Sobre WellnessLiving

WellnessLiving es una solución todo en uno de reserva online, programación de recursos, generación de clientes potenciales y creación de informes para empresas centradas en la salud y el bienestar. Diseñado para establecimientos de bienestar como estudios de yoga, spas, salones, entrenamiento personal, gimnasios de fitness, estudios de pilates y clubes de baile, WellnessLiving proporciona las herramientas que los usuarios necesitan para gestionar sus tareas comerciales diarias, empleados, membresías, ventas, marketing y más.

La experiencia del cliente permite reservar clases o tratamientos online a través de las aplicaciones móviles nativas de Android e iOS, Facebook o directamente a través del listado de categorías de WellnessLiving, generado automáticamente. Los clientes pueden usar la aplicación móvil WellnessLiving para reservar citas, pagar servicios y escribir reseñas, así como compartir sus experiencias en Facebook. Una vez realizadas las reservas, las notificaciones y confirmaciones se envían automáticamente a los clientes y al personal a través de SMS o correo electrónico. La comunicación posterior a la reserva es fácil con la función de SMS.

Desde el backend de WellnessLiving, los empleados y la administración pueden gestionar los horarios de clases o eventos sincronizando los datos en todas las plataformas para que los horarios estén siempre actualizados. Los usuarios pueden crear su tienda online usando el asistente WellnessLiving y comenzar a vender online al instante. Incluye una función POS que facilita el procesamiento de tarjetas de crédito, los pagos recurrentes y las retiradas de membresía automáticas. Los empleadores también pueden usar herramientas de gestión del personal para programar turnos, administrar nóminas, supervisar el desempeño del personal, calcular sueldos y más.

Precios desde:

59,00 US$/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Las 5 mejores alternativas a WellnessLiving

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, Reino Unido, Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

Precios desde:

59,00 US$/mes

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Las 5 mejores alternativas a WellnessLiving

Imágenes

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Funcionalidades

Funcionalidades totales de WellnessLiving: 166

  • API
  • Acceso móvil
  • Alertas de móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Aplicación móvil
  • Aplicación móvil para clientes
  • Arrastrar y soltar
  • Asistencia al cliente
  • Automatización de marketing
  • Autopréstamo y autodevolución
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Base de datos de miembros
  • CRM
  • Calendario de eventos
  • Campos personalizables
  • Citas recurrentes
  • Clasificación de cinturones
  • Compras y recepción
  • Comunicación con miembros
  • Conexión segura
  • Confirmación y recordatorios
  • Conforme con HIPAA
  • Contabilidad
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Cuentas de clientes
  • Cuentas de miembros
  • Directorio de miembros
  • Entrenador en línea
  • Entrenador híbrido
  • Entrenador personal
  • Evaluación de condición física
  • Facturación
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Formularios personalizables
  • Gestión de aplicaciones
  • Gestión de asistencia
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de capacidades
  • Gestión de citas
  • Gestión de clases
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clínicas
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de comités
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de cotizaciones
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de docentes/personal escolar
  • Gestión de empleados
  • Gestión de equipo
  • Gestión de estudiantes
  • Gestión de evaluaciones
  • Gestión de eventos
  • Gestión de inscripción
  • Gestión de instructores
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de la formación
  • Gestión de la reputación
  • Gestión de listas de espera
  • Gestión de membresías
  • Gestión de miembros
  • Gestión de modelos
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de personal
  • Gestión de promociones
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de páginas web
  • Gestión de reclamaciones
  • Gestión de repertorios
  • Gestión de reservas
  • Gestión de reservas
  • Gestión de tarjetas de crédito
  • Gestión de tarjetas de regalo
  • Gestión de tasas
  • Gestión de trajes
  • Gestión de visitantes
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión financiera
  • Herramientas de colaboración
  • Historial de cliente
  • Historial de transacciones
  • Importación y exportación de datos
  • Informes de ventas
  • Informes personalizables
  • Inscripciones/incoporacionesr
  • Inscripción en línea
  • Integraciones de terceros
  • Integración de páginas web
  • Integración de redes sociales
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Marketing por SMS
  • Marketing por correo electrónico
  • Mensajería SMS
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Notas SOAP
  • Notas de reserva
  • Notificaciones en tiempo real
  • Nóminas y comisiones
  • Pagos electrónicos
  • Pagos en línea
  • Pagos en persona
  • Panel de actividades
  • Perfiles de clientes
  • Plan de entrenamiento
  • Planificación de instalaciones
  • Planificación de personal
  • Plantillas de correo electrónico
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Portal de miembros
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de pagos ACH
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Procesamiento de tarjetas de débito/crédito
  • Programa de fidelización
  • Programa de nutrición
  • Programación
  • Programación a tiempo real
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Programación de cursos
  • Programación de eventos
  • Programación de grupos
  • Programación de recursos
  • Programación de tareas
  • Punto de venta (POS)
  • Recordatorios
  • Recordatorios de llamadas
  • Recordatorios de pagos
  • Recordatorios por correo electrónico
  • Recordatorios vía SMS
  • Registro de ejercicio
  • Registro de entrada/salida
  • Renovación de inscripciones
  • Reprogramación
  • Reserva de actividades
  • Reserva de habitaciones
  • Reserva en línea
  • Reservas de grupo
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de certificaciones
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de la asistencia
  • Seguimiento de recomendaciones
  • Seguimiento del avance
  • Seguimiento horas/gastos
  • Sincronización de calendario
  • Tipos de miembros
  • Uso compartido de archivos
  • Valoraciones y reseñas
  • Varias cuentas de usuario
  • Varias ubicaciones

