Sobre Zoho Subscriptions

Zoho Subscriptions está destinado a todas las empresas con facturación recurrente que buscan automatizar todo el proceso de gestión de suscripciones sin problemas.

En el momento en que tu cliente se suscribe a tu servicio/producto, la solución automáticamente envía facturas, cobra las renovaciones a los clientes, envía notas de agradecimiento, te notifica a ti y a tus clientes si el pago falla, vuelve a intentar cargar los pagos fallidos y repite todo esto una y otra vez hasta que expire la suscripción.

Nivel de experiencia: Principiante a avanzado.
Tamaño: Pequeñas y medianas empresas.
Precios: Comienza en 29 USD por organización. (Sin tarifa de instalación. No se requiere tarjeta de crédito).
Clientes satisfechos: FilterSnap, EuroBox, Phillip's Flags, Mobile Loyalty.

Precios desde:

59,00 US$/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Clientes habituales

  • Trabajadores autónomos
  • Empresas pequeñas (2-50)
  • Empresas medianas (51-500)
  • Empresas grandes (500 o más)

Implementación

  • Basado en la nube
  • Entorno local

Disponible en los países siguientes

Emiratos Árabes Unidos, Australia, Brasil, Canadá, Alemania , España, Francia, Reino Unido, India, Italia, México, Arabia Saudí, Estados Unidos

Idiomas admitidos

alemán, chino, español, francés, inglés , italiano, japonés, neerlandés, portugués, sueco

Precios desde:

59,00 US$/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Imágenes

Zoho Subscriptions Software - 1
Zoho Subscriptions Software - 2
Zoho Subscriptions Software - 3
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Vídeo de Zoho Subscriptions
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Funcionalidades

Funcionalidades totales de Zoho Subscriptions: 71

  • API
  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis en tiempo real
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Catálogo de productos
  • Conformidad con la PCI
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Cálculo de impuestos
  • Datos en tiempo real
  • Estimaciones
  • Facturación
  • Facturación cíclica de varios periodos
  • Facturación diferida
  • Facturación en línea
  • Facturación recurrente
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Facturas personalizables
  • Gestión de cancelaciones
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de demandas de pago
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de impuestos
  • Gestión de la suscripción
  • Gestión de reembolsos
  • Gestión de suscripciones
  • Gestión de tarjetas de crédito
  • Gestión financiera
  • Historial de facturas
  • Historial de transacciones
  • Importación y exportación de datos
  • Informes de síntesis
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de servicios de procesamiento de pagos
  • Modelos personalizables
  • Pagos electrónicos
  • Pagos en línea
  • Pagos en persona
  • Pagos móviles
  • Panel de actividades
  • Panel de comunicaciones
  • Plantillas de correo electrónico
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Portal de facturación
  • Procesamiento de facturas
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de pagos ACH
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Procesamiento de tarjetas de débito/crédito
  • Recordatorios
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento/Análisis de uso
  • Seguridad de datos
  • Supervisión de transacciones
  • Varias divisas
  • Varias opciones de pago
  • Varios idiomas
  • Visualización de datos

Alternativas

Tipalti

4,6
#1 alternativa a Zoho Subscriptions
Tipalti automatiza toda la operación de pagos a proveedores para las organizaciones con cuentas a pagar. Potencia los...

Stripe

4,7
#2 alternativa a Zoho Subscriptions
Stripe es una herramienta de procesamiento de pagos online para negocios en internet. Stripe maneja todo, lo que...

MoonClerk

4,4
#3 alternativa a Zoho Subscriptions
MoonClerk es una solución de pago online y facturación basada en la nube que permite a los usuarios crear formularios...

Keap

4,1
#4 alternativa a Zoho Subscriptions
Infusionsoft, un software diseñado específicamente para pequeñas empresas, te ayuda de manera inteligente a realizar tu...

Opiniones

Calificación general

4,5 /5
(86)
Relación calidad-precio
4,4/5
Funcionalidades
4,2/5
Facilidad de uso
4,3/5
Asistencia al cliente
4,1/5

¿Ya tienes Zoho Subscriptions?

¡Ayuda a los compradores de software! Las opiniones sobre los productos son útiles para que el resto de los usuarios podamos tomar las decisiones acertadas.

Mostrando 5 opiniones de 86
Matthew
Calificación general
  • Sector: Marketing y publicidad
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Great for automating payments from clients

Revisado el 25/11/2019

Great for start ups and small businesses who are trying to keep a low overhead. Their customer...

Great for start ups and small businesses who are trying to keep a low overhead. Their customer service is nice to work with, I usually would just chat with them or send them an email because I am familiar with using online software. For someone who isn't tech savvy they do have a call in option.

Puntos a favor

Really easy to set up, and integrated with the merchant processing of my choice. When we first switched over Zoho subscriptions were the only tool that could email multiple reminders to the clients prior to the billing renewal which I feel is great for subscription services.

The customer portal on the backend allows for customers to change their credit card information without me or one of my team members to have to do it manually. Super time saver.

It also notifies my team when a payment doesn't go through for whatever reason and can automatically retry the card again.

When we first started, it gave up to $50k worth of transactions as a free trial. Meaning you don't have to pay for a subscription until you reach 50k worth of transactions or a certain number of clients. Really cool.

