Sobre BuilderTREND

Buildertrend es un sistema de gestión de la construcción para constructores de casas, remodeladores y contratistas generales. El sistema proporciona acceso en tiempo real en horario ininterrumpido a información de programación, órdenes de cambio, documentos, fotos, gestión de garantías, selecciones de compradores de casas y mucho más. Combina la programación de proyectos, y la gestión de proyectos, clientes y servicios en un único paquete. Como plataforma basada en la web, se puede acceder a este sistema desde cualquier lugar con una computadora o dispositivo móvil.

Buildertrend proporciona herramientas de preventa, incluido un sistema CRM integrado y ofertas y propuestas rápidas. Las herramientas de gestión de proyectos incluyen programación, presupuestos y hojas de tiempo. Las herramientas de gestión de clientes incluyen la gestión de cambios y selección, solicitudes de garantía y procesamiento de los pagos.

Este sistema también se integra con otras soluciones valiosas, como QuickBooks y Xero.

Buildertrend proporciona a cada empresa un gerente de cuentas para brindar capacitación y asistencia ilimitados. También se incluyen seminarios web diarios, la comunidad de aprendizaje de Buildertrend, una sección de ayuda en horario ininterrumpido y la universidad Buildertrend.

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, China, Alemania, Reino Unido y otros 3, India, Japón, Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

Imágenes

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Vídeo de BuilderTREND
Captura de pantalla de BuilderTREND: Captura de pantalla de BuilderTREND: Captura de pantalla de BuilderTREND: Captura de pantalla de BuilderTREND:

Funcionalidades

Funcionalidades totales de BuilderTREND: 116

  • Acceso móvil
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas de móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Análisis financiero
  • Análisis hipotéticos
  • Aplicación móvil
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de costes
  • CRM
  • Calendario de personal
  • Campos personalizables
  • Captura de firma a través de dispositivos móviles
  • Captura de fotos
  • Comercial
  • Conexión segura
  • Contabilidad de los proyectos
  • Control de presupuestos
  • Costes de trabajo
  • Creación de informes de incidentes
  • Creación de marca personalizable
  • Cualificación de leads
  • Cuentas de clientes
  • Cálculo de horas extra
  • Distribución de clientes potenciales
  • Edificios residenciales
  • Estimaciones
  • Estimación de proyectos
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Flujo de trabajo de proyectos
  • GPS
  • Generación de propuestas
  • Gestión de actividades
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de carteras
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de documentos
  • Gestión de encuestas/sondeos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de permisos
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recursos
  • Gestión de riesgos
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de tareas
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de vídeos
  • Gestión de órdenes de cambio
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del pipeline de ventas
  • Herramientas de colaboración
  • Importación y exportación de datos
  • Informes de ventas
  • Integración contable
  • Integración de Microsoft Outlook
  • Integración de QuickBooks
  • Lista de tareas (to-do list)
  • Marketing por correo electrónico
  • Modelos personalizables
  • Pagos electrónicos
  • Para la industria AEC
  • Planificación de proyectos
  • Planificación y programación de proyectos
  • Plantillas de proyecto
  • Portal de clientes
  • Portal de clientes
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Programación de citas
  • Programación de tareas
  • Programación de trabajos
  • Proyecciones
  • RFI y envíos
  • Reloj registrador
  • Reprogramación
  • Seguimiento costes hasta finalización
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de clientes
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de creación de informes y proyectos
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de garantías
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento de hitos
  • Seguimiento de horas de proyecto
  • Seguimiento de porcentaje de progresión
  • Seguimiento de presupuestos/Costes de trabajo
  • Seguimiento de progreso de tareas
  • Seguimiento de trabajos
  • Seguimiento del avance
  • Seguimiento del proyecto
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento horas/gastos
  • Seguimiento por correo electrónico
  • Sincronización de calendario
  • Supervisión en tiempo real
  • Tareas recurrentes
  • Uso compartido de archivos
  • Varias cuentas de usuario
  • Varios proyectos
  • Vista de Gantt/cronología

Alternativas

Knowify

4,5
#1 alternativa a BuilderTREND
Knowify es una solución de gestión de contratistas móviles que ayuda a las empresas de construcción a gestionar...

