Opiniones de Salesforce Platform

Salesforce Platform
Calificación general
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Tiempo usado
347 opiniones

- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante 6-12 meses
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Experiencia y Satisfacción con Salesforces Platform
Revisado el 31/5/2023
Nos ha permitido mejorar la eficiencia de nuestas operaciones. Su amplia funcionalidad nos ha...
Nos ha permitido mejorar la eficiencia de nuestas operaciones. Su amplia funcionalidad nos ha brindado la posibilidad de adaptar la plataforma a nuestras necesidades. El proceso de aprendizaje y el costo elevado ha sido un desafío a considerar en su implementación
Puntos a favor
Ofrece una amplica gama de funcionalidades, es altamente personalizable y escalable, cuenta con una gran comunidad de usuarios y una amplia gama de aplicaciones y complementos disponibles
Desventajas
Puede llevar tiempo el familiarizarse con todas sus características, el costo es más elevado en comparación con otras soluciones similares, su implementación puede ser compleja y puede requerir el apoyo de expertos y consultores

- Sector: Ingeniería industrial o mecánica
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Salesforce Platform: un programa completo y a su vez complejo.
Revisado el 1/5/2023
Salesforce puede ser una excelente opción para las empresas que buscan una solución CRM potente y...
Salesforce puede ser una excelente opción para las empresas que buscan una solución CRM potente y altamente personalizable. Sin embargo, es importante considerar los costos y la dificultad de aprender a utilizarlo.
Puntos a favor
Tiene una capacidad de gestión de ventas y marketing, con herramientas potentes para administrar oportunidades, pronósticos y campañas de marketing. Además es altamente personalizable, lo que significa que puede ser adaptado a las necesidades específicas de una empresa integrándose fácilmente con otros sistemas empresariales, lo que permite a las empresas trabajar de manera más eficiente. También, Salesforce se ejecuta en la nube, lo que significa que los datos y las aplicaciones están disponibles desde cualquier lugar y en cualquier momento.
Desventajas
Salesforce puede ser costoso para las pequeñas empresas, especialmente si necesitan una personalización significativa, puede ser difícil de aprender para los nuevos usuarios, ya que tiene una gran cantidad de funcionalidades. En algunos casos, Salesforce puede requerir la ayuda de consultores o desarrolladores externos para personalizar o integrar el sistema, lo que puede aumentar los costos.
- Sector: Recursos Humanos
- Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
- Software usado A diario durante 1-5 meses
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Excelente servicio al cliente
Revisado el 23/7/2023
Puntos a favor
Siempre están atentos a brindar buena atención cuando uno tiene algún requerimiento
Desventajas
En ocasiones se complica la forma de manejarlo pero siempre están atentos a ayudar
- Sector: Desarrollo de programas
- Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Una plataforma muy robusta
Revisado el 22/9/2022
Puntos a favor
Se pueden automatizar muchos procesos y es ideal para manejar la información de los clientes. Se puede customizar y extender "fácilmente" haciendo desarrollos. Es una plataforma muy segura y robusta, lo que nos da muchísima tranquilidad.
Desventajas
Veníamos de utilizar otro CRM y la implementación fue un poco dura.
La interfaz es bastante mejorable; podría ser mucho más intuitiva y personalizable. Además, la herramienta es bastante lenta.

