Sobre MessageBird

MessageBird conecta a empresas de todos los tamaños con sus usuarios en todo el mundo, haciendo que las comunicaciones de empresa a cliente sean tan naturales como comunicarse con un amigo.

Por ello, su misión es modernizar y simplificar el espacio excesivamente complicado de la comunicación con el cliente. Como una valorada plataforma de comunicaciones en la nube con una infraestructura propia de operador de telecomunicaciones, sus API de SMS, voz y conversación revolucionan las interacciones empresa-cliente.

Más de 15 000 clientes globales confían en este software para resolver sus desafíos de comunicación. Ofrece una comunicación global, rápida y fiable que hace que el contacto sea más fácil, eficiente y accesible que nunca.

Precios desde:

50,00 US$/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Las 5 mejores alternativas a MessageBird

Clientes habituales

  • Trabajadores autónomos
  • Empresas pequeñas (2-50)
  • Empresas medianas (51-500)
  • Empresas grandes (500 o más)

Implementación

  • Basado en la nube
  • Entorno local

Disponible en los países siguientes

Australia, Brasil, Canadá, China, Alemania , Reino Unido, India, Japón, México, Países Bajos, Estados Unidos

Idiomas admitidos

alemán, español, francés, inglés, italiano , neerlandés, portugués

Precios desde:

50,00 US$/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Las 5 mejores alternativas a MessageBird

Imágenes

MessageBird Software - 1
MessageBird Software - 2
MessageBird Software - 3
MessageBird Software - 4
MessageBird Software - 5
MessageBird Software - 6
Ver 14 más
Vídeo de MessageBird
Vídeo de MessageBird
Vídeo de MessageBird
Vídeo de MessageBird
Vídeo de MessageBird
Vídeo de MessageBird
Vídeo de MessageBird
Vídeo de MessageBird
MessageBird Software - 1
MessageBird Software - 2
MessageBird Software - 3
MessageBird Software - 4
MessageBird Software - 5
MessageBird Software - 6

Funcionalidades

Funcionalidades totales de MessageBird: 74

  • API
  • Alertas de móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis en tiempo real
  • Atajos de teclado
  • CRM
  • Chat y mensajería
  • Citas recurrentes
  • Compras y recepción
  • Comunicaciones unificadas
  • Comunicación multicanal
  • Concursar por sms
  • Conexiones SIP
  • Conexión VoIP
  • Confirmación y recordatorios
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes de llamadas
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Cupones móviles
  • Códigos cortos
  • Datos en tiempo real
  • De texto a voz
  • Depuración
  • Desarrollo de aplicaciones web
  • Desarrollo de software
  • Desvío de llamadas
  • Diseño de bases de datos abiertas
  • Enrutamiento de llamadas
  • Entrada de teclado del teléfono
  • Envío masivo de mensajes de texto
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de contactos
  • Gestión de encuestas/sondeos
  • Gestión de la asistencia técnica
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de la comunicación
  • Grabación de llamadas
  • Grabación de texto de llamada
  • Herramientas de colaboración
  • Integración de telefonía informática
  • Interfaz gráfica de usuario
  • MMS
  • Marcador automático
  • Marcador predictivo
  • Mensaje de voz
  • Mensajería SMS
  • Mensajería bidireccional
  • Mensajería planificada
  • Palabras clave móviles
  • Personalización de la voz
  • Personalización de mensajes
  • Plantillas prediseñadas
  • Programación de campañas
  • Programación de citas
  • Reconocimiento IVR y de voz
  • Recordatorios
  • Recordatorios de llamadas
  • Recordatorios de pagos
  • Recordatorios vía SMS
  • Registro de llamadas
  • Reprogramación
  • Reserva en línea
  • Respuestas automáticas
  • SMS Marketing
  • Seguimiento de actividades
  • Sin código
  • Sondeos/Votaciones
  • Supervisión de llamadas
  • Varias partes
  • Varios idiomas
  • Varios scripts
  • VoIP

Alternativas

Twilio

4,6
#1 alternativa a MessageBird
Twilio ofrece una potente API para servicios telefónicos que posibilita que las empresas hagan y reciban llamadas...

Atlantic.Net Cloud Platform

5
#2 alternativa a MessageBird
Atlantic.Net Cloud Platform is designed to help organizations launch and scale their businesses using cloud infrastructu...

ROUTEE

4,0
#3 alternativa a MessageBird
Routee, con tecnología de AMD Telecom, proporciona soluciones web y de comunicación de API como servicio para expandir...

Legwork

4,8
#4 alternativa a MessageBird
Legwork es una herramienta de recordatorios de citas diseñada para ayudar a las empresas del sector dental a automatizar...

Opiniones

Calificación general

4,5 /5
(130)
Relación calidad-precio
4,4/5
Funcionalidades
4,4/5
Facilidad de uso
4,5/5
Asistencia al cliente
4,4/5

¿Ya tienes MessageBird?

¡Ayuda a los compradores de software! Las opiniones sobre los productos son útiles para que el resto de los usuarios podamos tomar las decisiones acertadas.

Mostrando 5 opiniones de 130
Ritvars
Calificación general
  • Sector: Fabricación de productos eléctricos/electrónicos
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

MessageBird is an absolute 5-star virtual VOIP telephone service

Revisado el 16/11/2018

When we moved our warehouse to a new location, our former provider promised to both keep our...

