Opiniones de ServiceNow

Calificación general
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Tiempo usado
292 opiniones
- Sector: Administración educativa
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Gran Herraminenta para servicios de TI
Revisado el 16/10/2024
Gran experiencia con una herramienta intuitiva que se integra con otros sistemas de la empresa y...
Gran experiencia con una herramienta intuitiva que se integra con otros sistemas de la empresa y facilita la realización de tareas.
Puntos a favor
ServiceNow es la herramienta ITSM líder del mercado. Ofrece una amplia gama de funciones y capacidades que pueden satisfacer cualquier necesidad empresarial. Se actualiza constantemente con nuevas versiones que aportan más innovación y valor a sus clientes.
Desventajas
ServiceNow no es una opción barata cuando se trata de herramientas ITSM. Puede suponer un gasto importante para las organizaciones que tienen presupuestos limitados y necesitan resultados rápidos. ServiceNow requiere un largo proceso de implementación que implica múltiples etapas y personalizaciones. También exige un miembro del personal dedicado a mantener y gestionar la herramienta con eficacia.

- Sector: Comercio minorista
- Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
- Software usado A diario durante 1-5 meses
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Software para la gestión más eficiente de servicio al cliente
Revisado el 8/7/2023
Mi experiencia ha sido positiva, la plataforma centralizada y las herramientas de gestión de...
Mi experiencia ha sido positiva, la plataforma centralizada y las herramientas de gestión de tickets han mejorado nuestra eficiencia en el manejo de consultas y resolución de problemas. En general, ServiceNow ha mejorado la colaboración interna y la satisfacción del cliente al brindar un servicio más rápido y efectivo.
Puntos a favor
ServiceNow ofrece una plataforma completa y centralizada para la gestión de tickets de soporte, lo que facilita la organización, seguimiento y resolución eficiente de los problemas de los clientes.
Desventajas
Al principio puede resultar muy difícil por la cantidad de funcionalidades que tiene la plataforma, pero cuando aprendes a usarlo todo se vuelve muy sencillo
- Sector: Investigación
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante 6-12 meses
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 6.0 /10
Es una aplicación muy robusta
Revisado el 20/12/2022
Puntos a favor
Es estupendo ver lo fácilmente escalable que puede llegar a ser y que de primeras tenga todas las funcionalidades que uno necesita.Puedes hacer seguimiento de todas las tareas incluso ver el porcentaje de realización de las mismas, eso está guay
Desventajas
La generación de informes la veo un tanto floja así como la interfaz gráfica, mejorarla para modificar la gestión de recursos de manera más gráfica como se puede encontrar en otro tipo de software al uso.

- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Using Service Now as a Team Lead
Revisado el 4/4/2024
Overall a great experince over the last year or so. My team have greatly loved this new tool and as...
Overall a great experince over the last year or so. My team have greatly loved this new tool and as a LM it has allowed me to focus alot more on metrics and making my team efficient.
Puntos a favor
Dashboard and Reporting
Ticket Management
Customisation
I am in the process of setting up automated ticket creations based on application alerts which will be fantastic.
Desventajas
It takes a little time to get your head around the reporting element if you have multiple status's. You have to play with the data to get it spot on, but its fairly easy and you will get the hang of it quickly.
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Service now Review
Revisado el 11/11/2024
My overall experience has been great, as an admin / developer and even user sometimes, it has...
My overall experience has been great, as an admin / developer and even user sometimes, it has always fulfilled my needs. And there are a lot of customization that can be done to make your life easier and work smooth.
Puntos a favor
Services it provides, having everything at one place from ITSM to HR to asset management and a lot more
Desventajas
Nothing to dislike , it’s a great product with great service.
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
- Software usado Mensualmente durante 6-12 meses
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
Great Ticketing Management Software
Revisado el 8/8/2024
Using ServiceNow is nice and it's fairly organized and clean looking. I use it occasionally to...
Using ServiceNow is nice and it's fairly organized and clean looking. I use it occasionally to enter tickets and it's pretty easy for me to track the progress. If anything changes, it notifies me via email. I haven't used any advanced tools, like the analytics, but I imagine it's quite handy for supervisors.
Puntos a favor
Lots of options when managing service tickets. This software is flexible enough for IT, HR, and other departments to be grouped into one as long as you are granted the access to see them. The UI for the web app is nice and simple. There are some decent dashboards already built in for you to choose.
Desventajas
There are too many options listed in the All menu. Most of them I don't use so I have to favorite certain menus and ignore the rest.
