Shippo
Sobre Shippo
Shippo es una solución web de envíos de eCommerce con múltiples transportistas que permite a los usuarios conectar una variedad de operadores, comparar tarifas en tiempo real, imprimir etiquetas de envío, gestionar devoluciones y rastrear paquetes desde el despacho hasta la entrega.
Shippo se puede integrar con una amplia gama de transportistas, incluidos USPS, UPS, FedEx, DHL Express, Canada Post, Yodel, Parcelforce y otros. Los usuarios pueden acceder a descuentos y comparar tarifas entre múltiples operadores en tiempo real para determinar cuál es la mejor oferta para sus paquetes salientes. Los pedidos se pueden importar directamente desde plataformas de eCommerce a través de una variedad de integraciones nativas o los usuarios pueden cargar archivos CSV de pedidos para evitar los errores de la entrada manual de datos. El sistema de validación de direcciones incorporado puede verificar direcciones internacionales para evitar el fracaso en las entregas debido a que las direcciones no son válidas o están incompletas. Los usuarios pueden generar e imprimir albaranes, etiquetas de envío y etiquetas de devolución personalizados directamente desde Shippo y también pueden crear páginas de seguimiento personalizadas con su marca para que los clientes hagan el rastreo de sus paquetes.
Shippo puede enviar la información de seguimiento a los clientes por correo electrónico y la información detallada de envío también se puede proporcionar online a través de la página de seguimiento adaptada a tu marca. Los clientes pueden acceder a la información, incluido el servicio de envío, los detalles del transportista, los historiales de seguimiento con ubicaciones, horarios y estado del paquete y tanto la ETA (hora estimada de llegada, por sus siglas en inglés) original como la actualizada. También se pueden rastrear los paquetes creados fuera de Shippo y los usuarios pueden comprar etiquetas de devolución independientes para esos paquetes.
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Precio inicial
Opciones de precios
Funcionalidades
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
Alternativas
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Weebly
Shopify POS
Direct Mail
Opiniones
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- Sector: Almacenamiento
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Shipping Made Simple
Revisado el 1/5/2019
Puntos a favor
I love that I can purchase shipping labels directly from our online store. Makes the shipping process that much simpler when you don't have to worry about switching software to complete order fulfillment.
Desventajas
It has had little glitches here and there lately, nothing that couldn't get fixed in a timely manner.
- Sector: Comercio minorista
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
The easiest shipping sotfware around
Revisado el 9/8/2022
Overall, a very user-friendly and simple shipping application.
Overall, a very user-friendly and simple shipping application.
Puntos a favor
This product was super easy to learn and implement! Everything is broken down in a user-friendly fashion. There are separate locations for orders run through shippo and orders proceed through a different application making it easy to navigate and search. Tracking numbers are displayed with a clickable link so no need to hit extra buttons just to find what you are looking for.
Desventajas
The search function can be a little difficult. If you are looking for a particular say first and last name. The search will bring up every order that has something similar. EX. Looking for a Sally Miller, all orders with the name Sally will come up, even if the last name was searched.
- Sector: Comercio minorista
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 2.0 /10
Be aware the carrier they contract with is not the same as if you go directly to the carrier...
Revisado el 12/4/2021
With the fact they do not have phone support I must tell you avoid their services. While there are...
With the fact they do not have phone support I must tell you avoid their services. While there are links and procedures to follow to put through insurance claims or communicate other issues there is a lag time and don't expect a live person. My suggestion: Read their legal ease carefully, pick another service or simply buy direct where there may be a human to help...
Puntos a favor
It is easy to use and relatively fast to get an order processed and paid for.
Desventajas
...the shipping carriers they represent are not giving you exactly the same services as if you bought from them directly.... I send high value packages and I buy insurance for them. I tend to exclusively ship using the USPS option. It is the lowest price generally and they have never lost a package I have sent. The problem came when for the first time a client CLAIMED they did not receive the item. Short story is USPS did not know to require a signature and the package was left. Shipsurance shippos insurance claimed I didn't buy the signature required. However USPS does not require you buy it as an extra charge when the package exceeds $500. It automatically comes with it. Since shippo uses the carriers' logos, I assume I am actually buying from the USPS as they provide their service. I hand off the packages to the local post office and they scan it... Shame on shippo for not being EXTREMELY clear what you are buying and how they may be different then buying from the carrier themselves... A simple banner pop up saying are you aware... is critical but absent. Of course you can buy the extra service... but then I might have shopped around and that is why they don't... In my opinion.
- Sector: Comercio minorista
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Switched to Shippo, Never leaving
Revisado el 3/8/2019
Puntos a favor
I really love the fact that I am able to purchase shipping labels at a cheaper cost then everywhere else I have looked. With the amount of packages my business sends, this has been a life saver. I also love the ease of use with setting up the package weight and dimensions.
Desventajas
When selecting the shipping service, I wish there were better dividers between types of services AND conpanies. I've accidentally clicked "Parcel Select" for USPS a couple of times which takes triple the time to arrive to the customer. When I'm moving quickly, it slips past me sometimes.
Alternativas consideradas
Shopify POSSoftware anterior
Shopify POSRazones para cambiar a Shippo
Better price, Ease of Use, everything is right in front of you- you don't have to go digging for setting up labels.- Sector: Electrónica de consumo
- Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
- Software usado A diario durante 6-12 meses
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Great Shipping Software Highly Recommended
Revisado el 29/6/2020
Since all labels render as a PDF file, I can reprint mis-printed labels as many times as needed...go...
Since all labels render as a PDF file, I can reprint mis-printed labels as many times as needed...gone are the days of having to reload funds to purchase new labels due to printer malfunction. I also enjoy the discounted pricing on USPS labels. Haven't tried other carriers but I like the option of having UPS and DHL as well, maybe I will try them one day.
Puntos a favor
Amazing shipping software, can't be any happier since switching from stamps.com. Easy to easy, convenient and integrates well with eBay.
Desventajas
Doesn't seem to integrate well with Square/Weebly online store, I noticed that the package tracking number was not carrying over to the Square order, it will just mark it as shipped with a blank tracking info
Preguntas frecuentes sobre Shippo
He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Shippo.P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Shippo?
Shippo ofrece los siguientes planes de precios:
- A partir de: 0,00 US$
- Modelo de precios: Versión gratuita
- Prueba gratis: Disponible
P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Shippo?
Los clientes habituales de Shippo son:
Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000
P. ¿Qué idiomas admite Shippo?
Shippo admite los siguientes idiomas:
inglés
P. ¿Shippo es compatible con dispositivos móviles?
Shippo admite los siguientes dispositivos:
P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Shippo?
Shippo se integra con las siguientes aplicaciones:
Adobe Commerce, Avalara, BigCommerce, Boxstorm, CommentSold, DocketManager, Ecwid, Fishbowl, Freestyle Solutions, GoDaddy Website Builder, Hypercontext, ParagonERP, Peoplevox WMS, Riskified, Rithum, SKULabs, SPS Commerce, ShipBob, ShipHero, Shopify, Square Online, Square for Retail, Squarespace, Stitch Labs, Stripe, Veeqo, Volusion, Webflow, Weebly, Wix, WooCommerce, Zapier, authorize.net
P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Shippo?
Shippo ofrece las siguientes opciones de asistencia:
E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat
Categorías relacionadas
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