Sobre eFront

eFront es una plataforma de sistema de gestión de aprendizaje (LMS) flexible para empresas que necesitan medidas de seguridad avanzadas y una amplia personalización para dar capacitación a masas de empleados, socios y clientes.

Diseñado para ser el LMS empresarial más adaptable del sector, eFront te da un control total sobre tu entorno de formación virtual y tus datos. Se mezcla perfectamente con cualquier otra infraestructura y tiene el poder de crecer a medida que tú creces.

De hecho, eFront ayuda a su negocio a crecer manteniendo a su personal capacitado, sus socios calificados y sus clientes inteligentes.

Precios desde:

1000,00 US$/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Clientes habituales

  • Trabajadores autónomos
  • Empresas pequeñas (2-50)
  • Empresas medianas (51-500)
  • Empresas grandes (500 o más)

Implementación

  • Basado en la nube
  • Entorno local

Disponible en los países siguientes

Emiratos Árabes Unidos, Argentina, Australia, Bélgica, Brasil , Canadá, Suiza, Chile, Colombia, Cuba, Chipre, Chequia, Alemania, Dinamarca, Estonia, España, Finlandia, Francia, Reino Unido, Grecia, RAE de Hong Kong (China), Hungría, Irlanda, Israel, India, Islandia, Italia, Japón, Corea del Sur, Luxemburgo, Mónaco, Malta, México, Países Bajos, Noruega, Nueva Zelanda, Perú, Filipinas, Puerto Rico, Catar, Arabia Saudí, Suecia, Singapur, Turquía, Taiwán, Estados Unidos, Sudáfrica

Idiomas admitidos

alemán, checo, chino, danés, español , francés, indonesio, inglés, italiano, japonés, neerlandés, polaco, ruso, sueco, árabe

Precios desde:

1000,00 US$/mes

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Imágenes

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Vídeo de eFront
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Funcionalidades

Funcionalidades totales de eFront: 63

  • API
  • Académico/formación
  • Administración de la formación
  • Alertas y notificaciones
  • Aprendizaje asíncrono
  • Aprendizaje colaborativo
  • Aprendizaje mixto
  • Aprendizaje móvil
  • Aprendizaje sincronizado
  • Autoaprendizaje
  • Autorizaciones basadas en roles
  • Autoría de cursos
  • Autoría de cursos integrada
  • Biblioteca de contenidos
  • Certificación y licencias
  • Clase virtual
  • Conformidad con SCORM
  • Contratación de empleados
  • Contratación de personal
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Definición y seguimiento de objetivos
  • Empresa/negocios
  • Empresas de aprendizaje en línea
  • Empresas de formación
  • Evaluación de habilidades
  • Gestión de aprendizaje
  • Gestión de asignaciones
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de competencias
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de cursos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de evaluaciones
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la formación
  • Gestión de registros de entrenamiento
  • Gestión de usuarios
  • Informes de avance
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración de redes sociales
  • LMS integrado
  • Ludificación
  • Líneas e itinerarios educativos
  • Métricas de rendimiento
  • Plan de carrera individual
  • Planificación de sucesiones
  • Portal de autoservicio
  • Portal de empleados
  • Portal del alumno
  • Recordatorios
  • Registro único
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de certificaciones
  • Seguimiento de competencias
  • Seguimiento de cursos
  • Seguimiento de la conformidad
  • Seguimiento del avance
  • Tests/Evaluaciones
  • Videoconferencia

Alternativas

WordPress

4,6
#1 alternativa a eFront
WordPress es una plataforma de creación y publicación de sitios web y blogs que ofrece herramientas de diseño,...

BrainCert

4,2
#2 alternativa a eFront
Las herramientas y los conocimientos que necesitas para aprender, enseñar y colaborar online: todo en un solo lugar.

SkyPrep

4,7
#3 alternativa a eFront
Un software de formación en línea simple e intuitivo. Desarrollar y formar a los empleados o clientes nunca será más...

eloomi

4,5
#4 alternativa a eFront
eloomi te permite combinar el LMS y el desempeño o usarlos individualmente para fortalecer la competencia de los...

