Sobre SocialSchedules

OpenSimSim es una solución gratuita de planificación de personal para gerentes y empleados de los sectores de restaurantes, hostelería y comercio minorista. La plataforma ha sido diseñada para empresas que tienen trabajadores por horas y necesitan gestionar su programación/listas. Además, ayuda a promover una comunicación abierta y oportuna entre trabajadores y gerentes.

OpenSimSim permite a los usuarios crear una planificación semanal en minutos con sus plantillas de programación. La disponibilidad del personal y las horas trabajadas se muestran en un solo lugar, lo que ayuda a los gerentes a evitar conflictos de programación u horas extras accidentales. La vista de presupuesto permite a los usuarios mantener los costes de mano de obra alineados con el presupuesto de la organización. Los empleados reciben los horarios publicados directamente en sus dispositivos móviles en tiempo real.

Los usuarios pueden gestionar los horarios sobre la marcha con las aplicaciones móviles nativas de OpenSimSim para dispositivos iOS y Android. Los gerentes pueden comunicarse eficazmente con el personal en tiempo real a través del tablón de mensajes y la funcionalidad de chat. También pueden delegar el mantenimiento de la agenda al personal permitiendo realizar cambios y repartos a través de la plataforma. Las notificaciones informan a los usuarios en caso de que se deba actuar o modificar una programación por motivos excepcionales.

Los empleados pueden ver qué compañeros de trabajo están programados para trabajar, así como usar el tablón de mensajes y la función de chat para comunicarse entre ellos. El personal puede enviar invitaciones de cambio de turno, actualizar su propia disponibilidad y enviar solicitudes de tiempo libre a los gerentes. La función de oportunidades permite que los usuarios soliciten los turnos adicionales disponibles. OpenSimSim también incluye funciones avanzadas para gestionar negocios y franquicias con múltiples ubicaciones.

Precios desde:

15,99 US$/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Las 5 mejores alternativas a SocialSchedules

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, Reino Unido, Estados Unidos

Idiomas admitidos

español, inglés

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Las 5 mejores alternativas a SocialSchedules

Imágenes

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Funcionalidades

Funcionalidades totales de SocialSchedules: 87

  • Acceso móvil
  • Acceso sin conexión
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas de correo electrónico
  • Alertas de móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis en tiempo real
  • Arrastrar y soltar
  • Base de datos de empleados
  • Búsqueda/filtro
  • Cambio de turnos
  • Chat en vivo
  • Chat y mensajería
  • Comparaciones en tiempo real
  • Conexión segura
  • Contratación de empleados
  • Control de presupuestos
  • Control de procesos de aprobación
  • Creación de informes de costes laborales
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Cálculo de horas extra
  • Datos en tiempo real
  • Distribución de programas
  • Estimación de costes
  • GPS
  • Geolocación
  • Gestión de asistencia
  • Gestión de ausencias
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de empleados
  • Gestión de excepciones
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de modelos
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de recursos
  • Gestión de recursos humanos
  • Gestión de registros de entrenamiento
  • Gestión de solicitudes de empleo
  • Gestión de usuarios
  • Gestión del trabajo
  • Herramientas de planificación
  • Importación y exportación de datos
  • Informes de síntesis
  • Informes planificados y automatizados
  • Mensajería
  • Mensajería SMS
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Notificaciones en tiempo real
  • Perfiles de empleados
  • Perfiles de usuario
  • Planificación de personal
  • Portal de autoservicio
  • Portal de empleados
  • Portal para empleados
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión
  • Previsión de trabajo
  • Previsión de ventas
  • Programación a tiempo real
  • Programación automatizada
  • Programación de grupos
  • Programación de trabajos
  • Punto de venta (POS)
  • Reconocimiento biométrico
  • Recordatorios
  • Registro de entrada/salida
  • Reloj registrador
  • Seguimiento de asalariados
  • Seguimiento de ausencias
  • Seguimiento de competencias
  • Seguimiento de la asistencia
  • Seguimiento de la conformidad
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento de vacaciones/ausencias
  • Seguimiento del trabajo
  • Solicitudes de ausencias
  • Supervisión en tiempo real
  • Tarjeta perforada
  • Tarjeta perforada en línea
  • Tiempo y asistencia
  • Varias ubicaciones

Alternativas

When I Work

4,5
#1 alternativa a SocialSchedules
When I Work es una forma fácil para que las empresas puedan programar el trabajo y comunicarse con sus empleados por...