Alternativas

Mindbody

4,0
#1 alternativa a WellnessLiving
Mindbody ofrece software para gestión de empresas dirigido a spas, salones de belleza, gimnasios, profesionales del...

Zen Planner

4,3
#2 alternativa a WellnessLiving
Zen Planner es un software de gestión de miembros que incluye aplicaciones para personal y miembros, facturación,...

Booker

4,1
#3 alternativa a WellnessLiving
Software de reserva, planificación de horarios, punto de venta y marketing online basado en la nube: todo lo que...

Vagaro

4,7
#4 alternativa a WellnessLiving
Vagaro es una solución basada en la web para que los propietarios de salones de belleza y centros de fitness promocionen...

Opiniones

Calificación general

4,4 /5
(259)
Relación calidad-precio
4,3/5
Funcionalidades
4,3/5
Facilidad de uso
4,2/5
Asistencia al cliente
4,4/5

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Mostrando 5 opiniones de 259
Ben L. Ben L.
Calificación general
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente

What we love most of all is their eagerness to listen to our feedback and develop the features.

Revisado el 8/12/2017

Puntos a favor

We were definitely nervous to make a switch from Mindbody. But after another rate hike on top of paying for three other services for perks, reporting, and website integration, we realized it was no longer the best fit for our yoga studio. We reached out to WellnessLiving for a demo, and they walked our entire staff through the software, showing us how everything was already packaged together. Not only that, it was more intuitive to use, had more features, was less expensive, and their merchant service would save us over 8% in payment processing!

We were sold.

The data migration occurred after our last night class, and we able to sign in our clients and accept payments through WellnessLiving the next morning. It seemed like their support team was on call specifically for our staff, providing prompt responses and resolutions to any minor problems that popped up. And this level of support continues to this day.

Since making the switch, we've slowly unlocked WellnessLiving's potential, bringing in more clients, adding more memberships, and improving the overall client experience. What we love most of all is their eagerness to listen to our feedback and develop the features our yoga studio needs to thrive.

Desventajas

From time to time we get minor issues with their automatic payment system that caused a few headaches for our clients, but it was never anything major, and the payments always made sense in the end. But WellnessLiving took our issues to heart and implemented a few bug fixes and features that hopefully resolve those issues from popping up in the future.

