Sobre HotelFriend

HotelFriend es una solución de gestión de operaciones integral para hoteles y propiedades de vacaciones, con herramientas para gestionar reservas, contabilidad, limpieza, departamentos, servicios, promociones y más, lo que incluye funciones de comunicación y una aplicación móvil para interactuar con los huéspedes. La solución HotelFriend basada en la nube abarca la organización del trabajo, la venta directa de habitaciones y servicios, y simplifica los procesos de atención a los huéspedes con el objetivo de lograr que su estancia en el hotel sea más cómoda. Ofrece a las empresas la capacidad de administrar sus ventas en línea desde cualquier dispositivo en cualquier parte del mundo, analizar el comportamiento de los huéspedes y proporcionar promociones y ofertas basadas en las necesidades del cliente.

HotelFriend combina una variedad de módulos con el fin de proporcionar una solución de gestión hotelera completa: un sistema de gestión de la propiedad, administración de hostelería, limpieza, recepción, administrador de departamentos, administrador de transacciones, plataforma de mensajería en tiempo real y conserje móvil. Las reservaciones se pueden gestionar utilizando el módulo de recepción, que ofrece características como una vista de calendario, indicador de disponibilidad, gestión de check-in y check-out y más. HotelFriend también facilita la facturación en línea y permite que los empleados apliquen promociones y descuentos a las reservas, y también brinda la capacidad de agregar servicios y cargos adicionales a las reservas en el momento de la llegada o de la salida.

Las empresas también pueden utilizar HotelFriend para administrar sus operaciones internas, como servicios de limpieza y conserjería. El módulo de limpieza facilita el control y la supervisión de las operaciones en tiempo real, con actualizaciones de estado para cada habitación, asignación de tareas, establecimiento de prioridades e informes diarios sobre tareas domésticas. Los clientes pueden utilizar la aplicación móvil de HotelFriend para iOS y Android, así como la mensajería instantánea para pedir servicios, como alimentos y bebidas, actividades de bienestar, excursiones y mucho más; todo desde la comodidad de su habitación.

Precios desde:

64,00 €/mes

  • Prueba gratis
  • Free Version
  • Subscription

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Andorra, Albania, Austria, Australia, Bélgica y otros 48, Bulgaria, Canadá, Suiza, Chipre, Chequia, Alemania, Dinamarca, Argelia, Estonia, España, Finlandia, Islas Feroe, Francia, Reino Unido, Georgia, Gibraltar, Grecia, Croacia, Hungría, Irlanda, Isla de Man, Islandia, Italia, Jersey, Liechtenstein, Lituania, Luxemburgo, Letonia, Marruecos, Mónaco, Montenegro, Macedonia del Norte, Malta, Países Bajos, Noruega, Polonia, Portugal, Rumanía, Serbia, Suecia, Eslovenia, Eslovaquia, San Marino, Turquía, Islas menores alejadas de EE. UU., Estados Unidos, Islas Vírgenes Británicas, Islas Vírgenes de EE. UU.

Idiomas admitidos

alemán, inglés

Precios desde:

64,00 €/mes

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Imágenes

Use the front desk system to manage reservations, view upcoming guests, and check room availability
View all guest or staff orders and filter them by department for completion
Create and send invoices within the HotelFriend system
Manage room rates and add promotions, edit rates, or create deals for guests
Create custom deals for guests with multiple services and activities
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Vídeo de HotelFriend
Vídeo de HotelFriend
Captura de pantalla de HotelFriend: Use the front desk system to manage reservations, view upcoming guests, and check room availability Captura de pantalla de HotelFriend: View all guest or staff orders and filter them by department for completion Captura de pantalla de HotelFriend: Create and send invoices within the HotelFriend system Captura de pantalla de HotelFriend: Manage room rates and add promotions, edit rates, or create deals for guests Captura de pantalla de HotelFriend: Create custom deals for guests with multiple services and activities

