Sobre Blue

Blue 360 Degree Feedback es una solución de software en línea que brinda automatización a aquellas organizaciones que evalúan competencias y habilidades. Aprovechando esa información como un catalizador directo para la mejora del rendimiento, Blue 360 ofrece funciones seguras y compatibles para la recopilación de datos de sugerencias de los interesados internos y externos para obtener conocimientos estratégicos sobre el aprendizaje y el desarrollo. Los usuarios pueden crear evaluaciones de múltiples evaluadores que comprenden formularios completamente personalizables, preguntas y listas de competencias, a la vez que centralizan el proceso de selección de tarifas y cualquier paso de aprobación. Los recordatorios y las notificaciones pueden ser emitidos para promover la participación, dirigiéndose a cualquier número o variedad de grupos evaluadores internos o externos. Las escalas de calificación duales en una sola forma aseguran que se obtengan datos de evaluación de 360 grados más amplios, mientras que la asistencia multilingüe amplía significativamente el alcance de la audiencia.

La visualización de los resultados de sugerencias se basa en el modelo Johari Window, lo que sugiere una heurística con una mayor conciencia de las relaciones entre evaluadores. Las opciones de creación de informes cubren luego la visualización de las tendencias de progreso con la creación de informes comparativos que abarcan análisis normativos, de brechas e históricos. Los informes agregados se pueden generar a partir de datos demográficos, mientras que una interfaz de usuario basada en paneles muestra de forma intuitiva los resultados de las sugerencias y las tasas de participación y finalización.

Precios desde:

7500,00 US$/año

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Clientes habituales

  • Trabajadores autónomos
  • Empresas pequeñas (2-50)
  • Empresas medianas (51-500)
  • Empresas grandes (500 o más)

Implementación

  • Basado en la nube
  • Entorno local

Disponible en los países siguientes

Emiratos Árabes Unidos, Argentina, Australia, Baréin, Brasil , Canadá, Suiza, Colombia, Alemania, Dinamarca, España, Finlandia, Francia, Reino Unido, RAE de Hong Kong (China), Irlanda, India, Italia, Jordania, Japón, Países Bajos, Nueva Zelanda, Singapur, Estados Unidos, Uruguay, Venezuela

Idiomas admitidos

alemán, catalán, checo, chino, chino tradicional , coreano, danés, eslovaco, español, finés, francés, griego, hebreo, húngaro, indonesio, inglés, islandés, italiano, japonés, malayo, neerlandés, noruego, polaco, portugués, portugués de Brasil, portugués de Portugal, ruso, sueco, tailandés, turco, vietnamita, árabe

Precios desde:

7500,00 US$/año

  • Versión gratuita
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Imágenes

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Vídeo de Blue
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Funcionalidades

Funcionalidades totales de Blue: 65

  • API
  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis en tiempo real
  • Análisis visual
  • Aprendizaje interactivo
  • Aprendizaje y desarrollo
  • Autoevaluación
  • Biblioteca de preguntas
  • Bloquear páginas/aplicaciones
  • Comentarios anónimos
  • Comentarios constantes
  • Comentarios de 360 grados
  • Contratación de empleados
  • Contratación de personal
  • Control de procesos de aprobación
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Creador de encuestas
  • Datos en tiempo real
  • Definición y seguimiento de objetivos
  • Distribución multicanal
  • Distrito escolar
  • Educación superior
  • Email Reminders
  • Encuestas y comentarios
  • Enseñanza primaria y secundaria
  • Estudios de pulso
  • Evaluación de habilidades
  • Formularios personalizables
  • Gestión de aprendizaje
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de comentarios
  • Gestión de competencias
  • Gestión de docentes/personal escolar
  • Gestión de empleados
  • Gestión de encuestas/sondeos
  • Gestión de evaluaciones
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la formación
  • Gestión de los comentarios negativos
  • Gestión de objetivos
  • Gestión de selección de personal
  • Gestión del rendimiento
  • Importación y exportación de datos
  • Informes de avance
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de actividades
  • Panel de comunicaciones
  • Portal de autoservicio
  • Portal de estudiantes
  • Preguntas personalizables
  • Reconocimiento de empleados
  • Recordatorios
  • Registro único
  • Seguimiento del avance
  • Selección de evaluadores
  • Sondeos/Votaciones

Alternativas

Qualtrics CoreXM

4,8
#1 alternativa a Blue
Qualtrics CoreXM es una herramienta de gestión de encuestas que está diseñada para ayudar a las empresas a recopilar...