Opiniones

Calificación general

4,6 /5
(34)
Relación calidad-precio
4,3/5
Funcionalidades
4,3/5
Facilidad de uso
4,5/5
Asistencia al cliente
4,3/5

¿Ya tienes eFront?

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Mostrando 5 opiniones de 34
Michelle
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

A Quality lMS for the Mid-Size Business - FINALLY!

Revisado el 30/10/2019

Overall, eFront checked all of our boxes all the way down to our yearly allotted budgetary...

Overall, eFront checked all of our boxes all the way down to our yearly allotted budgetary restrictions for an LMS. Here are literally most of the our requirements we used for our LMS research:

Intuitive UI
Full Admin Access (adding/deleting/editing)
Metrics
Reporting
Scalability
Email Options (e.g, Welcome, Reminders, Completed)
Responsive Support Team
Mobile Learning
Video Hosting
File Formats Supported (e.g., PDF, PP, Docx, SCORM, AICC)
Reusable Modules
Unlimited Space
Version Control
Course Completion Support?
Assessment/Evaluation Support (e.g., set up quizzes)
Easy Set Up/Maintenance
LMS Pricing (e.g., one time, annual, SaaS)
Onboarding Charge
Per User Charge
Webinar Support
Training Question Support (peer to peer or teacher/student)
Customization Portals (e.g., customer specific)
Social Networking
E-Commerce options (nice to have)
Sandbox account available

Bottom line, we really felt the value in our decision and never felt like we had to compromise on any of our requirements. Great LMS, Wonderful Experience, Excellent Customer Service!

Puntos a favor

What we liked most about the software the adaptability. Like most companies we had specific user types and data we wanted to be able to collect from every user. We not only wanted to collect the data, we also wanted to be able to setup specific learning paths and be able to run reports based on our classifications. eFront provided specifc - adjustable fields and open misc. fields we could use to further filter our users.

Desventajas

We didn't really have a con per se? We researched long and hard and worked in many sandboxes to find the right LMS for us. If we had any cons or concerns as we setup the LMS, eFront was available and more than willing to answer our concerns with workable options if necessary.

Respuesta de Epignosis

Michelle, thank you for taking the time to leave this review. We're glad to hear that after a lot of searching, eFront has been able to meet all of your needs. We pride ourselves on adaptability and reliability, so it's great to hear that we've hit the mark in these areas for your organization.

We're glad that your organization feels the value in your decision to work with eFront and of course, our Support and Customer Success teams are always on-hand if you need any assistance along the way.

Joe
Calificación general
  • Sector: Educación primaria/secundaria
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Generally Easy yet Powerful

Revisado el 25/5/2017

Overall it has been easy to use and fit our needs to compartmentalize our users quickly. We have...

Overall it has been easy to use and fit our needs to compartmentalize our users quickly. We have not even begun to use half of the features that are available just because the basics are so powerful. The reports can be quickly customized down to a specific user or course and all the way back up to total system logins and course completions.

Puntos a favor

Ease of course creation
Flexible content types
Custom user types
Notifications by email of course completion and certificates
Flexible pricing options
Easily segment department using branches and putting an administrator over each branch
Customize reports

Desventajas

Automatic updates don't always work
The notice of an expiring license is displayed in all branches (not just the main level)
Sometimes the backup is slow (which I believe causes temporary database "errors" that are resolved once the backup is complete)

Respuesta de Fani

Hello Joe! We're thrilled to hear that eFrontPro has been helping you to cover your training needs! Our team works hard towards this end.
Also, you will be happy to know that with the latest release:
- the automatic upgrade process is undergoing a refactor and will become more user friendly (and completely unattended)
- License upgrade messages no longer appear in branches
- Automatic Backups can be turned off from system settings, and one can perform them manually at a convenient time.
Thanks a lot for sharing your feedback, it really helps us improve!

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 6.0 /10

Few things to know about efront

Revisado el 13/10/2019

It helps to run a simple learning management system to run online classes.

