Opiniones de Buffer

Calificación general
Filtrar
Tamaño de la empresa
Tiempo usado
1486 opiniones
- Sector: Software informático
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante 1-5 meses
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Una gran herramienta
Revisado el 7/6/2023
Puntos a favor
La atención al cliente es muy rápida y satisfactoria. Me han ayudado mucho cuando he tenido alguna duda o incidencia. La plataforma es muy útil y funciona correctamente.
Desventajas
A veces la conexión de las redes sociales es un poco complicada

- Sector: Sistema judicial
- Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
- Software usado Mensualmente durante Prueba gratis
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Mi experiencia en Buffer
Revisado el 27/8/2023
Es de ayuda para gestionar mis redes sociales y es un gran aliado a la hora de programar contenido...
Es de ayuda para gestionar mis redes sociales y es un gran aliado a la hora de programar contenido para que se publique en automático.
Puntos a favor
Buffer es una gran ayuda para gestionar mis redes sociales y programar contenido.
Desventajas
Algunas funciones que antes eran gratis a hora son de pago.
- Sector: Productos cosméticos
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Una gran herramienta para gestionar redes sociales
Revisado el 15/11/2022
Puntos a favor
Utilizada por el equipo de Comunnity manager de nuestra empresa desde hace tiempo es una herramienta muy buena que te permite programar el contenido que vas a publicar en las redes y realizar informes que te ayudan a medir tu reputación online. Lo mejor es que puedes administrar tu cuenta también desde la aplicación móvil ya que tiene aplicación tanto para androide como para iPhone. Nosotros estamos muy contentos con ella y recomendamos su uso
Desventajas
Para nosotros cumple perfectamente con lo que buscamos en una aplicación así, por lo que nada negativo que reseñar
- Sector: Comercio minorista
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Publicaciones bien controladas para tus redes sociales
Revisado el 12/11/2021
Lo hemos usado por varios años para gestionar nuestras redes sociales y es una herramienta...
Lo hemos usado por varios años para gestionar nuestras redes sociales y es una herramienta escanciar para mi community manager
Puntos a favor
Con Buffer por mucho tiempo hemos programado las publicaciones de nuestras redes sociales, me gusta por que es eficaz, interfaz sencilla, te permite mucho control y sobre todo te da analíticos detalladas
Desventajas
En ocasiones hemos tenido problemas para la integración de redes sociales o la desincronización, se des actualizan y eso es quizá lo único negativo, se vuelven a conectar fácilmente así que sin problemas.
- Sector: Propiedad inmobiliaria
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante 6-12 meses
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 6.0 /10
Básico para gestionar redes sociales
Revisado el 11/7/2021
Utilizamos buffer durante unos meses hasta que decidimos cambiar de software. Durante ese tiempo la...
Utilizamos buffer durante unos meses hasta que decidimos cambiar de software. Durante ese tiempo la funcionalidad fue correcta y nos sirvió de maravilla.
Puntos a favor
Sencillo de utilizar. Es fácil e intuitivo y puedes conectar varias cuentas y varias redes sociales a cada cuenta
Desventajas
En comparación con otros softwares tiene menos funcionalidades y el calendario de publicaciones es más caótico
- Sector: Organización cívica y social
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Todas las redes sociales gestionadas a través un único software
Revisado el 28/12/2022
Puntos a favor
Empezar a usar Buffer ha representado un antes y un después. Centralizar la planificación y la gestión de las cuentas de las 4 principales redes sociales a través de Buffer nos ha permitido ahorrar horas de trabajo y sobre todo tener una visión centralizado de nuestra comunicación.
Desventajas
Desde su implementación hemos detectado solo beneficios.
- Sector: Entretenimiento
- Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
- Software usado A diario durante 1-5 meses
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Me facilita la vida
Revisado el 29/12/2022
Me enteré de que existía por compañeros y desde entonces no he dejado de usarlo
Me enteré de que existía por compañeros y desde entonces no he dejado de usarlo
Puntos a favor
Me gusta poder programar los contenidos y tener más tiempo para crearlos
Desventajas
No encuentro nada que me disguste de momento
- Sector: Artículos de lujo y joyería
- Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
- Software usado Mensualmente durante Prueba gratis
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
The one that everyone uses for LinkedIn
Revisado el 11/12/2022
Puntos a favor
Fácil de usarUltra sencilloHiper intuitivoLa prueba gratuita te permite una cuenta de cualquier rrss + 10 post al mesSolo por las caracterizaciones que permite, vale la pena la versión de pago
Desventajas
La parte gratuita no tiene una sección de crear contenido, solamente programarlo

