Sobre ConstructionOnline

UDA ConstructionOnline is a web-based software that helps businesses in the construction industry streamline project management, scheduling, and client communications. It allows remodelers and home builders to utilize a centralized dashboard to track updates and changes across projects.

It includes customizable branding capabilities, which allow managers to modify the user interface with a brand logo and theme. UDA ConstructionOnline provides a variety of features including document control, photo management, budgeting, contract tracking, Gantt charts, and a buyer portal. It also allows employees to maintain to-do lists and automatically update documents or photos in punch lists and share them with stakeholders using mobile applications.

Precios desde:

270,00 US$/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Las 5 mejores alternativas a ConstructionOnline

Clientes habituales

  • Trabajadores autónomos
  • Empresas pequeñas (2-50)
  • Empresas medianas (51-500)
  • Empresas grandes (500 o más)

Implementación

  • Basado en la nube
  • Entorno local

Disponible en los países siguientes

Canadá, Estados Unidos

Idiomas admitidos

chino tradicional, español, inglés

Precios desde:

270,00 US$/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Las 5 mejores alternativas a ConstructionOnline

Imágenes

ConstructionOnline Software - 1
ConstructionOnline Software - 2
ConstructionOnline Software - 3
Ver 4 más
Vídeo de ConstructionOnline
ConstructionOnline Software - 1
ConstructionOnline Software - 2
ConstructionOnline Software - 3

Funcionalidades

Funcionalidades totales de ConstructionOnline: 159

  • API
  • Acceso móvil
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas de móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Anotaciones
  • Análisis visual
  • Aplicación móvil
  • Arrastrar y soltar
  • Añadir y editar fotografías
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Base de datos de costes
  • Base de datos histórica
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • Calendario de personal
  • Campos personalizables
  • Captura de firma a través de dispositivos móviles
  • Captura de fotos
  • Captura de imagen
  • Categorización/Agrupación
  • Checklists & Inspection
  • Comentarios/notas
  • Comercial
  • Contabilidad
  • Controles o permisos de acceso
  • Costes de trabajo
  • Creación de informes de costes laborales
  • Creación de informes de incidentes
  • Creación de informes de sobrecostes
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Datos en tiempo real
  • Edificios residenciales
  • Ensamblaje visual
  • Estimaciones
  • Estimación de costes
  • Estimación de proyectos
  • Estimación eléctrica
  • Estudio de materiales
  • Facturación
  • Facturación de proyectos
  • Firma electrónica
  • Flujo de trabajo de proyectos
  • For Commercial Real Estate
  • Formularios electrónicos
  • GPS
  • Generación de propuestas
  • Gestión de acciones
  • Gestión de asignaciones
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de carteras
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de documentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de equipo
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de ideas
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de las comunicaciones
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de permisos
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recursos
  • Gestión de riesgos
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de tareas
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Gestión de órdenes de cambio
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del pipeline
  • Gestión del pipeline de ventas
  • Herramientas de colaboración
  • Historial de servicios
  • Importación y exportación de datos
  • Industrial
  • Informes de avance
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de QuickBooks
  • Integración de terceros
  • Mapas geográficos
  • Modelos personalizables
  • Métodos tradicionales
  • Nomenclaturas
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de actividades
  • Para la industria AEC
  • Pedidos recurrentes
  • Planificación de proyectos
  • Planificación de proyectos
  • Planificación y programación de proyectos
  • Plantillas de correo electrónico
  • Plantillas de proyecto
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Presupuesto de climatización
  • Presupuesto de fontanería
  • Presupuestos y estimaciones
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión
  • Priorización
  • Programación
  • Programación de citas
  • Programación de tareas
  • Programación de trabajos
  • Programación del mantenimiento
  • Proyecciones
  • Punchlist/QA Walk Management
  • RFI y envíos
  • Reprogramación
  • Seguimiento costes hasta finalización
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de clientes
  • Seguimiento de conceptos facturables
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de creación de informes y proyectos
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de garantías
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento de hitos
  • Seguimiento de horas de proyecto
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de la conformidad
  • Seguimiento de los costes de producción
  • Seguimiento de porcentaje de progresión
  • Seguimiento de presupuestos/Costes de trabajo
  • Seguimiento de problemas
  • Seguimiento de progreso de tareas
  • Seguimiento de trabajos
  • Seguimiento del avance
  • Seguimiento del proyecto
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento horas/gastos
  • Sincronización de datos
  • Sistema de calendarios o recordatorios
  • Supervisión en tiempo real
  • Uso compartido de archivos
  • Varios proyectos
  • Vista de Gantt/cronología

