Sobre Kaseya VSA

Kaseya VSA es la solución definitiva que gestiona y automatiza el entorno de TI para estar a la altura del desafío. Con VSA, los profesionales de TI pueden mejorar la prestación de servicios y aumentar la eficiencia de TI. Con términos de pago flexibles, configuraciones opcionales, capacidades de múltiples dominios, basadas en la nube y en las instalaciones, las organizaciones de TI de todos los tamaños pueden experimentar los beneficios de la gestión de TI de clase empresarial.

VSA también ofrece algunas de las soluciones más potentes en RMM, preparadas con las herramientas necesarias para dirigir una organización de TI exitosa. VSA viene equipado con control remoto, administración de parches, auditoría, supervisión, AV/AM y copia de seguridad. Todo envuelto alrededor de un potente motor de automatización para ahorrar tiempo y dinero.

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Estados Unidos, Canadá, Reino Unido, Australia, India, Alemania, México

Idiomas admitidos

Inglés

Imágenes

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Vídeo de Kaseya VSA
Vídeo de Kaseya VSA
Vídeo de Kaseya VSA
Captura de pantalla de Kaseya VSA: VSAalt Captura de pantalla de Kaseya VSA: VSA4 Captura de pantalla de Kaseya VSA: VSAalt2 Captura de pantalla de Kaseya VSA: VSA3 Captura de pantalla de Kaseya VSA: VSAalt3

Funciones

Características totales de Kaseya VSA: 41

  • API
  • Acceso remoto
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Antivirus
  • Auditoría
  • Control de acceso
  • Control remoto
  • Copia de seguridad automática
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes personalizables
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de marca personalizable
  • Datos en tiempo real
  • Etiquetado
  • Gestión de SLA
  • Gestión de aplicaciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la asistencia técnica
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de parches
  • Gestión de tickets de soporte
  • Gestión del rendimiento
  • Informes de rendimiento
  • Informes de síntesis
  • Integración contable
  • Integración de CRM
  • Integración de directorio activo
  • Notificaciones automáticas
  • Registro de auditoría
  • Registros de eventos
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de activos de TI
  • Seguimiento de inventario
  • Seguridad SSL
  • Sincronización de datos
  • Supervisión
  • Supervisión de servidores
  • Supervisión del tiempo de funcionamiento
  • Supervisión en tiempo real
  • Varias cuentas de usuario
  • Visualización de datos

Alternativas

Alloy Navigator

4,5
#1 alternativa a Kaseya VSA
Alloy Navigator es una solución de gestión de activos y servicios de TI todo incluido que proporciona respuestas...

Caspio

4,6
#2 alternativa a Kaseya VSA
Caspio es una plataforma para crear aplicaciones de base de datos en línea personalizadas sin la necesidad de...

ConnectWise Automate

4,2
#3 alternativa a Kaseya VSA
Aumenta la efectividad de los equipos de TI y simplifica todos los aspectos del negocio con la supervisión y gestión...

Domotz Pro

4,9
#4 alternativa a Kaseya VSA
Domotz es la principal plataforma de gestión y supervisión remotas para IoT. Ofrece un potente software de...

Opiniones

Calificación general

4,1 /5
(181)
Relación calidad-precio
3,7/5
Funciones
4,2/5
Facilidad de uso
3,6/5
Asistencia al cliente
3,6/5

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Mostrando 5 opiniones de 181
Rj E.
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Great Product

Revisado el 25/1/2019

I have been using Kaseya VSA for about 10 years now. It has transformed my business. I travel...

I have been using Kaseya VSA for about 10 years now. It has transformed my business. I travel less and less to clients sites and do most if not all work remotely for them. Their customer support is top notch and they work hard to help you. Their billing department could be improved, but they're working on it. They have Kaseya Connect every year in Las Vegas. I wish they would hold it somewhere other than casinos and strip clubs.

Kaseya is a must for your business. They can scale with you as you grow your business too.

Puntos a favor

Kaseya is awesome in the automation department. I am able to set scripts in place and have them run in the middle of the night. No more staying up after hours pushing out patches and fixes. I can set the patch management to scan for new updates, then push them out on a schedule that I determine.

Puntos en contra

The product works great on Windows machines, but updating a Mac can be tricky. I would like to see them move into the Android field more too. There are more and more Android devices coming into the work sphere that having an option to remotely fix androids would be great.

Andrey G.
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

increasing helpdesk staff productivity

Revisado el 1/11/2019

-- Tactical Responsibilities
Use remote monitoring and management tool KASEYA to deliver pro-active...

