Sobre M1 ERP

M1 by ECi Software Solutions is a modular, cloud-based manufacturing enterprise resource planning (ERP) software for job shops, make-to-order manufacturers, and custom & mixed mode manufacturers. The system is designed to manage multiple business areas including production, engineering, scheduling, inventory, shipping, and more.

With M1, data can be coordinated and shared across different business functions. Real-time data enables proactive management of the shop floor, and conformance can be maintained throughout the production process with the quality assurance (QA) module. The engineering module allows users to configure jobs to customers’ exact needs, while the shipping solution provides tools for tracking orders in and out to ensure on-time delivery.

M1 is particularly suited for job shops, metal fabrication, and industrial machinery manufacturing, and serves a range of industries including aerospace, automotive, medical devices, electronics, high tech manufacturing, rubber and plastic products, wood and wood products, and others.

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Las 5 mejores alternativas a M1 ERP

Beneficios clave de M1 ERP

• M1’s production module allows users to manage jobs, specify required assemblies and materials, track employee labor hours, and monitor production progress.

• The inventory and purchasing modules enable the evaluation of suppliers and negotiation of contracts, linking of documents to purchase orders, and automatic recommendations through the Purchasing Planner based on selected filters such as supplier, part, and job.

• Built-in accounting tools include forecasting through accounts receivable performance and projected cash flow reports, financial scheduling for automation of recurring accounts receivable, accounts payable, and journal entries, time card management, commissions reporting, invoice generation, and more.

• Shipping can be managed through M1’s integrations with FedEx and UPS, packing slip and shipping label printing, and automated updates of jobs and sales order backlog upon creation of shipping orders.

• The quality assurance module allows users to configure inspection regimes to match their company’s requirements.

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, Nueva Zelanda, Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

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Las 5 mejores alternativas a M1 ERP

Funcionalidades

Funcionalidades totales de M1 ERP: 158

  • API
  • Acceso móvil
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Análisis de evolución de ventas
  • Análisis en tiempo real
  • Análisis financiero
  • Arrastrar y soltar
  • Auditoría de inventario
  • Balance contable y cuadro de resultados
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • Captura de clientes potenciales
  • Compras y recepción
  • Conciliación bancaria
  • Contabilidad
  • Control de calidad
  • Control de inventario
  • Control de procesos de aprobación
  • Controles o permisos de acceso
  • Costes de trabajo
  • Creación de informes de costes laborales
  • Creación de informes de sobrecostes
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes financieros
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Cualificación de leads
  • Datos en tiempo real
  • ERP (Enterprise Resource Planning)
  • Equipamiento
  • Estimaciones
  • Estimación de costes
  • Etiquetas de envíos
  • Facturación
  • Facturación automática
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Garantía de calidad
  • Generación de clientes potenciales
  • Gestión de actividades
  • Gestión de activos empresariales
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de almacén
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de cadena de suministro
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de campañas
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de documentos
  • Gestión de envíos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de impuestos
  • Gestión de impuestos de ventas
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de inventario de fabricación
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la calidad
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la distribución
  • Gestión de la producción
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recibos
  • Gestión de recursos
  • Gestión de recursos humanos
  • Gestión de renovaciones de pedidos
  • Gestión de stock
  • Gestión de tareas
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de transporte
  • Gestión de usuarios
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del cambio
  • Gestión del diseño
  • Gestión del mantenimiento
  • Gestión del precio y de márgenes
  • Gestión financiera
  • Herramientas de colaboración
  • Herramientas de planificación
  • Historial de transacciones
  • Identificación del producto
  • Importación y exportación de datos
  • Impresión de etiquetas
  • Informes de ventas
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de chat interno
  • Inventario administrado por el proveedor (VMI)
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Libro general
  • Marketing por correo electrónico
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Nomenclaturas
  • Operaciones empresariales integradas
  • Optimización de inventario
  • Panel de actividades
  • Pedidos de ventas
  • Planificación de capacidades
  • Planificación de fabricación
  • Planificación de la producción
  • Plantillas de correo electrónico
  • Presupuestos y estimaciones
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión
  • Previsión de ventas
  • Priorización
  • Procesamiento de facturas
  • Procesamiento de pedidos
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programación
  • Programación automatizada
  • Programación de tareas
  • Programación de trabajos
  • Proyecciones
  • Reconocimiento de códigos de barras
  • Recordatorios
  • Registro de auditoría
  • Reposición de inventario
  • Segmentación
  • Seguimiento costes hasta finalización
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento de horas de proyecto
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de la producción
  • Seguimiento de los costes de producción
  • Seguimiento de pedidos
  • Seguimiento de porcentaje de progresión
  • Seguimiento de trabajos
  • Seguimiento del proyecto
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento horas/gastos
  • Sincronización de calendario
  • Sistema de calendarios o recordatorios
  • Supervisión
  • Trazabilidad
  • Varias divisas
  • Varias ubicaciones
  • Vista de Gantt/cronología
  • Visualización de datos

Alternativas

Zoho Invoice

4,6
#1 alternativa a M1 ERP
Zoho Invoice es un software de supervisión de tiempo y facturación basado en la web que les permite a los usuarios...

Odoo

4,2
#2 alternativa a M1 ERP
Odoo es un conjunto de aplicaciones empresariales de código abierto totalmente integrado y personalizable. Esta...

