Penelope

Software de gestión de casos basado en la nube para servicios humanos.

4,3 /5 (69 opiniones) ¡Escribe una reseña!

Información general sobre Penelope

¿Qué es Penelope?

Penelope es una plataforma de software de gestión de casos configurable y basada en la nube. Está diseñada para organizaciones de servicios humanos que proporcionan una variedad de servicios en múltiples ubicaciones.

Todo se encuentra en un solo lugar: desde el historial de tratamiento y resultados hasta los planes de servicio, notas, formularios inteligentes, alertas, flujos de trabajo, registro de firmas, archivos adjuntos, recordatorios, referencias y programación. Penelope reúne todos los aspectos de las operaciones de una organización en un sistema integral, coherente y diseñado desde cero para coordinar y ayudar a mejorar la prestación de los servicios.

Penelope está reforzado por un conjunto creciente de opciones de participación del cliente diseñadas para ahorrar tiempo administrativo y mejorar la experiencia de los clientes. Entre estas opciones, se incluyen el formulario web de autoadmisión Add.Me, la herramienta de carga masiva y un portal de cliente móvil llamado ClientConnect que permite a los clientes de una organización completar la documentación, reservar citas, realizar pagos y más, todo desde un dispositivo móvil.

Athena Software se ha desarrollado a partir de una cultura de innovación, colaboración, atención al cliente y compromiso con la seguridad y la comunidad. Estos atributos aseguran que todos los clientes sean tratados con respeto y sean vistos como socios por parte de cada uno de los miembros del personal.

Información general sobre Penelope

Precio

A partir de
N/A

Opciones de precios

Prueba gratis
Suscripción
Relación calidad-precio

Funciones de Penelope

Dispositivos
Tamaño de la empresa
P M G
Disponible en los países siguientes
Estados Unidos, Canadá, Reino Unido, Australia
Idiomas admitidos
Inglés

Medios

Vídeo de Penelope Captura de pantalla de Penelope:

Opiniones de Penelope

Opiniones de Penelope

Calificación general
4,3
/
5
Excelente
35

Muy bien
26

Normal
2

Pobre
4

Malo
2

Relación calidad-precio
4,1
Funciones
4
Facilidad de uso
3,7
Asistencia al cliente
4,2
88% de los usuarios recomienda esta aplicación
Marie S.

I like this program!!

At first it was daunting as there is SO much information but once we figured it out I love it!
I'm part of the team that works on our documentation to make things flow easier. It's great to be able to tailor it to our company needs.


Traducir con Google
Miguel M.

Penelope from the Perspective of Reporting and Program Surveillance

I was hired to obtain, process and analyze the raw Penelope data because the built in reports were not sufficient for our reporting purposes. To be fair to Athena, I've observed this is true with any database system; built in reports for any database are static and the reporting needs of non-for-profit organizations are dynamic and shift at least annually.

Initially, I had trouble using my credentials to log into Penelope's ODBC interface. It took a couple of months for Athena to figure out the issue was on their end. Once I was able to download the data, I had to figure out where everything was at and how to link it together. Athena's data dictionaries were invaluable, but you have to become familiar with the databases to correctly merge them and prepare the data. Now I can track anything entered into Penelope.


Traducir con Google
Grant H.

UI is poor. Reporting function only in PDF. not SMS friendly. Case file structure = privacy...


Traducir con Google
Alyce W.

many used

We are a unique organization in many ways, (arent we all) and the configuration of the software was an undertaking not for the faint of heart. We did have issues where Athena struggled to understand our business model during configuration. Once we overcame this issue, Athena has been very flexible, understanding and creative in helping us maximise the softwares uses to our organizations specific needs. We have found great value for money in this partnership.


Traducir con Google
Betty N.

Case Management with Penelope - Volunteer Users

It is positive - the reports are essential for being able to accuracy report our statistics regarding the activities utilized by our clients. The Case Management is very important to keep the records that are so important - other agencies come to us for our statisitics.


Traducir con Google
Marie S.
Sector: Servicios individuales y familiares
Tamaño de la empresa: 501-1000 empleados
Traducir a español
Traducir a español

I like this program!!

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 14/11/2018
Fuente de la reseña: Capterra

At first it was daunting as there is SO much information but once we figured it out I love it!
I'm part of the team that works on our documentation to make things flow easier. It's great to be able to tailor it to our company needs.

Puntos a favor

Being able to read my staff input by generating a report whenever I need it.
Being able to pull reports to the tableau so I can see my numbers just like that.

Puntos en contra

Only being able to access from work computers with the VPN installed there. Would be great to be able to access from personal computers.

Desglose por calificación

Facilidad de uso

Probabilidad de recomendación: 9.0/10

Miguel M.
Sector: Hospital y atención sanitaria
Tamaño de la empresa: 501-1000 empleados
Traducir a español
Traducir a español

Penelope from the Perspective of Reporting and Program Surveillance

Software usado A diario durante Más de un año
Revisado el 21/9/2020
Fuente de la reseña: Capterra

I was hired to obtain, process and analyze the raw Penelope data because the built in reports were not sufficient for our reporting purposes. To be fair to Athena, I've observed this is true with any database system; built in reports for any database are static and the reporting needs of non-for-profit organizations are dynamic and shift at least annually.

Initially, I had trouble using my credentials to log into Penelope's ODBC interface. It took a couple of months for Athena to figure out the issue was on their end. Once I was able to download the data, I had to figure out where everything was at and how to link it together. Athena's data dictionaries were invaluable, but you have to become familiar with the databases to correctly merge them and prepare the data. Now I can track anything entered into Penelope.