-- Tactical Responsibilities
Use remote monitoring and management tool KASEYA to deliver pro-active remote support
Establish monitoring and maintenance necessary for new and existing clients
Monitors Server Windows Operating System performance and takes action to resolve problems
Monitors the Microsoft Exchange Service and resolved any issues regarding the email systems
Monitors Workstation Windows Operating System performance and escalate actions
Monitors network Devices status and performance and escalate actions
Monitors Storage Devices health and takes action to resolve problems
Monitors VMware Infrastructure performance and takes action to resolve problems
Prepare and present service and monitoring reports to management regularly
Documents problems and resolutions on production servers
Completes scheduled audits and provides reports to customers periodically

Puntos a favor

Kaseya is one of the best RMM (Remote Monitoring and Management) tools in the market
we have moved from REACTIVE to PROACTIVE and now we are moving to SERVICES
related to "Service Management Maturity model"
thanks to Kaseya we achieved
1. Analyze trends
2. Set thresholds
3. Predict problems
4. measure applications availability
5. Automate (highly appreciable when you handle hundreds of devices)
6. Mature Problem Configuration, change, asset and performance management
7. Increase Security in multiple layers
8. Manage the entire Windows updates process
9. Remote Control
10. Compliance and audit Reports

Puntos en contra

unfortunately using kaseya core modules, it is not stronger to manage network devices

Jacob L.
Calificación general
  • Sector: Seguridad informática y de redes
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

Terrible support, worse customer service

Revisado el 10/11/2016

We paid for the 25 licenses up front and paid for the "on boarding" which they promise 8 hours of...

We paid for the 25 licenses up front and paid for the "on boarding" which they promise 8 hours of training on how to use their software. The Tech that did the on boarding had problems doing anything and said it was bug in the current system and the fix would be out in 3 months he would give us a credit and re-do the onboarding when the problems were fixed. we never heard from him again, we did not use the software as we were never showed how to use it and got next years bill on my cc and called in and spoke to a supervisor who refused to give us any kind of credit and said onboarding hours expire. So we tried using the software ourselves and called support for help. They literally just email you the link to the general help page and say figure it out or you were supposed to learn this in the onboarding (which we never got). So after calling the supervisor and telling him we have a client that is waiting for something we need their help to get it done in their software so we didn't have to manually remove a user & program to the 50+ computers we had added that week or we were leaving Kaseya. The supervisor promised to have support call us and help us with what we needed, would get us the promised credit & would have us re-do our onboarding. Except support never called us and when we called them they said they couldn't do anything but email us links. we have not gotten the credit or a response from the supervisor and the 8 hours of onboarding they promised us & that we paid for we get 2 hours instead.

So if you want support they will just email you a link and say figure it out which is fine sometimes but when you need something right away and don't have time to read 50+ pages.

Customer service promises the world but has 0 follow through (and yes I have all their promises in writing they don't care)

the software is extremely slow and takes 1-2 minutes to load each page. (we have a 50/50 connection) you can host the software on your own server as they list the hardware requirements of a P1 (yes Pentium 1) 2.4ghz 166 fsb 4 gb of ram and 10gb of hard drive space. with requirements that low you would think their software would run fast.

the licenses are expensive over $6.50 a month per computer considering they have no templates, no support, no best practices guides, nothing but instructions on how to setup massive amounts of worthless features but very little actual useful features.

Puntos a favor

their initial sales pitch was good and convinced us to buy it.

Puntos en contra

terrible customer service, NO Support, slow, lousy features for the price

Charles F.
Calificación general
  • Sector: Oficina ejecutiva
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Kaseya VSA - Not just for MSPs

Revisado el 23/7/2019

Kaseya VSA has helped me overcome hurdles with outdated software, missing updates, and deployment...

Kaseya VSA has helped me overcome hurdles with outdated software, missing updates, and deployment of new software. I used Kaseya to locate which devices are using old version of Office and using Windows version XP, 7 and and 8 and 8.1. This has helped me in the process of updating all of our devices to the newest Office and Windows 10.

Puntos a favor

Kaseya VSA is not only for MSPs, but for anyone who needs help managing their assets in the office and in the field. I'm the IT Security Manager with all the hats in the IT world at a large confectionery broker. I manage over 250+ devices on my own, with the help of Kaseya VSA. I could not do my day-to-day job without Kaseya VSA.

Puntos en contra

I'm not a fan of the app as the functionality seems to be spotty. Right-clicking the client app sometimes brings up a menu, and sometimes it only offers a simple selection of "Refresh". This is my only gripe in the 3 years I've been using this product.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 1001-5000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Solid RMM

Revisado el 23/7/2019

Puntos a favor

Kaseya just scaled up on my number of end points without any issue over the years. It is stable and I hardly face any issue with the agent stability as I have bad experience other RMM that keep needing reinstallation of agent and etc. Kaseya also offers a huge range of solutions ranging from DRaaS, Network Monitoring, Ticketing and security to choose from that integrates nicely inside the RMM.

Puntos en contra

Nothing much except the price is a bit steep but I guess you have to pay for solid software.

Mostrando 5 opiniones de 181 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Kaseya VSA

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Kaseya VSA.

Kaseya VSA ofrece los siguientes planes de precios:

  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

No tenemos información sobre las características de Kaseya VSA

Los clientes habituales de Kaseya VSA son:

Empresas pequeñas, Empresas Grandes, Empresas medianas

Kaseya VSA admite los siguientes idiomas:

Inglés

Kaseya VSA admite los siguientes dispositivos:

Android, iPhone, iPad

Kaseya VSA se integra con las siguientes aplicaciones:

Accelo, Autotask, ConnectWise Manage, HaloPSA, IT Glue, IT Pro Dashboard, PROMYS CRM Help Desk PSA, Tigerpaw, Traverse Monitoring, xMatters

Kaseya VSA ofrece las siguientes opciones de asistencia:

Foro, Base de conocimientos, Tutoriales en vídeo, Asistencia telefónica, Preguntas frecuentes, Asistencia en línea

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