LEAP

4,0 (271)
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Software de gestión de despachos jurídicos para pequeños bufetes de abogados

Sobre LEAP

LEAP es un software de gestión de despachos jurídicos y de casos que está diseñado para bufetes de abogados independientes y bufetes pequeños. El sistema integrado incluye gestión de documentos legales, gestión de casos, registro de tiempo, facturación legal, contabilidad de fideicomisos y más. Las aplicaciones nativas para dispositivos iOS y Android permiten a los usuarios trabajar fuera de la oficina y registrar su actividad fuera de la oficina, incluido el tiempo dedicado a los casos.

LEAP incluye archivos de casos preconfigurados para cubrir las principales áreas del derecho, tales como derecho familiar, litigios, bienes raíces, derecho comercial y testamentos y sucesiones. Los datos de clientes y casos se pueden fusionar automáticamente en archivos y documentos. Cuando la información del caso o del cliente se edita en un lugar, el archivo del caso se actualiza automáticamente para reflejar los cambios. Se pueden asignar varios usuarios a los casos, con permisos de acceso personalizables. Asimismo, se puede acceder a los casos desde cualquier lugar a través de la aplicación móvil. Los documentos se pueden crear a partir de plantillas y formularios personalizables y los documentos de Microsoft Word se pueden convertir a formato PDF. Se pueden administrar y rastrear múltiples versiones de documentos, con búsqueda de documentos de texto completo y pistas de auditoría para rastrear los cambios. Los documentos también se pueden ver, compartir y escanear en dispositivos móviles.

LEAP realiza un seguimiento automático del tiempo dedicado a los casos y alerta a los usuarios sobre las tareas urgentes. Se pueden gestionar múltiples tarifas de facturación y se admiten tarifa plana y facturación por hora. Se pueden crear facturas personalizadas específicas del caso y la integración con QuickBooks permite a los usuarios importar los datos de facturación en su sistema de contabilidad. LEAP también ofrece herramientas para la contabilidad de fideicomisos, las que incluyen conciliación bancaria, impresión de cheques de desembolso, libros mayores individuales de clientes, protección contra giro en descubierto y creación de informes de fideicomisos.


Imágenes

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Precio inicial

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69,00 US$
mes

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Funcionalidades

70
42

Integraciones

11
4

Facilidad de uso

3,8 (271)
3,6 (197)

Relación calidad-precio

3,7 (271)
3,3 (197)

Atención al cliente

3,8 (271)
3,4 (197)
Las barras de puntuación verdes muestran el producto ganador en función de la puntuación media y el número de opiniones.

Alternativas

Amicus Attorney

3,7
#1 alternativa a LEAP
Amicus Attorney es una solución local y en la nube que permite a las consultas jurídicas optimizar todo el ciclo de...

Smokeball

4,8
#2 alternativa a LEAP
El software de productividad legal basado en la nube Smokeball para PC registra automáticamente el tiempo y la...

Cleo Integration Cloud

4,6
#3 alternativa a LEAP
Cleo Integration Cloud (CIC) es una plataforma de integración basada en la nube y diseñada específicamente para...

Accord LMS

4,5
#4 alternativa a LEAP
Accord LMS es un sistema de gestión de aprendizaje basado en la nube que ofrece funcionalidad de nivel empresarial para...

Opiniones

Calificación general

4,0 /5
(271)
Relación calidad-precio
3,7/5
Funcionalidades
3,9/5
Facilidad de uso
3,8/5
Asistencia al cliente
3,8/5

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Mostrando 5 opiniones de 271
Dawn
Dawn
Calificación general
  • Sector: Práctica de la abogacía
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Extremely happy with Leap software

Revisado el 8/11/2021

over all experience with Leap is very positive.

over all experience with Leap is very positive.

Puntos a favor

software is easy to use, all staff are ale to access a matter and work in real time. During the pandemic and not having immediate access to files the software enabled fee earners to continue working with ease throughout this time.

Desventajas

Online support is sometimes difficult, a direct contact number for the tech team would be better.

David
Calificación general
  • Sector: Práctica de la abogacía
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

Transition team is absolutely useless

Revisado el 13/7/2021

horrible

horrible

Puntos a favor

The software itself is great once you understand how to use all the featured

Desventajas

The transition team is absolutely horrible. You can ask what to expect but they do jot communicate clearly and most of their answers are I don’t know. Expect that it will be two to three weeks after they capture your data before they actually upload it or are able to make your templates.

The initial training is arranged for someone with an IQ Of about three. click on the button that says open matter to open a new matter. That is literally five to ten minutes of a trainer talking. If you ask how to link your word documents to Leap the trainer won’t know and then takes a month to get a response back to you. If you call tech support expect about the same level of knowledge. The templates are also incomplete. They have templates for adoption in Florida but not Oregon and once again no one can tell you how to make a custom template, even though the fields are there for Florida documents because you are in a different state you can’t use them in your template.

Alternativas consideradas

Clio

Razones para elegir LEAP

Online accessibility

Razones para cambiar a LEAP

Customization options that your sales team showed but your trainers don’t know how to use

Respuesta de LEAP Legal Software

Thank you for taking the time to review LEAP. Our team welcomes all feedback so that we can continue to improve our software and implementations. We're glad to see that your firm is benefitting from LEAP's comprehensive practice management solution. However, we apologize that your installation experience was not up to par. Please email pma@leap.us to connect with your dedicated Practice Management Advisor as your law firm's fixed point of contact.

