ConnectWise Automate
ConnectWise Automate
Sobre ConnectWise Automate
Aumenta la efectividad de los equipos de TI y simplifica todos los aspectos del negocio con la supervisión y gestión remotas y flexibles de ConnectWise Automate. Ofrece una mejor visibilidad, elimina los obstáculos de entrega y aumenta el servicio sin aumentar los costes con una solución que ayuda a dominar el descubrimiento, la gestión, la aplicación de parches, la supervisión y la automatización. Elimina los puntos ciegos en los entornos soportados, automatiza cualquier tarea de asistencia de TI y presta asistencia a más terminales sin aumentar los equipos.
Imágenes
¿Tienes dudas sobre ConnectWise Automate?
Compara con una alternativa popular
Precio inicial
Opciones de precios
Funcionalidades
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
Alternativas
N-sight
NinjaOne
Atera
LastPass
Opiniones
¿Ya tienes ConnectWise Automate?
¡Ayuda a los compradores de software! Las opiniones sobre los productos son útiles para que el resto de los usuarios podamos tomar las decisiones acertadas.
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
All-in-one suite of tools to support your fleet of machines
Revisado el 30/8/2023
Out of the various Remote Monitoring and Management tools I have used this product seems to get...
Out of the various Remote Monitoring and Management tools I have used this product seems to get most aspects of RMM tools right. And implementing it to your systems and to your clients can be mainly an easy experience.
Puntos a favor
ConnectWise Automate offers a lot of remote support and maintenance options for workstations without needing to interrupt the end-user experience but kicking them off for support.You can administer many tasks like Vulnerability Patching, silently deploying new software, checking the hardware details
Desventajas
The Desktop tool can be slow at times to load. Needing to clear the local cache to even load past the first splash screen.Navigating the ConnectWise portal to find the latest release to update Automate hasn't been the most seamless experience either.
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
A Must for us!
Revisado el 16/9/2023
Great! I am still learning aboout it, but I love it.
Great! I am still learning aboout it, but I love it.
Puntos a favor
You can have everything in one single place, from tickets, to procurement and billing. Also, there are a lot of integrations available.
Desventajas
It is hard to deploy and understand how things work if you have not used it before.
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
I utilize this software daily to perform my job duties, managing all aspects of over 6,000...
Revisado el 29/5/2018
Puntos a favor
Clients and Locations are organized in an easy-to-view tree, which allows easy access to a customer's inventory.
Several dataviews are available from a Client or Location to quickly gather information of an environment. For example, a list of 'scheduled tasks' configured on every system can be gathered from all systems to determine why a particular event occurs every Saturday at 4am.
Remote Control of a system can be envoked with standard tools such as VNC or RDP, as well as ConnectWise Control (formerly Screen Connect).
Reports of client environments are just a click away, whether a question regarding system health is of issue, or if all systems have the latest patches and Anti-Virus updated.
Desventajas
Software runs on a MySQL backend, but only on Windows. Keeping MySQL tuned properly for environment size can be chore, whereas DB Engines such as MSSQL are a bit more automated and forgiving. As you bring more agents into the system, it's a good idea to run performance metrics on the MySQL server to see if any adjustments are necessary to maintain best performance of the system.
Telephone Support for the MySQL backend tends to yield different answers from each representative you talk to, and in my experience it was best to use general MySQL tuning documents that are available from Oracle.
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
I believe this is still the best RMM around, but it's a bit clunky and often slow.
Revisado el 21/5/2018
RMM, Scripting, Easy MSP setup and management of our clients systems.
RMM, Scripting, Easy MSP setup and management of our clients systems.
Puntos a favor
If you can imagine it, you can do it. It really does have all the tools to do whatever you desire remotely. You can access almost any aspect of a managed machine without even interrupting the end user. The built-in ignite monitors are pretty amazing on their own.
Desventajas
It can be incredibly slow at times, you have to have a lot of patience. The script editor being object and mouse based is very clunky, I'd prefer to learn the syntax and just type it all out, but that option isn't readily available in the GUI you have to dig into the guts to do that. If you use ignite monitors you'll need to parse out the noise they create for items you don't want to be notified about. Integration with Connectwise Manage is still a bit quirky but it works.
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Great option for the managed services firm
Revisado el 8/3/2018
Puntos a favor
It does a lot of things and helps us keep tabs on hundreds of clients. Remote access, patch management, remote diagnostics, integration with ConnectWise PSA and a host of other third party products.
Desventajas
Setup time can be cumbersome and some of the advanced features you really need to work with a lot in order to become a master at it.
Preguntas frecuentes sobre ConnectWise Automate
He aquí algunas preguntas frecuentes sobre ConnectWise Automate.P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece ConnectWise Automate?
ConnectWise Automate ofrece los siguientes planes de precios:
- A partir de: 2,00 US$/mes
- Modelo de precios: Versión gratuita, Suscripción
- Prueba gratis: Disponible
P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de ConnectWise Automate?
Los clientes habituales de ConnectWise Automate son:
Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000
P. ¿Qué idiomas admite ConnectWise Automate?
ConnectWise Automate admite los siguientes idiomas:
inglés
P. ¿ConnectWise Automate es compatible con dispositivos móviles?
ConnectWise Automate admite los siguientes dispositivos:
P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra ConnectWise Automate?
ConnectWise Automate se integra con las siguientes aplicaciones:
Acronis Cyber Backup, Auvik, ConnectWise PSA, ConnectWise ScreenConnect, Webroot Business Endpoint Protection
P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece ConnectWise Automate?
ConnectWise Automate ofrece las siguientes opciones de asistencia:
E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat
Categorías relacionadas
Ver todas las categorías de software encontradas para ConnectWise Automate.
- Software para data center
- Software de gestión de activos informáticos
- Software de monitoreo de red
- Programas para hacer copias de seguridad
- Software de gestión de dispositivos móviles
- Sistema MSP (para proveedores de servicios gestionados)
- Software para administrar servidores
- Software de virtualización
- Software de monitoreo de redes y servidores
- Sistemas de seguridad informática
- Software de gestión informática
- Software para servicios informáticos
- Software de gestión de parches informáticos
- Software de seguridad de red
- Software para monitorización y gestión remota
- Herramientas de ticketing TI