Funcionalidades

Funcionalidades totales de HotelFriend: 86

  • API
  • Acceso móvil
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis visual
  • Arrastrar y soltar
  • Automatización de marketing
  • Base de datos de clientes
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • Chat en vivo
  • Chat y mensajería
  • Contabilidad
  • Contabilidad integrada
  • Creación de factura
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Cálculo de impuestos
  • Datos en tiempo real
  • Distribución multicanal
  • Estancia prolongada
  • Facturación
  • Facturación en línea
  • Gestión de SEO
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de campañas
  • Gestión de canales
  • Gestión de configuración
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de facturas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de la experiencia del cliente
  • Gestión de la experiencia del huésped
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de promociones
  • Gestión de recepción
  • Gestión de reservas
  • Gestión de reservas
  • Gestión de restricciones
  • Gestión de spa y actividades
  • Gestión de tareas domésticas
  • Gestión de tasas
  • Gestión de usuarios
  • Gestión del mantenimiento
  • Gestión del precio y de márgenes
  • Gestión multicanal
  • Historial de cliente
  • Historial de facturas
  • Importación y exportación de datos
  • Indicador de disponibilidad
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración de GDS y OTA
  • Integración de páginas web
  • Marketing multicanal
  • Métricas de rendimiento
  • Pagos electrónicos
  • Pagos en línea
  • Panel de actividades
  • Para alquileres vacacionales
  • Plantillas de correo electrónico
  • Portal de empleados
  • Priorización
  • Procesamiento de facturas
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de pedidos
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programa de fidelización
  • Programación de tareas
  • Programación del mantenimiento
  • Propiedad única
  • Punto de venta (POS)
  • Reserva de habitaciones
  • Reserva de terceros
  • Reserva en línea
  • Reservas de grupo
  • Seguimiento de estado
  • Sincronización de datos
  • Sincronización multicanal
  • Tarificación dinámica
  • Varias divisas
  • Varias propiedades
  • Varias ubicaciones
  • Varios idiomas

Alternativas

eviivo

3,8
#1 alternativa a HotelFriend
eviivo es un sistema de gestión de reservas y canales que permite que las pequeñas empresas de hostelería y turismo...

NewBook

4,7
#2 alternativa a HotelFriend
NewBook es una solución de administración de propiedades con motor de reservas universal diseñada para propiedades de...

Resly

5
#3 alternativa a HotelFriend
Resly is a property management system designed to help Australian hotels and resorts handle compliance, task...

Hostaway

4,6
#4 alternativa a HotelFriend
Hostaway es una solución de gestión de canales para propiedades de alquiler vacacional que sincroniza automáticamente...

Opiniones

Calificación general

3,6 /5
(7)
Relación calidad-precio
3,1/5
Funcionalidades
3,6/5
Facilidad de uso
3,4/5
Asistencia al cliente
3,8/5

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Mostrando 5 opiniones de 7
Florian H.
Calificación general
  • Sector: Hostelería
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Good cloud based PMS

Revisado el 29/10/2019

We had lots of positive feedback from our guests, since they are now able to check-in through the...

We had lots of positive feedback from our guests, since they are now able to check-in through the app and contact us without calling front desk. Another great point is the feature to rent our bikes through the app and offer bookings for our spa area.

Puntos a favor

We liked that all data is cloud-based and can be accessed through a web browser from any device. The software is easy to use and there are a lot of instructions on how to use the program. The customer support representative also helped us out with a misunderstanding of a system. There is also an App, through which guests can contact us.

Desventajas

The program should also be accessible while having no internet connection. Maybe this feature can be added in future versions.

Respuesta de HotelFriend

Dear Florian, thank you for the feedback. We appreciate it.

Richard V.
Calificación general
  • Sector: Ocio, viajes y turismo
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Prueba gratis
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Great software with many possibilities

Revisado el 3/5/2019

I'm very satisfied. The cooperation is very good.

I'm very satisfied. The cooperation is very good.

Puntos a favor

- all data is in the cloud, the software runs in the web browser
- the software is very easy to use, very intuitive, even fun
- there are many hints in the software for the operation, you can´t do anything wrong
- a series of tutorials to help you understand and great customer support
- there is a separate app and an own channel manager, which are included in the purchased package
- simple training of the staff (we looked at it together and since then there were no questions from the staff)

Desventajas

We have not found anything yet. It is very convincing.

Respuesta de HotelFriend

Thank you for the review, we appreciate it. Our support team continues to import your data into the system and will contact you soon.

Navid Y.
Calificación general
  • Sector: Hostelería
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

Weird Pricing, Suffering from bugs

Revisado el 5/1/2020

We believe that HotelFriend could be a good option, if they make some major changes. The system is...

We believe that HotelFriend could be a good option, if they make some major changes. The system is really slow and suffers from many bugs. The app is not of any use, just for their own marketing purposes and believe me, you still need to pay for it, which is hilarious. The channel manager integration is so slow, sometimes it takes up to hours to sync the reservations and sometimes it even does not. Would not recommend at all, there are much better options which much cheaper pricing, or pay a bit more and enjoy the lead systems.

