Sobre Asite

Asite’s Construction Management Software simplifies construction management. Bring all your project information together onto an organized, secure, cloud-base platform. You’ll get instant visibility into your project status. Plus, the control and automation tools to keep your project on track. Asite is the only platform that offers unlimited configurability with workflows, forms and reports—so you can work the way you need to. Contractor-friendly pricing with unlimited users & storage

Precios desde:

375,00 US$/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Las 5 mejores alternativas a Asite

Beneficios clave de Asite

Build and automate custom workflows for document types and review processes
Get smarter project management, minus all the admin drama
Convert complex paper-based processes into completely configurable, secure web-based forms
Create custom reports for a quick, accurate, and up-to-date view of your entire project portfolio.
Know your project's status instantly with real-time dashboards and reports.
Configure dashboards and reports for an instant overview of a project’s status—and potential risks
View and set tasks, review files, and evaluate reports from your dashboard
Manage deliverable dates and overdue items—know who or what is slowing down your project
Keep your project on track with automation and collaboration tools
Know the right people are getting the right information at the right time by automating any review process with configurable workflows
Easily manage digital assets, like drawings, specifications, and submittals
View, markup, and collaborate on more than 300+ file types like PDF, DWG, DGN, etc.
Take control of your project with document controls & tracking tools
Confidently store, manage, and reference unlimited project data and documents from one secure location 
Build and track submittals, design reviews, RFIs, change orders, expenses, and more
Know your team is viewing the right file every time with automatic version control and document tracking

Clientes habituales

  • Trabajadores autónomos
  • Empresas pequeñas (2-50)
  • Empresas medianas (51-500)
  • Empresas grandes (500 o más)

Implementación

  • Basado en la nube
  • Entorno local

Disponible en los países siguientes

Emiratos Árabes Unidos, Australia, Bélgica, Canadá, Reino Unido , RAE de Hong Kong (China), India, Luxemburgo, Países Bajos, Catar, Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés, neerlandés

Precios desde:

375,00 US$/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Las 5 mejores alternativas a Asite

Imágenes

Asite Software - 1
Asite Software - 2
Asite Software - 3
Asite Software - 4
Ver 5 más
Vídeo de Asite
Asite Software - 1
Asite Software - 2
Asite Software - 3
Asite Software - 4

Funcionalidades

Funcionalidades totales de Asite: 135

  • API
  • Acceso móvil
  • Acceso sin conexión
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Almacenamiento seguro de datos
  • Análisis en tiempo real
  • Archivo y conservación
  • Arrastrar y soltar
  • Automatización de documentos
  • Búsqueda de texto completo
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Captura de documentos
  • Clasificación de documentos
  • Comentarios/notas
  • Comercial
  • Compras y recepción
  • Contabilidad
  • Control de procesos de aprobación
  • Control de versiones
  • Controles o permisos de acceso
  • Conversión de archivos
  • Costes de trabajo
  • Creación de documentos
  • Creación de informes de incidentes
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Datos en tiempo real
  • Estimaciones
  • Estimación de proyectos
  • Etiquetado
  • Facturación
  • Firma digital
  • Firma electrónica
  • Flujo de trabajo configurable
  • Flujo de trabajo de proyectos
  • Generación de propuestas
  • Gestión RFP
  • Gestión de adquisiciones
  • Gestión de almacén
  • Gestión de archivos
  • Gestión de asignaciones
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de cadena de suministro
  • Gestión de carteras
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de documentos
  • Gestión de envíos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de formularios
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la importación/exportación
  • Gestión de modelos
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de permisos
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recursos
  • Gestión de riesgos
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de tareas
  • Gestión de transporte
  • Gestión de órdenes de cambio
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión multicanal
  • Herramientas de colaboración
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Intercambio de datos electrónico
  • Metodologías ágiles
  • Modelos de documentos
  • Modelos personalizables
  • Nomenclaturas
  • Panel de actividades
  • Panel de comunicaciones
  • Para la industria AEC
  • Pedidos de ventas
  • Planificación de proyectos
  • Planificación de ventas y operaciones
  • Portal de clientes
  • Presupuestos y estimaciones
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión
  • Previsión de la demanda
  • Priorización
  • Programación
  • Programación de tareas
  • Proyecciones
  • RFI y envíos
  • Reconocimiento óptico de caracteres
  • Recuperación de archivos
  • Registro de auditoría
  • Revisión de documentos
  • Seguimiento costes hasta finalización
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de hitos
  • Seguimiento de horas de proyecto
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de la conformidad
  • Seguimiento de pedidos
  • Seguimiento de presupuestos/Costes de trabajo
  • Seguimiento de progreso de tareas
  • Seguimiento del avance
  • Seguimiento del proyecto
  • Seguimiento horas/gastos
  • Seguridad SSL
  • Supervisión
  • Supervisión en tiempo real
  • Transferencia de archivos
  • Tratamiento de pedidos
  • Uso compartido de archivos
  • Varias cuentas de usuario
  • Varias ubicaciones
  • Varios proyectos
  • Visualización de datos

