Sobre SyteLine

Infor CloudSite Industrial (SyteLine) es una solución ERP (planificación de recursos empresariales) integral diseñada para fabricantes discretos y de procesos. Ayuda a las pymes y grandes empresas a mejorar la producción y la calidad, la atención al cliente y la colaboración, así como a agilizar el servicio y el mantenimiento posventa. Ofrece distintas funciones de planificación y programación, gestión de calidad y servicios, inteligencia comercial y más. Las opciones de implementación en la nube de Infor CloudSite brindan acceso rápido y centralizado a toda la información importante, lo que ayuda a los usuarios a trabajar de manera más eficiente y tomar decisiones más rápidas.

Las herramientas de planificación y programación permiten a los usuarios gestionar la planificación de capacidad finita y la programación de la fábrica. La planificación y programación avanzadas (APS) permiten a los usuarios consultar si tienen los materiales, personas, máquinas y herramientas que necesitan para fabricar un artículo. Infor CloudSite Industrial (SyteLine) ofrece asistencia de modo mixto para ETO, MTO, MTS, etc. Las funciones de calidad y gestión de servicios ayudan a los usuarios a gestionar ventas de recambios, garantías y contratos de servicio. Ofrece paneles basados en roles, métricas e informes junto con análisis contextual y predictivo e informes financieros y operativos que ayudan a los usuarios a obtener información práctica sobre el rendimiento del negocio.

Infor CloudSite permite a los usuarios supervisar la demanda, programación, fechas de entrega y recursos de los clientes desde un mismo lugar. Las capacidades de gestión de clientes permiten a los usuarios gestionar todos los aspectos de sus relaciones con los clientes, desde la estimación hasta la facturación. Otras funciones de Infor CloudSite Industrial (SyteLine) incluyen gestión de materiales e inventarios, información basada en roles y más. Las opciones de recuperación y seguridad de desastres aseguran que los datos del usuario se gestionen de forma segura ante accesos no autorizados, intrusiones y hackeos.

Precios desde:

150,00 US$/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Canadá, Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

Precios desde:

150,00 US$/mes

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Imágenes

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Funcionalidades

Funcionalidades totales de SyteLine: 52

  • Análisis hipotéticos
  • Arrastrar y soltar
  • CRM
  • Control de calidad
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • ERP (Enterprise Resource Planning)
  • Estimaciones
  • Gestión de activos empresariales
  • Gestión de adquisiciones
  • Gestión de almacén
  • Gestión de cadena de suministro
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de documentos
  • Gestión de envíos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la calidad
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la distribución
  • Gestión de la importación/exportación
  • Gestión de la seguridad
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recursos
  • Gestión de recursos humanos
  • Gestión de transporte
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del cambio
  • Gestión del mantenimiento
  • Gestión financiera
  • Herramientas de colaboración
  • Herramientas de planificación
  • Integración contable
  • Intercambio de datos electrónico
  • MES (Sistemas de Ejecución de Fabricación)
  • Nomenclaturas
  • Panel de actividades
  • Planificación de capacidades
  • Planificación de la producción
  • Planificación de requisitos de material
  • Planificación de ventas y operaciones
  • Presupuestos y estimaciones
  • Previsión
  • Previsión de la demanda
  • Programación
  • Programación automatizada
  • Programación de trabajos
  • Tratamiento de pedidos
  • Trazabilidad
  • Vista de Gantt/cronología

Alternativas

Kinetic

3,8
#1 alternativa a SyteLine
Epicor ERP ofrece un software específico del sector adaptado a las necesidades y funciones específicas de las organizaci...

JD Edwards EnterpriseOne

4,1
#2 alternativa a SyteLine
JD Edwards EnterpriseOne, de Oracle, es un conjunto de aplicaciones integradas de software de planificación de recursos...

Plex Smart Manufacturing Platform

4,2
#3 alternativa a SyteLine
Plex Systems, Inc.® ofrece una destacada plataforma de fabricación inteligente que permite a los innovadores crear...

Dynamics 365

4,3
#4 alternativa a SyteLine
Microsoft Dynamics 365 es un software de planificación de recursos empresariales (ERP) multilingüe y multidivisa. Esta...

Opiniones

Calificación general

3,9 /5
(64)
Relación calidad-precio
3,7/5
Funcionalidades
3,9/5
Facilidad de uso
3,6/5
Asistencia al cliente
3,9/5

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Mostrando 5 opiniones de 64
Steve M.
Calificación general
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Alexander Mfg. has been using Syteline to run our business for 19 years. It is a great fit...

Revisado el 29/6/2018

A very stable business system with great support.

A very stable business system with great support.

Puntos a favor

This ERP system does everything we need from Customer Service to Supply Chain Management. The user interface is very intuitive, new users get up to speed quickly. The financials have great integration with Excel so our CFO has his financials setup to run easily and changes to them are simple. We are also using the CRM module that comes with the system. It is pretty good, but we are looking at purchasing their full featured CRM. Overall a very good business system.

Desventajas

Modifications to reports are a bit tough without having a SSRS expert in house. LogicData takes care of any needs in that area for us.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Plásticos
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

CloudSuite Industrial (SyteLine) Review

Revisado el 22/10/2019

We are able to track financials, costs of manufacturing and purchasing, as well as keep track and...

We are able to track financials, costs of manufacturing and purchasing, as well as keep track and do great reporting where necessary!

Puntos a favor

This software is the core of our business. We use it for all aspects from customer creation, order entry, to manufacturing and A/P. I like the fact that it is multifaceted in that way. We use it to the fullest benefit possible in my opinion. When add-on applications are purchased we can use them in a way that seem seamless to users using the product.

