Sobre Databox
Databox es una herramienta de analíticas de negocios basada en la nube que permite a los usuarios crear paneles de análisis personalizados que incorporan datos de múltiples fuentes, que se pueden ver en cualquier dispositivo. El sistema está diseñado para profesionales de marketing, analistas y directores generales y ofrece integraciones con un solo clic con una gama de servicios y bases de datos en la nube para la importación de datos, así como una API para integraciones personalizadas.
Databox Designer permite a los usuarios crear paneles de KPI (indicadores clave del rendimiento, por sus siglas en inglés) con un editor de arrastrar y soltar, con la capacidad de personalizar las vistas cambiando las visualizaciones de datos y agregando métricas. Se pueden mostrar datos de múltiples fuentes sin que se requiera programación y los usuarios pueden controlar el acceso a sus muros de datos mediante la restricción de permisos y direcciones IP. Las vistas previas en vivo permiten ver datos en tiempo real y el generador de consultas se puede utilizar para importar métricas, eventos, estadísticas y objetivos personalizados. Los usuarios también pueden controlar la configuración avanzada de cada métrica, como modificar los intervalos de tiempo, las monedas y los formatos de gráfico.
Las aplicaciones de Databox para iOS y Android entregan automáticamente tarjetas de resultados diarias a los dispositivos móviles de los usuarios en los momentos especificados y también resúmenes semanales que contienen las métricas seleccionadas por los usuarios. También se generan alertas de modo automático cuando surgen tendencias o cambios repentinos. Es posible hacer anotaciones en los datos en la aplicación móvil y compartir todo con compañeros de equipo; además, se pueden habilitar códigos de acceso o Touch ID para garantizar que los datos se mantengan seguros.
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Precio inicial
Opciones de precios
Funcionalidades
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
Alternativas
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Sprout Social
Cyfe
Microsoft Power BI
Opiniones
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- Sector: Administración educativa
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante 1-5 meses
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Amazing app
Revisado el 27/1/2017
We tried a few other apps. None came close to the ease of use, flexibility, simplicity and customer...
We tried a few other apps. None came close to the ease of use, flexibility, simplicity and customer support we got from databox. At one point we need a specific attribute from MixPanel, and after asking support on how to do this, they actually rolled up a new feature into production in less than a weeks time. (Maybe it was in the pipeline, but it's still amazing)
Puntos a favor
Amazing customer support, very easy to use, nice design too.
Desventajas
None so far, extremely flexible so meeting all our needs.
- Sector: Medios online
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante 6-12 meses
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Great Product and Support!
Revisado el 14/12/2022
Overall, It's very friendly to use, especially the way to organize templates to share across client...
Overall, It's very friendly to use, especially the way to organize templates to share across client accounts, create alerts, and native integrations with the most used platforms. A Big shoutout to the support team, which is responsive and ALWAYS resolves my questions/issues
Puntos a favor
I love to centralize the KPIs in one place. While running campaigns through multiple platforms, Databox helps to create and calculate metrics to summarize all impressions, metrics, conversions, spending, etc. I am showing data in a fancy and easy way to monitor the metrics' performance.
Desventajas
I've noticed some glitches. 1) After data is updated automatically, sometimes the dashboard doesn't seem to be updated, and to get the data updated, I need to change the date range and get back to the previous date range. 2) In the table settings >> multiple metrics can't sort based on the metric only manually; it would be great to sort dynamically ascending or descending3) I can't view log changes, Ex. If another college works on the same board, I can't see my changes vs. theirs.
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante 1-5 meses
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 4.0 /10
Databox: Close, but no cigar...or even cigarillo ...
Revisado el 24/2/2018
Puntos a favor
I work as the Director of Marketing Strategy at DD, which is an inbound marketing agency that services nonprofits and higher education institutions. We're a HubSpot certified partner agency and we were looking to Databox to help us make our client reports quicker, more interactive, and more robust. Databox's clean user-interface makes it really easy to notice trends...it also updates in almost real-time (if not real-time) which is helpful. The customizable dashboards are helpful as well...and there's no doubt that this tool is affordable to agencies like DD who need to report on a wide variety of metrics for 20+ accounts.