It helps to run a simple learning management system to run online classes.

Puntos a favor

1. It a simple to use SAAS application which allows to run an learning management system for a newbie.
2. I provides the ability to create membership program and assign different user roles to the members.

Desventajas

1. It is way too complicated to make basic customization as it doesn't provide the access to its in built HTML files the only thing we could do is make changes in in built CSS files.
2. It costs higher than it should actually be priced at comparing with others.

Alternativas consideradas

WordPress

Respuesta de Epignosis

Thank you for leaving us a review. We're glad to hear that you're finding eFront easy to use and that you're making the most of eFront's functionality. In terms of customization, each HTML template can be customised by taking advantage of the powerful plugin infrastructure which safeguards the system from breaking changes through upgrades. Our support team would be happy to walk you through this. eFront offers a Private-cloud, enterprise-ready solution focusing on security and flexibility. These are important features that should be taken into consideration when comparing with other, primarily public cloud, offerings. If you have any questions along the way, our support and customer success teams would be more than happy to hear from you. Thanks again for your review!

Dennis
Calificación general
  • Sector: Aprendizaje en línea
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Highly engineered software - meant for professional level online eLearning companies.

Revisado el 13/6/2017

Robust and comprehensive platform - expandable by developers and more technical-minded staff, but...

Robust and comprehensive platform - expandable by developers and more technical-minded staff, but also easy enough to set up and use out of the box for average level people.

Puntos a favor

We most like the flexibility and robustness of the software. So many times, with many types of software like this, you find out only in the middle of a project that it won't accomplish everything you want it to. With eFront, it is quite the opposite - you will probably not need everything available, but as your enterprise expands and grows, the feature are there - waiting to be utilized.

Desventajas

The user manual could be a lot more detailed. The software is proprietary, and very dependable, but we find ourselves contacting support many times to figure out where something is or how to customize something - the good news is, their support team is AMAZING and HIGHLY CAPABLE!! Very solid engineers and technical support.

Respuesta de Epignosis

Hey Dennis,

Many thanks for your lovely feedback! We're very glad to hear that eFrontPro proved to fit your training needs this well! Our technical team is always here to provide solutions to your custom needs.

Thanks again!

Greg
Calificación general
  • Sector: Juegos de ordenador
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Most Flexible LMS Available

Revisado el 14/6/2017

Only LMS I found able to achieve the high level of customization we needed for our implementation.

Only LMS I found able to achieve the high level of customization we needed for our implementation.

Puntos a favor

Full source code availability with pro services support make this the most flexible LMS for customized deployments. Able to achieve just about any kind of implementation, data collection, reporting, and UX desired. Incredibly good pricing model for corporate LMS deployments looking to own their final solution.

Desventajas

Implementation and maintenance requires an engineer on staff. Definitely for professionals seeking customizations vs. easy out of the box. Although they have TalentLMS as an option for that if desired.

Respuesta de Epignosis

Hello Greg,

Thanks very much for your positive feedback and for taking the time to leave a review for eFrontPro. We strive to make our LMS fit every client's custom needs and we're glad it fit your training needs this well!

Mostrando 5 opiniones de 34 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre eFront

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre eFront.

eFront ofrece los siguientes planes de precios:

Los clientes habituales de eFront son:

51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

eFront admite los siguientes idiomas:

alemán, checo, chino, danés, español, francés, indonesio, inglés, italiano, japonés, neerlandés, polaco, ruso, sueco, árabe

eFront admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

eFront se integra con las siguientes aplicaciones:

Azure Active Directory, BigBlueButton, Braintree, Foxy, Fuze, GoToMeeting, Google Analytics 360, Google Calendar, Mailchimp, Meta for Business, Microsoft Outlook, Microsoft Teams, OpenSesame, PayPal, SCORM Cloud, Slack, Stripe, Twilio, Webex, WordPress, Zapier, ZenDesk Chat, Zendesk Suite

eFront ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Chat

Categorías relacionadas

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