Sobre HotSchedules

HotSchedules es una aplicación de planificación de personal y gestión de la fuerza laboral diseñada para usar en restaurantes y en los sectores de comercio minorista y hostelería, además de otras empresas orientadas al cliente. La plataforma HotSchedules automatiza tareas operativas como la programación, la comunicación de turnos, la creación de informes, la previsión, el reclutamiento y la capacitación.

Los usuarios pueden administrar las solicitudes de licencias y cambios de turno de forma remota utilizando las aplicaciones móviles nativas de Android e iOS, que son accesibles para todos los empleados. Almacena documentos y la información de los empleados en una base de datos basada en la nube para acceder en cualquier momento y en cualquier lugar. Utiliza la herramienta HotSchedules Recruit para conseguir y contratar personal de manera económica y la herramienta 'Schoox' para organizar cursos de capacitación para empleados.

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Las 5 mejores alternativas a HotSchedules

Clientes habituales

  • Trabajadores autónomos
  • Empresas pequeñas (2-50)
  • Empresas medianas (51-500)
  • Empresas grandes (500 o más)

Implementación

  • Basado en la nube
  • Entorno local

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, Reino Unido, Estados Unidos

Idiomas admitidos

español, inglés

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Las 5 mejores alternativas a HotSchedules

Imágenes

HotSchedules Software - 1
HotSchedules Software - 2
HotSchedules Software - 3
HotSchedules Software - 4
HotSchedules Software - 5
HotSchedules Software - 6
HotSchedules Software - 7
HotSchedules Software - 8
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Funcionalidades

Funcionalidades totales de HotSchedules: 61

  • API
  • Acceso móvil
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas de móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Arrastrar y soltar
  • Base de datos de empleados
  • Calendarios de equipo
  • Cambio de turnos
  • Control de procesos de aprobación
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes de costes laborales
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Cálculo de horas extra
  • Distribución de programas
  • Gestión de asistencia
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de cocinas y de menús
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de costes
  • Gestión de documentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de selección de personal
  • Gestión de tareas
  • Informes de ventas
  • Mano de obra variable
  • Mensajería
  • Mensajería SMS
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de actividades
  • Planificación de instalaciones
  • Planificación de personal
  • Portal para empleados
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión
  • Previsión de trabajo
  • Programación
  • Programación automatizada
  • Programación de grupos
  • Programación de tareas
  • Proyecciones
  • Punto de venta (POS)
  • Registro de entrada/salida
  • Reloj registrador
  • Reserva en línea
  • Seguimiento de ausencias
  • Seguimiento de competencias
  • Seguimiento de horas de los empleados
  • Seguimiento de la asistencia
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento de vacaciones/ausencias
  • Sincronización de calendario
  • Solicitudes de ausencias
  • Tiempo y asistencia
  • Varias ubicaciones

Alternativas

7shifts

4,7
#1 alternativa a HotSchedules
7shifts es una solución todo en uno que permite a los restaurantes programar al personal, comunicarse con su equipo,...

Homebase

4,6
#2 alternativa a HotSchedules
Homebase es una herramienta de planificación de personal, seguimiento del tiempo, contratación y comunicaciones para...

ClockShark

4,7
#3 alternativa a HotSchedules
ClockShark es el software líder de seguimiento temporal y planificación de horarios para empresas de construcción...

Deputy

4,6
#4 alternativa a HotSchedules
Deputy es una plataforma todo en uno de planificación de personal, tiempo y asistencia, asignación de tareas y...

Opiniones

Calificación general

4,4 /5
(431)
Relación calidad-precio
4,1/5
Funcionalidades
4,3/5
Facilidad de uso
4,3/5
Asistencia al cliente
4,2/5

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Mostrando 5 opiniones de 431
Eldridge
Calificación general
  • Sector: Alimentación y bebidas
  • Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Your Schedule On The Go!

Revisado el 6/10/2020

Wonderful! I can easily access using the app from my phone a comprehensive view of todays roster...

Wonderful! I can easily access using the app from my phone a comprehensive view of todays roster and more! Helping me as a director plan a shift before I even get to work. Especially important to plan in my business because surprises arise frequently and daily. I can also easily request time off needed through the app, call, text, or even email my staff if needed to. Hot Schedules saves me and my company time, money, and helps our business to stay productive!

Puntos a favor

I really enjoy the convenience of being able to view your work schedule remotely and anywhere for that matter! Set up an email or a Gmail account and it's delivered right to your inbox! Gone are the days of having to call your employer or having to drive to your place of employment to view it on paper. "Your" time is valuable and let's be honest, none of us want to go to work on our days off for any reason!

