Chargebee

Chargebee

Software de facturación de suscripciones y pagos recurrentes

4.7/5 (30 opiniones)

Información general sobre Chargebee

¿Qué es Chargebee?

Chargebee es un sistema de facturación recurrente certificado por PCI DSS de nivel 1 para SaaS y para negocios de comercio electrónico basados en suscripciones. Una plataforma flexible y personalizable que admite más de 30 integraciones con plataformas de pago en todo el mundo, como Stripe, Braintree, etc., y métodos de pago alternativos como PayPal y Amazon Payments, para permitirte automatizar el cobro de pagos, la facturación, las notificaciones de correo electrónico y la gestión de suscripciones. Con las métricas SaaS procesables en tiempo real y las perspectivas analíticas proporcionadas en tu tablero, puedes comprender la economía por unidad de tu negocio de suscripciones e impulsar el crecimiento de tu empresa con facilidad. También puedes agregar usuarios/roles de usuario ilimitados, con acceso basado en roles, para que tus equipos de asistencia, ventas y contabilidad tengan acceso a información relevante y actualizada sobre tus clientes. Con integraciones potentes como Avalara, Xero, Quickbooks, Shopify, Squarespace, MailChimp, ShipStation, Refersion, Google Analytics, ChartMogul y Zapier, puedes vender tus productos de suscripción en línea, enviar correos electrónicos personalizados a tus suscriptores, enviar tus productos, crear programas de recomendaciones, realizar el seguimiento de los comportamientos de los usuarios e integrar cientos de otras aplicaciones web, todo en un solo lugar. Con clientes en más de 48 países, Chargebee ofrece la solución más inteligente para administrar tu facturación de suscripciones y ofrece una plataforma escalable para que puedas crecer sin preocuparte por perder el control ni crear pesadillas administrativas.

Información general sobre Chargebee

Precio

A partir de
299,00 US$/mes

Opciones de precios

Prueba gratis
Gratis
Suscripción
Relación calidad-precio

Funciones de Chargebee

Dispositivos
Tamaño de la empresa
P M G
Disponible en los países siguientes
Asia, Australia, Brasil, Canadá, Europa y otros 5, Alemania, Japón, Latinoamérica, México, Reino Unido
Idiomas admitidos
Inglés

Capturas de pantalla

Captura de pantalla de Chargebee: Chargebee Metrics Dashboard
Captura de pantalla de Chargebee: Chargebee Metrics Dashboard Captura de pantalla de Chargebee: Chargebee Subscriptions Tab Captura de pantalla de Chargebee: Chargebee Subscription Details Captura de pantalla de Chargebee: Chargebee Invoices Tab Captura de pantalla de Chargebee: Chargebee Invoice Details Captura de pantalla de Chargebee: Chargebee Hosted Page Customization Captura de pantalla de Chargebee: Chargebee Customer Portal Captura de pantalla de Chargebee: Chargebee Email Notification Template

Opiniones de Chargebee

Opiniones de Chargebee

Calificación general
4.7
/
5 30 opiniones
Excelente
22

Muy bien
7

Normal
0

Pobre
1

Malo
0

Relación calidad-precio
4.3
Funciones
4.4
Facilidad de uso
4.3
Asistencia al cliente
4.1
97% Un ha recomendado esta aplicación
Brad H.

Chargebee saved us a TON of dev time.


Traducir con Google
Nuno L.

Our perfect subscription manager


Traducir con Google
László M.

Excellent subscription management platform

Overall a very capable subscription management tool with great integrations and great support them!


Traducir con Google
Max S.

Basically, perfect in all aspects

We're ourselves are SaaS product, and use Chargebee as a backend for our payments and billing. We extensively use addons and various combinations of subscription plans.

I couldn't name another product that I would be that happy with as I am with Chargebee.


Traducir con Google
Ryan H.