Desventajas
While there are definitely some pros to Databox, there are also some key features that they are missing. For example, you can't customize date ranges for reports. You have to choose from a weekly, monthly, quarterly, or yearly basis...but you can't choose "Feb. 3 2017 - Feb. 23 2018" for example. This makes reporting very challenging if, for example, you start an inbound engagement with a client during the middle of the year and want to report on 6 month efforts and 12 month efforts that don't align perfectly with the Jan - Dec calendar year. Additionally, while the user-interface is clean, it's almost TOO white...our clients have found it really difficult to discern between traffic sources and points in time.
All of this is to say, I'm highly skeptical of reporting tools that don't let you customize the date and time of your reports...While Databox looks like 2018, it functions like 2010. We have cancelled our services as of now, but I have written emails and social posts to their product team and have encouraged them to "fix" the product and then come sell it to me again...
- Sector: Marketing y publicidad
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Robust Reporting Platform
Revisado el 28/8/2021
Puntos a favor
Databox is highly customizable, allowing for white-labeling, custom reporting, and and offers a wide selection of native datasources that you can sync with out-of-the box.
Desventajas
Unfortunately, their customer service can be a bit slow to respond to requests.
Also, for more manual reports that utilize lots of texts and screenshots, there isn't much customization available to format text and images. This can make for reports that don't look great.
- Sector: Software informático
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante Prueba gratis
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Nice balance of functionality and price
Revisado el 18/8/2019
I liked Databox while I used it. It's not a BI tool by any means but it does have a few options to...
I liked Databox while I used it. It's not a BI tool by any means but it does have a few options to allow you to transform your data. They also have some cool options for tracking goals and the mobile app is leaps and bounds better than the competition.
Puntos a favor
The visuals look awesome on the computer, TV, and phone. I was impressed with how easy it was to create a metric.
Desventajas
Once the metrics are on the dashboard there isn't much else you can do with them. It lacks some of the basic functionality that I'd expect such as dragging to zoom into a certain section of the chart or even hovering over the comparison line to see the exact value.
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GeckoboardPreguntas frecuentes sobre Databox
He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Databox.P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Databox?
Databox ofrece los siguientes planes de precios:
- A partir de: 47,00 US$/mes
- Modelo de precios: Versión gratuita, Suscripción
- Prueba gratis: Disponible
P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Databox?
Los clientes habituales de Databox son:
Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000
P. ¿Qué idiomas admite Databox?
Databox admite los siguientes idiomas:
inglés
P. ¿Databox es compatible con dispositivos móviles?
Databox admite los siguientes dispositivos:
Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)
P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Databox?
Databox se integra con las siguientes aplicaciones:
AWeber, AccuRanker, ActiveCampaign, Ahrefs, Amazon Redshift, Asana, BigCommerce, Bitbucket, Calendly, CallRail, Campaign Monitor by Marigold, Chartbeat, ClickUp, Constant Contact, ConvertKit, Copper, Drift, Drip, Eventbrite, FreshBooks, GitHub, Gmail, Google Ads, Google Analytics 360, Google Search Console, Google Sheets, Harvest, Help Scout, Hootsuite, HubSpot CRM, HubSpot Marketing Hub, HubSpot Service Hub, Infusionsoft CRM Singapore, Instagram, Intercom, Intrix CRM, Jira, Jotform, Klaviyo, Kommo, Lead Gen & CRM (formerly SharpSpring), LinkedIn for Business, Localytics, Mailchimp, MailerLite, Make, Marketo Sales Connect, Matomo, Meta for Business, Microsoft SQL Server, Mixpanel, Mixpanel Export Tool, Moz Pro, MySQL, Optimizely, Ortto, PayPal, Pipedrive, PostgreSQL, ProfitWell, QuickBooks Online, Recurly, SMS Reviews, Salesforce Marketing Cloud Account Engagement, Salesforce Platform, Semrush, SendGrid, Seventh Sense, SharpSpring Ads, ShipStation, Shopify, Slack, Snowflake, StackAdapt, Stripe, SurveyMonkey, TeamWorks, Trello, Twilio, Twitter/X, Typeform, Vimeo, Vtiger CRM, Wistia, WooCommerce, Xero, YouTube Mentions, Zapier, Zendesk Suite
P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Databox?
Databox ofrece las siguientes opciones de asistencia:
E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Chat
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