NetSuite

4,1
#3 alternativa a M1 ERP
NetSuite proporciona a las organizaciones un sistema integrado de aplicaciones en la nube que les ayuda a administrar...

Acumatica Cloud ERP

4,5
#4 alternativa a M1 ERP
Acumatica Cloud ERP es una solución de gestión empresarial integrada para empresas medianas que incluye funciones...

Opiniones

Calificación general

3,7 /5
(66)
Relación calidad-precio
3,2/5
Funcionalidades
3,6/5
Facilidad de uso
3,7/5
Asistencia al cliente
3,6/5

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Mostrando 5 opiniones de 66
Angie F. Angie F.
Calificación general
  • Sector: Materiales de construcción
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

I love how easy the modules link with each other

Revisado el 15/8/2018

Very happy. I'm glad I have been brought in a job that chose this software. Everyone that I've...

Very happy. I'm glad I have been brought in a job that chose this software. Everyone that I've met and spoke with through tech support is helpful and personable.

Puntos a favor

The ability to drill down between modules is wonderful. I've never used a software that allowed this so seamlessly.

Desventajas

The lack of online inquiries through the internet from fellow users that might have experienced something that isn't typical to help others figure it out. This can be technical or a way to resolve a process issue.

Timothy M. Timothy M.
Calificación general
  • Sector: Fabricación de productos eléctricos/electrónicos
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

M1 - A very visual ERP

Revisado el 3/4/2018

Puntos a favor

M1 is incredibly visual; whether you prefer traditional forms or spreadsheet views, you can customize the navigation and data forms with ease. Search features are robust in the spreadsheet style views. M1 is also fairly flexible for customization regardless of programming skills. We can easily add fields to any module and forms can be manipulated to match our information flow. In our business every order is a custom order yet the straight forward manufacturing module makes planning and scheduling simple. Dashboards on the start screen are great to monitor daily activities. While most ERP implementations require significant work, the visual nature of M1 really helped us keep the project on track. The M1 implementation specialist spent time to learn our business and specific information needs. 9 months running and we are very happy. We have added several additional modules since the implementation and have linked M1 to our sales tax service provider. The suite of included reports are handy, though they need some customization when you start up. Export to Excel is very easy. We added Spreadsheet Server option to really increase the capability to share data with Excel. Security controls are very robust.

Desventajas

At times customer service response is a bit longer than we would like though once they are working on an issue, they are great at resolving. Some of the included reports are fairly complex yet require customization in Crystal Reports. Best to have some working knowledge of Crystal reports. Some modules in M1 are not consistent with others - probably different programmers or different schedules for upgrading - however that slows the process just bit when you move module to module.

Joe S. Joe S.
Calificación general
  • Sector: Maquinaria
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

ECI Support does not understand this product and will not stand behind it.

Revisado el 1/11/2020

Puntos a favor

If you are able to deploy, implement and customize M1 for your company without any support from ECI this is a good option.

Desventajas

Support is terrible -
ECi was unwilling to respond to any of my questions on the software's functionality. I have paid for maintenance and support on 9 licenses for over 15 years and they will not even respond to my online request. When I finally called in and waited for a live person they insisted that I needed to pay for training in order to get answers to general use questions about how to setup and use different functions in the software. After 2 hours of paid training I had very few answers to my questions and my trainer "[SENSITIVE CONTENT HIDDEN]" had a list of questions he was going to "get back to me on". It has been several weeks and once again I have no answers and "[SENSITIVE CONTENT HIDDEN]" is ignoring my emails.

Joseph F. Joseph F.
Calificación general
  • Sector: Maquinaria
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 6.0 /10

Administrator Review

Revisado el 14/11/2019

As someone who was not involved in the purchase of M1 I have been please with the freedom and...

As someone who was not involved in the purchase of M1 I have been please with the freedom and flexibility the system provides me as an administrator. Most complaints would be from end users who some times have a hard time with the interface. These complaints are often easily solved with training and super user engagement.

Puntos a favor

This software is highly customizable and provides freedom for the many integrations that we implement regularly.

Desventajas

This software is not the most user friendly for a sizable chunk of our end users. Customers with limited computer experience find the interface difficult to use outside of tasks they perfomr regularly. This issues are largely easily solved by regular attention from the software administrators or super users.

Lauren B. Lauren B.
Calificación general
  • Sector: Bienes de consumo
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 5.0 /10

M1 Review

Revisado el 12/11/2019

I use the software daily. Like I said it is very easy to navigate. I wish I knew more about the...

I use the software daily. Like I said it is very easy to navigate. I wish I knew more about the capabilities and what we can use it for in our industry.

Puntos a favor

Once you understand the features and how to navigate, it is a fairly easy software to use. Information is easy to find. It is also easy to query for information.

Desventajas

There are not any modules available that we know of that can assist in training to understand the features that M1 has to offer. There are several features that we don't use. Features that we wish we knew more about are scheduling and the possibility of integrating a bar code scanning system. Our IT admin has been working on this with M1.

Mostrando 5 opiniones de 66 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre M1 ERP

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre M1 ERP.

M1 ERP ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de:
  • Prueba gratis: Disponible

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Los clientes habituales de M1 ERP son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

M1 ERP admite los siguientes idiomas:

inglés

M1 ERP admite los siguientes dispositivos:

M1 ERP se integra con las siguientes aplicaciones:

Avalara

M1 ERP ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat

Categorías relacionadas

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