Grossly incompentant

If I could do things over again I would have selected a similar provider even if I was forced to pay several hundred dollars per month it would have obviously been worth it. Now I have to make the decision of whether I want to potentially lose over half my subscribers again like the last time I switched billing systems (to Chargebee) or accept that I'm locked in for life.


Traducir con Google
Brad H.
Sector: Software informático
Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
Traducir con Google

Chargebee saved us a TON of dev time.

Software usado A diario durante Más de un año
Revisado el 3/10/2017
Fuente de la reseña: GetApp

Puntos a favor

I love that Chargebee allows young startups to get their feet under them before charging them. The integration into Braintree was SUPER easy and we haven't really had any problems with it since we started using it.

It allows us to manage subscriptions without building our own dev dashboard to do that and gives us much more flexibility than Braintree for doing so. We use coupons to run promos and Chargebee makes that super easy. We use their hosted page for payments inside of an iframe and that has been helpful as well.

Again the biggest thing as a young startup is not having to build all of that ourselves or asking the dev team to make changes every time we need to address an issue. Overall I've been very happy with Chargebee and we plan to continue to use them moving forward.

Puntos en contra

I'd love for the reporting dashboard to be a little more robust and user friendly. It's not bad but it could definitely be better.

Being able to accept multiple currencies could also be handled better, but we get by just fine with the way it's set up.

It makes you change your password every 90 days, which is annoying to me but I guess it's more secure...

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 9.0/10

Nuno L.
Sector: Seguridad informática y de redes
Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
Traducir con Google

Our perfect subscription manager

Software usado A diario durante Más de un año
Revisado el 2/11/2018
Fuente de la reseña: Capterra

Puntos a favor

We rely on Chargebee to manage subscriptions to our product. It's easy to use and to be integrated, and offers many features such as invoicing, TAX calculator based on location, several plans, offline payments, etc. Customer Support is great and they always hear what you say.

Besides managing your subscriptions, it does something very important. By using their payment form on your website, you can easily integrate with several payment processors. This is especially important if you have payments that have been rejected by one processor and you can send them to another processor. It also reduces the dependency on one single processor.

Puntos en contra

The only thing that comes to mind is that the invoices it produces are not legal in some countries. For instance, in my country, invoicing software needs to be certified and to produce a SAF-T file with all invoices, that we need to submit to tax authorities. Since Chargebee doesn't do any of that, I need to have a separate invoicing platform.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 9.0/10

László M.
Sector: Software informático
Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
Traducir con Google

Excellent subscription management platform

Software usado A diario durante 6-12 meses
Revisado el 24/10/2019
Fuente de la reseña: Capterra

Overall a very capable subscription management tool with great integrations and great support them!

Puntos a favor

Excellent platform to manage your Saas Business. Great, very easy to use integrations with many vendors (Stripe, QuickBooks, Zapier, etc). Highly customizable settings for everything: email templates, the general look, and even the workflow & the custom fields.

Puntos en contra

Takes some time to get used to how to work together with your app and integrate everything to work flawlessly, but it worth it. I just wished that when the client has to select the quantity of their licenses, you could edit the label from Quantity to "users" or "licenses".

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 10.0/10

Max S.
Sector: Software informático
Tamaño de la empresa: 13-50 empleados
Traducir con Google

Basically, perfect in all aspects

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 24/1/2019
Fuente de la reseña: Capterra

We're ourselves are SaaS product, and use Chargebee as a backend for our payments and billing. We extensively use addons and various combinations of subscription plans.

I couldn't name another product that I would be that happy with as I am with Chargebee.

Puntos a favor

- Perfect UX/UI: all the filters, mass operations, detailed settings are available just as I need them, never think a second where to find a function I need
- Great API & integration support
- Very powerful analytics (especially with RevenueStory)
- Awesome support
- A very, very carefully and thoughtfully planned interface with a deep understanding of the user.

