Opsgenie

Opsgenie

Gestión de alertas y guardias para servicios siempre activos

4.7/5 (111 opiniones)

Información general sobre Opsgenie

Opsgenie es una moderna plataforma de administración de incidentes basada en la nube que fue desarrollada para operar servicios siempre activos, capacitando a equipos de desarrollo y operaciones para planificar las interrupciones del servicio y mantener la atención y el control durante los incidentes.

Opsgenie ofrece escenarios de programación sofisticados y un seguimiento detallado de cada alerta. Los usuarios también pueden enrutar las llamadas telefónicas a la persona correcta, de la misma manera que enrutan las alertas desde las herramientas de supervisión. Opsgenie recibe un mensaje si nadie responde a la llamada, y luego se genera una alerta. Los destinatarios también pueden escuchar mensajes mediante las aplicaciones móviles de Opsgenie.

Los usuarios pueden integrar varias herramientas y aplicaciones como Slack y Datadog mediante la función de integración perfecta de Opsgenie, que recibe alertas de las herramientas de supervisión y luego pasa la información al software conectado.

Con las aplicaciones para Android e iPhone de Opsgenie, los usuarios pueden reconocer alertas y responder directamente desde su teléfono móvil, como también poner a punto un centro de operaciones. Los usuarios pueden comenzar a utilizar Opsgenie en cuestión de minutos al crear una cuenta, invitar a los usuarios y generar alertas con la interfaz de usuario web de Opsgenie, el correo electrónico, la API web o las utilidades de línea de comandos.

La "supervisión de signos vitales" de Opsgenie garantiza que todo el sistema, de extremo a extremo, funcione correctamente mediante el envío de mensajes periódicos de signos vitales a Opsgenie. Si no se recibe ningún signo vital dentro de un intervalo específico, se notifica a los usuarios relevantes sobre el problema.

Precio

A partir de
0,00 US$/mes
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Prueba gratis
Suscripción
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Dispositivos

Tamaño de la empresa

P
M
G

Disponible en los países siguientes

Canadá, Europa, Reino Unido, Estados Unidos

Idiomas admitidos

Inglés

Reseñas de Opsgenie

Calificación general
4.7/5
100% reseñas positivas
77
Excelente
34
Muy bien
0
Media
0
Mediocre
0
Horrible
Darren D.
Traducir con Google

Ops Genie - a new way forward

Software usado A diario durante Más de un año
Revisado el 6/8/2018
Fuente de la reseña: Capterra

We needed a more suitable monitoring alerting platform to help us grow and make use of systems outside of our infrastructure. Ultimately, Ops Genie has helped us do that. We can now plug services like AWS and Jira into our monitoring without having to force Nagios checks to do the work that has mostly already been done elsewhere. It's provided us more accurate and reliable alerting and reduced the effects of duplicate alerts coming through whilst an incident is being investigated. We hope to make further gains using additional features we haven;'t touched upon yet in the Ops Genie ecosystem

Puntos a favor

We had previously been using a Nagios + SMS provider solution, which had served us well as a small company. However as we have grown, we have found that SMS just wasn't a reliable enough solution. We looked around at various alerting providers, and found Ops Genie to be the closest match to what we were looking for. It's given us the ability to test out new notifications before enabling them for our on-call schedules, Re-arrange on call as we see fit without having to fiddle with Nagios configs, utilise integrations to alleviate the sometimes difficult task of adding checks into Nagios from other systems and gain a better insight into our alerts while reducing the all too common "alert fatigue". It gives the ability to create much more complex workflows and setups that previously weren't possible.

Puntos en contra

As is often the case with software that provides a wealth of options, getting started was quite complex, particularly around scheduling on call patterns. I think larger organisations may not have this problem, but we wanted to do some rather custom set ups. Fortunately, the support from Ops Genie is frankly brilliant, and they walked us through everything we needed to do. Should there still be difficulties, they can enact the changes you're looking for and guide you through what was done.

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación

10.0/10
Allison G.
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A Highly Capable Incident Management Platform

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 31/7/2018
Fuente de la reseña: Capterra

We need an application that works hand-in-hand with our SIEM, Splunk, and OpsGenie does just that. As events filter into Splunk's incident management platform, our analysts are alerted through OpsGenie (via a webhook integration). Analysts can then acknowledge and manage alerts. We also use OpsGenie as a tool for documentation, although this may be a somewhat unconventional use case. Analysts can search back through past incidents, using them as a reference. This is a highly valuable tool to us and we look forward to future improvements.

Puntos a favor

We love the scheduling feature, which keeps all of our security analysts on track with their shifts. The mobile application is also very useful, as it allows analysts to manage their schedules and keep track of alerts while on the go. There are a plethora of applications that OpsGenie integrates with, such as Slack and AWS. The ability to integrate other applications with OpsGenie is important to us, as our services to our clients depend on it.

Puntos en contra

Sometimes new features are slow to be implemented, even if they are minor. For example, we have requested some minor features such as a dark mode and the ability to expand the text entry box, but these features have yet to be seen. Sometimes the search function can be difficult to use, as it requires a specific syntax that doesn't always function as expected.

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación

9.0/10
William N.
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Good, almost great

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 19/12/2017
Fuente de la reseña: Capterra

Reliable Alerts monitoring from our application and infrastructure. Without it, we'd either be staring at monitors all night, or waiting for customers to call us and complain. Critical critical app for us.

Puntos a favor

The scheduling, routing, and alerting of the alerts is spectacular. Really simple to use, really powerful.

