Sobre Kickserv

Desarrollado y utilizado con confianza por miles de profesionales de servicios. Kickserv ofrece gestión completa de trabajos y gestión de relaciones con los clientes (CRM), programación, estimaciones, acceso móvil, facturación, distribución y más. Kickserv también se sincroniza con QuickBooks Desktop y Online y con Xero para ahorrar a los usuarios la información duplicada y permitirles ahorrar tiempo y dinero.

Kickserv está diseñado para fontanería, climatización, reparación informática, electricidad, albañilería, limpieza de alfombras, paisajismo y jardinería, servicio de limpieza, control de plagas y muchos otros sectores. Kickserv ayuda a gestionar ofertas, presupuestos, trabajos, programación, distribución, facturación y tareas con un calendario online compartido en el que se pueden completar los trabajos. Ofrece integración bidireccional con QuickBooks para acabar con la información duplicada.

Los usuarios pueden comprobar el rendimiento del negocio de un vistazo. Kickserv pone al alcance del usuario toda la información de clientes potenciales, trabajos y facturas. Con ayuda de los estados automatizados de Kickserv, los usuarios están al día de todo su trabajo. Desde consolidar un cliente potencial o administrar un equipo hasta cobrar pagos de los clientes: Kickserv ayuda a las empresas a funcionar de forma fluida con herramientas fáciles de usar para todo el equipo.

Precios desde:

31,00 US$/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Las 5 mejores alternativas a Kickserv

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, Reino Unido, Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

Precios desde:

31,00 US$/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Las 5 mejores alternativas a Kickserv

Imágenes

Kickserv Software - 1
Kickserv Software - 2
Kickserv Software - 3
Kickserv Software - 4
Kickserv Software - 5
Kickserv Software - 6
Kickserv Software - 7
Ver 8 más
Vídeo de Kickserv
Kickserv Software - 1 Kickserv Software - 2 Kickserv Software - 3 Kickserv Software - 4 Kickserv Software - 5 Kickserv Software - 6 Kickserv Software - 7

Funcionalidades

Funcionalidades totales de Kickserv: 88

  • API
  • Acceso móvil
  • Alertas de móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Almacen de archivos
  • Aplicación móvil
  • Arrastrar y soltar
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Citas recurrentes
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Compras y recepción
  • Contabilidad
  • Costes de trabajo
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de órdenes de trabajo
  • Datos en tiempo real
  • Digitalización de documentos
  • Enrutamiento
  • Estimaciones
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Formularios personalizables
  • Fotos/imágenes
  • GPS
  • Gestión de actividades
  • Gestión de admisiones
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de empleados
  • Gestión de equipos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de facturas
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de oportunidades
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de químicos
  • Gestión de reservas
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Historial de cliente
  • Historial de servicios
  • Importación y exportación de datos
  • Incidencias de reparación
  • Indicador de disponibilidad
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de QuickBooks
  • Mantenimiento preventivo
  • Modelos personalizables
  • Pagos electrónicos
  • Pagos móviles
  • Panel de actividades
  • Para comerciales o contratistas de la industria eléctrica
  • Planificación de personal
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Presupuestos y estimaciones
  • Procesamiento de facturas
  • Procesamiento de pagos
  • Programación
  • Programación a tiempo real
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Programación de recursos
  • Programación de trabajos
  • Programación del mantenimiento
  • Reserva en línea
  • Seguimiento de actividad de plagas
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de garantías
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento de trabajos
  • Seguimiento de uso de pesticidas
  • Seguimiento del tiempo

Alternativas

Jobber

4,5
#1 alternativa a Kickserv
Jobber es una solución de gestión de servicios externos basada en la nube que permite a las pequeñas y medianas...

FieldEdge

4,3
#2 alternativa a Kickserv
FieldEdge es un software de gestión de servicios muy valorado que ayuda a administrar y hacer crecer las empresas de...

