Sobre Iris Works

Iris Works es un sistema de gestión de estudios de fotografía que está diseñado para ayudar a los fotógrafos a optimizar los procesos de gestión de clientes y estudios. Incluye funciones de reservas y programación online, flujos de trabajo automatizados, gestión de contratos, facturación, gestión de ubicación de exploración, cuestionarios y más. Como solución basada en la nube, Iris Works otorga a los fotógrafos la flexibilidad de gestionar su negocio y clientes en cualquier momento y lugar a través de cualquier dispositivo con acceso a internet.

Iris Works ofrece un sistema de programación integrado que permite a los usuarios reservar y gestionar la programación de los clientes de forma rápida y cómoda online. Los clientes también pueden gestionar sus propios horarios seleccionando una franja horaria abierta o disponible en el calendario del estudio. Los usuarios pueden mostrar el calendario completo o solo algunas opciones de selección. Iris Works incluye una página de clientes potenciales que permite a los usuarios conseguir y gestionar nuevos clientes potenciales y contactos desde su sitio web y cuentas de redes sociales como Facebook e Instagram. Iris Works cuenta con herramientas de seguimiento automatizadas que están diseñadas para conectarse y hacer un seguimiento eficiente de los clientes potenciales en función de sus intereses de servicio.

La tecnología automatizada de gestión del flujo de trabajo ayuda a los usuarios a organizar y administrar sus procesos de gestión de estudio porque les permite enviar y recibir contratos, facturas y correos electrónicos, así como crear listas de tareas con fechas límite para los clientes; todo en un solo lugar. Las plantillas de facturas de Iris Work permiten a los usuarios solicitar y administrar depósitos y pagos finales online. Los clientes pueden realizar pagos de forma segura a través de cuentas de Square, PayPal o Stripe. Iris Works admite capacidades de gestión de marca, lo que permite a los usuarios promocionar su negocio de manera efectiva con correos electrónicos de marca, facturas, cuestionarios, contratos y más. Otras características de Iris Works incluyen integración con ShootProof y QuickBooks Online, además de un sistema de exploración único.

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Estados Unidos, Canadá, Australia

Idiomas admitidos

Inglés

Imágenes

Ver 4 más
Captura de pantalla de Iris Works: Captura de pantalla de Iris Works: Captura de pantalla de Iris Works:

Funciones

Características totales de Iris Works: 16

  • Gestión de calendarios
  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de documentos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de modelos
  • Gestión de reservas
  • Integración de QuickBooks
  • Integración de reservas en línea
  • Integración de terceros
  • Lista de tareas (to-do list)
  • Panel de actividades
  • Programación automatizada
  • Recepciones

Alternativas

Trello

4,5
#1 alternativa a Iris Works
Las hojas de cálculo, los correos electrónicos y las notificaciones interminables son importantes bloqueadores del...

Jira

4,4
#2 alternativa a Iris Works
JIRA es el rastreador de planificación de equipos y construcción de excelentes productos. Millones eligen JIRA para...

Asana

4,4
#3 alternativa a Iris Works
Asana es una herramienta de gestión laboral para conectar tu trabajo en un solo lugar y unir equipos desde donde estén....

Zoho CRM

4,2
#4 alternativa a Iris Works
Zoho CRM ayuda a las empresas de todos los tamaños a cerrar acuerdos de forma más inteligente, rápida y mejor.

Opiniones

Calificación general

4,6 /5
(231)
Relación calidad-precio
4,5/5
Funciones
4,2/5
Facilidad de uso
4,5/5
Asistencia al cliente
4,8/5

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Mostrando 5 opiniones de 231
Deirdre L.
Calificación general
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

I love using Iris. I shopped around at Imaging USA and tried a few different ones out, but...

Revisado el 18/5/2018

Way more streamlined studio management! Invoicing capability, scheduling, client forms, contracts,...

Way more streamlined studio management! Invoicing capability, scheduling, client forms, contracts, etc. Too many to remember.

Puntos a favor

It's ease of use. It is incredibly user friendly. I love that I can have client leads automatically entered into my client data base. It saves so much time. I love that they are always updating it and trying to improve it and make it even more amazing than it already is. Their customer support is also very good.

Puntos en contra

I wish that I could do partial payment options on invoices; that way I don't have to do a new invoice for payment plans, and could just send out a reminder email or something. I also wish they would have an app; I don't know why, but I feel like apps are easier to work with than websites on my phone or tablet, even though it is a responsive website.

Aimee M.
Calificación general
  • Sector: Fotografía
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Game Changer

Revisado el 9/10/2020

Customer service is always fantastic. They’re always making improvements to the software AND...