- Sector: Automoción
- Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Great product, does the job
Revisado el 26/3/2024
Great experience overall. Whenever I've had issues, customer service has always been kind and...
Great experience overall. Whenever I've had issues, customer service has always been kind and helpful.
Puntos a favor
It covers all our bases and allows me to post for all 6 of our dealerships, cross post across platforms, and bulk prep posts. This allows you to plan out your content and share it to Facebook & Instagram and anywhere else at once if you choose. Has lots of cool features and is always having some new updates and integrations.
Desventajas
Sometimes there are posting issues. Sometimes when you try to post a link with your content it tries to change it into an odd Buffer link. This makes the link look like spam
Alternativas consideradas
Hootsuite- Sector: Prensa
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Reliable and powerful
Revisado el 19/11/2023
Been using it for years and never looked around for alternatives. I think this sums up my experience...
Been using it for years and never looked around for alternatives. I think this sums up my experience pretty well, although my needs are pretty basic
Puntos a favor
Buffer has been easy to set up and to learn to operate, it covered all my basic needs for years and never had me looking around for alternatives. It’s always been reliable (which is the most important thing in my opinion) and never felt overwhelming or confusing despite having a real lot of capabilities
Desventajas
The web interface could be perfectioned a bit maybe, but it’s just a minor complaint. The mobile app is very good though!
Alternativas consideradas
HootsuiteRazones para cambiar a Buffer
Easier, cheaper and more scalable for my prospective needs- Sector: Aprendizaje en línea
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Buffer is a good option for scheduling social media posts
Revisado el 20/11/2023
Overall, buffer is a good option for scheduling social media posts to various accounts. I would use...
Overall, buffer is a good option for scheduling social media posts to various accounts. I would use again after they make some improvements.
Puntos a favor
Buffer was a good option for scheduling social media posts and send out them automatically using the scheduler. Like that you could send to various social media accounts all at once.
Desventajas
Sometime the scheduler would get out of sync and post did not go out when they should. There was no alert capability letting you know about failed posts.
- Sector: Fotografía
- Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
A powerful tool for a very low price !
Revisado el 25/9/2023
Very good experience in overall, and amazing list of options available already with a free, or...
Very good experience in overall, and amazing list of options available already with a free, or lowest plan account.
Puntos a favor
I am really amazed about the amount of feature that are already enable in the lowest plan that Buffer is offering. It is probably the best option for someone who want to start to work with such features, with a low budget
Desventajas
I rarely had cases were a post was not posting automatically as it was planned. But the only couple of times that this happened in about 2 years, I had a message immediately to inform me about it, and I could post it manually in no time...
- Sector: Marketing y publicidad
- Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
- Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Featured application
Revisado el 14/1/2024
It's one of the best apps I've used .And she's still like you
It's one of the best apps I've used .And she's still like you
Puntos a favor
It is characterized by Ease of use .And its quality in scheduling the publication . And various challenges that help to improve the quality of content
Desventajas
Prices that are of interest to the vulnerable class should be considered
- Sector: Seguros
- Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Great Free Product
Revisado el 14/11/2023
I moved from a different platform that limited how many pending posts you could have. This has been...
I moved from a different platform that limited how many pending posts you could have. This has been a great move and I'm happy that I did it.
Puntos a favor
Buffer allows me to quickly and easily create and schedule posts for LinkedIn. It even has a handy place to store ideas to post later. I'm on the free version and can set up a large number of posts in advance. While I believe there's a limit, I haven't hit it. I usually have 5 or 6 pre-planned at any time.
It's easy to post, find the day on the calendar you wish to post and begin typing. You can narrow down the time to the exact minute you want to post. That's a very handy feature!
Desventajas
There are other features that would be helpful but you can only use them if you're on the paid plan. The system will ask if you want to do xyz then when you click yes you find out you have to pay for that feature. It would be nice if they would say up front, do you want to try xyz feature on the paid plan or something like that.
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Great option for startups
Revisado el 15/12/2023
Great. It has become my go-to for startup projects or freelance projects.
Great. It has become my go-to for startup projects or freelance projects.
Puntos a favor
It has a free plan that allows you to post to three different channels. This is great when you are working with a reduced budget, but you still need to save time from posting across channels.
Desventajas
While the free version is very helpful, it doesn't allow for any type of monitoring or conversations with users. So it's very one direction.
Razones para elegir Buffer
Hootsuite doesn't have a good free plan and has become very expensive.Software anterior
HootsuiteRazones para cambiar a Buffer
Because of the free plan. Later is good but posting across channels is not that intuitive.- Sector: Hostelería
- Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
- Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Great product
Revisado el 3/12/2023
I enjoy Buffer's simplicity and user friendly website and app. It makes schedule ahead a breeze and...
I enjoy Buffer's simplicity and user friendly website and app. It makes schedule ahead a breeze and the amount of times I can schedule a post is great for the free version.
Puntos a favor
I enjoy that Buffer's interface is simple and user friendly. I didn't need a guide to go through setting up and scheduling my social media. The app works really great as well and is required if you want to post your Instagram posts because it doesn't do it automatically for you. The app will remind you it's time to post for Instagram and have the post ready for you, you just have to submit.
Desventajas
I'd prefer to not have to manually submit my Instagram posts, but not sure if that's only a feature required for the free plan. Never the less it's not the biggest con for me, just minor inconvenience if I'm busy living life.
- Sector: Marketing y publicidad
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
The Buffer Review
Revisado el 30/7/2023
Love the Buffer and still use it but it's over priced and they need to provide better analytics at...
Love the Buffer and still use it but it's over priced and they need to provide better analytics at the lower pricing levels
Puntos a favor
The easiest service of its kind that I have found to schedule and manage large numbers of profiles - I have been with them since the beginning
Desventajas
They went crazy with the pricing and increased it way too high
Alternativas consideradas
HootsuiteRazones para elegir Buffer
Initially I added Buffer and used both for several years. Eventually I let Hootsuite go because it was more difficult to manage.Software anterior
HootsuiteRazones para cambiar a Buffer
Easier to use- Sector: Contabilidad
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Save time from Linkedin and Twitter scheduling
Revisado el 16/11/2023
Overall is good. I use it every week and not so much. but it saves me the hassle of having to write...
Overall is good. I use it every week and not so much. but it saves me the hassle of having to write and edit content directly on the social media channel.
Puntos a favor
I could easily connect the channels I use for the brand. I like it supports Twitter threads and also lets me tag other companies in Linkedin post
Desventajas
I can't tag friends or contacts from LinkedIn. Only companies. I don't like the scroll down of time selecting when scheduling
Alternativas consideradas
HootsuiteRazones para cambiar a Buffer
They supported twitter threads and also I could get both Linkedin and Twitter together.- Sector: Aprendizaje en línea
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
User friendly social media scheduler
Revisado el 4/7/2024
Time saver, user-friendly scheduler. I really like it.
Time saver, user-friendly scheduler. I really like it.
Puntos a favor
User-friendly and great for posting and scheduling content across social media. Saves me time! The free version which I use allows you to post to three accounts which is great.
Desventajas
There isn't much to dislike about the free version.