Puntos a favor

Penelope is comprehensive in terms of documenting service appointments, client assessments, referrals, notes, agency workshops and meetings, etc. One can access the raw data via ODBC and prepare the data for reporting, projections for grant writing or program surveillance. One can also use the built in reports for these. There is a feature that allows appointments to sync with Microsoft Outlook that is very handy. Athena Software has a lot of documentation for Penelope that I have found extremely helpful. Managers can look at staff caseloads easily.

Puntos en contra

I found that support for accessing the raw data, especially in terms of data preparation is very limited unless you pay for a support meeting. They do provide data dictionaries and data maps which I found very helpful. Using login credentials for downloading the data can be frustrating initially because they are not immediately actualized by the engineers. Once that occurs, ODBC works fine and is reliable. With other issues Athena responds fairly quickly. Also, they do not provide support for using R. Thankfully, there is sufficient documentation from R developers that enabled me to figure it out.

Desglose por calificación

Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 8.0/10

Grant H.
Sector: Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro
Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
Traducir a español
Traducir a español

UI is poor. Reporting function only in PDF. not SMS friendly. Case file structure = privacy issues

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 25/8/2017
Fuente de la reseña: Capterra

Puntos a favor

it has a diary schedule linked to cart items. it's god if you only want Penelope to do one thing, ie, ATAPS service & payments

Puntos en contra

UI poor resulting in clunky data entry and more time spent entering data.
not mobile / tablet friendly
Reporting function does not provide dashboard, only reports in pdf or that you have to cut and past into Excel.
Case file / service file structure creates privacy issues - we may have to move away from this product on the basis of legal advice
Lack of technical support available in Australia

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 0.0/10

Alyce W.
Sector: Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro
Tamaño de la empresa: 1001-5000 empleados
Traducir a español
Traducir a español

many used

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 15/9/2020
Fuente de la reseña: Capterra

We are a unique organization in many ways, (arent we all) and the configuration of the software was an undertaking not for the faint of heart. We did have issues where Athena struggled to understand our business model during configuration. Once we overcame this issue, Athena has been very flexible, understanding and creative in helping us maximise the softwares uses to our organizations specific needs. We have found great value for money in this partnership.

Puntos a favor

The engage tool (client communication) has made a big difference to our interactions with clients, particularly during COVID lockdowns. The customer service and support is always quick, informed and flexible to our needs. Our particular business pushed the Penelope system slightly out of its intended scope, but the Athena team has been so flexible with us and very creative in solving our issues.

Puntos en contra

The software can be difficult to configure and test. The testing environments are extremely helpful for this, but as with all software, it can be impossible to understand the ramifications of system changes without testing each and every expected output. I have seen systems that do this a little better than Athena's Penelope.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 8.0/10

Betty N.
Sector: Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro
Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
Traducir a español
Traducir a español

Case Management with Penelope - Volunteer Users

Software usado A diario durante Más de un año
Revisado el 26/9/2020
Fuente de la reseña: Capterra

It is positive - the reports are essential for being able to accuracy report our statistics regarding the activities utilized by our clients. The Case Management is very important to keep the records that are so important - other agencies come to us for our statisitics.

Puntos a favor

We have been able to create a procedures manual for our volunteers based on your instructions to do the very specific tasks they need to know for recording activities and events for which they are responsible. Their experience with case management features is limited; however, even our less computer familiar volunteers are able to perform well. Procedures, once learned, can easily be conveyed by experienced volunteers to our new volunteers.

Puntos en contra

There is a lot of capability of this software - as more in learned, it becomes more valuable; but the learning curve can be difficult for volunteers who come in to volunteer may once or twice for a 4 hours shift in a month. Re-learning/retraining is a constant - hence, our procedures manual.

Desglose por calificación

Facilidad de uso

Probabilidad de recomendación: 7.0/10

Recomendación de usuario
8/10
Basado en 69 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según las recomendaciones de los usuarios
Compara las alternativas

Precios de Penelope

Precios de Penelope

A partir de
N/A
Prueba gratis
Suscripción
Relación calidad-precio
Relación calidad-precio
4,1/5
Basado en 69 valoraciones de usuarios
Compara las alternativas según la relación calidad-precio
Compara las alternativas

Funciones de Penelope

Funciones de Penelope

API
Almacenamiento de documentos
Creación de informes personalizables
Creación de informes y estadísticas
Facturación
Formularios personalizables
Gestión de casos
Gestión de documentos
Gestión de expedientes
Gestión de flujos de trabajo
Gestión de inventarios
Gestión de la conformidad
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de tareas
Integración de terceros
Mapas geográficos
Notificaciones automáticas
Panel de actividades
Portal de autoservicio
Seguimiento de actividades
Funciones
4/5
Basado en 69 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según la valoración de características
Compara las alternativas

Categorías

Preguntas frecuentes sobre Penelope

Preguntas frecuentes sobre Penelope

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Penelope.

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Penelope?

Penelope ofrece los siguientes planes de precios:

Modelo de precios: Suscripción

Prueba gratis: Disponible

P. ¿Cuáles son las características principales de Penelope?

No tenemos información sobre las características de Penelope

P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Penelope?

Los clientes habituales de Penelope son:

, , ,

P. ¿Qué idiomas admite Penelope?

Penelope admite los siguientes idiomas:

Inglés

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Penelope?

Penelope cuenta con los siguientes planes de precios:

Suscripción

P. ¿Penelope es compatible con dispositivos móviles?

No tenemos información sobre los dispositivos compatibles con Penelope

P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Penelope?

Penelope se integra con las siguientes aplicaciones:

Tableau

P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Penelope?

Penelope ofrece las siguientes opciones de asistencia:

Asistencia telefónica, Asistencia en línea, Base de conocimientos, Tutoriales en vídeo, Foro, Preguntas frecuentes