Kissmetrics

Kissmetrics

Solución de análisis web

4.3/5 (14 opiniones)

Información general sobre Kissmetrics

¿Qué es Kissmetrics?

Kissmetrics es una plataforma de analíticas y conversión creada para optimizar el marketing. Kissmetrics analiza la interacción de los usuarios con un sitio web a lo largo del tiempo. Kissmetrics proporciona a las empresas información que les ayuda a tomar decisiones y comprender mejor a los usuarios de su web.

Kissmetrics conecta sesiones de actividad entre distintos dispositivos y tiempos. Esta información ayuda a identificar patrones importantes dentro de los segmentos de público. Kissmetrics facilita que los especialistas en marketing puedan medir su impacto, mejorar sus campañas y demostrar claramente cómo vincular sus elecciones con el éxito comercial. Kissmetrics registra todo lo que sucede antes de que un visitante se convierta en cliente. Posteriormente, vincula esa actividad anónima a su actividad conocida una vez que el usuario se ha convertido en cliente.

Información general sobre Kissmetrics

Precio

A partir de
250,00 US$/mes

Opciones de precios

Prueba gratis
Suscripción
Relación calidad-precio

Funciones de Kissmetrics

Dispositivos
Tamaño de la empresa
P M G
Disponible en los países siguientes
Asia, Australia, Canadá, China, Europa y otros 5, Alemania, India, Japón, Latinoamérica, África y Oriente Medio
Idiomas admitidos
Inglés

Capturas de pantalla

Captura de pantalla de Kissmetrics: See revenue overview with Kissmetrics
Captura de pantalla de Kissmetrics: See revenue overview with Kissmetrics Captura de pantalla de Kissmetrics: Generate Kissmetrics reports Captura de pantalla de Kissmetrics: Supports marketing features funnel Captura de pantalla de Kissmetrics: Supports visitor data reporting Captura de pantalla de Kissmetrics: See how campaigns impact customer engagement Captura de pantalla de Kissmetrics: Generate and edit funnel reports

Opiniones de Kissmetrics

Opiniones de Kissmetrics

Calificación general
4.3
/
5
Excelente
7

Muy bien
5

Normal
1

Pobre
1

Malo
0

Relación calidad-precio
3.8
Funciones
4.2
Facilidad de uso
3.3
Asistencia al cliente
4.2
86% Un ha recomendado esta aplicación
Shawn H.

Kissmetrics makes sure I can hit the curve balls out of the park

I am a daily Kissmetrics user, I start off my day checking my morning email to look for anything odd that might show up in the top 5 metrics that indicate product performance issues.
Then I use the population feature to check out the most important cohorts of my users.
I generally get around a dozen questions per day asking about feature use, or adoption rate, and I use Kissmetrics to pull those answers.


Traducir con Google
Usuario verificado

Amazingly helpful, but really hard to implement and maintain


Traducir con Google
Usuario verificado

This Software is a Game Changer

For marketing, it has been eye opening. We're able to track all marketing efforts online and strategize accordingly. We've been amazed at what actually performed and what didn't. Eye opening data!


Traducir con Google
Josh G.

Quality analytics tool

It was a rocky start, but things have been fine since. I have been using on a weekly and monthly basis to provide conversion funnel metrics.


Traducir con Google
Usuario verificado

When used correctly can give great insights, though it is hard to get there

I started using Kissmetrics, cause I had data that I was looking for that wasn't available through Google Analytics. The initial implementation was ok, but than I realized that the data was not correct since the integration with other tools I used, such as Unbounce didn't work smoothly.
I didn't have enough guidance to learn that, but only realized things in advance. Their support was ok, but it took them too much time to coordinate a talk with them to solve all issues, and there were always other issues I had to discover after the previous ones were solved.


Traducir con Google
Shawn H.
Sector: Software informático
Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
Traducir a español

Kissmetrics makes sure I can hit the curve balls out of the park

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 24/10/2019
Fuente de la reseña: Capterra

I am a daily Kissmetrics user, I start off my day checking my morning email to look for anything odd that might show up in the top 5 metrics that indicate product performance issues.
Then I use the population feature to check out the most important cohorts of my users.
I generally get around a dozen questions per day asking about feature use, or adoption rate, and I use Kissmetrics to pull those answers.

Puntos a favor

Quick access to the reports that I need most
Customizable user Populations
Super fast time over time and Cohort comparisons

Puntos en contra

I wish that there were more dashboard options, a way to set up automatic reports that would build and refresh in the app with a way to always have certain filters applied.
There is a dashboard, and it is very useful, but all Kissmetrics users share the same dashboard, and the dashboard does not allow overall filters (like excluding certain populations from all dashboard data)

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 10.0/10

Usuario verificado
Sector: Dispositivos médicos
Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
Traducir a español

Amazingly helpful, but really hard to implement and maintain

Software usado A diario durante Más de un año
Revisado el 15/8/2017
Fuente de la reseña: GetApp

Puntos a favor

I think it's fair to say that Kissmetrics alongside Mixpanel are the 2 best tracking and leads analysis tools right now and for us, Kissmetrics won the competition for having a more accurate tracking tools and better pricing for a B2C company.
Generally these apps are made for B2B companies and therefore their pricing won't make sense for B2C since the total number of events they track easily impacts the price.

