JOBPROGRESS

Herramienta de productividad empresarial para contratistas de reformas domésticas

Sobre JOBPROGRESS

JobProgress es una herramienta de gestión de productividad para todo tipo de contratistas, estimadores y empresas de servicios generales y especializados. Permite a los usuarios administrar todo el negocio con herramientas para estimar, facturar, organizar, comunicar y gestionar clientes y trabajos desde cualquier lugar. Sus principales funciones incluyen un administrador de flujo de trabajo totalmente personalizable, CRM, centros de trabajo con paneles, propuestas y contratos instantáneos, almacenamiento seguro en la nube y más.

JobProgress ayuda a los usuarios a seguir un flujo de trabajo fácil de usar para cada cliente potencial. El administrador de flujo de trabajo garantiza el progreso del trabajo en los proyectos. Los usuarios pueden automatizar las etapas y pasos del flujo de trabajo, gestionar los calendarios de producción y personal y agregar y rastrear múltiples trabajos por cliente. El generador de plantillas permite a los usuarios generar rápidamente propuestas, presupuestos y contratos, así como crear estimaciones y facturas seleccionando de entre una lista de materiales de uso común y tarifas de mano de obra.

La herramienta integrada de gestión de relaciones con los clientes (CRM) permite a los contratistas crear, organizar y almacenar información valiosa de negocios, clientes y trabajos desde cualquier ubicación. Las funciones de relaciones con los clientes incluyen correos electrónicos automatizados y automatización de ventas, estadísticas, marketing, integración de redes sociales y más. JobProgress facilita la captura de firmas digitales y el pago remoto para obtener firmas y pagos de los clientes en el acto a través de un dispositivo móvil.

La plataforma ayuda a mejorar la colaboración en equipo al permitir que los usuarios compartan información y conocimientos en cualquier momento y en cualquier lugar. Ofrece almacenamiento ilimitado basado en la nube para archivos y documentos. Los contratistas pueden ver informes claros y útiles de rendimiento de ventas, fuente de referencia, estado de la propuesta y más, así como administrar las finanzas con informes de ganancias/pérdidas. Las funciones adicionales de JobProgress incluyen mapeo y navegación, VoiceNote, PhotoDraw, estimación de seguros, macros, hojas de trabajo de precios de venta y más.

Precios desde:

55,00 US$/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Las 5 mejores alternativas a JOBPROGRESS

Clientes habituales

  • Trabajadores autónomos
  • Empresas pequeñas (2-50)
  • Empresas medianas (51-500)
  • Empresas grandes (500 o más)

Implementación

  • Basado en la nube
  • Entorno local

Disponible en los países siguientes

Australia, Brasil, Canadá, China, Alemania , India, Japón, México, Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

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Las 5 mejores alternativas a JOBPROGRESS

Imágenes

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Vídeo de JOBPROGRESS
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Funcionalidades

Funcionalidades totales de JOBPROGRESS: 113

  • API
  • Acceso móvil
  • Alertas de móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Análisis hipotéticos
  • Aplicación móvil
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Base de datos de subcontratistas
  • Base de datos histórica
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Captura de firma a través de dispositivos móviles
  • Captura de fotos
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Comercial
  • Contabilidad
  • Contabilidad de los proyectos
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes históricos
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Edificios residenciales
  • Estimaciones
  • Estimación de costes
  • Estimación de proyectos
  • Estimación eléctrica
  • Estudio de materiales
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Flujo de trabajo de proyectos
  • For Plumbing Industry
  • GPS
  • Generación de propuestas
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de documentos
  • Gestión de equipo
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la seguridad
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de permisos
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de tareas
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de órdenes de cambio
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del pipeline
  • Gestión del pipeline de ventas
  • Historial de cliente
  • Historial de servicios
  • Importación y exportación de datos
  • Industrial
  • Informes personalizables
  • Integración contable
  • Integración de QuickBooks
  • Marketing por correo electrónico
  • Medida aérea
  • Modelos personalizables
  • Panel de actividades
  • Para empresas de climatización
  • Para la industria AEC
  • Planificación de proyectos
  • Planificación y programación de proyectos
  • Plantillas de correo electrónico
  • Plantillas de proyecto
  • Portal de clientes
  • Portal de clientes
  • Presupuesto de climatización
  • Presupuesto de fontanería
  • Presupuestos y estimaciones
  • Presupuestos/previsiones
  • Programación
  • Programación automatizada
  • Programación de tareas
  • Programación de trabajos
  • Proyecciones
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de clientes
  • Seguimiento de cualificación
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de garantías
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento de horas de proyecto
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de presupuestos/Costes de trabajo
  • Seguimiento de progreso de tareas
  • Seguimiento de trabajos
  • Seguimiento del avance
  • Seguimiento del proyecto
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento horas/gastos
  • Sistema de calendarios o recordatorios
  • Solicitud de materiales
  • Supervisión en tiempo real
  • Varios proyectos

