Sobre HoneyBook

HoneyBook es una solución CRM basada en la nube y diseñada para pequeñas empresas y trabajadores autónomos. Ayuda a los usuarios a gestionar todos los procesos comerciales, desde la consulta hasta la facturación. La plataforma permite a los usuarios gestionar proyectos, reservar clientes, enviar facturas, firmar contratos online y administrar pagos.

HoneyBook ofrece una funcionalidad de gestión de tareas que permite a los usuarios ver y supervisar las diferentes etapas de un proyecto. Los usuarios pueden almacenar sus facturas, contratos y otros documentos en un solo lugar. También pueden responder a los clientes con solicitudes de citas automatizadas y mensajes de seguimiento usando plantillas y notificaciones personalizadas.

Para ayudar a los usuarios a mantenerse al día con su carga de trabajo, HoneyBook permite crear recordatorios de tareas y enviar recordatorios de pago automatizados según las fechas de vencimiento de los pagos del proyecto. HoneyBook facilita los pagos seguros online dentro del sistema y la firma digital de contratos. La solución también proporciona a los usuarios las herramientas necesarias para supervisar automáticamente reservas, planes de pago y clientes potenciales. HoneyBook se puede integrar con herramientas de terceros como Calendly, QuickBooks, Zapier, Google Calendar, Gmail y más para crear flujos de trabajo con una perfecta sincronización de datos.

Precios desde:

39,00 US$/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Las 5 mejores alternativas a HoneyBook

Tamaño de la empresa

P M G

Implementación

  • Basado en la nube
  • Entorno local

Disponible en los países siguientes

Canadá, Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

Precios desde:

39,00 US$/mes

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Las 5 mejores alternativas a HoneyBook

Imágenes

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Vídeo de HoneyBook
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Funcionalidades

Funcionalidades totales de HoneyBook: 132

  • API
  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Alzada de solicitudes
  • Análisis de atención al cliente
  • Aplicación móvil
  • Asistencia al cliente
  • Autenticación
  • Automatización de formularios
  • Automatización de procesos empresariales
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Biblioteca de contenidos
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • Captura de clientes potenciales
  • Chat en vivo
  • Colaboración en equipo
  • Compras y recepción
  • Comunicación multicanal
  • Configuración de flujos de trabajo
  • Confirmación y recordatorios
  • Contabilidad de acreedores
  • Contabilidad de deudores
  • Control de respuestas por correo electrónico
  • Control de versiones
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de factura
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Cuentas de clientes
  • Cálculo de impuestos
  • Diseño y modelado del proceso
  • Encuestas de cliente
  • Facturación
  • Facturación de proyectos
  • Facturación en línea
  • Facturación por horas
  • Facturación recurrente
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Facturas personalizables
  • Firma electrónica
  • Flujo de trabajo basado en reglas
  • Generación de clientes potenciales
  • Generación de propuestas
  • Gestión RFP
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de documentos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de firmas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de formularios
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de plazos de entrega
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de respuestas
  • Gestión de reuniones
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tarjetas de crédito
  • Gestión del conocimiento
  • Gestión del pipeline
  • Herramientas de colaboración
  • Historial de facturas
  • Implementación basada en web
  • Importación y exportación de datos
  • Informes de síntesis
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de redes sociales
  • Integración de servicios de procesamiento de pagos
  • Libro general
  • Lista blanca/negra
  • Lista de tareas (to-do list)
  • Modelos
  • Modelos de documentos
  • Modelos personalizables
  • Notificaciones en tiempo real
  • Pagos electrónicos
  • Pagos en línea
  • Pagos en persona
  • Pagos móviles
  • Panel de actividades
  • Panel de comunicaciones
  • Panel de control personalizable
  • Para pequeñas empresas
  • Para startups
  • Planificación de instalaciones
  • Planificación de personal
  • Planificación de proyectos
  • Planificación de tareas
  • Planificación y programación de proyectos
  • Plantillas prediseñadas
  • Portal de clientes
  • Portal de facturación
  • Preguntas frecuentes
  • Presupuestos y estimaciones
  • Procesamiento de facturas
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de pagos ACH
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Procesamiento de tarjetas de débito/crédito
  • Programación
  • Programación de citas
  • Programación de eventos
  • Programación de grupos
  • Programación de tareas
  • Recordatorios
  • Redacción de contratos
  • Reserva de habitaciones
  • Reserva en línea
  • Respuestas prediseñadas
  • Seguimiento de creación de informes y proyectos
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de fuentes
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de recomendaciones
  • Seguimiento del progreso
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguridad de datos
  • Sin código
  • Sincronización de calendario
  • Sistema de calendarios o recordatorios
  • Supervisión
  • Uso compartido de archivos

Alternativas

Dubsado

4,2
#1 alternativa a HoneyBook
Dubsado is a platform that lets businesses customize reusable form templates for several contracts, lead capture forms,...

