Sobre PrimeRx

PrimeRx es un sistema de gestión de farmacias para farmacias independientes, farmacias minoristas, propietarios de múltiples tiendas y hospitales, que admite flujos de trabajo personalizados y automatización de los procesos de surtido, facturación y comunicación. Las aplicaciones móviles nativas para iOS y Android brindan a los usuarios la flexibilidad de acceder y gestionar sus datos sobre la marcha, mediante dispositivos móviles y tablets.

PrimeRx ofrece una solución completa para farmacias, que permite a los usuarios administrar la admisión de pacientes y proveedores, procesar las reclamaciones, etiquetado y distribución, así como el inventario, todo desde la misma plataforma central. PrimeRx ayuda a los usuarios a optimizar el flujo de trabajo a través de llamadas automatizadas a pacientes salientes, mensajes de texto y correos electrónicos. Otras características clave son la tarjetas de puntuación, la creación de informes de cumplimiento, el modelado predictivo y los resurtidos sincronizados.

PrimeRx es compatible con un sistema de gestión de resurtido automatizado, lo que ayuda a los usuarios con el surtido de las recetas electrónicas al buscar los datos existentes de paciente, médico prescriptor e inventario de medicamentos. Este sistema también sincroniza todos los resurtidos a una fecha determinada y pone en cola automáticamente los resurtidos programados para el día. Las herramientas personalizadas de creación de informes y flujo de trabajo permiten a los usuarios generar pedidos electrónicos, administrar recetas entrantes y recolecciones de recetas, así como verificar las comparaciones de costos entre mayoristas y más.

El tablero de estado del paciente permite que las farmacias se comuniquen con los pacientes mientras estos esperan por sus recetas y les informan sobre dónde se encuentran en la cola de procesamiento de recetas.

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

Imágenes

PrimeRx: Mobile home page screenshot
PrimeRx: Summary reports screenshot
PrimeRx: Graphical pharmacy data presentation screenshot
PrimeRx: Select a pharmacy store screenshot
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Vídeo de PrimeRx Captura de pantalla de PrimeRx: PrimeRx: Mobile home page screenshot Captura de pantalla de PrimeRx: PrimeRx: Summary reports screenshot Captura de pantalla de PrimeRx: PrimeRx: Graphical pharmacy data presentation screenshot Captura de pantalla de PrimeRx: PrimeRx: Select a pharmacy store screenshot

Funcionalidades

Funcionalidades totales de PrimeRx: 31

  • Archivos de audio y vídeo bidireccionales
  • Base de datos sobre medicamentos
  • Conforme con HIPAA
  • Creación de informes/análisis
  • Códigos de barras/Etiquetas
  • Datos en tiempo real
  • Etiquetado
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Fórmulas magistrales
  • Gestión de evaluaciones
  • Gestión de expedientes
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de formularios
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de reclamaciones
  • Informes de síntesis
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Panel de actividades
  • Procesamiento de prescripciones médicas
  • Punto de venta (POS)
  • Recargas automáticas
  • Recargas en línea
  • Recetas electrónicas
  • Reconocimiento IVR y de voz
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de estado
  • Sincronización de datos
  • Varias tiendas

Alternativas

GoFrugal

4,4
#1 alternativa a PrimeRx
GOFRUGAL ofrece a los comercios minoristas, restaurantes, negocios de distribución y empresas una gama de soluciones de...

Intelligent Medical Software

4,2
#2 alternativa a PrimeRx
Intelligent Medical Software es un conjunto de soluciones de EMR basado en la nube que está diseñado para ayudar a las...

Winpharm

4,9
#3 alternativa a PrimeRx
Winpharm helps dispensaries, independent and long term care (LTC) pharmacies, doctors, and hospitals manage billing,...

Rx30 Pharmacy System

4,3
#4 alternativa a PrimeRx
RX30 Pharmacy System ayuda a farmacias de todos los tamaños a racionalizar sus procesos de dispensación de recetas,...

Opiniones

Calificación general

4,1 /5
(43)
Relación calidad-precio
4/5
Funcionalidades
4,2/5
Facilidad de uso
4,4/5
Asistencia al cliente
4,1/5

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Mostrando 5 opiniones de 43
Ernie N.
Calificación general
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

easy to use and teach- very happy with the product

Revisado el 10/5/2018

Puntos a favor

support is easy- great product, lots of updates to stay current. i personally met and deal with some of the senior staff and owner.

Puntos en contra

hardware issues is a pain- possible field agent to come set up? i understand that hardware is not your field of expertise, but your prices are high but i understand why. this can get outdated with software version.

Respuesta de Micro Merchant Systems

Dear PrimeRx User,
Firstly, we do appreciate the fact that you took out the time to provide a testimonial.

We also strive to exceed our customers expectations. We do provide Hardware maintenance at a very competitive price.
We are a TRUE WINDOWS based system - this allows our users, to simply shop for a PC with a price that they are comfortable with, and we will work with you to install our products and services on that PC. For this sole reason alone, most pharmacies find it cost-effective to not pay anything extra for the maintenance, and simply upgrade their hardware as and when required.

This gives you the choice along with the savings.

We value your feedback and will come back to you with a possible solution that may work for your benefit.