Respuesta de WellnessLiving Systems

Hi Ben! Thanks for taking the time to leave your review. At WellnessLiving, we know how overwhelming the search for the right software can be, so we are overjoyed to hear that you have found a loyal partner in us. We also know that your satisfaction goes beyond first impressions, and that is why our team is always responsive and focused on ensuring that everything works how you need, all of the time. We focus on the backend, while you focus on your business. Speaking of which, time for us to get back to saving you time and money!

Stella I. Stella I.
Calificación general
  • Sector: Deportes
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Infinitely Grateful

Revisado el 4/11/2021

the ease of use for the clients and myself has been top notch

the ease of use for the clients and myself has been top notch

Puntos a favor

I love the ease of use. I love the app. I am not technical at all and I can use the app for the employees and the customers with ease. When I chose Wellness Living I came from another really big software in my business and I am so glad I switched! Wellness Living has given me so much support, I am infinitely grateful !

Desventajas

I cant delete my old payment options for my old credit cards

Alternativas consideradas

Zen Planner

Razones para elegir WellnessLiving

mind body was too hard to use and didnt have an app

Software anterior

Mindbody

Razones para cambiar a WellnessLiving

i liked the feeling better

Respuesta de WellnessLiving Systems

Hi Stella,

Thanks for taking the time to write us a review! We are immensely grateful for being the software you've chosen to run your business, and we know that we succeed only so long as we continue to offer you the best value out there. At WellnessLiving we support businesses of all sizes, ranging from small one-person studios to multi-location franchises which is why it's so important for us to keep investing in the highest level of customer service.
We get customers switching over from Mindbody every day, and many of the stories are the same - the transition was simple, the software is much easier to use, and the customer service is worlds apart! Please give us a shout on the Community Forum or contact us in support and we should certainly be able to help you with removing old payment options. Again, thank you for your great review, and remember, we're in this together and looking forward to helping your business thrive!

Jayden A. (Customer Advocate)

Neely H. Neely H.
Calificación general
  • Sector: Salud, bienestar y deporte
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 5.0 /10

Great for Newbies; Not Recommended for Switching

Revisado el 30/12/2019

I've been disappointed overall. I had high hopes that switching for MindBody to Wellness Living...

I've been disappointed overall. I had high hopes that switching for MindBody to Wellness Living would be a cost and hassle savings for us. It's neither. While my bookkeeper declares it's saving us money, I know there are countless and invaluable hours of my time not logged that I spend trying to troubleshoot and navigate this software. Training is insufficient for both onboarding and staff follow-up. The importing service is incomplete and resulted in me losing 5 years of detailed sales and attendance data, plus hundreds of class and event descriptions.

Puntos a favor

The visual layout and function of this software is appealing and easy to read. The overall aesthetics are good. In our initial switch, the function for our clients to update their passwords was excellent and increased our initial participation. It is also fairly easy for new clients to use from our website.

Desventajas

It is full of bugs and programming shortcomings. Servers are slow. Staff App is buggy and often inoperable. Credit card swiping feature on mobile devices is virtually non-functional. Sensitivity of the software on the "wrong" browser, wrong device, after updates, etc is frustrating. At least once a day I encounter a major function that isn't working. Returning clients have difficulty updating log-ins, staff has trouble navigating the schedules and filters and limitations, notification settings are so convoluted that clients and staff get spammed with useless auto-emails they don't need.

Respuesta de WellnessLiving Systems

Thank you Neely for your feedback. We are pleased to hear that you find the software intuitive and easy to use not only for yourself but for your clients as well.

We are however incredibly sorry to hear that you have encountered difficulty with the platform. Your feedback is vital to our growth and mutual success. Our number one goal is to ensure that yourself, your staff, and your clients are all getting the most out of the WellnessLiving platform.

Neely, a customer support team member will reach out to you shortly to see how they can help. Our support agents are knowledgeable WellnessLiving experts that can help you to optimize your business with our software. Please also refer to the knowledge base day or night for a quick and informative solution! Also, we now have a community forum for our customers to voice their concerns and suggest improvements. We would really appreciate hearing from you there!