Deputy

4,7
#2 alternativa a SocialSchedules
Deputy es una plataforma todo en uno de planificación de personal, tiempo y asistencia, asignación de tareas y...

Homebase

4,6
#3 alternativa a SocialSchedules
Homebase es una herramienta de planificación de personal, seguimiento del tiempo, contratación y comunicaciones para...

Workzoom

4,7
#4 alternativa a SocialSchedules
Workzoom is the all-in-one Talent, Workforce and Payroll solution that engages your employees, enlightens your leaders...

Opiniones

Calificación general

4,5 /5
(552)
Relación calidad-precio
4,7/5
Funcionalidades
4,2/5
Facilidad de uso
4,4/5
Asistencia al cliente
4,6/5

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Mostrando 5 opiniones de 552
Carlos T.
Calificación general
  • Sector: Importación y exportación
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Work hours programming platform for companies

Revisado el 22/9/2019

We are sure that Opensinsin, is on a good path to be a platform that provides a service that...

We are sure that Opensinsin, is on a good path to be a platform that provides a service that amalgams with a vital recuse and is the time to help with the needs of people how to manage their time at work and how to dispose Exchange schedules with coworkers and other virtues that allows the Opensisin platform in our case we within the company are grateful to meet their services and thus be able to organize in an optimal way the most valuable resource that for us the time of our employees and thus have more happy and motivated employees and managers when giving them the ideal tool to have their working hours. it resulted in positive changes for the productive development of the company

Puntos a favor

In our successful experience with OpenSimSim, I manage to solve an internal problem in the company and to make an hourly schedule of our employees making its use easy, ease of configuration, the configurations are quite clear. The most practical is that they receive the schedules, they are published on their mobile devices in real time, helping to maintain a reciprocal communication, another very appropriate faculty, because it is free for managers and employees, which gives an additional bonus to this platform, that help
to companies that have workers for a certain time. OpenSimSim gives its users the power to create a program through proven programming templates where they see staff availability and the hours worked are displayed and are more accurate for our workflow, which seeks to achieve and optimize a Correct performance of our employees, which helps managers avoid inconvenience or confusion in relation to the extra overtime so far you have the virtue of visualizing the budget allocated and thus monitor labor costs in real time to keep track of the budget of The company, another useful and pragmatic virtue, is being able to have contact via chat being able to write messages with employees and management, in addition to being able to install a mobile application from smartphones wherever it is, this innovative application allows employees of our company who make purchases and sales of raw materials or product s finished, maintaining a schedule that can be modified by us

Desventajas

to our experience with OpenSimSim, and the little that could be highlighted as negative or enhance improvements in the characteristics and capabilities of precarious synchronization, which as a constructive criticism can be enriched between the application of the computer and the Smartphone, for the better performance, contact lists must be optimized for use and all personnel, phone numbers and emails can be accessed to be able to exchange shifts with anyone on the contact list, even if they have a different schedule. Currently, the function of exchange and allocation of these hours since what we have seen is that it is available to those who have a clear availability of hours on the platform. Shift change is very important in all lines and departments, since what is sought is that employees are without worries about how to organize their time for better performance since one of the most valuable resources is time for both growth of the company like that of employees and their free time and how to manage it, in terms of organization when printing schedules, everything should be organized from the platform and thus avoid having to go to Excel and place the calendar information of work are better digestible to the understanding of the employees, also organizing by start date and an end date can illustrate how Anasa does it on her platform just to mention as an example and adapt it to the OpenSimSim platform, also look for ways to automate as well as edit the master lists and a

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Alimentación y bebidas
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Easy and very useful scheduling tool

Revisado el 18/2/2020

Overall every time I've made suggestions or talk to the staff at opensimsim they have been very...

Overall every time I've made suggestions or talk to the staff at opensimsim they have been very helpful and quick to resolve any issues I may have.

Puntos a favor

It is very useful and easy to copy and paste schedules instead of having to individually do a schedule every week. And it reduces the amount of time it takes for me to have to do schedules for my team of 20 + employees

Desventajas

The messaging portion of the app would be more useful if it could be sorted by message. As of right now it is a little cumbersome with the messaging and trying to revert back and look up previous messages to my teams.

Robert M.
Calificación general
  • Sector: Entretenimiento
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 3.0 /10

Still Has Flaws

Revisado el 15/2/2019

Overall it has been a good experience, I say that because my best friend is a software engineer and...

