Sobre Smart Service

Smart Service es un complemento directo de QuickBooks que agrega programación, despacho y más, lo que convierte a QuickBooks en una ventanilla única para todas las necesidades administrativas que enfrenta la empresa moderna de servicio externo. Además, el sistema móvil Smart Service amplía QuickBooks con gestión de clientes, órdenes de trabajo, enrutamiento, seguimiento de tiempo, inventario, estimaciones, formularios digitales, seguimiento de la fuerza laboral, historiales de servicio y muchas otras funciones fáciles de usar. Smart Service ayudará a:

— Gestionar clientes.
— Programar trabajos.
— Manejar el papeleo.
— Emitir nuevas órdenes de trabajo.
— Optimizar las rutas de viaje.
— Hacer un seguimiento del progreso de los empleados.
— Hacer un seguimiento del uso de vehículos.
— Gestionar activos.
— Analizar el marketing.
— Documentar el trabajo con imágenes.

Debido a que Smart Service funciona como un complemento directo de QuickBooks, todo el trabajo realizado en Smart Service se duplica en QuickBooks en tiempo real. Smart Service ayuda a eliminar la doble entrada de datos y permite que las empresas de servicios mantengan todo su trabajo en una ubicación centralizada.

Las empresas de climatización, plomería, electricidad, control de plagas, reparación de electrodomésticos, chimeneas, servicios de TI, construcción, destrucción de documentos, protección contra incendios, irrigación, cuidado del césped, paisajismo, servicios de piscinas, administración de propiedades e innumerables otras especializaciones de servicios externos utilizan Smart Service para ofrecer su servicio en cualquier lugar, organizarse, aumentar la eficiencia y eliminar el desperdicio.

Precios desde:

1599,99 US$

  • Prueba gratis
  • Licencia de pago único

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Estados Unidos, Canadá

Idiomas admitidos

Inglés

Precios desde:

1599,99 US$

  • Prueba gratis
  • Licencia de pago único

Imágenes

Scheduling and dispatch jobs with the drag-and-drop scheduler.
Optimize service routes with the click of a mouse.
Go mobile with the iFleet app for iOS and Android.
Track the progress of your field workers throughout the workday.
Add images to customer records and work orders.
Manage inventory easily.
Digitize your paperwork with fillable PDF forms.
Ver 8 más
Vídeo de Smart Service
Captura de pantalla de Smart Service: Scheduling and dispatch jobs with the drag-and-drop scheduler. Captura de pantalla de Smart Service: Optimize service routes with the click of a mouse. Captura de pantalla de Smart Service: Go mobile with the iFleet app for iOS and Android. Captura de pantalla de Smart Service: Track the progress of your field workers throughout the workday. Captura de pantalla de Smart Service: Add images to customer records and work orders. Captura de pantalla de Smart Service: Manage inventory easily. Captura de pantalla de Smart Service: Digitize your paperwork with fillable PDF forms.

Funciones

Características totales de Smart Service: 19

  • Actualizaciones en tiempo real
  • Base de datos de clientes
  • Captura de clientes potenciales
  • Captura de firma a través de dispositivos móviles
  • Captura de firma electrónica
  • Creación de marca personalizable
  • Estimaciones
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de formularios
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de órdenes de compra
  • Historial de cliente
  • Integración de QuickBooks
  • Interfaz para arrastrar y soltar
  • Programación de tareas
  • Programación de trabajos
  • Recopilación de comentarios
  • Seguimiento de equipos
  • Tareas recurrentes

Alternativas

Dynamics 365

4,3
#1 alternativa a Smart Service
Microsoft Dynamics 365 es un software de planificación de recursos empresariales (ERP) multilingüe y multidivisa. Esta...

UpKeep

4,7
#2 alternativa a Smart Service
UpKeep es un software de gestión de mantenimiento computarizado móvil (CMMS) que les permite a los usuarios gestionar...

EZOfficeInventory

4,6
#3 alternativa a Smart Service
Controla y administra registros de salida, ubicación y horarios de mantenimiento de tus activos con este software de...

QuickBooks Online Advanced

4,4
#4 alternativa a Smart Service
QuickBooks es una solución de contabilidad y gestión empresarial que permite a las pymes supervisar sus ventas,...

Opiniones

Calificación general

4,3 /5
(258)
Relación calidad-precio
4,2/5
Funciones
4,2/5
Facilidad de uso
4,2/5
Asistencia al cliente
4,5/5

¿Ya tienes Smart Service?

¡Ayuda a los compradores de software! Las opiniones sobre los productos son útiles para que el resto de los usuarios podamos tomar las decisiones acertadas.

¡Escribe una reseña!
Mostrando 5 opiniones de 258
Albert d. F.
Calificación general
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Smart Service has been a God send to my company. We are now also "almost" paper free.

Revisado el 21/12/2017

Efficiency - Efficiency - efficiency.
And did I mention efficiency???

Efficiency - Efficiency - efficiency.
And did I mention efficiency???

Puntos a favor

Being able to use iPads or tablets in the field. By being able to use tablets we take away the technicians penmanship errors and can have the customer sign work orders so there is no confusion of who said what later.

