programación de llamadas
  • Recolección de respuestas sin conexión
  • Reconocimiento IVR y de voz
  • Reconocimiento de empleados
  • Registro de llamadas
  • Respuestas prediseñadas
  • Seguridad SSL
  • Selección de llamadas
  • Supervisión de llamadas
  • Supervisión de quejas
  • Transcripción de mensaje de voz
  • Transferencias/enrutamiento
  • Transmisión de voz online
  • Uso compartido de archivos
  • Uso compartido de la pantalla
  • Validación de respuestas
  • Varias partes
  • Videoconferencia
  • VoIP

Alternativas

RingCentral MVP

4,2
#1 alternativa a Nextiva
Proveedor de VoIP para empresas n.º 1 del Reino Unido en el año 2017. 50 % rebajado. Finaliza el 29.09. La instalación,...

Vonage Business Communications

4,1
#2 alternativa a Nextiva
Vonage Business ofrece un sistema de telefonía VoIP empresarial alojado en la nube con paquetes de funciones personaliza...

Zoom Meetings

4,6
#3 alternativa a Nextiva
Zoom es una plataforma escalable, basada en la nube, de videoconferencias y conferencias web que brinda un espacio para...

Phone.com

3,8
#4 alternativa a Nextiva
Phone.com es una importante empresa en telefonía basada en la nube que se centra en las necesidades de las pymes y los...

Opiniones

Calificación general

4,1 /5
(199)
Relación calidad-precio
4,0/5
Funcionalidades
4,0/5
Facilidad de uso
4,0/5
Asistencia al cliente
4,0/5

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Mostrando 5 opiniones de 199
Jean
Calificación general
  • Sector: Salud, bienestar y deporte
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Nextiva delivered for our business

Revisado el 5/12/2018

Puntos a favor

1. What a difference a new system can make on your business. Now, phone calls are going to the right individual in their department. Before using a VoIP service, our whole system was a mess. We had no department structure regarding calls, and they were being answered by the closest person to the main phone in their department. The quality of the service is great, too. Every call has been crystal clear, and no dropped calls.
2.) Easy to use for our company. We have several employees that range from their mid-20s to 50s. After a week of using the NextOs; they all understand how to use the phone, and the app. The app has added a new communication layer for our business. It's gave all our employees the ability to chat with each other on the app and eliminated the need to text on a personal cell phone.
3.) So far if we have any questions, we have a support representative that we can email or call with any questions. The whole concept of a VoIP phone system can be intimating, but the on-boarding process made it a lot smoother and easy for our IT department.
4.) A neat feature that we just started to use is Nextiva Analytics. It provides you with all the data that you need to analyze your calls. You can see the various data regarding your calls and do business adjustments. It’s like a top overview of your call data.
5.) From our first sale’s call to when we call now, everyone has been professional and polite at Nextiva. We are comfortable with their service, and their team. We

Desventajas

What we liked least about using Nextiva is the onboarding process took a bit longer than we expected. We had a delay porting our numbers to Nextiva. Beside this small headache, we have had smooth sailing.

Gregg
Calificación general
  • Sector: Artículos deportivos
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

A good phone system, but could be better.

Revisado el 21/10/2021

Puntos a favor

Mostly, I like that it works. I don’t get complaints from my people like I did with our previous Dialpad system. Free high-quality desk phones was a juice bonus. Not a difficult system to learn or use as a user.

Desventajas

No voicemail transcription! Difficult to change call trees by yourself (but customer service does it happily and quickly for you). My personal white whale - the iOS app does not work (refuses to sign in) on my iPhone or iPad because it doesn’t like my wifi router (or some such BS).

Alternativas consideradas

RingCentral MVP y Vonage Business Communications

Razones para elegir Nextiva

Dialpad continuously sent calls straight to voicemail even when people were ready and waiting to receive the call. That’s bad business right there.

Software anterior

Dialpad

Respuesta de Nextiva

Hello Gregg, thank you for taking the time to leave us a review. We're happy to hear that you're enjoying the switch to Nextiva and the ease of use that comes with it. We appreciate your feedback on voicemail transcription and the mobile app will make our team aware of the issue and work to improve this for you in the future.