Alternativas

eSUB

4,6
#1 alternativa a ConstructionOnline
eSUB estandariza la gestión de proyectos y establece un sistema de documentación para subcontratistas con base en las...

Sage 100

4,1
#2 alternativa a ConstructionOnline
Sage 100cloud es una solución de planificación de recursos empresariales (ERP) diseñada para ayudar a las empresas a...

Contractor Foreman

4,5
#3 alternativa a ConstructionOnline
Con precios partir de 49 $ mensuales (para toda la empresa), Contractor Foreman es un software de gestión de construcció...

Dropbox Business

4,5
#4 alternativa a ConstructionOnline
Dropbox es un servidor fuera del sitio para la sincronización, almacenamiento y uso compartido de archivos que permite...

Opiniones

Calificación general

4,5 /5
(432)
Relación calidad-precio
4,4/5
Funcionalidades
4,3/5
Facilidad de uso
4,2/5
Asistencia al cliente
4,7/5

¿Ya tienes ConstructionOnline?

¡Ayuda a los compradores de software! Las opiniones sobre los productos son útiles para que el resto de los usuarios podamos tomar las decisiones acertadas.

Mostrando 5 opiniones de 432
Rean
Calificación general
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

This is the best new "toy" I've had in years. I feel like a kid in a candy store!

Revisado el 18/10/2017

Saves time. Makes it easy to find stuff. Helps you stay organized. Keeps subs, vendors, owners,...

Saves time. Makes it easy to find stuff. Helps you stay organized. Keeps subs, vendors, owners, architects, vendors all on the same page.

Puntos a favor

I am a new user of this kind of software. A few months ago I did not even know that something like this existed. It has opened a whole new world for me and I am blown away by what this software can do. We demo'ed a few competing products before making a choice and it was the wide range of features at the most competitive price that sold us on ConstructionOnline. I especially like the messaging feature which is basically an email system dedicated to one specific project.

Desventajas

There is nothing I really dislike about ConstructionOnline, there are just some features I do not use as they do not meet my needs as a commercial general contractor. For example, I do not use Estimating and Change Orders as they seem to be less robust than some of the other software products. These features seem to be geared more towards the residential market. However, I realize it is hard to be everything for everyone.

A feature, I think, that would be nice would be the ability to sign documents electronically. Maybe one can do it through Redline; if so, I have not been able to figure it out yet.

As a general contractor one has to collect submittal packages from vendors and subcontractors, review them, and then attach a separate sheet to the package, that contains your stamp of approval/comments/signature on it, before you forward the submittal package on to the architect/engineer for review. On this submittal sheet there is space for the different reviewers to add their stamps as well. It would be nice if ConstructionOnline could generate this submittal sheet that you can attach to submittal packages sent to you. Currently, I generate the submittal sheet in another project management program, print it, place my stamp on it, sign it, scan it back into my computer, upload it to a pdf editor, add it to the submittal package file, and then upload the combined file to ConstructionOnline. It would be nice if you could do it all in ConstructionOnline.

Nate
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

ConstructionOnline after 1 year

Revisado el 18/10/2022

onboarding, implimentation and getting set up in the beginning was incredible. ConstructionOnline...

onboarding, implimentation and getting set up in the beginning was incredible. ConstructionOnline moves at the speed we move, they know how to get you up and running with minimal delay.

