Sobre livepro

livepro es una solución de gestión del conocimiento basada en la nube que ha sido diseñada para mejorar tanto la experiencia del cliente como la participación del personal. La base de conocimientos puede ser utilizada por todos los departamentos comerciales, como RR. HH., centros de contacto y formación. Además, se puede configurar para brindar autoservicio al cliente, a fin de reducir los tickets de asistencia.

Con livepro, los usuarios pueden crear y categorizar el conocimiento a través de un flujo de trabajo de autoría personalizable y descentralizado. La publicación se puede programar por adelantado y se puede configurar para que caduque luego de un período determinado. El control completo de versiones brinda a los usuarios información sobre qué cambios se hicieron, cuándo y quién los hizo, con la capacidad de restablecer versiones anteriores. El contenido de conocimientos se puede marcar para su revisión periódica con el fin de garantizar su continua actualización. Los permisos basados en roles permiten a los usuarios personalizar el acceso a la información. Los perfiles configurables por el usuario habilitan la colaboración y las experiencias individualizadas.

La base de conocimientos de livepro incluye búsquedas inteligentes, que proporcionan puntuaciones de búsqueda para ayudar a los usuarios a identificar la relevancia de los resultados, así como resúmenes que permiten a los usuarios identificar la información a simple vista. La herramienta de toma de decisiones dinámica con bot de respuestas está diseñada para guiar a los principiantes a través de las solicitudes y los procesos planteando una serie de preguntas según las respuestas de los usuarios. Los cuestionarios también aseguran que los agentes comprendan las actualizaciones de políticas u otros cambios importantes. También se pueden utilizar anuncios para comunicar noticias y actualizaciones pertinentes a los agentes.

Precios desde:

Sin información del proveedor

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Clientes habituales

  • Trabajadores autónomos
  • Empresas pequeñas (2-50)
  • Empresas medianas (51-500)
  • Empresas grandes (500 o más)

Implementación

  • Basado en la nube
  • Entorno local

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, Alemania, Reino Unido, Irlanda , Países Bajos, Nueva Zelanda, Estados Unidos

Idiomas admitidos

español, francés, inglés, neerlandés

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Imágenes

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Vídeo de livepro
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Funcionalidades

Funcionalidades totales de livepro: 56

  • API
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Análisis en tiempo real
  • Apoyo en la toma de decisiones
  • Arrastrar y soltar
  • Autoaprendizaje
  • Biblioteca de contenidos
  • Búsqueda de texto completo
  • Campos personalizables
  • Catalogación/Categorización
  • Categorización/Agrupación
  • Chat en vivo
  • Comentarios/notas
  • Comunicación multicanal
  • Control de versiones
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Debates y foros
  • Edición de texto
  • Encuestas y comentarios
  • Etiquetado
  • Flujo de trabajo configurable
  • Formularios personalizables
  • Foros en línea
  • Gestión de archivos
  • Gestión de comentarios
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de encuestas/sondeos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de los comentarios negativos
  • Gestión del conocimiento
  • Herramientas de colaboración
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración de directorio activo
  • Integración de redes sociales
  • Modelos personalizables
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de actividades
  • Panel de comunicaciones
  • Portal de autoservicio
  • Recopilación de datos multicanal
  • Registro único
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de la participación
  • Seguridad SSL
  • Varios idiomas
  • Widgets

Alternativas

Confluence

4,4
#1 alternativa a livepro
Confluence es un espacio de trabajo compartido para crear y administrar todo tu trabajo. Desde hojas de ruta de...

Salesforce Sales Cloud

4,4
#2 alternativa a livepro
Salesforce Sales Cloud es una aplicación de CRM basada en la nube de Salesforce. Sales Cloud ayuda a los equipos de...

Oracle Database

4,6
#3 alternativa a livepro
Oracle Database is a data warehouse software designed to help businesses of all sizes manage data and automate...

Salesforce Essentials

4,3
#4 alternativa a livepro
Salesforce Essentials es una solución CRM basada en la nube, destinada a pequeñas empresas, que permite a los usuarios...

Opiniones

Calificación general

4,8 /5
(155)
Relación calidad-precio
4,8/5
Funcionalidades
4,6/5
Facilidad de uso
4,7/5
Asistencia al cliente
4,9/5

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Mostrando 5 opiniones de 155
Natascha
Calificación general
  • Sector: Servicios financieros
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Livepro makes it easy to create and manage knowledge content

Revisado el 29/7/2022

Any time that I have spoken with someone from Livepro, I know that I am in great hands. The team...

Any time that I have spoken with someone from Livepro, I know that I am in great hands. The team are super approachable and are always happy to help me troubleshoot what ever problem I have had. [SENSITIVE CONTENT] and the team also listen to our experiences as users and are always looking for ways that they can help us uplift our knowledge practices. They do this through their regular workshops as well as taking on our feedback and bringing in new features.

Puntos a favor

I've been using LivePro for about 18 months as a knowledge author and 3 1/2 years as a user before that. It's more than just a knowledge management tool that delivers articles to users. It's a tool that we use across many areas of the business that enables our users to access knowledge easily and in ways that suits them. Many of our users are phone based and it's important that they can access the answers and knowledge they need without much fuss, and LivePro does just that.