Alternativas

Oracle Aconex

4,4
#1 alternativa a Asite
Destacada plataforma de control y entrega de proyectos digitales que conecta a equipos para construir el mundo. Con la...

NetSuite

4,1
#2 alternativa a Asite
NetSuite proporciona a las organizaciones un sistema integrado de aplicaciones en la nube que les ayuda a administrar...

Airdesk

4,5
#3 alternativa a Asite
Airdesk is a centralized workspace with a 360º view of all your services. With it, businesses can manage customers and...

Wrike

4,3
#4 alternativa a Asite
Wrike es una herramienta de colaboración y gestión de proyectos que ayuda a los usuarios a gestionar proyectos de...

Opiniones

Calificación general

3,6 /5
(120)
Relación calidad-precio
3,3/5
Funcionalidades
3,4/5
Facilidad de uso
3,2/5
Asistencia al cliente
3,8/5

¿Ya tienes Asite?

¡Ayuda a los compradores de software! Las opiniones sobre los productos son útiles para que el resto de los usuarios podamos tomar las decisiones acertadas.

Mostrando 5 opiniones de 120
Laurel
Calificación general
  • Sector: Ingeniería civil
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Cloud-based collaboration platform

Revisado el 17/8/2022

Features such as AppBuilder or the BIM project portfolio manager optimize the desired results. They...

Features such as AppBuilder or the BIM project portfolio manager optimize the desired results. They are associated with planning and follow-up commands.

Puntos a favor

Based on the SaaS cloud, Asite allows you to manage BIM project portfolios, develop custom applications, develop your own workflows. It is also possible to work remotely and synchronize with different stations. Integrates HTML, PDF, and other documentation formats

Desventajas

Access to the most advanced functionalities is conditioned by an increase in the financial charge for the premium acquisition.

Respuesta de Asite Solutions

Thank you for taking the time to share your feedback with us, Laurel! We are so glad to hear that Asite is working well for your business. Your valued concern has passed to our team. We are always trying to make sure our users have a great outcome using Asite.

Daniel
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Easy to iuse for doc control viewing and managment

Revisado el 29/6/2022

Puntos a favor

The ability to view documents prior to downloading is very usefull and a time saver.

Desventajas

There is nothing that i do not like about Asite

Respuesta de Asite Solutions

Thanks for sharing your review with us and the community, Daniel! We're so glad to hear that you enjoyed your work with Asite and found our service helpful.

Darren
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

DDG Review 2022

Revisado el 29/6/2022

I have used Asite over a number of years now and completed some big projects, as a user/administrato...

I have used Asite over a number of years now and completed some big projects, as a user/administrator my experience has not been too bad. Certain features that do not give the administrator the opportunity to correct a form and Asite supports refusal to help with this is a frustration and taints the experience a little.