When we moved our warehouse to a new location, our former provider promised to both keep our existing phone number, that our business had used for 3-years, as well as have a fiber-optic connection in place. In reality, we got neither. At the new location, telecom companies quoted 5k to install a fiber-optic line, and the phone was a low-quality copper line with no option to keep our previous number. We had to take full control of our inbound calls and become independent from telecom companies that failed at the core of their services and customer promise deliverability.

Searching for an API and an open-source solution we found MessageBird through IFTTT platform. At first, we were sceptical about MessageBird ability to offer its services to UK clients, however, after the initial inquiry, we were advised that not only MessageBird was able to source a UK, London-based landline number, as we are a London based business, but also provided an option to choose a preferred number. All at a fraction of cost that traditional telephone service companies will never be able to price match.

On the day of connection, we geared up to update our phone number in all places possible, established an inbound call flow, linked inbound calls to extensions relevant to our business, and gradually got our inbound phone call business back. Team LEDUS UK is personally thankful and grateful for the opportunity to be with MessageBird and recommends other businesses to follow worldwide.

Puntos a favor

1. Cost, cost, cost
2. Phone call-flow flexibility
3. Availability - services just what you needed
4. Fulfilment of custom number requests
5. Ease of use - literally a monkey could do it!
6. Reliability 24/7/365
7. Analytics and automatic contact saving
8. Team friendliness and helpfulness
9. Service expansion opportunity e.g. using SMS marketing
10. MessageBird concept helping businesses

Desventajas

1. The only thing that we still have not grasped is how to link an API to a physical on-the-desk phone, or a WiFi phone so that inbound call can be both received, as well as diverted to mobile phones if there is no one to reply the main phone. No tutorials or guidance of wifi phone models provided, yet.

Ben
Calificación general
  • Sector: Internet
  • Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

This Bird Is HAPPY!

Revisado el 5/12/2018

As mentioned above, Messagebird has allowed us to create a better overall customer experience by...

As mentioned above, Messagebird has allowed us to create a better overall customer experience by giving us the ability to proactively reach out to our customers via text in real time when we know about a time sensitive issue. Super helpful!

Puntos a favor

Messagebird has been super helpful to us over at our company in New York City. It allows us to proactively reach out to our customers via text message on mass. No other company allowed us to have that same functionality and still offered a nice and easy to use user interface. We love it!

Desventajas

I don't love that we need to split lists of numbers into smaller groups and send from different numbers. I wish that part could be handled via automation on the backend.

Theo
Calificación general
  • Sector: Ropa y moda
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

develop any communication platform

Revisado el 5/11/2022

We use the tool to authenticate and validate users, their orders and account. It has helped us to...

We use the tool to authenticate and validate users, their orders and account. It has helped us to deal with legit clients only

Puntos a favor

WhatsApp and SMS API are so great features. We use the WhatsApp API to send order confirmations upon successful purchase from clients, and SMS API to send OTP to clients while creating an account with us or resetting password. Integrations are so simple if you follow their guides

Desventajas

They are too restrict when it comes to SMS so if not careful about content you send to clients, you risk the account to be suspended

Samuel
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 2.0 /10

Nothing makes up for awful support and an unreliable API

Revisado el 20/11/2018

Frustration. Spent a lot of time wondering whether we should have just gone with Twileo

Frustration. Spent a lot of time wondering whether we should have just gone with Twileo

Puntos a favor

* They're cheap
* when you really push them (email the CEO or CTO and shout) they have occasionally gone out of their way to help us.
* Despite other problems with their API we haven't experienced downtime
* They seem to have fairly good international coverage
* They've improved a lot since we started working with them (mid 2017).

Desventajas

* They're deliverability doesn't seem to be as good as other services like Twilio
* The support is generally very ill-informed and patronising
* We've waited ages for responses to fairly simple questions
* Their API occasionally gives unexpected responses with no plausible explanation
* They lack (or lacked last time we checked) important feature such as getting the cost of the message you've just sent.

Respuesta de MessageBird

Hi Samuel,

Thank you for your review and feedback. We take all responses (whether good or bad) very seriously so we can improve our overall service from this. We'd love to see if we can still connect with you directly to elaborate on your feedback. If you'd be open to this, please let us know and we'll connect with you via email.

Best from Amsterdam,
Alex Dorweiler
Head of Support @ MessageBird

Scott
Calificación general
  • Sector: Automatización industrial
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Excellent customer support! Great developers

Revisado el 20/11/2018

We have only had a good experience with messagebird. The software is always getting better and...

We have only had a good experience with messagebird. The software is always getting better and their customer support is unmatched. We will continue to use them and have no desire to look for another provider.

Puntos a favor

I like the documentation and how easy it is to integrate messagebird into any project. We use the service as part of an alarming system for IoT monitoring. The only issues we have ever faced were caused by us, and the wonderful support at messagebird has helped us out many times.

Desventajas

The only cons are with from carrier restrictions in the united states and not from messagebird.

Mostrando 5 opiniones de 130 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre MessageBird

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre MessageBird.

MessageBird ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: 50,00 US$/mes
  • Modelo de precios: Versión gratuita, Suscripción
  • Prueba gratis: No disponible

Los clientes habituales de MessageBird son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

MessageBird admite los siguientes idiomas:

alemán, español, francés, inglés, italiano, neerlandés, portugués

MessageBird admite los siguientes dispositivos:

MessageBird se integra con las siguientes aplicaciones:

Adobe Commerce, IFTTT, Smooch, Tray.io, Zapier, Zendesk Suite

MessageBird ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat

Categorías relacionadas

Ver todas las categorías de software encontradas para MessageBird.