Desventajas

I really and truthfully speaking have nothing negative to include with Hot Schedules. It's been a great software addition to our store and team! If someone did tell me that I had to pick out one feature that I don't care for, I guess it'd be the "How was your shift?" feature that pops up when logging on. That said, it's such a minor dislike and isn't really worth mentioning.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Alimentación y bebidas
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Great tool to schedule your employees

Revisado el 18/3/2020

Using for 7 years and if they would not keep changing the format I could say I love it. Anyhow it...

Using for 7 years and if they would not keep changing the format I could say I love it. Anyhow it is great app for managers, easy quick access to employees list, phone numbers, emails and etc.

Puntos a favor

I'm doing schedules for my employees weekly and this app has few great features. Coping, modifying and automatically feeling schedules are only few of them.

Desventajas

Constantly changing the format. Right after I'm used to one they changing it again.

Katherine
Calificación general
  • Sector: Restaurantes
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 5.0 /10

Hotschedules for restaurants

Revisado el 21/7/2022

Great software. Not sure about the business model, we eventually paid more for a different software...

Great software. Not sure about the business model, we eventually paid more for a different software that has better customer service for issues.

Puntos a favor

Hotschedules was our go-to scheduling software for years in multiple restaurants, even as many more options came on the market. It was easy to use as a manager/scheduler & also for our staff

Desventajas

Hotschedules customer service was not quick to address issues but The price kept going up even as fixes weren’t betting put in place.

Alternativas consideradas

7shifts

Razones para cambiar a HotSchedules

I didn’t
Darla
Calificación general
  • Sector: Alimentación y bebidas
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 5.0 /10

hotschedules review

Revisado el 31/1/2017

It's got so many options - none exactly what I need - that it is almost too cumbersome. I would...

It's got so many options - none exactly what I need - that it is almost too cumbersome. I would like more flexibility to create template shifts and place them on days as needed, with it being ok that some days there are blank shifts left over. Rather than now, when if I make a template and want a day to be scheduled lightly, it tells the staff there's a house shift open. The template feature is practically more work than just starting from scratch each week. I hate entering the times of a shift and having it immediately autocorrect to the last half hour. For example if I want a shift to start at 1:30PM and end at 10:30PM, I have to type 1:30, click off and it will change it to 1:00, click back on to get to 1:30, and repeat to get the end time to read 10:30 instead of 10, then repeat to get PM instead of AM. I'd also like to not have to redo the schedule report generator so that it's easier to read every week, for the printed schedule we keep in the shop. All those outlines, yikes! What I do like is the messaging/staff communication parts. Requests off are clear and easy, same with shift swapping. I like being able to create blackout days for no requests off, and I like that I can easily see who wants off when and when the RO was made.

Puntos a favor

Requests off, availability, blackout dates, staff communication sections. The app works great for everyone.

Desventajas

No ease of use when making the schedule - autocorrecting number entries constantly, schedule templates aren't what I need, schedule report is difficult to read.

Respuesta de HotSchedules

Hi Darla!

Thank you for reaching out and providing feedback for us. We're sorry you're having a hard time navigating the scheduling templates. These articles may be of use to you in better explaining the process of scheduling using custom and blank templates and auto-scheduling!

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/215565977-HS-How-to-Use-the-Autoscheduler

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/218955327-HS-New-Scheduler-Generating-Templates-

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222579107-HS-Templates-and-the-New-Scheduler

If you are still having issues, please contact customer care for assistance!

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222476127-Contact-Us-Customer-Care-Support-

Courtney
Calificación general
  • Sector: Hostelería
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Easy

Revisado el 16/7/2022

Overall it's a great scheduling platform for all. Very easy to use and it's great for communicating...

Overall it's a great scheduling platform for all. Very easy to use and it's great for communicating with employees as well as logging disciplinary issues.

Puntos a favor

The best thing about this product is the ease of use. It's easy for managers and also for our employees. They give you step by step instructions on how to first create your account and utilization from there moving forward.

Desventajas

The worst thing about this product is customer service. It can be very hard to get ahold of someone and it takes days if not weeks for service tickets to be received.

Mostrando 5 opiniones de 431 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre HotSchedules

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre HotSchedules.

HotSchedules ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de:
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: No disponible

Los clientes habituales de HotSchedules son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

HotSchedules admite los siguientes idiomas:

español, inglés

HotSchedules admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

HotSchedules se integra con las siguientes aplicaciones:

NCR Aloha, Plate IQ, Toast POS

HotSchedules ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat

Categorías relacionadas

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