- Sector: Petróleo y energía
- Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Assessing the analytical aspect of ServiceNow
Revisado el 22/10/2024
Using ServiceNow to manage incidents and requests raised by service desk or by people in the...
Using ServiceNow to manage incidents and requests raised by service desk or by people in the company. Mostly working on the reporting side, by creating custom reports to measure certain KPIs. Also, trying to create more advanced reports, using views and the analytical capabilities of ServiceNow.
Puntos a favor
Allowing customizations, allowing storing different types of data, multi-purpose.
Easy creation of reports
Desventajas
When accessing related fields, the creation of reports is sometimes slow. Combining data from multiple tables/sources is not straightforward.
- Sector: Banca
- Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
A great tool for growing organisations!
Revisado el 13/10/2024
A holistic and intuitive service management tool offering a cohesive and integrated approach to...
A holistic and intuitive service management tool offering a cohesive and integrated approach to service management. Their reporting functionalities and API integrations are exceptional. Overall a great tool for growing organisations!
Puntos a favor
Servicenow is an integrated service management tool offering the entire ITIL lifecycle at your fingertips. I haven’t used any application which can seamlessly integrate all the processes cohesively as per the organisations requirements.
Desventajas
Depending on the level of customisation required, servicenow can get expensive to implement.
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Handling tickets
Revisado el 5/12/2024
Extremely supportable for ticket handling via automation and UI is super good and user friendly for...
Extremely supportable for ticket handling via automation and UI is super good and user friendly for every purpose.
Puntos a favor
1. Easy ticket management , creating and tracking with servicedesk.
2. Can easily connect with JIRA as well to take updates related to development as well.
3. Interface is upto the mark with stability in platform.
Desventajas
1. There is nothing much for customization according to us.
2. Initially a proper training a timeperiod is needed to get the actual overview of product.
- Sector: Comercio mayorista
- Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Let it SNOW
Revisado el 19/11/2024
Overall, great program, detail orientated
Overall, great program, detail orientated
Puntos a favor
ease of identifying issues, categories, options
Desventajas
Speed of responses often delayed or underserved
- Sector: Construcción
- Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
My ServiceNow experience
Revisado el 30/11/2024
Overall, it’s a powerful tool with some room for improvement in efficiency.
It's helpful for...
Overall, it’s a powerful tool with some room for improvement in efficiency.
It's helpful for tracking work and collaborating with other teams, but some of hte menus are slow to navigate
Puntos a favor
Customisation for creating ticket submission templates to ensure we're getting the critical information before incidents, requests, or changes are raised
Desventajas
It can be a bit cumbersome and timely to fill out tickets.
- Sector: Salud, bienestar y deporte
- Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Service Now Review
Revisado el 26/11/2024
Pretty good, aside from the display/organization troubles, it is a solid platform
Pretty good, aside from the display/organization troubles, it is a solid platform
Puntos a favor
It is an easy platform to connect with the various service departments in my company. We have a large company with many departments so this software makes it easy to access the help I need.
Desventajas
Some of the organization of ticket numbers makes it hard to find previous tickets. Could be more consistent/have information displayed better in a more accessible way

- Sector: Desarrollo de programas
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Simplifies IT Request Management
Revisado el 9/11/2024
It was great for making our IT support more efficient by automating how we handle requests.
It was great for making our IT support more efficient by automating how we handle requests.
Puntos a favor
We used it to speed up our IT ticket process. For example, instead of getting bogged down with emails, staff could log issues directly, and our team could respond faster.
Desventajas
It took some time for the team to learn how to set up the workflows properly.
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Service Now Product Review
Revisado el 12/6/2023
This is an awesome product which can be customized for any business.
This is an awesome product which can be customized for any business.
Puntos a favor
I like the ticket management, change tracking and reporting options of this product.
Desventajas
As this is a web-based, we need to have a good WiFi connection to connect the VPN
Alternativas consideradas
JIRA Service ManagementRazones para cambiar a ServiceNow
I got good reviews when compared to other products- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Helps reduce manual tasks, improving efficiency and response times.
Revisado el 4/10/2024
Puntos a favor
Powerful platform known for its ability to streamline IT service management and automate business processes. It has a user-friendly interface that enhances productivity by allowing users to easily navigate and access features. Additionally, its customizable workflows and reporting tools provide valuable insights, enabling organizations to make data-driven decisions.