Puntos a favor

The scheduling and calendar function are top notch. easily shifting from calendar view to Gant view makes a big difference allowing multiple user preferences. Hands down the best way to manage your build calendar.Also, their customer support is at a whole new level, no other platform comes close to the speed and efficiency of their response time.

Desventajas

Estimating and financials get a little cumbersome.

Steve
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 1.0 /10

Almost, but missed the mark

Revisado el 19/8/2021

Customer service is very helpful for the product they have. Unfortunately they miss on some...

Customer service is very helpful for the product they have. Unfortunately they miss on some pretty basis stuff. We have been told for over a year that development team is working on some of the basic fixes and still nothing changes.

Puntos a favor

Estimation portion is good. Job costing is fair.

Desventajas

It does not have the ability to provide clients with add/alternate pricing. Seems like a very basic feature that most construction companies are asked to provide. This one slipped by us through all the demo's and we have been frustrated for over a year with this. Have to manually do work arounds.

Also we are a commercial construction company that does about 300 jobs a year. The software does not even have the ability to assign each project a job #. With as many jobs going on, we have to be able to cost every purchase and we do that using job #'s and PO#'s. We are manually assigning each job a number.

These are just two of the larger misses on this software.

Alternativas consideradas

Procore

Razones para elegir ConstructionOnline

They were stopping updates to Construction Suite and making it cost prohibitive. Thus trying to move all their clients to Construction Online. We were told that most all the features were available in CO that we had in Construction Suite. By the way they did have auto generated job #'s on old and you were able to provide "option" pricing in old system.

Razones para cambiar a ConstructionOnline

Procore was overkill for the size projects we were doing and we had been happy with Construction Suite. Learning curve to switch to CO was easier as alot of the estimating had similar look and feel to what we had been using.
Jason
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Uda construction online

Revisado el 21/9/2022

I have used uda since 2007, when I decided to go to an online platform I tried several, none of...

I have used uda since 2007, when I decided to go to an online platform I tried several, none of them had the easy user platform that construction online had

Puntos a favor

Estimate budget tracking, scheduling, the use of subcategories, the ability to set tax rates, and profit margins

Desventajas

You can not adjust the schedule from the mobile app

Alternativas consideradas

JobTread, Buildertrend y Contractor Foreman

Razones para elegir ConstructionOnline

Buildertrend estimating and budget tracking was terrible

Software anterior

Buildertrend

Razones para cambiar a ConstructionOnline

They didn't have the estimating set up in an easy to use dashboard, no sub categories no easy we to use percent of mark up, and tax rates, and all of the categories are in tabs, so when you want to look for a specific item you can just click on the tab for that category, the other products you need to scroll through the whole estimate
Andrew
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Use it every day

Revisado el 22/11/2022

Puntos a favor

We are able to communicate easily with sub trades and homeowners through this software

Desventajas

It can be busy at times. I feel one needs another monitor or a bigger screen to use it to it’s fullest

Mostrando 5 opiniones de 432 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre ConstructionOnline

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre ConstructionOnline.

ConstructionOnline ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: 270,00 US$/mes
  • Modelo de precios: Versión gratuita, Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

It is also available at $600/mo and $900/mo with additional features.

Los clientes habituales de ConstructionOnline son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

ConstructionOnline admite los siguientes idiomas:

chino tradicional, español, inglés

ConstructionOnline admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

ConstructionOnline se integra con las siguientes aplicaciones:

Dropbox Business, Google Calendar, Google Drive, Google Maps, Houzz Pro, LinkedIn for Business, Meta for Business, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, Microsoft Project, OneDrive, Onsite, PlanSwift, Quickbooks Online, Twitter, UDA ConstructionSuite

ConstructionOnline ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat

Categorías relacionadas

Ver todas las categorías de software encontradas para ConstructionOnline.