Puntos a favor

We moved from Beds24 to HotelFriend, we are using this software for few months, even-though there has been many issues with the PMS, Channel Manager and Booking Engine, support will help you out, although sometimes we got disappointed.

- Well Designed UI
- Great Customer Support

Desventajas

There are just so many issues with the software, the technical team responds so late and won't solve these issues. I will mark the main cons as under:

- Poor functionality | There are just many other solutions with much cheaper price which will give you much more useful functions, HotelFriend, I am sorry.

- Integrations | even the most basic PMS, will have some integrations with Zapier or mailchimp, but this one, no no no. They hate it.

- Poor integration with channel manager | They made us think that they have their own channel manager, but again, nope. They ask you to pay more to integrate the PMS with 3rd party softwares. If you want overbooking, or if you did not find the reservation from your OTAs, you asked for it, just so many issues.

- App | Nobody gonna use it. We tried to start our online check-in through the app that they provide, but seems it is not working in anyway, we asked support about the issue, and they told us they gonna release an update soon, which never happened.

- FrontDesk | This is just a pain, it is beautiful, not functional, not at all. You can barely make any changes if you made a mistake, even as a Hotel Admin, sometimes we needed to ask the support to remove a reservation or make some changes, which is super annoying.

- Accounting | They have no accounting system, not even a basic one as they promote, you can just download the guests invoices, which all of the most basic solutions do it for free and do not promote it like that.

Respuesta de HotelFriend

Dear Navid,

We appreciate every client and are grateful for your feedback, regardless of whether they are positive or negative.

We're sorry your experience didn't match your expectations. Yet, it was an uncommon instance.

Over the past few months, we made every effort to improve the service: we have extended the trial period for 2 properties; you were provided with a discount price, even though the promo offer has ended; multi-property and Mobile Concierge has been provided for free; we implemented most of your requests which are now live, as well as helped you solve daily issues...

Unfortunately, this was not enough to keep you among our satisfied customers.

Thanks for your opinion.

Kind regards,
HotelFriend team

Musonda K.
Calificación general
  • Sector: Hostelería
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 6.0 /10

Hotel services at your fingertips

Revisado el 7/4/2021

It is now easier to handle client's requests, especially during peak hours of business. Everything...

It is now easier to handle client's requests, especially during peak hours of business. Everything is digital so its easy to keep track of orders and requests.

Puntos a favor

It eases the process of check in to the hotel. you no longer have to wait in a long queue just to get yourself a room.

Desventajas

The app is not free, therefore users have to download on to their device but will in addition need to pay for it. Also their system is very slow.

Respuesta de HotelFriend

Dear Musonda, we appreciate your feedback and continuously improve HotelFriend system to the highest standard.

With regards to Concierge App pricing, you can access majority of its functionality at no additional cost by selecting our Grow Package. Meanwhile, your guests can always use Concierge app for free.

Hüttermann R.
Calificación general
  • Sector: Servicios e instalaciones recreativas
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

An practical and manageable Pms Tool

Revisado el 2/10/2019

I met the owner of the program at the ITB (tourism fair in Berlin, March 2019). I take a look for a...

I met the owner of the program at the ITB (tourism fair in Berlin, March 2019). I take a look for a new hotel software for my little Hotel.
My old pms is not usable for my issue.I hat to use so many different programs that had to be operated side by side, that i did not look through. At least they are looking for a simple, intuitive solution to manage my Hotel. We have Bad an short demo with the rep, at which the program was presented. After that there was a test phase (14 days) in which the program could be tested.

Puntos a favor

I see the payments of the guests,the management of daily tasks
I realise which guests have booked breakfast.
Analyzes for the finances of the hotel are live online and as lists to print

Desventajas

I like the service an d that i could Print the analyze

Respuesta de HotelFriend

Dear Rose, thank you for the feedback.

Mostrando 5 opiniones de 7 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre HotelFriend

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre HotelFriend.

HotelFriend ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: 64,00 €/mes
  • Prueba gratis: Disponible

No tenemos información sobre las características de HotelFriend

Los clientes habituales de HotelFriend son:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1000, 1001+

HotelFriend admite los siguientes idiomas:

alemán, inglés

HotelFriend admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

HotelFriend se integra con las siguientes aplicaciones:

DATEV Audit, Event Temple, Freshdesk, GitHub, Intercom, Invoiced, Magento Commerce, Mailchimp, Marketo Sales Connect, MySQL, Netlify, Odoo, PayPal, QuickBooks Payments, SALTO KS, Shopify, The Receptionist for iPad, Vectron MobileApp, WooCommerce, WordPress

HotelFriend ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Aistencia 24/7, Chat

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