Nurul
Calificación general
  • Sector: Práctica de la abogacía
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

Not suitable to litigation practice and most fixes are costly add-on apps

Revisado el 23/10/2020

It is a very frustrating and very expensive system. It is a frankenstein system - just loads script...

It is a very frustrating and very expensive system. It is a frankenstein system - just loads script bolted together to make it work but not much of it (besides the document) works very well.
There is no workflow - that costs extra £495 per month
There is a 73% price hike and most things are additional extras
You cannot create own specific critical dates to create any workflows
Cannot have workflow out of the box#
Need Xero for office accounting - extra costs

Puntos a favor

Leap has a very good document library which is why we initially selected leap. However, this is probably the best feature.

Creating templates is also easy as is some of the accounts features. However, it does not have a general accounting facility - so you'll be paying extra to Xero for that.

Desventajas

Tasks - it is heavily reliant on MS Outlook. If you do litigation, imagine note being able to access or edit tasks allocated to one of your fee earners and that fee earner is off. What do you?

When it comes to diarising tasks, you will be spending more time accepting assigned tasks than actually earning any fees. As an example, on a litigated matter i could have up to 20 directions that i need to comply with. my assistant will set a 14, 7, 2 and on the day reminder (this is a laborious task in Leap). thats 4x20 (80 tasks). i then receive 80 emails i need to open, accept and save (imagine how long that takes). The task is then saved in my out look tasks. No one else can access or edit or delete. This is stuck in outlook and in the matter!

So if i leave - and i have 100 files, thats 800 tasks that no one can access - they will have to troll through the file and set the tasks again. You see the problem! we learnt the hardway.

There is no adequate reporting - so you want to find out how many files you have with a particular supplier/referrer. You can find that out but you can export that into excel . you want to run that report - a third party app will cost you more.

Respuesta de LEAP Legal Software

Thank you for your review. However, this Capterra page is for LEAP Legal Software available in the United States. We work hard globally to address and respond to feedback from our users. Please visit the LEAP UK Community site (community.leap.co.uk) for local support for your version of the software.

Cheri
Calificación general
  • Sector: Práctica de la abogacía
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Leap

Revisado el 8/7/2021

I was hopeful time capturing would improve for some of my timekeepers but, unfortunately, they are...

I was hopeful time capturing would improve for some of my timekeepers but, unfortunately, they are stubborn!

Puntos a favor

Once document templates are created for our use, it will be an outstanding tool for document automation. Setting up the templates is a bit tricky primarily because it is difficult to determine the best fields to use/pull from. We're fairly new to the whole process so I'm sure it will improve as time goes on and we get used to it.

Desventajas

The billing and reporting. Reporting is too limited and the billing process is very cumbersome.

Alternativas consideradas

CARET Legal, Smokeball y Clio

Razones para elegir LEAP

Both products were failing to keep with the times. TimeMatters was increasingly problematic with various issues over the last 5 years.

Razones para cambiar a LEAP

Ease of use

Respuesta de LEAP Legal Software

Thank you for taking the time to review LEAP. We're glad to see that your firm is benefitting from LEAP's document/court form automation features. We would like to speak to you more about the challenges your firm is facing with billing and reporting. Please email pma@leap.us to connect with your dedicated Practice Management Advisor. You can also find a lot of great training resources in our Remote Training Resources Catalog here: https://bit.ly/2OhdXwO.

Amanda
Calificación general
  • Sector: Servicios jurídicos
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

New to Leap Love all the features

Revisado el 8/7/2021

I am still learning so much and every day I feel like there are new features to make my job easier.

I am still learning so much and every day I feel like there are new features to make my job easier.

Puntos a favor

I love the features that you can integrate with Leap.

Desventajas

I do not like that you cannot tab around all fields, the enter buttons on my keyboard both do two different things in some places, having to print a deposit slip prior to getting the payments over to QuickBooks.

Alternativas consideradas

Clio

Razones para elegir LEAP

Too many issues that could not be fixed and cost

Software anterior

Abacus Private Cloud

Respuesta de LEAP Legal Software

Thank you for your review. We greatly appreciate your feedback and we are glad to see that your law firm is benefiting from LEAP's integrations and comprehensive feature set. You can learn more about LEAP's features by downloading our Remote Training Catalog: https://bit.ly/2OhdXwO. We look forward to continuing our efforts to make LEAP a valuable asset for your law firm!

Mostrando 5 opiniones de 271 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre LEAP

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre LEAP.

LEAP ofrece los siguientes planes de precios:

  • Prueba gratis: No disponible

Los clientes habituales de LEAP son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500

LEAP admite los siguientes idiomas:

inglés

LEAP admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

LEAP se integra con las siguientes aplicaciones:

Adobe Acrobat Reader, LawConnect, LawToolBox, Microsoft 365, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, Microsoft Teams, Microsoft Word, QuickBooks Online, Xero, Zoom Workplace

LEAP ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat

Categorías relacionadas

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