Desventajas
The platform can be overwhelming for new users, requiring significant training to fully leverage its capabilities. Implementation can be time-consuming and costly, which may not suit smaller organizations with limited budgets.
- Sector: Filantropía
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 5.0 /10
A very powerful tool, if you have the dedicated ServiceNow Engineer to maintain it properly
Revisado el 20/10/2023
Puntos a favor
Lots of feature that were pretty great.
Desventajas
The clunkiness of the product was discouraging. I wish the mobile app was worthwhile but it was very difficult to use.
- Sector: Hospital y atención sanitaria
- Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Good product but alot of features are paywalled
Revisado el 13/8/2024
Puntos a favor
Very easy to use. Can be utilised with low knowledge on the application but also offers in-depth features that really benefit your service.
Desventajas
Not all features are available with the base packages, you need to buy more and more to unlock the full service
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Service Now - great tool, easy to use
Revisado el 4/4/2024
Puntos a favor
In Service Now I appreciate a lot of features that helps me to work on my daily tickets with a pleasure! Great reporting abilities, easy to use dashboards keep my work organized which helps me keep my performance on high level to provide best support!
Desventajas
Service Now can be quite complex for someone who is at the begining of using it however the deeper You go the easier it is for You to learn and use Service Now features to improve Your work
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 6.0 /10
Feature packed but need some learning curve to pick up
Revisado el 2/4/2024
Puntos a favor
The software can be extended to many use cases. So you can future proof the solution with a view to add more modules to be integrated among those modules.
Desventajas
User interface is not the most intuitive. You cannot get it to work exactly how you want it. In fact my company has to develop a comprehensive user guide to teach us how to use it. There is a known learning curve and you need time to get used to the software.
- Sector: Servicios financieros
- Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Very good IT service management tool
Revisado el 5/4/2024
Excellent experience. LIcense is high, but you have piece of mind
Excellent experience. LIcense is high, but you have piece of mind
Puntos a favor
It has all you need for managing IT services, Tickets and incident management
Desventajas
License fees are high. Naturally to match the advanced features and good stability of the tool.
- Sector: Bienes de consumo
- Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
- Software usado Mensualmente durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
An intuitive, communicative, clean way to track support requests
Revisado el 12/8/2024
It's a very clean software, making it extremely transparent to all users on how to raise and track...
It's a very clean software, making it extremely transparent to all users on how to raise and track their cases while giving them the necessary assurance that their cases are being worked on.
Puntos a favor
It's an easy platform for me to use as an end-user to raise my service requests, and to know these are being logged sufficiently and adequately and will be transferred to the correct department - and I feel assured I'll get a speedy response, with a solid mechanism for following up on my request should I need to.
Desventajas
None, I've yet to have any negative experience with the Service Now platform.
- Sector: Salud, bienestar y deporte
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
ServiceNow A look to the future
Revisado el 18/11/2024
Experience is positive even though its a little complicated. Can see the potetial and end result...
Experience is positive even though its a little complicated. Can see the potetial and end result looks good.
Puntos a favor
It's great with IT Service Mgmt and a great communication tool
Desventajas
Pricing is quite high and learning curve steep
- Sector: Producción de alimentos
- Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Amazing case tool for big organisations
Revisado el 30/10/2023
Puntos a favor
- Real data easy to update and retrieve even after a long time since the case was closed
- Very clear dashboards, easy to read and visualise performance data
- Queue system easy to implement even in big organisations with complex segmented workflows
Desventajas
If they could make the interface even more user-friendly it would make be an even better product and would make it easier to train employees on how to use it
- Sector: Agricultura
- Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
We all like timely results, try ServiceNow. It gives exactly that.
Revisado el 20/9/2023
Try ServiceNow. It has performed really well for me and gives results quickly saving time and...
Try ServiceNow. It has performed really well for me and gives results quickly saving time and energy.
Puntos a favor
Am happy with ServiceNow for many reasons but the most helpful of them all is the response time. It is very quick and super active. It can manage multiple tasks at a go and still give accurate and reliable results. ServiceNow is user friendly. It's pricing is reasonable and affordable.
Desventajas
ServiceNow has it all. No challenging processes or hard to understand features. Launching and implementation is simple. Am glad to be the administrator.
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Great but UI could use improvements
Revisado el 24/8/2023
Puntos a favor
Functionality where it can be used for onboarding/offboarding requests, software vetting, as well as Change Requests for our Change Management board
Desventajas
Interface can be cumbersome. Many different menus to navigate to then update your Service Now tickets