Kat
Calificación general
  • Sector: Instituciones religiosas
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

#1 Phone - Nextiva

Revisado el 30/8/2022

We all love the Nextiva phone service. So easy to use, no issues with connectivity, service and...

We all love the Nextiva phone service. So easy to use, no issues with connectivity, service and support are fantastic.

Puntos a favor

Ease of integration, ease of use, I control messages incoming and outgoing. Support is amazing, anytime day or night. Sales was not pressuring. Very easy to communicate our needs with great results.

Desventajas

There is nothing we don't like. Everything is great! no issues with connectivity or support service.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

Horrible phone service & customer service was a nightmare!

Revisado el 21/8/2022

Overall this company is not run properly and i cannot recommend their services at all.

Overall this company is not run properly and i cannot recommend their services at all.

Puntos a favor

Initial setup was easy. The prices were fair.

Desventajas

After about 9 months of service, we started experiencing issues with our phones not working. Then when we tried to troubleshoot with customer service, we found them unhelpful and unwilling to send us new phones even though we made all attempts to correct the issue by replacing our internet router and spending hours on the phone trying their "troubleshooting" methods. After 6+ months, we finally gave up on trying to fix the phones and dealt with taking calls through the app only. When we tried to get out of our contract early, they would not agree and still would not assist resolving our phone problems. We ended up paying penalties to cancel our contract. Customer service was slow to respond and also unwilling to forward our calls to higher up management.

Respuesta de Nextiva

Hello there. Thank you for taking the time to leave us your review. We're really sorry to hear about your experience with our services. We'd love to connect and get your issues escalated further so we can provide you with assistance. Please reach out to us at hello@nextiva.com and we'll make sure to have our team follow up with you ASAP. Thank you.

Michelle
Calificación general
  • Sector: Salud, bienestar y deporte
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 5.0 /10

Exceptional up time and support but administration is not for those inexperienced with VOIP

Revisado el 9/6/2022

Our recent upgrade to the newest platform was very bumpy and support was contradictory to what was...

Our recent upgrade to the newest platform was very bumpy and support was contradictory to what was promised by sales. We did not have the right product mix to meet our needs and our go-live Escalation to the highest levels however was received well but still required a lot of time and technical expertise internally by our team to stabilize.

Puntos a favor

I am not the biggest Nextiva fan, however their call monitoring, call recording and analytics are helpful to managing our call center and ensuring quality service. Their support team is very knowledgeable, polite and supportive but it can take a lot of time to troubleshoot and resolve issues sometimes.

Desventajas

It is cumbersome to navigate and administer and often requires intervention from the Nextiva Support team. Configuration is not for easy for those not experienced in VOIP configuration. Changes are slow to update, and there are settings only Nextiva Support can correct which can be frustrating if you need to resolve an issue quickly and are at the mercy of their hold times. Configuration settings are layered by location, call flow (group), team and user so it can be tricky to track down an issue if you don't understand that. Their products are a la carte with modules for everything so finding the right product mix can be tricky as well. The lack of integration with our other systems is also an issue for us.

Mostrando 5 opiniones de 199 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Nextiva

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Nextiva.

Nextiva ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: 18,95 US$/mes
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

Los clientes habituales de Nextiva son:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

Nextiva admite los siguientes idiomas:

inglés

Nextiva admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Nextiva se integra con las siguientes aplicaciones:

Act!, Bullhorn ATS & CRM, ConnectWise Automate, Dynamics 365, Five9, GoldMine, GoldMine Premium Edition, Google Workspace, HubSpot CRM, Lotus Notes To Office 365 Migration, Microsoft Dynamics CRM - dupe, Microsoft Outlook, Microsoft Teams, NetSuite, NetSuite CRM, Oracle Sales, ServiceNow, SugarCRM, Workbooks, Zendesk, Zoho CRM

Nextiva ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Asistencia telefónica

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