Octopus CRM

4,6
#3 alternativa a Kickserv
Octopus CRM is a lead management software that helps businesses import LinkedIn profiles of prospects, manage connection...

Smart Service

4,3
#4 alternativa a Kickserv
Smart Service agrega programación, despacho, gestión de clientes, órdenes de trabajo, facturación y más a QuickBooks,...

Opiniones

Calificación general

4,4 /5
(317)
Relación calidad-precio
4,3/5
Funcionalidades
4,1/5
Facilidad de uso
4,3/5
Asistencia al cliente
4,3/5

¿Ya tienes Kickserv?

¡Ayuda a los compradores de software! Las opiniones sobre los productos son útiles para que el resto de los usuarios podamos tomar las decisiones acertadas.

¡Escribe una reseña!
Mostrando 5 opiniones de 317
Ted S.
Calificación general
  • Industry: Construcción
  • Company size: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Excellent functionality and ease of use

Revisado el 29/11/2018

Kickserv offers us the opportunity to quickly reschedule and update work orders in real time. The...

Kickserv offers us the opportunity to quickly reschedule and update work orders in real time. The Quikbooks integration saves us time and money because we only enter customer info once.

Puntos a favor

Kickserv enabled us to scale up the business and offers us excellent tracking for billing, communication, and customer service.

Desventajas

There are no issues or downside for my company.

Respuesta de Kickserv

Thank you Ted. Your loyalty and willingness to take a moment to give us feedback is worth a lot to us. I hope it also helps others.
Cheers!

Katielynn K.
Calificación general
  • Industry: Construcción
  • Company size: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Best Value for Scheduling/invoicing software

Revisado el 23/11/2021

Overall, I have been more than satisfied with Kickserv. I initially navigated the platform pretty...

Overall, I have been more than satisfied with Kickserv. I initially navigated the platform pretty easily, along with ample help from the support team. Whenever I experience a problem, I receive help via the chat function from the same customer support members who are quick to provide solutions.

Puntos a favor

This product makes it easy to store a lot of data for our business including customers, project history, photos of job sites, notes for customers, dispatching crews to jobs, invoicing customers.

Desventajas

We experience some software bugs throughout use, which are often resolved with time. If I delete something on accident, there is not an undo button. If we change an estimate for a customer, there is no easy access to old records of past versions of the estimate unless we duplicate them every time we make a change. This can put us in a situation sometimes we are trying to substantiate claims to contractors about original estimates and the changes we made. Sometimes Kickserv will not work at all for a short period of time while our crews are on jobsites trying to upload photos/information or find their next jobsite, though this fairly rare. I wish there was an option to not allow credit card payments for certain invoices such as our contractors who are much larger jobs. Though, we have worked around this with different options such as sending a PDF instead.

Alternativas consideradas

ServiceTitan

Razones para cambiar a Kickserv

I did a one hour conference call with the ServiceTitan team and the platform seemed like it would be difficult to learn and was extremely expensive. They promised we would save money with the efficiencies the program would provide, but I just did not see it. Many of the functions they provided were completely unnecessary for our business when considering the cost of their service.

Respuesta de KickServ

Thank you for taking the time to leave us a review, as well as continuing to support us, Katielynn. If you encounter anymore issues, please don't hesitate to reach out. We will be happy to assist you with resolving any issues.

Nick S.
Calificación general
  • Industry: Construcción
  • Company size: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Review

Revisado el 29/11/2021

we have to have two different programs to achieve all the needs we have. If it had further...

we have to have two different programs to achieve all the needs we have. If it had further ability's

Puntos a favor

Desktop functionality. Lets us prepare things that iOS and iPad os can not.

Desventajas

No landscape mode on iPad os. This makes the user experience almost not worth using on a iPad.

Respuesta de KickServ

Thank you for taking the time to leave a review. We greatly appreciate it. I will pass your suggestion along to our team for future consideration as I can see how landscape mode on our mobile application would be beneficial. Thank you again for your continued support.