My favourite type of content to create in LivePro are the Rockets. They are an amazing tool that enable my users to make decisions quickly and efficiently. My users also love them because they can easily work through them to get the answer that they need without having to navigate large amounts of text. Using rockets we have been able to reduce the our risk of incorrect processes being followed and member complaints.

Desventajas

There is a little bit of a learning curve to the types of content that are more complex than a document note, but they are well worth exploring.

The search results can get a little clunky if you don't regularly maintain your results to ensure that they stay effective.

Jason
Calificación general
  • Sector: Telecomunicaciones
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Elevating the Customer Experience Journey for Knowledge Content

Revisado el 16/2/2021

Using livepro enables us to provide a single source of truth for multiple stakeholders - from...

Using livepro enables us to provide a single source of truth for multiple stakeholders - from internal business units and departments to external clients. The ability to easily customise the platform to suit the client's needs and desires makes the role of Knowledge Management such a joy to be involved with.

The response from the end-user is always positive and they actively want to use the platform because they love the experience and journey that is provided to ensure that they can follow the process from start to finish in a simple, yet effective way.

Puntos a favor

I was introduced to livepro when I joined my current place of work approximately a year ago and since then have fallen in love with the platform. Livepro provides the means to have a single source of truth available to all employees but in a fun and engaging way. The following shows the key reasons why livepro is the best KMS platform on the market at the moment:

1. Easy to use: The platform is very intuitive and is a great tool that can be learned very quickly at the drop of a hat.

2. Customer Experience: The platform provides an amazing sense of engagement that helps draw employees to use the KMS rather than having a "wall of text" article to read. The customisations that are available within the platform provide the ability to get people to actively 'want' to use the KMS and help them locate the right information as quickly as possible - the first time they search for it.

3. Integrations: livepro is continually developing api integrations with many other platforms and CRMs which makes the ability to use livepro with existing resources a business or client already has in place such a huge benefit. This is critical to being able to promote livepro as part of our greater service offering.

Desventajas

Some things that could be added or improved are:

Reporting: The reporting functions are being improved, but having the ability to pull data reports on user selections from a Rocket Tool will be a huge boon to call reviews for quality metrics measuring, and the use of the KMS by the end-user;

Checklists: The ability to add a checklist selection within an article or rocket tool for an end-user to confirm completion of a process or task would also be valuable resource;

JavaScript support: This function is currently disabled for security, but the ability to incorporate jsqueries would be amazing.

Razones para cambiar a livepro

livepro provides a simple and effective means of customising content and knowledge to be able to provide the right information for the user and subsequently the customer in a fun, engaging way.
Lucy
Calificación general
  • Sector: Práctica médica
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 6.0 /10

Great tool overall but could be smoother.

Revisado el 13/8/2018

Overall its a fantastic tool that does contain all the information and is updated regularly by the...

Overall its a fantastic tool that does contain all the information and is updated regularly by the wonderful carina. It just be improved by improving the navigation with less steps, and perhaps organising as a decision tree where you work backwards. Ie. US Chest Wall - then find the clinics that offer it.

Puntos a favor

Thorough and regularly updated. Carina is fantastic with her speedy replies.

Desventajas

Bit too clunky, could be smoother to use.

Geoff
Calificación general
  • Sector: Relaciones gubernamentales
  • Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

A Great Step Forward

Revisado el 20/6/2019

To ensure our organization has the right answer, quickly, every time for whoever their customer is....

To ensure our organization has the right answer, quickly, every time for whoever their customer is. It has been a great step forward towards this and the support crew from the initial trainers to CSR and the rest have been great to deal with and very responsive.

Puntos a favor

The ease of use is the main thing I like about the software, creating the knowledge objects, updating information, reverting, training team members, searching for information, reporting, quizzes are all very easy to use.

Desventajas

There is not much and they points I have highlighted they are already working on to fix like people being able to edit their own profile.

Carita
Calificación general
  • Sector: Práctica médica
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Great software for call centres

Revisado el 7/8/2018

It's been a great tool to consolidate knowledge across many clinics and to make it very quick and...

It's been a great tool to consolidate knowledge across many clinics and to make it very quick and easy for our booking agents to find the right (and up to date) information for our customers.

Puntos a favor

Ease of use. If you can use word you can use Livepro to quickly create and manage your content and make it easily accessible for your users. If you have a basic understanding of html and css you can make it go futher but this isn't necessary. The ability to tailor access levels for different types of users (eg admins or end users) is also great. Ongoing support is also exceptional and also great to have access to a community of livepro admins that we all learn from and help each other out.

Desventajas

Only minor issues I've noticed because I can be pedantic - but these were all quickly resolved by the support team. My only issue is that it can be a little fussy in applying some formatting - ie depends on how the formatting was applied in the first place to text as to how it can be modified. So sometime you just need to clear the formating and re-apply it. But this is a minor issue compared with some of the other problems I've encountered on other systems.

Mostrando 5 opiniones de 155 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre livepro

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre livepro.

livepro ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de:
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

Los clientes habituales de livepro son:

11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

livepro admite los siguientes idiomas:

español, francés, inglés, neerlandés

livepro admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

livepro se integra con las siguientes aplicaciones:

Chatbot, Cisco, Genesys Cloud CX, Microsoft Teams, NICE CXone, Salesforce.org Nonprofit Cloud, Slack, WordPress, Zendesk Suite

livepro ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat

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