Alternativas

Dataforma

4,3
#1 alternativa a JOBPROGRESS
Dataforma is a cloud-based field service management software which helps businesses in electrical, plumbing, HVAC, and...

Knowify

4,5
#2 alternativa a JOBPROGRESS
Knowify es una solución de gestión de contratistas móviles que ayuda a las empresas de construcción a gestionar...

MarketSharp

4,4
#3 alternativa a JOBPROGRESS
MarketSharp es una solución de CRM para remodelaciones, diseñada para ayudar a contratistas y empresas de mejoras...

HubSpot CRM

4,5
#4 alternativa a JOBPROGRESS
Ahorra tiempo de ventas valioso con HubSpot CRM, que se ocupa de todos los pequeños detalles, como grabación de...

Opiniones

Calificación general

4,4 /5
(353)
Relación calidad-precio
4,4/5
Funcionalidades
4,2/5
Facilidad de uso
4,2/5
Asistencia al cliente
4,4/5

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Mostrando 5 opiniones de 353
Zach
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Best CRM For Your Money!!

Revisado el 28/6/2019

Excellent or A++

Excellent or A++

Puntos a favor

Easily the best and most customizable CRM for the industry our today. Their app is second to none and the desktop platform makes following jobs a breeze! Plus, grabbing an e-signature right on the contract on the app is cake. No extra app to use

Desventajas

There really are none, if something arose the team at JP jumped to correct or add it right away.

Alternativas consideradas

JobNimbus

Razones para elegir JOBPROGRESS

Price and functionality.

Software anterior

Buildertrend

Razones para cambiar a JOBPROGRESS

Having a mobile app was key to our sales staff success and talking to the team at JP sold it.
Rachel
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 6.0 /10

Add More Features/Uses

Revisado el 28/6/2019

I love the customer service you guys provide, and I hope that doesn't change as you expand. The...

I love the customer service you guys provide, and I hope that doesn't change as you expand. The database itself is user friendly, I just see potential for more features

Puntos a favor

I love the separation of the production calendar from the staff calendar. The customer contact directory is great, and mainly why I got Job Progress to begin with so we could manage our customers better.

Desventajas

I think this software could do more. I don't like the graph layouts we are given, I wish we could choose among different kinds of graphs that could help us better visualize our data. I also wish the proposals allowed me to customize the font more so whilst I am making a proposal that has already been merged to a customer. Instead, if I want to fix the font sizing on the proposal I have to exit where I am and edit the template itself and then that edit applies to all future proposals. I just want more flexibility on the customization side. Lastly, I think this program has so much potential to integrate a canvassing segment to it. Maybe integrate with Google maps or another program to create an option for companies to track their canvassers. Right now, I use Google maps to track my canvassers, but it would be great if we could do that all on Job Progress so they also have real time access to where they've gone and what neighborhoods are successful, etc.

Alternativas consideradas

AccuLynx

Razones para elegir JOBPROGRESS

Filemaker is computer based, rather than user based, and I wanted the flexibility for everyone to access our customer's information from anywhere. We are also expanding, so I thought a more organized, all-in-one system was necessary to make a successful business shift

Software anterior

Claris FileMaker

Razones para cambiar a JOBPROGRESS

The price and the separation of staff and productions calendars
Stephen
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado Mensualmente durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 2.0 /10

Written for the roofer

Revisado el 3/12/2020

They have dressed it up, and it appears robust, until you start digging in, and then all the flaws...

They have dressed it up, and it appears robust, until you start digging in, and then all the flaws or lack of ability show themselves.

I also need to be able to integrate with QB, through a portal service, as my bookkeeper is not in my office. I asked about this 6 weeks ago, and all I have heard is crickets on how to do this.

Support for general things is good, but once you scratch more than the inch (see reference above), it grinds to a non-responsive halt.

Puntos a favor

It was easy to initially integrate, but the program capability is a mile wide and an inch deep. You don't have to scratch too far to hit bottom in any area. The onboarding training was good in a broad sense, but as I get deeper into it, I am really struggling to get answers. I committed to give it 6 months, but it is likely that I will cancel.