Thank you for always supporting us

Jenny L.
Calificación general
  • Sector: Productos farmacéuticos
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

PrimeRX Review

Revisado el 13/10/2020

We had been using PrimeRX for 10+ years with multiple pharmacies. PrimeRx provided top-notched and...

We had been using PrimeRX for 10+ years with multiple pharmacies. PrimeRx provided top-notched and exceptional services to independent pharmacy owners.

Puntos a favor

The system is very simple and has an user friendly interface. Training new staff to use the software is a breeze. They also have a lot of training videos online, and they offer training classes as well.

Their customer support is great and have been able to resolve my issues quickly. Their support team and developers continue to be innovative in adding new features as well as adding functionality when requested. They respond promptly and problems are resolved very quickly. Their support team enjoys working with customers to fully understand the problems to produce the proper solutions.

The software is built specifically for the independent pharmacy owner. They are definitely the market leaders in the independent pharmacy management solution space.

Puntos en contra

There's nothing I don't like about this software

Respuesta de Micro Merchant Systems

Dear Jenny,
Thank you for the 5-star review. I will make sure to pass on the review to all departments. I am sure everyone will appreciate your kinds words. If there is anything else you need from us, please don't hesitate to reach out to us!

Dawn W.
Calificación general
  • Sector: Productos farmacéuticos
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 5.0 /10

Its ok

Revisado el 14/5/2018

It is easy to look things up in different ways

It is easy to look things up in different ways

Puntos a favor

I like that the software has different ways you can look up information based on what kind of information you are looking for. The thing I use the most is the processing of the 835 files. Its fast and easy. I also post payments in the claims processing tab. Its nice to have different ways you can pull the information and make the prescription as paid.

Puntos en contra

I don't like the inventory tab function. There is way too many issues with trying to form a report that is specified to what you are looking for. I believe that it is not pulling the information fully and I hope someone fixes it. I really wanted to just pull a report on our current inventory and there is way too many issues with how the system counts. Especially when the order is filed or unbilled. The way the inventory is counted leaves the inventory reports off.

Respuesta de Micro Merchant Systems

Thank so much for the review. We value your 5-Star review that PrimeRx is an easy-to-use pharmacy management system.

To learn more about features and functionally kindly take advantage of the PrimePORTAL - the online learning tool. This portal will give you access to videos, that will keep you updated with the latest software features and functionalities.

Please feel free to reach out to our customer support team 24/7 if you have any inventory questions and to discuss how to solve your inventory reports. Inventory pulls all the information once the Rx is Billed.

Nicole W.
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 1.0 /10

Softwar is improving

Revisado el 13/2/2020

Lots of bumps in the road. And a big learning curve. This last update has improved many things...

Lots of bumps in the road. And a big learning curve. This last update has improved many things that were safety and quality concerns. Software is improving with time.

Puntos a favor

Pharmacist Verification of prescriptions.
Ability to order from 2 wholesale companies within the software.
Be able to search by drug name within patient profile.

Puntos en contra

Inability to search by Rx number.
Inability to put a hard expiration stop date on insurances.
Customer service isn't always helpful and usually short or snooty with me when I call in.

Respuesta de Micro Merchant Systems

Thank you for the 4 star review!

Micro Merchant Systems provides LIVE Support 7 Days of the Week through Phone, Email, or Chat.

Chat: www.micromerchantsystems.com
Kindly call 516-408-3999
Email: Support@micromerchantsystems.com
If you need one-on-one training email us at
Support@micromerchantsystems.com

Aparna R.
Calificación general
  • Sector: Salud, bienestar y deporte
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Highs and lows

Revisado el 12/8/2019

Puntos a favor

Very user-friendly easy to use. Can train someone to use the software in matter or hours.

Puntos en contra

Good luck to tech support trying to rectify an issue. takes a few weeks at times, sometimes by fixing the issue, they create a new one. Not all customer support know what they are doing.

Respuesta de Micro Merchant Systems

Dear Aparna,
Thank you for the 4-star review and your kind words about PrimeRx. I apologize for your frustration. Please remember MMS support will do their utmost help resolve any issues you might have. Kindly call or email any tech issues, we will do our best to solve for you.

Also please use our support resources by sending your queries to support@micromerchantsystems.com.
For most cases when you need support to solve immediate issues, the support is right there, we looked at your call logs and see that for most cases where the pharmacy has called, (like label adjustments, assistance with a report etc.) you may not need immediate attention, By emailing the Support distribution list, instead of you finding the right department, the appropriate analyst will reach out to you.
For immediate issues you can always rely on our 7 day support team. More than 95% of your current tickets have been handled by them in that manner.

Sincerely yours,
Marketing Manager

Mostrando 5 opiniones de 43 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre PrimeRx

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre PrimeRx.

PrimeRx ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de:
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: No disponible

No tenemos información sobre las características de PrimeRx

Los clientes habituales de PrimeRx son:

201-500, 501-1000, 1001+

PrimeRx admite los siguientes idiomas:

inglés

PrimeRx admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

PrimeRx se integra con las siguientes aplicaciones:

Capture

PrimeRx ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Asistencia telefónica, 24/7 (asistencia directa), Chat

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