JobNimbus

4,6
#2 alternativa a BuilderTREND
JobNimbus es un centro de seguimiento de ventas y producción para profesionales de tejados y reformas. Ofrece más...

JOBPROGRESS

4,4
#3 alternativa a BuilderTREND
JobProgress es una plataforma de productividad empresarial móvil que ayuda a los contratistas de reformas domésticas a...

Co-construct

4,7
#4 alternativa a BuilderTREND
CoConstruct ayuda a las empresas de construcción y reformas a coordinar sus proyectos fácilmente, comunicarse con sus...

Opiniones

Calificación general

4,5 /5
(1537)
Relación calidad-precio
4,3/5
Funcionalidades
4,3/5
Facilidad de uso
4,3/5
Asistencia al cliente
4,7/5

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Mostrando 5 opiniones de 1537
Brian D.
Calificación general
  • Sector: Energías renovables y medio ambiente
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Revolutionized my sales follow up

Revisado el 13/6/2019

I used other CRMs in the past, but love using BuilderTrend. Its simple setup has allowed me to keep...

I used other CRMs in the past, but love using BuilderTrend. Its simple setup has allowed me to keep track of my customers as well as provide better follow up to my clients. I just utilize the Sales section of BuilderTrend, but it has improved my client relationships and increased my overall sales.

Puntos a favor

Buildertrend is great--I love using the Activity Calendar and Lead Report to keep track of my follow up with my customers. I can use activity notes to remember what I discussed with customers when we last spoke, and this helps me engage in better dialogue when I follow up with customers. Our installation team loves using the project management feature to keep track of our installs and provide an easy transition from sales to installation.

Puntos en contra

The user interface is kind of clunky, especially on the app. Sometimes it is difficult to find stuff and the filters can get annoying.

Respuesta de Buildertrend

Brian, thank you for your review and honest feedback! We love hearing how Buildertrend has helped your company.

Richard C.
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Streamlines so many parts of our business

Revisado el 30/6/2020

Very good.

If youre going to integrate BT make sure you take it on a section at a time. Dont try...

Very good.

If youre going to integrate BT make sure you take it on a section at a time. Dont try and open up too many sections to your team

These guys have given a lot of thought to the software and it forms an amazing backbone for any client facing construction business. We couldnt last the day without it.

Puntos a favor

This software is outstanding in many different areas

We initially purchased it initially to manage our clients selections for new homes and it quickly got integrated elsewhere to the point its the backbone of many of our processes

We use this now to manage client change order (it pays for itself on this alone every month) selections, materials ordering from site, daily logs, H&S management, RFI's for the design team and photo storage and programming to name but a few

We couldn't go back to the old ways of doing many of these

There are a lot of different features and you'll certainly find many that'll make it worth your while to use

Oh and the customer support is ace

Puntos en contra

Overall roll out is great and intuitive but you do need to comit to integrating BT to your business and this takes time and effort. THis is a software that gives back 10 fold what you put in, but it does need your comittment.

Respuesta de Buildertrend

Richard, thank you so much for your honest review and feedback! We appreciate you sharing how Buildertrend works for Appletree Estates, and we feel so lucky to have you as customers.

Joshua H.
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

One stop shop

Revisado el 22/4/2021

I use it every day on my iPad going over schedules with the trades, which is really helpful.

I use it every day on my iPad going over schedules with the trades, which is really helpful.

Puntos a favor

I like that everything from scheduled, documents, purchase orders, budgets, etc. can all be in Buildertrend. It has many great features that streamline communication with trades and help them to get paid on time. It’s a great way to organize multiple projects at a time.

Puntos en contra

While having so many features is great, it is also a little daunting, and I feel that there is so much I haven’t discovered, or don’t know how to use properly. They have help waiting for you to guide you, which is helpful, but since there’s so much I feel like I’m not using it to its full potential.

Danielle T.
Calificación general
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente

Revisado el 26/3/2013

We are a boutique custom home builder; each project is unique and personalized. Although I was not...