Desventajas

The only thing I didn't like was that I couldn't do a one time payment easily. Sometimes we have one time jobs such as web development or consulting, and it makes it kind of hard to use just this one system. We had to also get Zoho invoice to complement what we were doing. So unless you are doing just recurring subscriptions you'll need to get an invoicing tool as well.
Als ran into problems with the customer portal, but most of my clients didn't wnat to log in so it wasn't that big of a deal.

Respuesta de Zoho

Hi Matthew,

Good to hear from you!

Thank you so much for such a detailed review on both Zoho Invoice and Subscriptions. It means so much to us.

Regarding the benefits of the client portal and payment retry settings, we couldn't agree more! Glad to know we are a part of your subscription business journey.

Cheers,
Harikrishna

Lucas
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado Otro durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Gets the job done. Great customer and subscription admin panel.

Revisado el 26/4/2020

My client needed to quickly deploy a simple subscription-based membership system and ZoHo Subscripti...

My client needed to quickly deploy a simple subscription-based membership system and ZoHo Subscriptions totally fit the bill. It provided a test environment identical to the launch environment so there was little in the way of post-launch bug cleanup. The system was super easy to set up an MVP and was flexible enough so that we could build on this MVP as our real-world usage brought to light other features we wanted to deploy.

Puntos a favor

Pricing structure
API integrations
Webhook announcements
Clean and intuitive admin panel
Robust reporting
Subscriber export
Subscription pricing flexibility with coupons and addons

Desventajas

The non-API deployment is a bit limited in terms of collecting any customer information that's not part of the default data. We didn't have the budget to do a full API deployment, but we were able to come up with some workarounds to collect info in fields not specifically designed for that information. When we did go with the full API deployment, it was pretty easy to transition our hacked-together data collection into the new custom fields.

Alternativas consideradas

MoonClerk, Stripe y Chargebee

Razones para cambiar a Zoho Subscriptions

Best balance between pricing structure and non-technical deployment

Respuesta de Zoho

Hi Lucas,

Thanks for taking the time to review Zoho Subscriptions!

We are happy to know your feedback on the Sandbox environment, the API and webhook capabilities and the flexibility aspect of the app. We believe your subscription billing is streamlined as per your needs. If you have any questions, feel free to reach out to us anytime.

Happy to have you with us Lucas.

Cheers,
Harikrishna

Ismael David
Calificación general
  • Sector: Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Everything you need to bill consistently

Revisado el 4/11/2022

This is a great tool for payment processing specially when integrated with other Zoho relevant tools

This is a great tool for payment processing specially when integrated with other Zoho relevant tools

Puntos a favor

Zoho Subscriptions takes care of every step of the payment process. After its setup, the process is smooth and simple for every new customer yhat signs up

Desventajas

The new way invoices, refunds, credit notes and subscriptions are displayed is cumbersome and makes it hard to look at the full history of the customer

Dave
Calificación general
  • Sector: Propiedad inmobiliaria
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

UK Businesses - EU Businesses Dont waste your time.

Revisado el 9/5/2022

Unfortunately Zohos inability to keep up with changing regulations regarding card payments means...

Unfortunately Zohos inability to keep up with changing regulations regarding card payments means this service is no longer fit for purpose. The first I knew of any issues was March when all my payments started declining. Its taken multiple emails and online chats for Zoho to May 9th to finally agree that they no longer support UK card payments (and they have no intention of doing so in the near future"

We now have over 7,000 subscriptions to transfer to an alternative provider.

Puntos a favor

Whilst working this was the ideal cost effective solution,

Desventajas

Zoho support is disgraceful. Irrespective of the situation and the urgency of a particular matter when speaking to someone you get the same generic response of we will get someone from technical support to look into it and contact you" the minimum this will take is 2 weeks. Even when they respond, their response either bares not resemblance to the matter you raised, or its someone else's fault.

Azizah
Calificación general
  • Sector: Telecomunicaciones
  • Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Subscription management product

Revisado el 11/9/2022

Puntos a favor

The product's subscription payment tools, including their methods and coding customization preferences, were highlights for me. We were given a lot of latitudes, and it worked out wonderfully. It was also crude and straightforward to make differences to existing plans and materialize new ones.

Desventajas

We are still not happy with the duration it takes for ACH transfers to be completed. We are constantly updated on our budget status. However, outstanding invoices will remain reflected as such. So it is hard to tell which bills are overdue.

Mostrando 5 opiniones de 86 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Zoho Subscriptions

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Zoho Subscriptions.

Zoho Subscriptions ofrece los siguientes planes de precios:

Los clientes habituales de Zoho Subscriptions son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

Zoho Subscriptions admite los siguientes idiomas:

alemán, chino, español, francés, inglés, italiano, japonés, neerlandés, portugués, sueco

Zoho Subscriptions admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Zoho Subscriptions se integra con las siguientes aplicaciones:

2Checkout, Authorize.Net, Avalara, Box, CSG Forte, Dropbox Business, Evernote Teams, Gmail, Google Analytics 360, Google Drive, Google Workspace, Joomla, Microsoft 365, Microsoft Outlook, OneDrive, PayPal, Pi., Razorpay, Slack, Strikingly, Stripe, Twilio, Unbounce, WePay, Weebly, Wix, WordPress, Worldpay, Zapier, Zendesk Suite, Zoho Analytics, Zoho Books, Zoho CRM, Zoho Cliq, Zoho Creator, Zoho Desk, Zoho Docs, Zoho Flow, Zoho Inventory, Zoho Mail, Zoho Sites, Zoho WorkDrive

Zoho Subscriptions ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat

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