
HotSchedules
Sobre HotSchedules
HotSchedules es una aplicación de planificación de personal y gestión de la fuerza laboral diseñada para usar en restaurantes y en los sectores de comercio minorista y hostelería, además de otras empresas orientadas al cliente. La plataforma HotSchedules automatiza tareas operativas como la programación, la comunicación de turnos, la creación de informes, la previsión, el reclutamiento y la capacitación.
Los usuarios pueden administrar las solicitudes de licencias y cambios de turno de forma remota utilizando las aplicaciones móviles nativas de Android e iOS, que son accesibles para todos los empleados. Almacena documentos y la información de los empleados en una base de datos basada en la nube para acceder en cualquier momento y en cualquier lugar. Utiliza la herramienta HotSchedules Recruit para conseguir y contratar personal de manera económica y la herramienta 'Schoox' para organizar cursos de capacitación para empleados.
Imágenes








¿Tienes dudas sobre HotSchedules?
Compara con una alternativa popular
Precio inicial
Opciones de precios
Funcionalidades
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
Alternativas
NCR Aloha

ClockShark

Homebase

Humanity

Opiniones
¿Ya tienes HotSchedules?
¡Ayuda a los compradores de software! Las opiniones sobre los productos son útiles para que el resto de los usuarios podamos tomar las decisiones acertadas.
- Sector: Marketing y publicidad
- Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
- Software usado A diario durante 1-5 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
La herramienta perfecta para la gestión de tu personal de empresa
Revisado el 16/1/2023
Puntos a favor
Facilidad de uso desde el primer momento en el que integras el programa. Funciona de manera automatizada, de manera que si los empleados cambian el turno, no tienes que preocuparte de hacer ningun cambio manual.
Desventajas
El único inconveniente es que los trabajadores tienen que pagar por agregar el programa al teléfono.

- Sector: Software informático
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Great for scheduling staff in the restaurant industry
Revisado el 14/1/2019
I used this app to schedule a full restaurant staff including FOH BOH and Managers. This tool is...
I used this app to schedule a full restaurant staff including FOH BOH and Managers. This tool is incredible useful and negates the need to figure out scheduling most weeks. All employees can submit their availability and I can schedule them badsed off of this availability without thinking to check because it bars me from scheudling people outside of their approved availability. No more scheduling issues!
Puntos a favor
Intuitive User interface
Easy to add new users
Great scheduling utility
incredible for contacting staff on a large scale
Has a mobile app that users can use
Desventajas
The mobile app costs money so most of my staff refuses to download this app which sends them push notifications in the event I need to contact them all. I believe that since we are already paying to use the software this app should be free to download. Without a login the application is useless so the fact you need to pay to download the app is very ridiculous.

- Sector: Hostelería
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Hotschedules is so easy to use
Revisado el 4/11/2021
Puntos a favor
Hotschedules changed the restaurant industry when it came out. I have worked in the industry for over 10 years, so when this software came out. It really changed the industry. Before we would have to wait for a photo of our schedules and sometimes we would miss our shifts or getting our shifts covered was so difficult. When hotschedules came out , you never wondered when your shift was. You are reminded when you have a shift and if you need a shift covered you simply post it up. It is a secure way to have everyone feel accountable and be accountable for work.
Desventajas
The only thing I had a trouble with when I first started using hotschedules was understanding how to update my availability for work but once someone showed me its a no brainer.
- Sector: Restaurantes
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
Takes too long to sync new employees from Aloha.
Revisado el 19/1/2018
Making scheduling a less of an headache. Being able to focus on other aspects of managing my...
Making scheduling a less of an headache. Being able to focus on other aspects of managing my restaurant.
Puntos a favor
Makes scheduling easier. I've never had an issues when it comes to scheduling with HS. It's a great platform especially when you operate a high volume restaurant. Hotschedules has allowed me to focus on other aspects of managing my restaurant. Scheduling literally takes about 15 minutes every week. Employees past and present have also had positive things to say about hot-schedules. Employees like the fact that you can download the app and be able to see any updates made to the schedule. Go-Hire has also been a great tool for my company. Onboarding new employees is made so much easier now with eliminating paper appplications and documents. Go hire easily let's you conduct background checks on new hires with a click of a button.
Desventajas
As I stated above in the describe your experience section. The fact that getting a new employee synced in hotschedules after they have been entered into Aloha takes 24 hours is really a big inconvenience. For me personally, this has resulted in delaying the start date for new hires. I have documented about twelve different support requests to the support team to help get a new hire synced faster. I suggest maybe allowing admins to manually add employees to the staff list to help resolve this issues. Operating a restaurant with high turnover, it's crucial that new hire are able to start right away with no delay. This by far the biggest and only con that I can think of with this platform.

- Sector: Hostelería
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
All in one scheduler and social exchange
Revisado el 13/11/2019
Puntos a favor
Users can be grouped into categories based on department, allowing for effective communication without clutter. Also users' title and contact information is kept in a master directory readily available to other users. Another great feature is push notifications regarding company announcements, published schedules, and schedule changes. No need to constantly check the app for changes.
Desventajas
There is no free version of the app, which could be problematic for some employees. Although not expensive, some users don't like to pay for an app to view their schedule.
Preguntas frecuentes sobre HotSchedules
He aquí algunas preguntas frecuentes sobre HotSchedules.P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece HotSchedules?
HotSchedules ofrece los siguientes planes de precios:
- A partir de:
- Modelo de precios: Suscripción
- Prueba gratis: Disponible
P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de HotSchedules?
Los clientes habituales de HotSchedules son:
Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000
P. ¿Qué idiomas admite HotSchedules?
HotSchedules admite los siguientes idiomas:
español, inglés
P. ¿HotSchedules es compatible con dispositivos móviles?
HotSchedules admite los siguientes dispositivos:
Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)
P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra HotSchedules?
HotSchedules se integra con las siguientes aplicaciones:
Brink POS, Future POS, Heartland Restaurant, JTECH Table Management, NCR Aloha, POSitouch, Plate IQ, Restaurant Manager, Revel Systems, Silverware Avrio, Squirrel POS, Toast POS, Upserve, onePOS
P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece HotSchedules?
HotSchedules ofrece las siguientes opciones de asistencia:
E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat
Categorías relacionadas
Ver todas las categorías de software encontradas para HotSchedules.