Autosoft DMS
Sobre Autosoft DMS
Autosoft es un DMS (sistema de gestión de concesionarios, por sus siglas en inglés) basado en la nube que permite a las empresas gestionar la información del cliente, las ventas, las finanzas y seguros, las comunicaciones, la contabilidad, la creación de informes y más. Las aplicaciones nativas para iOS y Android posibilitan la comunicación y la colaboración entre usuarios con múltiples tipos de dispositivos.
La base de datos de clientes de Autosoft se puede utilizar para registrar una amplia gama de datos de clientes, incluidas direcciones, detalles de contacto, vehículos, actividades, relaciones y más, con fotos de los clientes para mejorar el reconocimiento por parte del personal. También se puede realizar un seguimiento de las preferencias de los clientes y los problemas anteriores con vehículos, con el objetivo de proporcionar un servicio más personalizado. Valoración de vehículos en tiempo real, herramientas de crédito y cumplimiento y menús personalizados que actualizan continuamente y permiten la gestión de finanzas y seguros. El sistema de gestión de inventarios brinda a los usuarios una vista en tiempo real de los datos de inventario, incluida información sobre reparaciones, costes, valores de mercado y más. Las tasaciones de los vehículos se pueden llevar a cabo con hojas de trabajo de tasación personalizadas y el sistema de comercialización digital utiliza sindicación directa para reducir los errores en los sitios de listados.
Autosoft ofrece herramientas para administrar operaciones fijas de piezas y servicio. Las características incluyen cotización, programación electrónica de horarios, ventas minoristas y de servicios, pedidos electrónicos de reparación, gestión mayorista y más. El módulo de contabilidad permite a los usuarios administrar las finanzas de toda su concesionaria, con integración total de todos los módulos. Se incluye asiento directo y por lotes de transacciones en el libro diario, impresión del historial de cuentas, búsqueda en el libro mayor, conciliación bancaria, preparación de la nómina, creación de estados financieros y una gama de otras funciones.
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- Sector: Automoción
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante 1-5 meses
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
President of an auto group
Revisado el 1/2/2019
Training was excellent. The training staff from AutoSoft was very good, and actually stayed...
Training was excellent. The training staff from AutoSoft was very good, and actually stayed on-site to make sure that we didn't have any additional questions. They were extremely knowledgeable about dealership operations and how we could utilize every aspect of the software program. The support at their corporate headquarters has been excellent. They contact us frequently to see if we have any questions, but we haven't needed them. If we ever have to call them in the future for questions, it is nice that they don't charge us for talking with someone, like our previous software company did. I truly believe that the training experience and smooth transition that we had with AutoSoft was in large part, due to the fact that each one of our employees embraced the new system, and knew ahead of time that there would be changes and to go into this with our eyes wide open, not with blinders on. With that being said, our conversion went extremely well, with very few glitches. It was important that we held meetings before we converted and explained to everyone what to expect and why we were making the changes. Everyone came together as a team, and the conversion went smoothly. Even our 40-50-60 year old employees adapted well.
Puntos a favor
Overall, we are very satisfied with this software. We have been using this software for 3 months now, after coming from one of the major national software brands. It is very easy to use, and our employees all seemed to train and adapt easily. There were a few small glitches, but nothing major. The glitches were on our part, not Auto Soft. All departments integrated and worked well with each other. Accounting was easy and payroll especially, was very easy to run. Accounting has some nice features. The Parts, service and F&I departments all integrate well. The monthly software fee is very reasonable, and has saved our company a lot of money, (several thousands of dollars each month).
Desventajas
The only small downfall that we can see with Auto Soft, is in the Service Warranty area. When we enter a repair order for warranty submission, there are a few extra steps that we have to enter in order to close it out. There may be a short cut to what we are currently doing, so this may actually not be an issue. Our office manager and our warranty manager are currently working that out. For only being on this system for 3 months, actually everything is going smoothly.
- Sector: Automoción
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Autosoft crm is easy to use and affordable
Revisado el 5/12/2019
We are working much quicker to get customers in and out.
We are working much quicker to get customers in and out.
Puntos a favor
It keeps everything basic- but also includes all vital aspects of inventory management and sales. It is by far one of the best systems we use
Desventajas
When working in service the system is a bit confusing but with proper training it is easy to get familiar with
- Sector: Automoción
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 2.0 /10
No way to see its problems until you purchase.
Revisado el 4/11/2020
Good Idea, Good Price, Poor Delivery, Stagnant Development, Deficient on Functions
Good Idea, Good Price, Poor Delivery, Stagnant Development, Deficient on Functions
Puntos a favor
Was able to view a bit more reporting than what we were used to.
It integrated well with some providers we couldn't before.
Desventajas
The constant glitches and computing errors the system produces.
There's many functions that should be standard across the DMS world that you're unable to do in this system. They're not end of the world but there are MANY and they're a constant nuisance.
Support will always say that a fix or feature is "in development" but its just an attempt at putting fire out.
It's cheaper than many others we looked at, but you get many headaches along with it. Spend the money and get a DMS that will work for you.
- Sector: Automoción
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
Why I like Autosoft
Revisado el 14/6/2023
I really like the support team that I have, from [sensitive content hidden] to all the accounting,...
I really like the support team that I have, from [sensitive content hidden] to all the accounting, hardware, inventory support staff..they are always willing to help and are very interested in helping solve my problem
Puntos a favor
It's user friendly, and very logical in my world...
Desventajas
on days when our dealership is open...sometimes they are not.Isn't really a problem, this would not let me submit without writing something here, it's optional
- Sector: Automoción
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
User Friendly Dealership DMS
Revisado el 14/7/2022
Puntos a favor
We integrated Autosoft in 2018, the process was simple and virtually seemless
Desventajas
The downfall was that the Accounting side was on a hosted site where finance was web based
Preguntas frecuentes sobre Autosoft DMS
He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Autosoft DMS.P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Autosoft DMS?
Autosoft DMS ofrece los siguientes planes de precios:
- A partir de: 0,01 US$/una vez
- Prueba gratis: No disponible
P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Autosoft DMS?
Los clientes habituales de Autosoft DMS son:
51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000
P. ¿Qué idiomas admite Autosoft DMS?
Autosoft DMS admite los siguientes idiomas:
inglés
P. ¿Autosoft DMS es compatible con dispositivos móviles?
Autosoft DMS admite los siguientes dispositivos:
Android (móvil), iPhone (móvil)
P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Autosoft DMS?
No tenemos información sobre los tipos de integración de Autosoft DMS
P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Autosoft DMS?
Autosoft DMS ofrece las siguientes opciones de asistencia:
E-mail/Help Desk, Asistencia telefónica, Chat
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