Puntos en contra

I faced literally two issues through the course of 6 years using Chargebee in production.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 10.0/10

Ryan H.
Sector: Software informático
Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
Traducir con Google

Grossly incompentant

Software usado A diario durante 6-12 meses
Revisado el 21/7/2019
Fuente de la reseña: Capterra

If I could do things over again I would have selected a similar provider even if I was forced to pay several hundred dollars per month it would have obviously been worth it. Now I have to make the decision of whether I want to potentially lose over half my subscribers again like the last time I switched billing systems (to Chargebee) or accept that I'm locked in for life.

Puntos a favor

Easy to set up and has a good API. Support is good and fast response so long as the issues are simple and don't involve anything technical.

Puntos en contra

The backend system is grossly unoptimized to the point many of my customers cannot be billed anymore. I was not informed of these issues when signing up and was promised that the system would be able to handle my very specific usecase. It clearly can't despite me giving them actual numbers. I've already lost over $6000 in charges I can't add to my customers' invoices and a few thousand dollars in invoices that can't be generated. For the past two months I've been unable to add charges for any of my customers and keep getting the runaround by different support agents as to what the cause is. First I was told I was violating a 150 API calls per minute limit despite the fact that not a single call had gone through successfully in the entire time period they were citing but also I'm skeptical of because each API call I make to their service takes between 2 and 10 seconds to complete. Now I'm told I need to batch things weekly because adding charges to my customers is too taxing on their CPUs. Billing line items should scale linearly but it is clear from how quickly their API bogs down that it scales exponentially for them at best and likely even worse. I never had this problem with my previous provider and they aren't even a billing or invoicing company.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 0.0/10

Recomendación de usuario
8.5/10
Based on 30 user ratings
Compara con las alternativas según las recomendaciones de los usuarios
Compara las alternativas

Precios de Chargebee

Precios de Chargebee

A partir de
299,00 US$/mes
Prueba gratis
Gratis
Suscripción
Relación calidad-precio
Relación calidad-precio
4.3/5
Based on 30 user ratings
Compara las alternativas según la relación calidad-precio
Compara las alternativas

Funciones de Chargebee

Funciones de Chargebee

API
Análisis financiero
Creación de informes personalizables
Creación de informes y estadísticas
Datos en tiempo real
Facturación
Gestión de facturas
Gestión de flujos de trabajo
Gestión de la conformidad
Gestión de la contabilidad
Importación y exportación de datos
Integración contable
Integración de terceros
Notificaciones automáticas
Pagos electrónicos
Panel de actividades
Procesamiento de facturas
Registro de auditoría
Seguimiento de gastos
Varias divisas
Funciones
4.4/5
Based on 30 user ratings
Compara con las alternativas según la valoración de características
Compara las alternativas

Categorías

Vídeos y tutoriales

Vídeos y tutoriales

Preguntas frecuentes sobre Chargebee

Preguntas frecuentes sobre Chargebee

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Chargebee.

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Chargebee?

Chargebee ofrece los siguientes planes de precios:

A partir de: 299,00 US$/mes

Modelo de precios: Gratis, Suscripción

Prueba gratis: Disponible

P. ¿Cuáles son las características principales de Chargebee?

No tenemos información sobre las características de Chargebee

P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Chargebee?

Los clientes habituales de Chargebee son:

Empresas Grandes, Empresas medianas, Empresas pequeñas

P. ¿Qué idiomas admite Chargebee?

Chargebee admite los siguientes idiomas:

Inglés

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Chargebee?

Chargebee cuenta con los siguientes planes de precios:

Gratis, Suscripción

P. ¿Chargebee es compatible con dispositivos móviles?

No tenemos información sobre los dispositivos compatibles con Chargebee

P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Chargebee?

Chargebee se integra con las siguientes aplicaciones:

Clearlogin, Cyclr, Grow, Kayako, Klaviyo, Mailchimp, Primaseller, Stripe, Zapier, iDevAffiliate

P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Chargebee?

Chargebee ofrece las siguientes opciones de asistencia:

Preguntas frecuentes, Base de conocimientos, Asistencia en línea, Asistencia telefónica, Tutoriales en vídeo