Puntos en contra

Not being able to track individual extinguishers by date and have them update to when service is needed.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Smart Service

Revisado el 12/12/2019

It has been a good experience. It handles well with Quickbooks. We are switching to a better...

It has been a good experience. It handles well with Quickbooks. We are switching to a better software after being on this for 5 years.

Puntos a favor

It is fairly user friendly. I do like the posting and dispatch screens. Easy to read, easy to post. The ease of changing information is good and bad. From an accounting perspective, it is a bit soft on that aspect.

Puntos en contra

It took me longer to get the hang of this software than most softwares I have used. The reporting is not the best. Reporting is difficult to get what we want. It either has too much information or too little. I would like to see the ease of changing accouting information alot harder. It is too easy for the field techs to change.

Deb H.
Calificación general
  • Sector: Servicios para el consumidor
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 2.0 /10

Scheduling Guru

Revisado el 21/9/2016

My employer was quite hopeful that Smart Service would be the answer to our scheduling & invoicing...

My employer was quite hopeful that Smart Service would be the answer to our scheduling & invoicing headaches as he invested a great deal of money into the software, the iPads, man hours, time away from our regular business days to learn the system, etc. The idea of the system is really good. The implementation in daily business is not so good as it takes real dedication and compliance on everyone's part. He had to rework the inventory on Quick Books so items would be easier for the field guys to find, invent ways to charge mileage as we live in a rural area and Wyoming is huge, rework the labor hours so the men knew how to charge a customer in the field. With all the work we both put into it, the extra training I requested from My Service Depot, you would think that it would run smoothly. Smart Service is only as good as the people's efforts entering the data from a job. If they forget something it can cost the company a lot of money. Since we started Smart Service we have returned to paper as it can be tracked. Having a paper trail is very useful. My employer has returned to invoicing duties as he will know if the men forgot something on the invoice and won't have to eat the cost any more.

Puntos a favor

Being able to schedule the field guys is fantastic. I can look at the screen and immediately know if I have a worker available or not. If a person takes the time to learn it the scheduler can be your new best friend. Some of the men really LOVE that they can take photos of the job site, the work, parts that need to be replaced and it stays with that job forever. I love that too. It is very handy.

Puntos en contra

Since Smart Service makes a new, unique job in Quick Books every single time you make a job, it makes more sense to have QB in single user mode all the time so a job can be deleted if necessary but my employer uses QB in his office to do his bids and the invoicing so it can be a pain in the neck. There is no way to tell Smart Service to print ONE work order if the jobs are assigned to the department and to the person (indicates who is doing the job) it automatically spits out one for the office that I don't need, one for the job, and one for the human. Once a person's name is entered as a customer there is no way to change it. It is wrong forever. Once it is used in QB it can only be made inactive not deleted. It might be a Quick Books interface problem which is not really Smart Service's problem but if Quick Books runs into a problem and has to close (but they always apologize for the inconvenience ;) ) then I have to close Smart Service, re open QB, start Smart Service, wait for it to go through it's acrobatics (gathering data) before I can use it.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Seguridad e investigaciones
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Workforce management made that easy!

Revisado el 5/4/2019

Overall, software is awesome I have wonderful experience and the software helped our company a lot...

Overall, software is awesome I have wonderful experience and the software helped our company a lot of effective workforce management.

Puntos a favor

What I like about the software is that aside from the fact that this is a scheduler, employees are being notified of the schedule/task update real time. Useful to us that is starting to expand our company that majority of our employees are in the field and no time to get back to the office for schedule check. Another awesome feature of this software is that after the schedule or task is complete management is notified back for the job well done.

Puntos en contra

In my experience I can't see any problem, probably the interface make it a little bit alive.

Josh bernthold, S.
Calificación general
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Great field mgmt software for Quickbooks users

Revisado el 25/4/2018

Puntos a favor

The design is amazing and the integration works seamlessly with Quickbooks. The direct customer support is great but is an additional cost that I feel is a must-have for general support or when you get in a jam.

Puntos en contra

There are not too many cons with this software. The constant updating and making the software more versatile for the user would be the only negative point I could come across only because with any software update there is a chance for bugs. The fact the company is always doing it in response to making the software run better and adding feature requests from actual customers balances it out I feel.

Mostrando 5 opiniones de 258 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Smart Service

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Smart Service.

Smart Service ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: 1599,99 US$
  • Modelo de precios: Licencia de pago único
  • Prueba gratis: Disponible

No tenemos información sobre las características de Smart Service

Los clientes habituales de Smart Service son:

Empresas pequeñas, Empresas Grandes, Empresas medianas

Smart Service admite los siguientes idiomas:

Inglés

Smart Service admite los siguientes dispositivos:

Android, iPhone, iPad

Smart Service se integra con las siguientes aplicaciones:

Dropbox Business, Google Calendar, QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced

Smart Service ofrece las siguientes opciones de asistencia:

Base de conocimientos, Asistencia en línea, Asistencia telefónica, Tutoriales en vídeo, Preguntas frecuentes

Categorías relacionadas

Ver todas las categorías de software encontradas para Smart Service.