Sobre Iris Works
Iris Works es un sistema de gestión de estudios de fotografía que está diseñado para ayudar a los fotógrafos a optimizar los procesos de gestión de clientes y estudios. Incluye funciones de reservas y programación online, flujos de trabajo automatizados, gestión de contratos, facturación, gestión de ubicación de exploración, cuestionarios y más. Como solución basada en la nube, Iris Works otorga a los fotógrafos la flexibilidad de gestionar su negocio y clientes en cualquier momento y lugar a través de cualquier dispositivo con acceso a internet.
Iris Works ofrece un sistema de programación integrado que permite a los usuarios reservar y gestionar la programación de los clientes de forma rápida y cómoda online. Los clientes también pueden gestionar sus propios horarios seleccionando una franja horaria abierta o disponible en el calendario del estudio. Los usuarios pueden mostrar el calendario completo o solo algunas opciones de selección. Iris Works incluye una página de clientes potenciales que permite a los usuarios conseguir y gestionar nuevos clientes potenciales y contactos desde su sitio web y cuentas de redes sociales como Facebook e Instagram. Iris Works cuenta con herramientas de seguimiento automatizadas que están diseñadas para conectarse y hacer un seguimiento eficiente de los clientes potenciales en función de sus intereses de servicio.
La tecnología automatizada de gestión del flujo de trabajo ayuda a los usuarios a organizar y administrar sus procesos de gestión de estudio porque les permite enviar y recibir contratos, facturas y correos electrónicos, así como crear listas de tareas con fechas límite para los clientes; todo en un solo lugar. Las plantillas de facturas de Iris Work permiten a los usuarios solicitar y administrar depósitos y pagos finales online. Los clientes pueden realizar pagos de forma segura a través de cuentas de Square, PayPal o Stripe. Iris Works admite capacidades de gestión de marca, lo que permite a los usuarios promocionar su negocio de manera efectiva con correos electrónicos de marca, facturas, cuestionarios, contratos y más. Otras características de Iris Works incluyen integración con ShootProof y QuickBooks Online, además de un sistema de exploración único.
Precios desde:
25,00 US$/mes
- Prueba gratis
- Suscripción
Dispositivos
Tamaño de la empresa
Disponible en los países siguientes
Idiomas admitidos
Precios desde:
25,00 US$/mes
- Prueba gratis
- Suscripción
Imágenes
Funciones
Características totales de Iris Works: 16
- Gestión de calendarios
- Gestión de citas
- Gestión de clientes
- Gestión de clientes potenciales
- Gestión de documentos
- Gestión de facturas
- Gestión de flujos de trabajo
- Gestión de modelos
- Gestión de reservas
- Integración de QuickBooks
- Integración de reservas en línea
- Integración de terceros
- Lista de tareas (to-do list)
- Panel de actividades
- Programación automatizada
- Recepciones
Alternativas
Trello
Jira
Asana
Zoho CRM
Opiniones
¿Ya tienes Iris Works?
¡Ayuda a los compradores de software! Las opiniones sobre los productos son útiles para que el resto de los usuarios podamos tomar las decisiones acertadas.
¡Escribe una reseña!
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
I love using Iris. I shopped around at Imaging USA and tried a few different ones out, but...
Revisado el 18/5/2018
Way more streamlined studio management! Invoicing capability, scheduling, client forms, contracts,...
Way more streamlined studio management! Invoicing capability, scheduling, client forms, contracts, etc. Too many to remember.
Puntos a favor
It's ease of use. It is incredibly user friendly. I love that I can have client leads automatically entered into my client data base. It saves so much time. I love that they are always updating it and trying to improve it and make it even more amazing than it already is. Their customer support is also very good.
Puntos en contra
I wish that I could do partial payment options on invoices; that way I don't have to do a new invoice for payment plans, and could just send out a reminder email or something. I also wish they would have an app; I don't know why, but I feel like apps are easier to work with than websites on my phone or tablet, even though it is a responsive website.
- Sector: Fotografía
- Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Game Changer
Revisado el 9/10/2020
Customer service is always fantastic. They’re always making improvements to the software AND...
Customer service is always fantastic. They’re always making improvements to the software AND adding new partners. Spend the money and take your business to the next level.
Puntos a favor
What’s not to like??? I couldn’t function without Iris!!! I can manage my shoot schedule, communications, online galleries & invoicing all in one place. It easily connects to my iCalendar, Shootproof, & Square! Email templates and automated workflows save me so much time.
Puntos en contra
The only downside is the initial set-up; it does take some time to get all the existing client information entered. That would be a downside to implementing any client management system, not just Iris.
- Sector: Fotografía
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 1.0 /10
I am ready to leave and go to another service.