Gradelink

4,7
#2 alternativa a Blue
Gradelink es un sistema de información de estudiantes en línea destinado a las escuelas. Conecta a maestros, padres y...

niikiis

4,5
#3 alternativa a Blue
niikiis es un software de experiencia de los empleados todo en uno y configurable para pequeñas y medianas empresas.

SkillsBoard

5
#4 alternativa a Blue
SkillsBoard es una solución de gestión de talento y aprendizaje basado en habilidades que se dirige a empresas....

Opiniones

Calificación general

4,6 /5
(49)
Relación calidad-precio
4,2/5
Funcionalidades
4,5/5
Facilidad de uso
3,8/5
Asistencia al cliente
4,8/5

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Mostrando 5 opiniones de 49
Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Educación superior
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Robust Product with Excellent Support

Revisado el 8/3/2019

We use Blue to manage the course evaluation process across the entire university. I am one of...

We use Blue to manage the course evaluation process across the entire university. I am one of about a dozen users who each manage an individual school within the university. Mine is the largest (comprising about 60% of courses offered and closer to 75% of courses evaluated).
Our university has been using Blue for about three years now. We chose this software after negative experiences with our last vendor, and we were specifically looking for something that could provide all of the below:
1) Automated data feed from our student information system (SIS) to Blue.
2) Customization for each school using the software.
3) Unified email messaging (one email per student per school regardless of number of courses involved).
4) Ability to handle large and complex questionnaires with built in triggering to ask the right questions for each individual course and instructor.
5) Ability to customize opening and closing dates for evaluations down to the course level.
6) Ability to manage both mid-term and end-of-course evaluations.
7) Ability to evaluate multiple instructors for a single course with a seamless experience for students (course and all instructors on a single questionnaire) and automatic distribution of data to separate reports per instructor (all receive course responses but each sees only their instructor responses).
I am the most advanced user on our campus, both based on training and based on the extensiveness with which I use the software. For most users here, the cour

Puntos a favor

The robust amount of features.
Ability to copy setup from one term to the next.
Ability to extensively customize evaluation process.
Ability to correct an error, add a course, or otherwise update data after evaluations have started.
Commitment of Explorance to improving the software based on customer feedback.
Variety of training options and levels, including customer and Explorance staff led monthly webinars.

Desventajas

High learning curve for new users.
Some of the limitations in reporting (less direct control of size/layout of displayed graphics, inability to do certain calculations in export to excel reports).

candace
Calificación general
  • Sector: Educación superior
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

great product - great company

Revisado el 3/11/2021

Blue is a great product - eXplorance is a great company.

Blue is a great product - eXplorance is a great company.

Puntos a favor

Blue has a lot of features and integrates well with our other systems.

Desventajas

Blue is somewhat complicated to administer.

Amber
Calificación general
  • Sector: Educación superior
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 1.0 /10

Steep learning curve and limited out of box reporting capabilities

Revisado el 13/10/2021

Onboarding is fairly difficult. The product is complex, even to set up a basic project. It is easy...

Onboarding is fairly difficult. The product is complex, even to set up a basic project. It is easy to make mistakes and not enough safe-guards built in. Training new users is either very time consuming or expensive depending on whether you train in house or purchase training from Blue. The interface is not very aesthetically pleasing and the survey layouts are also difficult to make visually appealing and tend to need a lot of tinkering to make things line up and look nice. The documentation is hit and miss as far as whether it is helpful. Customer service is good with simple issues. Complex problems tend to drag on and require a lot of time commitment on the client-end to sort out.