Customer service is always fantastic. They’re always making improvements to the software AND adding new partners. Spend the money and take your business to the next level.

Puntos a favor

What’s not to like??? I couldn’t function without Iris!!! I can manage my shoot schedule, communications, online galleries & invoicing all in one place. It easily connects to my iCalendar, Shootproof, & Square! Email templates and automated workflows save me so much time.

Puntos en contra

The only downside is the initial set-up; it does take some time to get all the existing client information entered. That would be a downside to implementing any client management system, not just Iris.

Meghan M.
Calificación general
  • Sector: Fotografía
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 1.0 /10

I am ready to leave and go to another service.

Revisado el 22/5/2018

Organization of my client information. Automated emails.

Organization of my client information. Automated emails.

Puntos a favor

The way my client information is organized and accessible. I like the automated emails. I like the client questionnaires.

Puntos en contra

*No automated invoicing as part of the workflow. This seems like a no-brainer. If I want a studio software to do all the work for me- invoicing is part of that work!
*The way that inquiries are displayed(hate that I have to "make them a client" in order to unbold them from the clients portal. Inquiries get lost because they are not marked as "answered" in the client portal.
*I hate that I have to create an entire workflow just to send client a contract. If I need to send them a different contract that the one in the normal workflow I have to build an entirely new workflow to send it to them. I hate that I can't send them a workflow with a slightly changed contract. For example- I have a wide variety of mini-session pricing depending on the time of year and type of mini-session. The pricing is really the only thing that changes on the contract. Yet, I have to build an entirely new workflow every time I set up a different mini-session pricing. Why can't I just be allowed to adjust the price in the contract when I go to send a workflow?
*I wish there was an easier way to see what clients have actually completed their workflow without having to individually go in to each client's page and click around. I often have mini-sessions with 14 families in one day. I can see them all on my calendar in the portal but there is no easy way to see all of them in list form and see what contracts and questionnaires have or have not been filled out for the day.
SO MUCH MORE!

Respuesta de Iris Works

Hi Meghan -

I'm sorry to hear your disappointment with our system and our capabilities. I'd like to address a few concerns. You are definitely able to modify a contract, and do not need to create a new workflow in order to send a contract. You can manually send a contract, modifying it before sending.

I completely understand your concern and frustration with no automated invoicing. We are in the process of adding this capability.

And lastly, the frustration you have with not being able to see all completed/not-completed questionnaires and contracts is a shared frustration. Our team is already mapping out a solution to this.

I hope you'll give us a chance to address some of your concerns!

Michael S.
Calificación general
  • Sector: Fotografía
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

A must have for ANY photographer!

Revisado el 14/1/2019

Bottom line, Iris Works saves me time! Once you get everything set up it makes servicing clients a...

Bottom line, Iris Works saves me time! Once you get everything set up it makes servicing clients a breeze. That's important because I can focus more on creating and less on processes.

Puntos a favor

Iris Works takes the hassle out of many of the day to day operations for my business. I like being able to quickly enter clients, send them important information about setting up their shoot and how easy it is for clients to pick a date and book their shoot. Additionally - and most importantly - Iris Works EXCELS at providing stellar customer support and they are keen on listening to feedback and implementing improvements to their offering. Seriously, you simply can't go wrong by choosing Iris Works Software!

Puntos en contra

If I had to be picky, I'd say that their lead page could use a refresh and be more customizable. Also, applying more customization to forms and invoices overall.

Stephanie B.
Calificación general
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

I use Iris works for every session I book it makes my life so much easier!

Revisado el 15/5/2018

less thinking more time for family and getting work done such as photographing and editing.

less thinking more time for family and getting work done such as photographing and editing.

Puntos a favor

I like that I can keep information about my clients and that I can set it up so that it automatically reminds my clients of their sessions so that i don't have to and I have had less people not show up for their sessions. It makes it easy to keep track of things I need to get done for each session.

Puntos en contra

the only thing that I don't like is that there isnt an app or anything for it its all on a website I would love it that much more if It was directly on my desktop and phone and easier to access.

Mostrando 5 opiniones de 231 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Iris Works

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Iris Works.

Iris Works ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: 25,00 US$/mes
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

No tenemos información sobre las características de Iris Works

Los clientes habituales de Iris Works son:

Empresas pequeñas, Empresas medianas

Iris Works admite los siguientes idiomas:

Inglés

No tenemos información sobre los dispositivos compatibles con Iris Works

Iris Works se integra con las siguientes aplicaciones:

PayPal, QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced, Square Payments, Stripe

Iris Works ofrece las siguientes opciones de asistencia:

Asistencia telefónica, Asistencia en línea

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