Revisado el 22/5/2018
Organization of my client information. Automated emails.
Organization of my client information. Automated emails.
Puntos a favor
The way my client information is organized and accessible. I like the automated emails. I like the client questionnaires.
Puntos en contra
*No automated invoicing as part of the workflow. This seems like a no-brainer. If I want a studio software to do all the work for me- invoicing is part of that work!
*The way that inquiries are displayed(hate that I have to "make them a client" in order to unbold them from the clients portal. Inquiries get lost because they are not marked as "answered" in the client portal.
*I hate that I have to create an entire workflow just to send client a contract. If I need to send them a different contract that the one in the normal workflow I have to build an entirely new workflow to send it to them. I hate that I can't send them a workflow with a slightly changed contract. For example- I have a wide variety of mini-session pricing depending on the time of year and type of mini-session. The pricing is really the only thing that changes on the contract. Yet, I have to build an entirely new workflow every time I set up a different mini-session pricing. Why can't I just be allowed to adjust the price in the contract when I go to send a workflow?
*I wish there was an easier way to see what clients have actually completed their workflow without having to individually go in to each client's page and click around. I often have mini-sessions with 14 families in one day. I can see them all on my calendar in the portal but there is no easy way to see all of them in list form and see what contracts and questionnaires have or have not been filled out for the day.
SO MUCH MORE!
Respuesta de Iris Works
Hi Meghan -
I'm sorry to hear your disappointment with our system and our capabilities. I'd like to address a few concerns. You are definitely able to modify a contract, and do not need to create a new workflow in order to send a contract. You can manually send a contract, modifying it before sending.
I completely understand your concern and frustration with no automated invoicing. We are in the process of adding this capability.
And lastly, the frustration you have with not being able to see all completed/not-completed questionnaires and contracts is a shared frustration. Our team is already mapping out a solution to this.
I hope you'll give us a chance to address some of your concerns!

- Sector: Fotografía
- Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
- Software usado A diario durante 6-12 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
A must have for ANY photographer!
Revisado el 14/1/2019
Bottom line, Iris Works saves me time! Once you get everything set up it makes servicing clients a...
Bottom line, Iris Works saves me time! Once you get everything set up it makes servicing clients a breeze. That's important because I can focus more on creating and less on processes.
Puntos a favor
Iris Works takes the hassle out of many of the day to day operations for my business. I like being able to quickly enter clients, send them important information about setting up their shoot and how easy it is for clients to pick a date and book their shoot. Additionally - and most importantly - Iris Works EXCELS at providing stellar customer support and they are keen on listening to feedback and implementing improvements to their offering. Seriously, you simply can't go wrong by choosing Iris Works Software!
Puntos en contra
If I had to be picky, I'd say that their lead page could use a refresh and be more customizable. Also, applying more customization to forms and invoices overall.

- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
I use Iris works for every session I book it makes my life so much easier!
Revisado el 15/5/2018
less thinking more time for family and getting work done such as photographing and editing.
less thinking more time for family and getting work done such as photographing and editing.
Puntos a favor
I like that I can keep information about my clients and that I can set it up so that it automatically reminds my clients of their sessions so that i don't have to and I have had less people not show up for their sessions. It makes it easy to keep track of things I need to get done for each session.
Puntos en contra
the only thing that I don't like is that there isnt an app or anything for it its all on a website I would love it that much more if It was directly on my desktop and phone and easier to access.
Preguntas frecuentes sobre Iris Works
He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Iris Works.P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Iris Works?
Iris Works ofrece los siguientes planes de precios:
- A partir de: 25,00 US$/mes
- Modelo de precios: Suscripción
- Prueba gratis: Disponible
P. ¿Cuáles son las características principales de Iris Works?
No tenemos información sobre las características de Iris Works
P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Iris Works?
Los clientes habituales de Iris Works son:
Empresas pequeñas, Empresas medianas
P. ¿Qué idiomas admite Iris Works?
Iris Works admite los siguientes idiomas:
Inglés
P. ¿Iris Works es compatible con dispositivos móviles?
No tenemos información sobre los dispositivos compatibles con Iris Works
P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Iris Works?
Iris Works se integra con las siguientes aplicaciones:
PayPal, QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced, Square Payments, Stripe
P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Iris Works?
Iris Works ofrece las siguientes opciones de asistencia:
Asistencia telefónica, Asistencia en línea
Categorías relacionadas
Ver todas las categorías de software encontradas para Iris Works.
- Programas para estudios fotográficos
- Software de eventos y reservas
- Herramientas de planificación
- Programas de facturación
- Herramientas de administración de leads
- Software de gestión del flujo de trabajo (workflow)
- Herramientas de integración
- Software de análisis predictivo de leads
- Software para calendarios