Doug H.
Calificación general
  • Industry: Música
  • Company size: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Servicing Company - Long-time User

Revisado el 23/11/2021

Generally very good.

Generally very good.

Puntos a favor

- As a CRM software, we are able to manage all of our customers, scheduling, invoicing and reporting (not as bookkeeping or Financial Statements) in a generally good way.
- The inter-connectionedness of the various parts of the software makes it easy to navigate from one function to another.
- Although there has been some down time (which can be very difficult because we cannot function), but over the long-term it has not be crucial. Being an online CRM allows me to use any device.
- We are able to save virtually anything (pics, docs, etc.) for future use, which has been crucially important to us.
- The integration with Stripe for payment from our customers is now essential to our processes. It has worked flawlessly, easy to use, and easy to deal with Stripe for various things we need to do, including refunds.
- It works well for both our field service and in-shop jobs. This is crucial because using two systems would be very difficult.
-We are easily able to tailor the Products/Services, pricing, descriptions, to our specific needs - not being locked into some format that we don't like.

Desventajas

- Support is sometimes tedious.
- New features added (if we find out about them at all) can be very disruptive to our processes, and confusing. While some of them make sense in a wider world, they sometimes are baffling and frustrating in our business.
- We have 2 locations (and hope to have many more) and need to have separate systems. Kickserv requires us to use separate browsers for each. How are we going to be able to do that with 5 or 10 locations? And we're finding that some functions (e.g. access to support!) are no longer working on Firefox, one of the best and most popular browsers available. This is a serious problem for us.
- Although a great deal of our business is field work, we do not/cannot use the mobile app with our techs because it is far too limiting. They need to be able to access much more information than what is available to them, and so we have them login through a browser on their phones.
- There are essential functions that we have to do in business that Kickserv has not been able to program into the system (even when we offered to pay big $ to get them). E.g. There are several email templates, and auto sending emails: We need one to be sent as a follow up to Jobs, and another (sent out 6 or 12 months later) to remind people to schedule services . We have to do all of this manually, and would love to find a way to get it done automatically. Summary: Some things are hard to get into the software that other companies would also make good use of.

Respuesta de KickServ

Thank you Doug for your continued support and taking the time to leave us some feedback. We greatly appreciate it. Know that your feedback does not fall on deaf ears and we are always working on ways to improve Kickserv.

Jennifer M.
Calificación general
  • Industry: Dispositivos médicos
  • Company size: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Great for One Tech

Revisado el 29/11/2021

I enjoy using the product from my desk and the tech doesn't have any complaints from the app.

I enjoy using the product from my desk and the tech doesn't have any complaints from the app.

Puntos a favor

I like that i can invoice the job with clear notes and history to the clients from my tech. Scheduling is easy.

Desventajas

Wish there was a way to alert the tech out of the app. I review a work order and see I need more notes or need him to advise on a part # so that I can quote. I have no way to tell him this other than to copy the notes and email him separately.

Alternativas consideradas

Salesforce Sales Cloud y Smart Service

Razones para cambiar a Kickserv

ease of use and low cost for using with just one tech.

Respuesta de KickServ

Thank you for the wonderful review, Jennifer. I know the idea of two way communication within Kickserv, among employees, has been kicked around. I'll be sure to pass the feedback up the ladder. :)

Mostrando 5 opiniones de 317 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Kickserv

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Kickserv.

Kickserv ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: 31,00 US$/mes
  • Pricing model: Versión gratuita, Suscripción
  • Free Trial: Disponible

Los clientes habituales de Kickserv son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50

Kickserv admite los siguientes idiomas:

inglés

Kickserv admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Kickserv se integra con las siguientes aplicaciones:

Dropbox Business, Google Calendar, Google Contacts, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Stripe, Xero

Kickserv ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat

Categorías relacionadas

Ver todas las categorías de software encontradas para Kickserv.