Puntos en contra

The new ui for alerts. Yes, its more flexible and exposes more functionalilty that was previously possible. But for 99% of the time its too, too much UI flexibility. When the house is on fire, I want to grab the fire estinguisher and go. Your ui slows me down. It just needs to let me select open, unacked, and closed alerts, SUPER SUPER easily and SUPER SUPER FAST.

Also, the Android app is often unusably slow. I can often boot up my laptop, login to our domain, unlock password manager, and login into the opsgenine website before the stupid app will actually display the alert. Terrible.

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación

8.0/10
Rick R.
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Perfect for Managing On-call Teams

Software usado A diario durante Más de un año
Revisado el 25/3/2019
Fuente de la reseña: Capterra

Puntos a favor

Software was easy to initially configure and get setup. Adding users was quick, both through the website and in the mobile app. Linking OpsGenie to our monitoring applications went smoothly. It allowed for multiple layers of logic to be incorporated. This helped implement escalations that were consistent in their performance. After using it for a month or so, we were able to go in and tweak that logic to make them even better. From an on-call technicians perspective, the software is easy to use. They know when they are on-call and are able to set their own notifications and escalations. Also, they can work with other techs to cover for each other and the app will let them set the time for the switch so the system notifies appropriately.

Puntos en contra

The rule creation can sometimes be complex and requires a more advanced user to accomplish.

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso

Probabilidad de recomendación

8.0/10
Gurpreet V.
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Great product, highly recommended!

Software usado A diario durante Más de un año
Revisado el 31/7/2018
Fuente de la reseña: Capterra

Customer services and our account manager have been excellent. I put in a recommendation for a feature and it had been implemented within a month. I also received personal communication to let me know that my feature was being implemented! For me, that's amazing customer engagement!

Puntos a favor

I like the user-friendly interface and how easy it is to integrate with other applications. The search functionality in the Alerts section is super flexible and easy to use. I have found it very easy to manage and schedule my 8-person team to work 24/7 on complex shift patterns and have call forwarding setup to call desk, work mobile and then personal mobile phones. Ive been very impressed with the capabilities of the Incident Command Center for major incident orchestration. The mobile app is also easy to use and well thought out.

Puntos en contra

I haven't anything so far that I dislike.

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Probabilidad de recomendación

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Funciones de Opsgenie

  • API
  • Alertas y alzada
  • Herramientas de colaboración
  • Integración de aplicaciones
  • Notificaciones automáticas
  • Panel de actividades
  • Supervisión
  • Supervisión en tiempo real

  • Auditoría
  • Control de acceso
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Datos en tiempo real
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Importación y exportación de datos
  • Integración de terceros
  • Interfaz para arrastrar y soltar
  • Proyecciones
  • Seguimiento de actividades
  • Seguridad SSL

Más información sobre Opsgenie

Funciones principales de Opsgenie

  • API
  • Escalations
  • Event Logs
  • Free form text
  • Group Calendars
  • Group Scheduling
  • Heartbeat monitoring
  • Incoming phone call routing
  • Integration plugins
  • Marid integrations
  • Monitoring tools
  • Multi-Location
  • Multiple communication channels
  • On-call schedules
  • Real Time Updates
  • Remote Access
  • Reporting
  • Rich notifications
  • SMS / phone notifications
  • Scenario Planning
  • Schedules and on-call rotations
  • Seamless integration
  • Secure Data Storage
  • Service Level Management
  • Single sign-on
  • Subscription Servies
  • Tags
  • Tags and optional fields
  • Task Scheduling
  • Team Calendars
  • User Management
  • Workflow Management
  • iPhone / Android push notifications

Preguntas frecuentes sobre Opsgenie

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Opsgenie.

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Opsgenie?

Opsgenie ofrece los siguientes planes de precios:

A partir de: 0,00 US$/mes

Modelo de precios: Suscripción

Prueba gratis: Disponible

P. ¿Cuáles son las características principales de Opsgenie?

Opsgenie ofrece las siguientes características:

  • API
  • Escalations
  • Event Logs
  • Free form text
  • Group Calendars
  • Group Scheduling
  • Heartbeat monitoring
  • Incoming phone call routing
  • Integration plugins
  • Marid integrations
  • Monitoring tools
  • Multi-Location
  • Multiple communication channels
  • On-call schedules
  • Real Time Updates
  • Remote Access
  • Reporting
  • Rich notifications
  • SMS / phone notifications
  • Scenario Planning
  • Schedules and on-call rotations
  • Seamless integration
  • Secure Data Storage
  • Service Level Management
  • Single sign-on
  • Subscription Servies
  • Tags
  • Tags and optional fields
  • Task Scheduling
  • Team Calendars
  • User Management
  • Workflow Management
  • iPhone / Android push notifications

P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Opsgenie?

Los clientes habituales de Opsgenie son:

Empresas Grandes, Empresas medianas, Empresas pequeñas

P. ¿Qué idiomas admite Opsgenie?

Opsgenie admite los siguientes idiomas:

Inglés

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Opsgenie?

Opsgenie cuenta con los siguientes planes de precios:

Suscripción

P. ¿Opsgenie es compatible con dispositivos móviles?

Opsgenie admite los siguientes dispositivos:

Android, iPhone, iPad

P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Opsgenie?

Opsgenie se integra con las siguientes aplicaciones:

AdRem NetCrunch, Bugsnag, Dynatrace Ruxit, HipChat, Hosted Graphite, Monitis, Server Density, Slack, VisitorTrack, Workato

P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Opsgenie?

Opsgenie ofrece las siguientes opciones de asistencia:

Base de conocimientos, Asistencia en línea, Asistencia telefónica, Tutoriales en vídeo