Tony M. (WellnessLiving Customer Advocate)

Matt P. Matt P.
Calificación general
  • Sector: Salud, bienestar y deporte
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Wellnessliving Review

Revisado el 22/9/2021

Overall it has been great. There are little hiccups like with any software, but overall I've been...

Overall it has been great. There are little hiccups like with any software, but overall I've been very happy with the product.

Puntos a favor

I like the scheduling aspect of the software. It works well both for appointments and class management.

Desventajas

Some functions take many clicks and steps to complete which take time. It would be nice if they could allow you to submit with default values that are pre-populated which is currently not possible,

Respuesta de WellnessLiving Systems

Hey Matt,

Thank you for your positive feedback! We're delighted that you like our scheduling interface, it's certainly an important feature for most businesses out there and we did our best to make it easy-to-use while also including the different customization options you need. We appreciate your feedback as we are a customer-centered company and we added a Community Forum as a place for businesses such as yourself to tell us what you think, and to suggest improvements on how we can continue to make our software better! We'd love to hear your thoughts on the forum as it's the best place to elaborate on what enhancements you'd like added and to make your voice heard. The big reason we're here today is because big companies like Mindbody haven't been addressing issues affecting their software and they haven't been listening to their customers, all while the price keeps going up! At WellnessLiving we listen, because your satisfaction is our top priority!

Aiden P. (Customer Advocate)

Pauline S. Pauline S.
Calificación general
  • Sector: Salud, bienestar y deporte
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Best Customer Support in the Industry

Revisado el 10/11/2021

Scheduling and billing are easy; it's easy to send a quick SMS to my students when needed right...

Scheduling and billing are easy; it's easy to send a quick SMS to my students when needed right from the class roster. The best thing is the tech support. You will get them, or they will call you and find you until you sort out your issue. They are patient, kind, effective, knowledgable and helpful.

Puntos a favor

I've been using this software since 2016, and I've seen it go through a lot of development. It has a lot of features now that it didn't have before. What I like the most is that I understand how to do everything I need to do. It's easy to use! I love the free Apps for owners and customers alike.

Desventajas

I'd like a pared down version that is less expensive. So perhaps no email templates, as I use an outside email provider for marketing.

Alternativas consideradas

Punchpass

Razones para elegir WellnessLiving

Price. Wellness Living used to be $99/ month! And it was simpler than Mindbody.

Software anterior

Mindbody

Razones para cambiar a WellnessLiving

I continue to use Wellness Living because I am so familiar with the software and as I said, tech support is phenomenal. I like this company, it's just I am now a sole proprietor and have to cut my business expenses. I am considering switching to Punchpass as others in my industry find it cost effective and serviceable.

Respuesta de WellnessLiving Systems

Hey Pauline,

Your review made my day! We always love hearing about the awesome experiences that customers like you have with our support team. That first-class support is what helps us stand apart from the competition! At WellnessLiving, we are all about giving small businesses the tools they need at an affordable price and the other guys lose sight of that sometimes.
It's our job to help you better manage and grow your business, and our FitLIVE virtual services and on-demand video features have enabled thousands of businesses to do just that, despite the times we live in!
Please give us a call, we'd love to work with you to help get you the subscription plan that works best for your business without losing out on any of our next-level virtual options, automated marketing, advanced reporting, and more.
Customers switch for many reasons, but they stay because we truly make them part of the family. Again, thank you for the great review!

Natasha B. (Customer Advocate)

Mostrando 5 opiniones de 259 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre WellnessLiving

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre WellnessLiving.

WellnessLiving ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: 59,00 US$/mes
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: No disponible

Los clientes habituales de WellnessLiving son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

WellnessLiving admite los siguientes idiomas:

inglés

WellnessLiving admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

WellnessLiving se integra con las siguientes aplicaciones:

Constant Contact, Facebook for Business, Google Calendar, Google Maps, Mailchimp, Quickbooks Online, WordPress

WellnessLiving ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat

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