Puntos en contra

It takes a long time to implement it correctly especially if you have a complicated website with too many different events and properties.
They do help you to implement it but after it's done, you pretty much need to take care of new events tracking yourself. (Though, their support team still help you if you ask them questions)
There are certain limitations to it too:
- AdWords' dynamic tracking can't be reach by Kissmetrics. So if someone clicks on your AdWords ad, Kissmetrics only tells you it's Google. It can't tell you which ad group or ad it is coming from. Unless of course you deactivate the dynamic tracking and manually put the old UTM trackings for each ad in place.
- If you are doing Facebook Lead Ads, you should know since the lead conversion is happening outside of your main website, you can't store that information with the cookie attached to it to Kissmetrics or any other event tracking software.
- Kissmetrics says they have a good Salesforce integrations but it's not as smooth as you think it is. First of all, it's like an iframe within your SF and second of all, you can't do reporting within Salesforce regarding the Kissmetrics data. Their team says Kissmetrics should be the only place for your BI team to do reporting from.

All these aside, I still believe Kissmetrics is the best event tracking app out there with amazing pricing.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 8.0/10

Usuario verificado
Sector: Contabilidad
Tamaño de la empresa: 501-1000 empleados
Traducir a español

This Software is a Game Changer

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 1/10/2019
Fuente de la reseña: Capterra

For marketing, it has been eye opening. We're able to track all marketing efforts online and strategize accordingly. We've been amazed at what actually performed and what didn't. Eye opening data!

Puntos a favor

The amount of data it appends and tracks is amazing. We're able to see which prospects are visiting which pages, and the conversion process. This has helped cultivate our marketing messages per audience, as well as track over the course of three years. Historical data has been valuable to compare if our interpretation of the data is accurate. Needless to say, we have been very pleased!

Puntos en contra

Some of the data isn't easy to summarize but that is really the lease of our concerns.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 9.0/10

Josh G.
Sector: Hospital y atención sanitaria
Tamaño de la empresa: 501-1000 empleados
Traducir a español

Quality analytics tool

Software usado Semanalmente durante Más de dos años
Revisado el 9/12/2019
Fuente de la reseña: Capterra

It was a rocky start, but things have been fine since. I have been using on a weekly and monthly basis to provide conversion funnel metrics.

Puntos a favor

This tool helped me gain insight and prove some conversion theories within our organization. The tracking has been helpful to get a better understanding of our audience. Conversion funnel tracking has been solid.

Puntos en contra

It took a few training sessions to understand how to fully use the tool. Online training videos would help.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 7.0/10

Usuario verificado
Sector: Servicios financieros
Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
Traducir a español

When used correctly can give great insights, though it is hard to get there

Software usado A diario durante 1-5 meses
Revisado el 4/7/2016
Fuente de la reseña: GetApp

I started using Kissmetrics, cause I had data that I was looking for that wasn't available through Google Analytics. The initial implementation was ok, but than I realized that the data was not correct since the integration with other tools I used, such as Unbounce didn't work smoothly.
I didn't have enough guidance to learn that, but only realized things in advance. Their support was ok, but it took them too much time to coordinate a talk with them to solve all issues, and there were always other issues I had to discover after the previous ones were solved.

Puntos a favor

Interesting insights

Puntos en contra

- difficult to install and require a lot of work
- integration with other tools isn't complete

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 2.0/10

Recomendación de usuario
7.2/10
Basado en 14 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según las recomendaciones de los usuarios
Compara las alternativas

Precios de Kissmetrics

Precios de Kissmetrics

A partir de
250,00 US$/mes
Prueba gratis
Suscripción
Relación calidad-precio
Relación calidad-precio
3.8/5
Basado en 14 valoraciones de usuarios
Compara las alternativas según la relación calidad-precio
Compara las alternativas

Funciones de Kissmetrics

Funciones de Kissmetrics

API
Análisis de tendencias
Análisis en tiempo real
Análisis visual
Creación de diagramas
Creación de informes ad hoc
Creación de informes personalizables
Creación de informes y estadísticas
Creación de paneles de comunicaciones
Datos en tiempo real
Filtrado de datos
Herramientas de colaboración
Importación y exportación de datos
Integración de terceros
Inteligencia empresarial
Interfaz para arrastrar y soltar
Panel de actividades
Supervisión
Varias fuentes de datos
Visualización de datos
Funciones
4.2/5
Basado en 14 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según la valoración de características
Compara las alternativas

Categorías

Vídeos y tutoriales

Vídeos y tutoriales

Preguntas frecuentes sobre Kissmetrics

Preguntas frecuentes sobre Kissmetrics

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Kissmetrics.

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Kissmetrics?

Kissmetrics ofrece los siguientes planes de precios:

A partir de: 250,00 US$/mes

Modelo de precios: Suscripción

Prueba gratis: No disponible

P. ¿Cuáles son las características principales de Kissmetrics?

No tenemos información sobre las características de Kissmetrics

P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Kissmetrics?

Los clientes habituales de Kissmetrics son:

Trabajadores autónomos, Empresas medianas, Empresas pequeñas

P. ¿Qué idiomas admite Kissmetrics?

Kissmetrics admite los siguientes idiomas:

Inglés

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Kissmetrics?

Kissmetrics cuenta con los siguientes planes de precios:

Suscripción

P. ¿Kissmetrics es compatible con dispositivos móviles?

No tenemos información sobre los dispositivos compatibles con Kissmetrics

P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Kissmetrics?

Kissmetrics se integra con las siguientes aplicaciones:

Bitium, ChurnSpotter, Help Scout, Klipfolio, LoginRadius, Mailchimp, Optimizely, Recurly, Shopify, VWO Testing

P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Kissmetrics?

Kissmetrics ofrece las siguientes opciones de asistencia:

Base de conocimientos, Asistencia en línea, Asistencia telefónica