Puntos a favor

Easy enough to learn and use, sets up commenting periods and records against it. Can set up distribution groups to make things easier with large documenation that needs distributing.

Desventajas

Some functions are better/can be done in classic view, some functions are better/can be done in addodle view, shame these 2 are not more in sync and that you as a user have to be switching between the 2 reguarly. No basket option in addodle view means classic will always need to be used when wanting to compile a download of information from different folders and or producing exported reports off of them. Also would be handy if it was easy to delete documents from time to time from the system rather than having to move them to an obsolete folder or making the documeny inactive. Inability to not be able to change incorrect user reference numbers in application forms such as RFI's & NCR's are frustrating and even more so when Asite support wont help you with thgis or want a fee for doing it.....

Respuesta de Asite Solutions

Thank you for your review, Darren. We are sorry to hear you had some frustrations, but we really appreciate you bringing this issue to our attention. We love hearing from our customers and we're always looking for ways to improve our product. We've passed along your valued concern to our product team.

Amy
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Love the ease, and accessibility for all levels of users. Lacks admin functions that were on...

Revisado el 17/1/2018

A better learning platform, made training alot easier as everything is a right click away. Saved me...

A better learning platform, made training alot easier as everything is a right click away. Saved me a lot of time also, more time to learn new apps on Asite and less time figuring out functions myself.

Puntos a favor

I like the ease of moving files, copying structures, metadata is my favourite new function. Great for super users like myself that created the projects and sets all permissions. The idea of checkout works well too, combines multiple programs into one. Is easy, simple and multi-functional. The Adoddle Help robot is fabulous, on all of my training sessions to new consultants i tell them about this as works well as it changes depending on where you are in the software and you can have help within seconds.

Desventajas

Least the lack of admin settings, attributes, workflows, purpose of issue etc. Having to change interface back to classic when i am so utterly satisfied with adoddle is inconvenient. Not being able to 'unlink' is extremely annoying, simple reverse functions are lacking. Deactivating works so well for removing, activating incase you made a mistake. The use of linking is used in my day to day document control but not being able to unlink is not as easy, also multi-links to more than once location done with one click would be a great idea. I link files to multi projects and to repeat multiple times is time consuming.

joe
Calificación general
  • Sector: Ingeniería civil
  • Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

ASITE Review

Revisado el 29/6/2022

Puntos a favor

Capacity of files/storage/meta data/version control/BS Standard/good protocols for project management. NEC Contract Compliance. Submission of files in agreed timescale to clients.
supersede files ensuring version protocols are met.
File structure creation. Modeling BIM submissions no capacity.

Desventajas

File repository - no disaster recovery options

Respuesta de Asite Solutions

Thanks for leaving us such a wonderful review, Joe. We are thrilled that you loved your experience; the Asite team will be happy to read what you wrote. Your valued concern on our features has passed to our product team.

Mostrando 5 opiniones de 120 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Asite

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Asite.

Asite ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: 375,00 US$/mes
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: No disponible

Pricing is based on the volume of work, and includes unlimited users and unlimited data storage.

Los clientes habituales de Asite son:

11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

Asite admite los siguientes idiomas:

inglés, neerlandés

Asite admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Asite se integra con las siguientes aplicaciones:

3D Repo, AWS CloudFormation, Acumatica, Acumatica Cloud ERP, AutoCAD, Bentley Systems, Bluebeam Revu, COINS, Google Meet, Microsoft 365, Microsoft Azure, Microsoft Dynamic 365 - CRM - JourneyTEAM (Reseller), Microsoft Outlook, Microsoft Power BI, Microsoft Teams, Oracle Financial Services Analytics, ProjectWise, Revit, Sage Business Cloud

Asite ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat

Categorías relacionadas

Ver todas las categorías de software encontradas para Asite.