Desventajas

The thing I like least about SyteLine in our environment is the speed. We are on a version that is not the fastest. It is also a huge undertaking to upgrade to a newer version when necessary. Because we use it so widely where I work, it requires many resources and time!

Alternativas consideradas

Plex Smart Manufacturing Platform y Kinetic

Razones para cambiar a SyteLine

We were already on a version of Syteline and have many modifications to meet our business needs. The cost was logical to only upgrade vs switch to a whole new system. In addition, all of the other ERP's we tried ultimately do about the same things, but we would have had to relearn and re-implement all aspects. It was easiest to stick with SyteLine.
Gabe A.
Calificación general
  • Sector: Fuerzas armadas
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 5.0 /10

Syteline is an effective software to manage inventory, production and demand

Revisado el 12/5/2022

Working with other systems, I have taken for granted the ability to have a good inventory,...

Working with other systems, I have taken for granted the ability to have a good inventory, purchasing and manufacturing system to track product through. Syteline is much better than home grown access databases and is on par with SAP

Puntos a favor

Syteline is an effective web based tool to manage inventory, drive demand and track material through production all they way to shipments.

Desventajas

Syteline does not have the ability to manage well the more nuanced parts of business such as nonconformance's (NCRs), engineering changes (ECNs), process reviews, deviations, supplier relations (PO or Quality issues)

Charles M.
Calificación general
  • Sector: Telecomunicaciones
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 5.0 /10

Not for Rapid Production facilities or Users with a large shipping base (Admin of 9.01.01)

Revisado el 7/8/2019

I can see the potential for manufacturers that build widgets with 6-8 week leads, but for anyone...

I can see the potential for manufacturers that build widgets with 6-8 week leads, but for anyone that builds any product and ships out the door in 10 days or less, stay away.

There are a lot of cool things we can't utilize because of our business model, but that's on us. Rather the CFO who set us up to fail (he's no longer here).

If you have the program development power and really want to take full control of Production Job moves and material transactions. The Data collection tables are a gods send. If your in this boat a lot of the other challenges you will face with CSI can easily be over come. It does require someone with strong programming skills and an understanding of table structures for custom reporting, and advanced form design though.

CSI uses pages called forms and when opening a form from within another form it creates what is called a linked form. If you modify the linked form or it's corresponding grid, it will mess up the form completely. This is where some users get tripped up, they'll modify a grid to make the most used information at the beginning, but when they go back to that form it's broken. CSI requires the form to be modified with out being linked to another form. this is a big complaint.

Infor can't make up their mind when it comes to reporting, with the newest version all reports are built in mongoose, but before that it was SSRS, and before that is was SSRS, and Crystal reporting, and before that just crystal reporting.

Puntos a favor

The Data Collections feature is by far the best experience. This module let us build our own job / job material transaction module outside of CSI. we populate the tables with the required data, and CSI does the rest.

Contrary to other options I find the accounting side built really well (minus reporting) this sucks everywhere), They do have a custom built Office integration module, which makes detailed accounting analysis and customer report building so simple and easy, this makes up for poor reporting design. Our Controller is really happy with the accounting side minus stock reporting.

Desventajas

Reporting out right sucks.

System Administration requires a lot of hours of trial and error. Not all tables update or stay current automatically. an example would be Qty's allocated to Production. This number in the inventory screen can reflect outdated information and requires an utility to be ran to bring the information up to date. There is no guide as to what fields need to have a utility run, and each field that requires this has it's own utility to correct it. There are 5 we have set to auto run daily just for inventory and time phased.

Error messages are vague at best, the help index is outdated or doesn't give you all the details, or definitions for terms or fields.

Patches are really updates. If there is a known issue you encounter, you need to be really carefully about the patch required to fix it. They don't use patching as a means to correct the issue you have, but as a means to patch and enhance other modules as well.

There are a lot of bugs in the web platform for 9.01 we do not have access to upload documents when creating notes, this is a known bug but requires a full tool set update on the mongoose framework, which would require us to update to a never version of CSI as well.

Customer and Vendor Item Cross References are poorly designed. It makes doing mass updates at contract renewals impossible. I have to pragmatically update the cross references and new expiration dates.

Elizabeth H.
Calificación general
  • Sector: Bienes de consumo
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

CloudSuite Industrial - helping us make better decisions every day

Revisado el 19/8/2020

Puntos a favor

Easy navigation and access to data by Users so they can work independently without System Admin help.
We are multi-tenant cloud - monthly software uplifts keep us current without major version upgrades.

Desventajas

Integration with our business processes was easy as the system was designed in a manner that mostly aligned with our processes. And where it wasn't we either changed processes or we used built in functionality to modify CSI to work closer to our needs. Documentation (help) is sometimes not complete and, therefore, not helpful.

Alternativas consideradas

Dynamics 365 y Kinetic

Razones para elegir SyteLine

Previous software on a path to being discontinued. Decided to take advantage of current system design now instead of waiting until we were forced to change.

Razones para cambiar a SyteLine

We liked the ease of use, the in-house sales team inspired confidence, the available transition process from Fourth Shift and Infor's solid financial/ownership structure.
Mostrando 5 opiniones de 64 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre SyteLine

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre SyteLine.

SyteLine ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: 150,00 US$/mes
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

Los clientes habituales de SyteLine son:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

SyteLine admite los siguientes idiomas:

inglés

SyteLine admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

SyteLine se integra con las siguientes aplicaciones:

Infor Birst, TRACK Vacation Rental PMS

SyteLine ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat

Categorías relacionadas

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