Desventajas

I am a full service GC, and need to track and manage a large base of subs, and this program is struggling to provide the basics that I need. You can either get financials of a job or financials of a sub-job, but you can not combine the two. I need to know overall, and be able to drill down.

Many of the features with the integration with QB and financials is not intuitive, and not even logical.

Also, unless your sub subscribes to their online portal, the subcontractor is handled like a stepchild. I want to be able to fully manage and communicate with my sub, and not force them to buy something or manage an online access account. My subs are good at their trades, not necessarily the most technically astute. If this was something that was universal, and most subs used, that would be great, but that is not what we are talking about here.

Brian
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Great software with room for improvement!

Revisado el 11/12/2020

We use JP to run our entire operation and plan to use it in the near future. It's constantly...

We use JP to run our entire operation and plan to use it in the near future. It's constantly getting better, mgmt is very engaging and always taking feedback and making progress.

Puntos a favor

JP is easy to use once you get it configured to your business processes. Macros that streamline the estimate/proposal process along with integration to suppliers all within the job keeps the documentation process on the job easy to manage. Also, it doesn't take long to get new users trained on how to use JP on a daily basis.

Desventajas

The ability to use Zapier and input new leads/customers needs to be cleaned up and more open to align with Referal Sources so it can in as a Zap and not manually entered. Right now, this integration isn't very well designed from a data input standpoint, only minimum fields.

We do a lot of insurance roofing jobs and the ability to bring those in as a PDF and autocreate the estimate is a big win BUT the inability to use that like other Estimates/Proposals in JP that a client can sign off on is a huge gap.

The customer web page could use the tweaking to make the experience a little more professional and appealing to the user.

Photos uploaded into JP already automatically shared with the client, the process to share photos is a pain especially when you have 50-100 job photos. It would make more sense to establish at the folder level what photos can be shared to the customer web page along with the ability to designate a photo as the main photo (like front picture of the home) as the key photo on the customer page seen everytime they go there. Also, allow different photo folders to be presented so the client can see different photos in groups from inspection photos vs. job progress photos vs. job completion photos.

Yannick
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

JP is my most used app across all devices

Revisado el 8/12/2020

I log in all my customers and information into JP so that when I go to bed at night, I don't wake...

I log in all my customers and information into JP so that when I go to bed at night, I don't wake up in the middle of the night remembering some customer that fell through the cracks. All

Puntos a favor

Being able to easily write up contracts and send to customer's for electronic approval is fantastic. Invoicing and change orders are easy and straightforward, and being able to customize the progress flow is a nice touch. One of the best features is the intuitive mobile app that can be used on the field while meeting with customers or even confirming the scope of work for a job. Being able to customize templates easily was my main reason for advocating the use of JP, as creating different templates such as certificates of completion was vital.

Desventajas

It would be nice to have an easier and more intuitive estimating feature. We were able to use AccuLynx for a while, and though we went back to JP for various reasons, we thought the estimating feature on AccuLynx was far superior, as it was more intuitive and aesthetically pleasing (which made it easier to work with and break down when estimating very large projects). The contracts on AccuLynx also used DocuSign, which seemed to add a tremendous amount of reputability with customers. They also had a feature where pictures could be all selected and converted into a PDF with comments and "before" or "after" stamps assigned to them. Also, being able to assign appointments from the customer creation page, instead of the job creation page would be useful. Sometimes I don't know if this will be a repair or a roof replacement until after the appointment, but all that information had to be put in before. If nothing else, having some sort of window that shows your current appointments when you are making an appointment would be a tremendous improvement, as currently I have to ALWAYS open a staff calendar window and update it every time I speak to a customer to set up an appointment to make sure there is no double-booking. Being able to know what time slots are already blocked off would be fantastic.

Mostrando 5 opiniones de 353 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre JOBPROGRESS

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre JOBPROGRESS.

JOBPROGRESS ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: 55,00 US$/mes
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: No disponible

Los clientes habituales de JOBPROGRESS son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500

JOBPROGRESS admite los siguientes idiomas:

inglés

JOBPROGRESS admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

JOBPROGRESS se integra con las siguientes aplicaciones:

CompanyCam, Dropbox Business, Google Calendar, Google Maps, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, SPOTIO, WordPress, Zapier

JOBPROGRESS ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Asistencia telefónica

Categorías relacionadas

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