
Sobre Stripe Billing
Stripe Billing es una solución integral de automatización de la facturación que ayuda a las empresas a gestionar sus suscripciones y facturas con lógica de facturación y componentes flexibles. Stripe Billing ayuda a las empresas a usar nuevos modelos de facturación, captar más ingresos y aceptar más pagos a nivel mundial.
Con la API de Stripe Billing, las empresas pueden implementar sistemas de facturación flexibles en cualquier sitio web que se pueden diseñar y personalizar usando lógica de suscripción y modelos de precios. La API admite el pago con las principales tarjetas de débito y crédito, así como métodos de pago locales en más de 135 monedas. Los controles de facturación detallados permiten a los usuarios diseñar y probar planes de precios en cualquier modelo, como precios por única vez, basados en el uso, recurrentes, por niveles y más.
Precios desde:
N/A
- Versión gratuita
- Prueba gratis
- Suscripción
Tamaño de la empresa
Implementación
- Basado en la nube
- Entorno local
Disponible en los países siguientes
Austria, Australia, Bélgica, Bulgaria, Canadá, Suiza, Chipre, Chequia, Alemania, Dinamarca, Estonia, España, Finlandia, Francia, Reino Unido, Grecia, RAE de Hong Kong (China), Hungría, Irlanda, Italia, Japón, Lituania, Luxemburgo, Letonia, Malta, México, Malasia, Países Bajos, Noruega, Nueva Zelanda, Polonia, Portugal, Rumanía, Suecia, Singapur, Eslovenia, Eslovaquia, Estados Unidos y otros 33
Idiomas admitidos
inglés
Precios desde:
N/A
- Versión gratuita
- Prueba gratis
- Suscripción
Imágenes



Funcionalidades
Funcionalidades totales de Stripe Billing: 66
Alternativas
PayPal

Braintree

Vanco Faith

Amazon Pay

Opiniones
¿Ya tienes Stripe Billing?
¡Ayuda a los compradores de software! Las opiniones sobre los productos son útiles para que el resto de los usuarios podamos tomar las decisiones acertadas.
¡Escribe una reseña!- Sector: Internet
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Nuestra solución favorita
Revisado el 1/7/2022
Puntos a favor
En todos nuestros ecommerce usamos Stripe, y en especial Stripe billing lara la gestión de suscripciones, el proceso es muy sencillo, y la documentación para el onboarding muy detallada. Y sin duda, lo mejor que ofrece Stripe es la atención al cliente 24/7 a través del chat.
Desventajas
Contentos con la herramienta, aunque estaría muy bien que el fee sea un poco más bajo.
Alternativas consideradas
Braintree
- Sector: Marketing y publicidad
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado Mensualmente durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Perfect for one time payments and recurring
Revisado el 5/12/2019
Very satisfied. Definitely great for when you are starting out and even with an established...
Very satisfied. Definitely great for when you are starting out and even with an established business.
Puntos a favor
I like that I can use it directly as well as integrate it with my own point of sale system. I used to have to pay for a software that could do both one time payments and automatic recurring subscriptions but this beat them out. I work mostly from my computer and its easy to get into and if I can't remember how to do one functions I can easily get what I need from their support forums or support chat.
Desventajas
Only thing this won't do is notify me if a payment doesn't go through, but there is a quick fix for that. I just use zapier and now I receive an email notification if that happens. Oh and I had a chargeback once I'd like to see an option to upload multiple documents for disputes not just one. I get that there is only so much file size available in messages plus my contract took care of that issue.
Alternativas consideradas
PayPalRazones para elegir Stripe Billing
Cost. There are a few more features in Zoho that came out recently that I would use but I am trying to keep my overhead as low as possible right now.Software anterior
Zoho SubscriptionsRazones para cambiar a Stripe Billing
Better features in my opinion and how I operate.- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
The best payment gateway
Revisado el 17/9/2020
Mostly great, like I said, the learning curve isn't the shortest, but as they have lots of options...
Mostly great, like I said, the learning curve isn't the shortest, but as they have lots of options (that, after going through that learning curve you'll find they're needed in order to give your customers the best options and support) you'll be able to offer a great service for your clients, no need to get in trouble with clients because of the payment gateway.
Puntos a favor
They take privacy in a very serious way. And they know their product is used mostly by developers, so their site has plenty of support, examples forums and every kind of resource that makes it easier for developers to implement payments on any platform. Also, they have options to manage clients and subscriptions that can be billed for in a fixed period of time, give them free trials, etc. Their commissions aren't the cheapest, but I consider they aren't also very expensive.
Another thing that we liked is that they keep developing their offer, like accepting payments via convenience stores (currently in beta while i'm writing this review)
Desventajas
It has a big learning curve. At first it's difficult to get familiar with all the concepts they use for their different parts of the process, I wasn't able to find a simple tutorial on their site (found some in external sites).
- Sector: Comercio minorista
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 4.0 /10
Stipe Has Limitations and Difficult to Work With
Revisado el 20/5/2021
It is like using software from the 1990s. This is great to use because you do not need a landline...
It is like using software from the 1990s. This is great to use because you do not need a landline but they need to add functionality such as taking a credit card in the field or in the store without an internet connection.
Puntos a favor
I like that I can take payments via my ecommerce website.
Desventajas
I cannot input a custom note to the customer. I have to have too much info to run a credit card such as billing address. This is very cumbersome. I need to have a credit card swipe to bypass having to key in a lot more info. I have asked customer service about this and they say someone will call to discuss but that has never happened
Alternativas consideradas
ShopifyRazones para elegir Stripe Billing
needed ecommerce plus point of sale solution that was all in one, not one service for ecommerce billing and one for in person point of sale billingRazones para cambiar a Stripe Billing
Shopify is expensive and bills per transaction as well as a percentage of sale
- Sector: Marketing y publicidad
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
The best in its class
Revisado el 27/4/2022
Stripe Billing is the best way to start receiving payments from your customers via online. It does...
Stripe Billing is the best way to start receiving payments from your customers via online. It does have a powerful dashboard full of features, a great customer service to guide you through any circumstance you need help with. The payouts are consistent, and I find them to be the best alternative in the market after trying different providers.
Puntos a favor
Powerful invoicing system
Recurring Payments capabilities
Great graphical dashboard
Top-notch customer support
Desventajas
The fees might be any lower than they are. 2.9% plus $0.3 plus 0.5% per recurring payments, increase the prices considerable, without counting on the federal taxes.
Razones para cambiar a Stripe Billing
Stripe is easier to configure, does provide better customer support, the API and dashboard are way better than all those alternatives, and the features overall go beyond than the ones offered by its counterparts. Additionally, getting access to Stripe was a straightforward process in comparison to other alternatives full of hurdles.Preguntas frecuentes sobre Stripe Billing
He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Stripe Billing.P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Stripe Billing?
Los clientes habituales de Stripe Billing son:
Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000
P. ¿Qué idiomas admite Stripe Billing?
Stripe Billing admite los siguientes idiomas:
inglés
P. ¿Stripe Billing es compatible con dispositivos móviles?
Stripe Billing admite los siguientes dispositivos:
Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)
P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Stripe Billing?
Stripe Billing se integra con las siguientes aplicaciones:
NetSuite
P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Stripe Billing?
Stripe Billing ofrece las siguientes opciones de asistencia:
E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat
Categorías relacionadas
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