17hats

4,4
#2 alternativa a HoneyBook
17hats ayuda a trabajadores autónomos y pequeñas empresas a gestionar sus proyectos, marketing, contratos, contabilidad,...

HubSpot CRM

4,5
#3 alternativa a HoneyBook
Ahorra tiempo de ventas valioso con HubSpot CRM, que se ocupa de todos los pequeños detalles, como grabación de...

QuickBooks Online Advanced

4,4
#4 alternativa a HoneyBook
QuickBooks es una solución de contabilidad y gestión empresarial que permite a las pymes supervisar sus ventas,...

Opiniones

Calificación general

4,8 /5
(508)
Relación calidad-precio
4,7/5
Funcionalidades
4,7/5
Facilidad de uso
4,7/5
Asistencia al cliente
4,8/5

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Mostrando 5 opiniones de 508
Christina
Calificación general
  • Sector: Servicios jurídicos
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

The Best Client Management Resource-- goes beyond normal software

Revisado el 20/9/2019

Before I used HoneyBook, I had tried several other client management platforms. All of them were...

Before I used HoneyBook, I had tried several other client management platforms. All of them were clunky, and often I'd have to hunt around for things in the interest of the app developer's attention to folders and organization. What a mess! I'm so glad I switched to HoneyBook. They've consistently made product improvements and seem to really care about their customers. It gets easier and more fun to use every day, with just enough features to accomplish what I need without overwhelming me. I highly suggest this to anyone who is managing multiple clients, especially if you have client projects that tend to go dormant for awhile then pick back up.

Puntos a favor

I love how easy it is to use, and how amenable the HB team is to updating the software if you have a feature request or complaint. It provides very visual, easy user prompts that allow me to easily accomplish what I need in a fraction of the time of other software apps I've tried.

Desventajas

It's annoying that I can't delete the default emails that came with my account to replace them with my own workflow, so myself or a team member doesn't get confused with their suggested emails vs. the ones I actually want to use.

Respuesta de HoneyBook

Christina, thank you for you being a HoneyBook member! We are so happy to hear that HB allows you to manage your clients in a fraction of time of other systems! Our Product Team works hard to consistently meet and exceed our members expectations. Thank you for the feedback on the default email templates. I will share with our team. Incase you didn't know, you can edit the default templates text and format to meet your needs.

Kaycee
Calificación general
  • Sector: Diseño gráfico
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Honeybook is a game-changer for Service Oriented Small-Businesses

Revisado el 3/8/2022

The biggest problem that I've struggled with since launching my business is obtaining payment in a...

The biggest problem that I've struggled with since launching my business is obtaining payment in a timely fashion. Honeybook totally fixed that problem for me. I don't have to give a laundry-list of payment methods or pay for additional payment services, wait around for physical checks, or process e-checks. My customers just plop in their card information and then it hits my bank account.

SO. NICE.

Puntos a favor

Honeybook took my booking process to a massively higher level of success. My contracts are all signed, and invoices are paid before I even start designing. I walk my customers through the process and we discuss TAT and rates, next steps, and then I kick them over the Proposal with the same details we discussed during the sale.

With other software I've struggled to receive timely payments, or contract signatures.

Not anymore!

Desventajas

The contract templates are pretty limited to social media management and marketing ops. I think that every business needs their own contracts, period, but it would be nice to have a better starting place for other service providers.

Additionally, the emails that Honeybook kicks out for proposals, payments, contracts and the like have reportedly found their way to many of my customer's spam box. I just warn them ahead of time, but it's not super reassuring to some more leery customers.

Phi
Calificación general
  • Sector: Fotografía
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

1 out of 5 Stars for Honeybook - Look else where

Revisado el 22/6/2022

I would rank the company 1 out of 5 stars. Great idea but after using it for 4 months or so, we had...

I would rank the company 1 out of 5 stars. Great idea but after using it for 4 months or so, we had a lot of communication problems with our clients, for example, our emails were getting lost in our client spam folders. We paid for the whole year and cancelled to hopefully get partial refund. Totally our fault that it was past 60 days because we want to keep trying to make it work so we weren't able to get any money back. It sucks but oh well, the worst part is that a conversation that could have taken 10 minutes turned into 3 days because the company had no urgency for customer support. I would suggest going with a different company.