Overall it has been a good experience, I say that because my best friend is a software engineer and I know it takes time to work out the bugs in any application or program. That being said there are still a few things about your app that annoy the crap out of me - like getting woke up at 3AM by notifications; AFTER I've already been scheduled when I have other apps (like GroupMe) that enable me to silence all notifications for one hour; two hours; six hours or twelve hours.

Puntos a favor

I like the fact that you guys actually respond to negative reviews and take a proactive approach to fixing the bugs. Also like the fact that with this app I can take my pick of available shifts and get scheduled with one click instead of being on the phone for half an hour (Securitas at Universal Studios). That's half an hour of my life that I'm not going to get back and they're not paying me for that time, it's bad enough that they want to pay minimum wage to people with specialized skills (like operating X-ray machines) but then they expect me to waste half an hour of my life; every single day on the phone trying to get scheduled. Over a period of one week that adds up to three and a half hours of my life that they're not paying me for.

Desventajas

I didn't like the fact that I still get notifications for shifts that aren't even available any more. I'll see a long list of invitations, go through one by one - and not a single one of them is still available. It seems like once a shift has been filled it should fall off of my notifications so that I don't have to click through every single one of them just to find the ONE (if any at all) that are still available.

I also don't like the fact that after I've already accepted a shift for tomorrow I still keep getting invitation notifications for shifts that are on the same day as the one I just accepted and these notifications will just keeping coming and keep coming and keep coming and there's no way to shut off the notifications - even JUST for the day that I'm already scheduled. And I shouldn't even have to disable notifications; even for specific days - when the app should already know that I'm already scheduled and don't need to be scheduled again. Our bosses even keep telling us "if you're already scheduled then DO NOT accept the newer shift notifications that come in" because apparently there have been people that accepted one shift - then another one came in that was their preferred shift; they accepted that one two and then it creates a scheduling conflict which is neither good for the employee OR the employer.

Sara W.
Calificación general
  • Sector: Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

My OpenSimSim review

Revisado el 21/10/2019

I am so happy with OpenSimSim. We use it very exclusively for scheduling and have reduced greatly...

I am so happy with OpenSimSim. We use it very exclusively for scheduling and have reduced greatly the amount of confusion about scheduled shifts experienced by our staff. It is a great way to get a message out to the full staff, and has increased are accountability for publishing schedules.

Puntos a favor

I really like how we can make frequent updates/changes to the staff. We are a job training program with shifts going to Managers, temporary interns, and volunteers. I like how convenient it is for users to interface with it. It’s very accessible.

Desventajas

I can’t really think of anything. I know sometimes the interface for messages for managers can get cluttered because they are inundated with staff individual and group messages. It might be nice if there was an easy way to sort or archive certain threads or easily click on a user and see all the messages associated with that person.

Sarah R.
Calificación general
  • Sector: Alimentación y bebidas
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Review

Revisado el 16/8/2019

Definitely spend less time scheduling than ever before, which is awesome!

Definitely spend less time scheduling than ever before, which is awesome!

Puntos a favor

Ease of use, ease of setup, setup is organized and clear, love that it notifies my staff when I publish a schedule and is integrated with phone platforms/has an app.

Desventajas

I really really dislike that I have to manually edit “availability” for each new staff member, in order to force them to submit timeoff requests. I also don’t like that you can’t have an algorithm for time off requests- for example I require two weeks notice for time off requests, and I wish the app would allow me to enforce that, but it doesn’t...so instead I have employees submitting time off requests 5 days before which then makes me look like the mean guy when I have to decline a request. I wish open simsim would just allow me to have a setting that removes the ability to request time off if it’s less than 14 days from the requested time off date.

Mostrando 5 opiniones de 552 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre SocialSchedules

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre SocialSchedules.

SocialSchedules ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: 15,99 US$/mes
  • Modelo de precios: Versión gratuita, Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

Los clientes habituales de SocialSchedules son:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1000, 1001+

SocialSchedules admite los siguientes idiomas:

español, inglés

SocialSchedules admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil)

SocialSchedules se integra con las siguientes aplicaciones:

Future POS, Harbortouch POS, Heartland Payroll, Heartland Restaurant, POSitouch POS and ZOOM POS, Payroll System, Restaurant Manager

SocialSchedules ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Aistencia 24/7, Chat

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