Puntos a favor

Projects are highly customizable as far as questionnaire content is concerned.

Desventajas

Easy to make mistakes. Error logs usually do not provide useful information. Project set up takes more time than it should. Text export includes residual html characters that need to be converted/cleaned up before text analysis in external software. Reporting is limited and the visuals are very unattractive. Modifying the visuals is labor intensive. Much easier to export data and use an external tool. Data source set up and intermediary relationship tables unnecessarily complicate the process. The product does not take into account that more than one department in an organization may use the product i.e. a default email address that is required by the system but may result in sensitive information being shared from reports if the to/from/cc fields are not filled out properly on a report that is being disseminated via email.

Matthew
Calificación general
  • Sector: Educación superior
  • Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Exceeding expectations and solving business needs

Revisado el 15/10/2021

Puntos a favor

This software allowed us to transition from paper based to electronic reviews. It provided a large community of experienced users from which to learn best practices. It created a safe, reliable platform to maximize our evaluation process.

Desventajas

when a subject changes their evaluation dates, they are not reflected in all the related data tables. dynamic dates do update when reminder emails are sent. course questions vs. instructor questions and how to configure in reports.

Alternativas consideradas

Qualtrics CoreXM

Razones para cambiar a Blue

Because blue has a better design for course evaluations
Greg
Calificación general
  • Sector: Educación superior
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Higher Ed review of Blue - +10 years and still going!

Revisado el 19/10/2021

Overall I've had a positive experience working with Blue. Their support team is fairly knowledgeabl...

Overall I've had a positive experience working with Blue. Their support team is fairly knowledgeable and hands-on. Their development team is also fairly responsive to 'feature requests' which is great. My team uses the product almost daily where it satisfies most (if not all) of our survey requirements. I've enjoyed seeing Blue evolve over the past 10+ years and look forward to working with it in the future.

Puntos a favor

I've been a blue user for 10+ years and work with the product almost daily. We use it primarily for student surveys such as Student Satisfaction, Course Evaluations, and Graduate Outcomes. We also use Blue to collect information from other stakeholders (i.e. Industry, Employees, Employers, Alumni, etc). Creating surveys is easy and intuitive for my small research team. We typically do not have any down-time with this product besides the occasional maintenance shutdown to our onsite hosted environment.

Desventajas

Blue is a great product for surveying stakeholders at our institution however the way they deploy features to only certain blue products makes using the software challenging. A feature available in a course evaluation survey for example may not be available in another survey 'product'. I find this challenging as I've often had to recreate complete projects in order to take advantage of certain project/reporting features. The products should be seamless and integrated across all surveys in blue... For example, DRA - Dynamic Report Access is a great feature for dynamically assigning reports to a role (vs. an individual user), however is not available for use with a standard survey.

Mostrando 5 opiniones de 49 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Blue

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Blue.

Blue ofrece los siguientes planes de precios:

Los clientes habituales de Blue son:

501-1.000, 1.001-5.000

Blue admite los siguientes idiomas:

alemán, catalán, checo, chino, chino tradicional, coreano, danés, eslovaco, español, finés, francés, griego, hebreo, húngaro, indonesio, inglés, islandés, italiano, japonés, malayo, neerlandés, noruego, polaco, portugués, portugués de Brasil, portugués de Portugal, ruso, sueco, tailandés, turco, vietnamita, árabe

Blue admite los siguientes dispositivos:

Blue se integra con las siguientes aplicaciones:

Adobe Workfront, BambooHR, Blackboard Learn, Brightspace, Canvas, Cornerstone HR, Ellucian SIS, Microsoft Excel, Microsoft SQL Server, Microsoft SharePoint, Moodle, Workday HCM, Workday Student, Zendesk, Zendesk Suite

Blue ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat

Categorías relacionadas

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