- Sector: Medios de difusión
- Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
- Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
By far, one of the best tools to manage your accounts
Revisado el 16/12/2023
It spared me time and effort and increased my workflow by just being able to access everything and...
It spared me time and effort and increased my workflow by just being able to access everything and anything across my social media all at once, scheduling is a deal breaker for me and they made it so easy that it actually saved me hours of scheduling.
Puntos a favor
The ease of scheduling across all platforms at once is a win for me, and also being able to see live data and data that needs to be handed in as a report
Desventajas
The pricing mostly, i think for a tool like this it has to be a little bit cheaper
- Sector: Marketing y publicidad
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 0.0 /10
This platform isn't worth the money, unless you're using the free version.
Revisado el 27/11/2023
We used Buffer before Meta Business Suite came along. We elected to stop using Buffer to schedule...
We used Buffer before Meta Business Suite came along. We elected to stop using Buffer to schedule and publish content because MBS is way more reliable. We continued to use Buffer for analytics because our clients had grown attached to the elevated analytics. We stopped using it when we found cloud campaign.
Puntos a favor
The best part about buffer is the analytics reporting feature that is offered. We used this feature every month on multiple occasions and built our client reports around it.
Desventajas
The worst part about buffer was the constant pricing changes and lack of support.
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
It does it better than others!
Revisado el 27/9/2023
I schedule my posts on multiple social media platforms with automated settings, ensuring they are...
I schedule my posts on multiple social media platforms with automated settings, ensuring they are consistently punctual and never delayed. This streamlined approach not only saves me time but also helps maintain a consistent online presence, which is crucial for engaging with my audience and growing my online brand.
Puntos a favor
It efficiently accomplishes tasks, saving you time and allowing you to allocate more time to other activities. This productivity boost enhances your overall efficiency and enables a better work-life balance.
Desventajas
I'm still enjoying it right now so I don't think I have any issues with it

- Sector: Salud, bienestar y deporte
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado Mensualmente durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Great for scheduling all your social posts
Revisado el 29/9/2023
Puntos a favor
Setting up different social channels and scheduling posts is super easy with Buffer, it saves time, and keeps your business social feeds up to date
Desventajas
Tricky to set-up multiple pages on the same social channels
Razones para elegir Buffer
PriceSoftware anterior
Hootsuite- Sector: Software informático
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Good option
Revisado el 8/6/2023
In general, good option. Easy to use, and follow up on social media content and marketing strategies
In general, good option. Easy to use, and follow up on social media content and marketing strategies
Puntos a favor
Very straightforward, easy to use, even if you're not familiar with this product, you'll get the hang of it real quick.
Desventajas
Sometimes, the analytics are not quite right. For example, when I used this for Twitter reports, it didn't took into account posts I shared on Twitter without using Buffer. So this is something to keep in mind when tracking. I had to always double-check Buffer and the Twitter Analytics to get the final numbers.
Razones para cambiar a Buffer
Company's choice- Sector: Construcción
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante 6-12 meses
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
The best aplication
Revisado el 28/11/2023
Puntos a favor
A useful program in scientific and practical life, in addition to ease of use at a lower cost
Desventajas
A useful program in scientific and practical life, in addition to ease of use at a lower cost