Puntos a favor

They had a great idea to streamline and help manage small businesses.

Desventajas

Customer support. A conversation that could have taken 10 minutes turned into 3 days because the company had no urgency for customer support. I would suggest going with a different company.

Charlie
Calificación general
  • Sector: Marketing y publicidad
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Solid Payment Invoicing & Proposal Tool

Revisado el 9/6/2022

8/10. Once the client has paid the first time, their automated recurring payment solution is...

8/10. Once the client has paid the first time, their automated recurring payment solution is working really well for me.

Puntos a favor

I moved away from Quickbooks online because they didn't have an easy way to send customers automatic recurring invoices. Honeybook had pre-built service agreements along with the automated recurring payments feature I needed for my business. It was appealing to work with them because set up was very easy to get what we needed up and running

Desventajas

After a client pays their invoice, it usually takes 12-24 hours for Honeybook to send me a confirmation email saying they've paid. This is (I don't use this word often) absurd. With Quickbooks, I know payment confirmation comes in within 10 minutes.

Especially if I am going to start work with a client right as they pay, this hurdle in their platform stops me from getting to work right away.

It usually leads to me emailing my customer "Did you pay the invoice?" then them replying "I did!" then me looking into Honeybook wondering why the heck it hasn't come in and making me look foolish to my client... Then I finally get the notification the next day.

It's the #1 feature request they need to get updated.

Alternativas consideradas

Stripe y Quickbooks Online

Razones para cambiar a HoneyBook

Because they have online scheduling, and pre-built proposals/service agreements to use. More of an all-in-one platform.
Melanie Latrelle
Calificación general
  • Sector: Diseño
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

I'm glad I found Honeybook!

Revisado el 8/8/2022

My experience has been great. It keeps my organized and I have recommended to other people for...

My experience has been great. It keeps my organized and I have recommended to other people for their business.

Puntos a favor

I like that the interface is easy to use and navigate and is visually appealing. I can track my leads and communicate with them and send emails and send updates and invoices, contracts, and receive payments all in one place. It keeps my business organized. I like the mobile app for business on the go. The customer support is helpful and responsive. Love the scheduling app! It has replaced my previous scheduler.

Desventajas

I want more email customization - better html features - add photo to my signature, add gifs, rename buttons and add them wherever I want in the email.
I'd like it to manage my items better - have a place where I can update item pricing and descriptions and archive old items.
I'd like better customization around the contact forms. Be able to match the text and font and fields closely to my website so that it integrates better onto my design. Be able to change colors of text and lines, and fonts and customize the lead contact form better.

Alternativas consideradas

Dubsado

Razones para cambiar a HoneyBook

The other product had a high learning curve. I took training courses to get started and it was still confusing. The interface wasn't that pretty or easy to navigate. The scheduling app was ugly. Even though it allows for more customization than Honeybook, I chose Honeybook because the entry level price matched my business and I like the clean look of the interface and easy to use navigation and the mobile app is great!
Mostrando 5 opiniones de 508 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre HoneyBook

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre HoneyBook.

HoneyBook ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: 39,00 US$/mes
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

Los clientes habituales de HoneyBook son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200

HoneyBook admite los siguientes idiomas:

inglés

HoneyBook admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil)

HoneyBook se integra con las siguientes aplicaciones:

10to8, AWeber, ActiveCampaign, Acuity Scheduling, Agile CRM, Airtable, Asana, Avaza, Basecamp, BenchmarkONE, Calendly, Chatfuel, ClickFunnels, ClickUp, CoSchedule Marketing Suite, Cognito Forms, Constant Contact, ConvertKit, Drift, Drip, Dropbox Business, Emma, Evernote Teams, FreshBooks, Gmail, Google Analytics 360, Google Calendar, Google Contacts, Google Docs, Google Drive, Google Forms, Google Hangouts, Gravity Forms, HelloSign, Hive, HubSpot CRM, Insightly, Instagram, Keap, Klaviyo, Mailchimp, Mailshake, Mautic, MeisterTask, Meta for Business, Microsoft 365, Microsoft Excel, Microsoft To Do, OneDrive, Ortto, PayPal, Planning Pod, Process Street, Quickbooks Online, Route4Me, Salesforce Sales Cloud, Schedule it, Shopify, Slack, Square for Retail, Squarespace, Streak, Stripe, Teachable, Teamwork, TextMagic, Thryv, Todoist, Toggl Track, Trello, Twilio, Typeform, Wave Accounting, WooCommerce, WordPress, Wrike, Xero, Zapier, Zoho Mail, monday.com

HoneyBook ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat

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