We are a boutique custom home builder; each project is unique and personalized. Although I was not involved in the selection of this software, my understanding is that we wanted a program that could be accessed by all the parties involved, handle the scheduling and move us away from paper checklists - ultimately allowing all users to be both informed of changes and to be able to plan for future events without having to directly communicate with each person.

As far as scheduling goes this system has failed. It has caused more time consuming questions. My complaint is that you can only link item to item by a (or a couple) predecessor(s) that, ultimately, the program struggles with which item is next in the list if a few of them share the same linked task. Also in a best case scenario, this scheduled list is how you build a house - but in most cases something, whether it be trade related or whether related or inspection related, cause a task to be delayed but the other ones would continue on schedule however the program has linked the start date to the the delayed task and now the whole calender is messed up. Or perhaps the exterior of the house generally starts after framing and roofing but maybe a winter storm makes this impossible so you continue the interior for weeks. Then you try and adjust backwards and because your best case scenario template stated it should commence at framing completion and you delayed that. Thus your left with a domino affect of wrong dates. and a series of emails sent to vendors informing them of the delay that really didn't apply to them. So they change schedules and you are left with no trades to do the interior work that in your mind could and should be fine.

I also find that the program doesn't offer enough flexibility in the selection section. It allows me to upload a previously created document to be stored that a homeowner could then log on and download. They then fill out and can't re-upload this document, so they are forced to fax or scan and email back to us. This is neither time effective nor practical. Perhaps it would be better if we were able to create a checklist that was interactive in this section, similar to the change orders where we type out the change and the client could update decisions. In our company we don't limit our clients to three choices of floor plans and two cabinet doors and 4 granite selections, they are free to choose anything they can dream of. As a result we cannot load a document that would apply to all builds.

However, I believe the change orders tab is well thought out, easy to use and provides all the options to make it a valuable asset. The warranty section does a great job of tracking and notifying and saving time and assuring that service and warranty items are handled and accepted. The daily log and messaging capabilities that allow us to keep a record of notes or messages in one area logged by date and job site is extremely valuable and a good system.

Furthermore, the software as a whole is easy to learn, has a logical and simple layout so even those who are not computer savvy can fumble through without creating errors and won't be too intimidated by the complexity of the software to attempt to use it.

Finally, the technical support and training provided is always quick to help resolve an issue or aid in a question. New training is scheduled in a very quick time frame for free and is tailored to the person that requires it. This is handled exceptionally well in a time when often companies forget you exist once the purchase is complete.

So, we have decided that we will use BuilderTrend for those things that they excel at and don't use it as a scheduling tool.

Philip W.
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Very good value for the price

Revisado el 4/2/2021

Overall we are very happy with the software and are continually looking for ways to use more...

Overall we are very happy with the software and are continually looking for ways to use more features to improve our processes.

Puntos a favor

CRM is excellent. Project scheduling is working well but we don't use all the features. Estimating and budget management is fairly easy to use. Like the features for high level management of projects but not for site level and day to day management.

Puntos en contra

There isn't as much flexibility in using the software how we would like for our workflows. You are pretty locked into doing things the way the system is set up. Also, some of the features with templating don't carry over into new jobs when imported. It makes using templates sometimes a waste of time and not as beneficial as they can be. Project management for site supers is less effective and lacks some of the features needed for day to day management.

Respuesta de Buildertrend

Philip - thank you for your honest feedback! I will pass this along to our Product team.

Mostrando 5 opiniones de 1537 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre BuilderTREND

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre BuilderTREND.

BuilderTREND ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: 299,00 US$/mes
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: No disponible

No tenemos información sobre las características de BuilderTREND

Los clientes habituales de BuilderTREND son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1000, 1001+

BuilderTREND admite los siguientes idiomas:

inglés

BuilderTREND admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

BuilderTREND se integra con las siguientes aplicaciones:

Dropbox Business, Facebook, Gmail, Google Calendar, Google Maps, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Twitter, WordPress, Xero

BuilderTREND ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat

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