Sobre APS

APS Online es un sistema centralizado de RR. HH. (recursos humanos) que ayuda a las pequeñas y medianas empresas a mejorar la gestión de personal y mitigar los riesgos para el cumplimiento normativo. Es una solución escalable y basada en la nube para RR. HH., nómina y gestión de tiempo y asistencia que ayuda a agilizar los procesos ineficientes y mejora la participación del personal.

Esta solución de nóminas integrada permite a las organizaciones proporcionar registros de nóminas precisos y conformes con ingresos, departamentos, deducciones y planes de acumulación personalizados. El motor de nóminas comprueba automáticamente si hay errores para alertar a los usuarios. Las funciones de tiempo y mano de obra de APS Online incluyen gestión de solicitudes de tiempo libre, reloj de registro avanzado con reglas de horas extras y cumplimiento normativo, gestión de costes laborales con alertas de registros perdidos y más.

Las herramientas de administración de beneficios online permiten a los usuarios enviar información importante directamente a los proveedores del plan y ajustar los beneficios cuando sea necesario. La solución es compatible con distintos tipos de planes, como médico, dental, de vida, de visión y de discapacidad. Los empleados tienen acceso directo a los detalles de sus beneficios desde sus dispositivos móviles y pueden activar o desactivar online fácilmente la suscripción a los planes. La solución de creación de informes ACA integrada en la plataforma emplea flujos de trabajo optimizados con procesos guiados para cumplimentar los formularios oficiales conforme a las normativas.

El cómodo panel de control de APS Online muestra todos los datos de gestión de personal en una sola pantalla, lo que permite una mayor transparencia y responsabilidad generales. La funcionalidad adicional de la plataforma incluye autoservicio para gerentes y empleados, acceso móvil, conexiones con operadores y amplias capacidades de integración de datos.

Precios desde:

50,00 US$/mes

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Las 5 mejores alternativas a APS

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

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Las 5 mejores alternativas a APS

Imágenes

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Vídeo de APS
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Funcionalidades

Funcionalidades totales de APS: 26

  • Administración COBRA
  • Alertas y notificaciones
  • Base de datos de empleados
  • Cumplimiento tributario
  • Desarrollo de carrera profesional
  • Embargo de salario
  • Gestión de asistencia
  • Gestión de empleados
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de ventajas
  • Impresión de cheques
  • Informes de nómina
  • Panel de actividades
  • Perfiles de empleados
  • Portal de autoservicio
  • Portal de empleados
  • Portal para empleados
  • Preparación W-2
  • Seguimiento 401 (k)
  • Seguimiento de ausencias
  • Seguimiento de vacaciones/ausencias
  • Seguimiento del tiempo
  • Solicitudes de ausencias
  • Subcontratación de la gestión de nóminas
  • Transferencia
  • Varios estados (EE.UU)

Alternativas

Paychex Flex

4,1
#1 alternativa a APS
Paychex Flex es una plataforma de gestión de nóminas basada en la nube que ayuda a los usuarios a gestionar el...

ADP Workforce Now

4,4
#2 alternativa a APS
ADP Workforce Now es un software de gestión de capital humano, gestión del talento y beneficios basado en la nube, que...

Paycom

4,3
#3 alternativa a APS
Paycom permite a las empresas acceder a los datos de su personal de manera precisa y con prontitud. Este sistema brinda...

BambooHR

4,5
#4 alternativa a APS
BambooHR ofrece una solución para gerentes y empleados, con perfiles de empleados, solicitudes y aprobaciones de días...

Opiniones

Calificación general

4,6 /5
(609)
Relación calidad-precio
4,6/5
Funcionalidades
4,5/5
Facilidad de uso
4,5/5
Asistencia al cliente
4,7/5

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Mostrando 5 opiniones de 609
Michele D.
Calificación general
  • Industry: Materiales de construcción
  • Company size: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

APS meets all of our payroll needs. Great customer service and support.

Revisado el 13/11/2018

Puntos a favor

I've been working with APS for almost two years and being my very first experience with a payroll software I found it very easy to learn. The way this software is built and organized makes it very easy to use it. This is particularly true when you are in need to create a report. In this case you can choose one of the several ready-to-use reports from the "Report Manager" option, or you can build your own customized report that best meets your needs. Additionally, to save time and efforts the report you created can be shared among several users in different departments.
Another thing I liked about APS is the excellent customer service I received in all of the inquires and issues I encountered during my job.

Desventajas

What I liked least about this software is the fact that when you enter or modify any type of information there is no "safety net", meaning the system does not ask you to confirm your changes before leaving the tab you are in. By adding this extra step you will be "forced" to double check your entries and this can be very helpful in avoiding mistakes especially on sensitive information like bank account numbers, pay rates, or addresses.
Another feature that could be implemented is to allow users to download raw data or .csv file directly from the "Analytics" tiles. Right now you can only display, look, and print the information but you cannot download the data in on Excel format. From an Human Resources standpoint it would very helpful to be able to download data such as Employee Turnover, New Hires by department, and Employee Count by month.

Respuesta de APS

Thank you so much for your honest and enlightening review, Michele. We really appreciate your feedback. We would love the opportunity to speak with you one on one and discuss your concerns. If you could please contact April Remedies, Success Manager, at aremedies@apspayroll.com or 318-213-3263, she would be happy to talk further.

Mary D.
Calificación general
  • Industry: Salud, bienestar y deporte
  • Company size: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

So pleased to have found an affordable product that is robust and works as anticipated!

Revisado el 12/8/2021

As having transitioned to APS at the beginning of this year, we are still rolling out new functions...

As having transitioned to APS at the beginning of this year, we are still rolling out new functions within the APS product, but have had an AMAZING group of assigned (dedicated) representatives from the Project Manager and Sales Account Representative to our Help Desk team and the Benefits, HR, and APS Hire experts to help us through the transition, implementation, and 'de-bugging' journey!

Puntos a favor

Cost savings as compared to Kronos/Ultimate Software, ability to set up multiple EINs in payroll, and the development of the software from one inclusive database.

Desventajas

I would love to see that some of the reporting could be customized more easily to include all individual EINs/payrolls in a single report and would also like the benefits and PTO plans to be transferrable between locations when employees move and the record requires transferring.

Respuesta de APS

Thank you so much for your wonderful review, Mary! We're glad to hear that APS has been a great fit for your company's needs. We're excited for you to roll out all of the functionality APS has to offer for easier payroll and HR. We will pass along your feedback regarding reporting to our development team. Thank you for being a valued APS customer.

Phyllis J.
Calificación general
  • Industry: Software informático
  • Company size: 11-50 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 5.0 /10

APS

Revisado el 12/8/2021

I love the customer service. They are extremely knowledgeable, friendly, quick to respond, and...

I love the customer service. They are extremely knowledgeable, friendly, quick to respond, and always trying to make the experience easier for you. Sometimes I think their hands are tied though.

Puntos a favor

I am able to run payroll faster. Love APS Hire and the onboarding of new employees.

Desventajas

I find that it is behind the norm for this type of service. Help center needs revamped for looking up (not the employees), and need to allow video uploads for new hires. Think outside the box on processing payroll, not everyone does it the same.

Respuesta de APS

Thank you for your honest review, Phyllis. We're glad to hear that you're enjoying APS Hire and the quality of support. We appreciate your constructive feedback and will pass this information along. We will also make sure our Customer Success team reaches out to you to ensure you're getting the most out of your investment in the system. Thank you for your time and for being a valued APS customer.

Kristine B.
Calificación general
  • Industry: Plásticos
  • Company size: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

So Easy To Use

Revisado el 25/5/2021

I was impressed with APS being on top of getting an FFCRA dashboard set up so quickly during the...

I was impressed with APS being on top of getting an FFCRA dashboard set up so quickly during the pandemic. We were able to pay our employees correctly without delay.

Puntos a favor

APS employs people that genuinely care about helping us with our payroll needs. Any time I have a question, they are right there with an answer. I like that I can send a message directly in the website, and then they will email me an answer.

Desventajas

This is the easiest payroll software I have ever used. It is extremely user friendly. The one time I was having trouble with running a report, the team at APS quickly fixed the issue. I have no complaints.

Respuesta de APS

Kristine,

Thank you so much for taking the time to write us this raving review. We are happy to hear your dedicated support team has been so helpful. We are also happy to hear our interface has been so user-friendly. We look forward to working with you for years to come.

Ronald T.
Calificación general
  • Industry: Administración educativa
  • Company size: 51-200 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

We Used Paychex and ADP and Then We Found APS

Revisado el 22/4/2021

APS is responsive and has experts on hand if the Help Desk can't solve the issue

APS is responsive and has experts on hand if the Help Desk can't solve the issue

Puntos a favor

It is easy for the CEO to learn and use. I can go into the database at any time and find the data I need without help

Desventajas

The appraisal forms are cumbersome and cannot be edited. We gave up after a year.

Alternativas consideradas

BambooHR

Razones para elegir APS

ADP is not intuitive and we made regular errors in payroll

Software anterior

ADP Workforce Now

Razones para cambiar a APS

We wanted time and attendance integrated into payroll. Bamboo had an attractive interface but not a complete solution in itself (in 2013)

Respuesta de APS

Ronald, thank you so much for taking the time to review us! We are happy to hear our streamlined solution has helped keep all of your payroll and HR data in one place. We have passed along your feedback about the appraisal forms. We look forward to working with you for years to come.

Mostrando 5 opiniones de 609 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre APS

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre APS.

APS ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: 50,00 US$/mes
  • Pricing model: Suscripción
  • Free Trial: No disponible

Los clientes habituales de APS son:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

APS admite los siguientes idiomas:

inglés

APS admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

APS se integra con las siguientes aplicaciones:

Sage Intacct

APS ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Asistencia telefónica, Chat

Categorías relacionadas

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