- Sector: Software informático
- Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
One of the best CRM software
Revisado el 19/8/2023
Puntos a favor
There are many things that I like about this platform:1)It helps us to automate our business process like, so we have to least bother about how to manage things manually.2)It can also schedule our business processes with the help of various automation rules.3)It has point-and-click functionality so that a non-coder can also implement the use case into this platform.
Desventajas
Personally, I like everything about this platform.
- Sector: Marketing y publicidad
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante 6-12 meses
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
The absolute best - and you pay for it
Revisado el 4/9/2024
We were able to utilize SF to manage our CRM, setup drip funnel campaigns, ebb and flow of lead...
We were able to utilize SF to manage our CRM, setup drip funnel campaigns, ebb and flow of lead from start to close (and track every person that touched the lead for evaluation purposes).
Puntos a favor
Completely customizable to the company/business needs. Incredibly powerful tech to automate nearly every marketing channel in a large scale business. Once its built out, you'll never need another marketing tech product.
Desventajas
Very robust and is priced as such. Not a great solution for small-to-medium sized businesses.
- Sector: Dispositivos médicos
- Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
Salesforce Platform Review
Revisado el 5/11/2023
Puntos a favor
Aspect is the emphasis on data management and analytics.
Desventajas
Salesforce's extensive capabilities mean that it can have a steep learning curve, particularly for new users. It may take some time and training for employees to become proficient in using the platform to its full potential.
- Sector: Aerolíneas/aviación
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Salesforce Review
Revisado el 21/11/2024
I love salesforce and the ease of info tracking and email sending. It is reliable and always has...
I love salesforce and the ease of info tracking and email sending. It is reliable and always has accurate information. Salesforce has many uses.
Puntos a favor
It is easy to keep track of tasks, leads, opps etc I love how we can open multiple pages on one page and we do not have to open a different tab.
Desventajas
How it signs out after a while, but this is okay it is one click to sign back in.
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
CRM management for your daily business needs
Revisado el 16/7/2024
We are satisfied and are not planning on change it any soon.
We are satisfied and are not planning on change it any soon.
Puntos a favor
You can track down your sales and services together. You can report, and collect data to track down results, forcast and more.
Desventajas
It has been really efficient for us so far. There is nothing wrong with it.
- Sector: Servicios financieros
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Salesforce Review
Revisado el 14/8/2024
Overall, my experience has been super positive. Salesforce is the best in class for the problems it...
Overall, my experience has been super positive. Salesforce is the best in class for the problems it solves for business.
Puntos a favor
How it has helped us with organising the delivery portion of the business.
Desventajas
Backend set up an sometimes be somewhat clunky to use. There are some reporting limitations, nothing that is a deal breaker however.
- Sector: Redes informáticas
- Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Positive feedback
Revisado el 15/9/2024
Puntos a favor
In my project we used Salesforce for customer service, the most I like was the easy use and user friendly interface
Desventajas
The least I like about SalesForce Platform is that sometimes there is a bug and can’t log in from the first time
- Sector: Servicios para el consumidor
- Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Salesforce Platform Gives Us Value For Money
Revisado el 17/4/2024
Puntos a favor
I love the efficiency of Salesforce Platform.
Salesforce Platform works so well for us because it has been so effective.
Desventajas
I do not dislike Salesforce Platform.
Salesforce Platform is efficient.
- Sector: Software informático
- Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 6.0 /10
Complete platform but not easy to navigate
Revisado el 27/3/2024
Puntos a favor
It offers multiple mechanisms to control sales and track issues also customer invoices due to its integrations
Desventajas
Screens are very convoluted with lots of information that might not be useful. Navigation can also be very confusing for first time users
- Sector: Construcción
- Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Salesforce Platform's Capabilities are Excellent
Revisado el 30/4/2024
Puntos a favor
I am impressed by the ease of deployment of Salesforce Platform.
Salesforce Platform works so well for us.
Desventajas
I like the effectiveness of Salesforce Platform.
Salesforce Platform is amazing.
- Sector: Comercio mayorista
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Excellent Enterprise Platform for nearly all industries with a Enterprise-sized Price Tag
Revisado el 20/9/2023
Puntos a favor
I love how they have turned a database program into an interactive place where companies can create a singular source of truth surrounding every aspect of business operations.
Desventajas
Some limitations are common sense additions that have been neglected in favor of flashy, new features. Reporting is limited and has many issues, one of which is they barely support it currently with little/no improvements while pushing users towards their Analytics Add-On - which has many improvements that were requested on Reports.
- Sector: Hospital y atención sanitaria
- Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Salesforce Platform Is an Incredible CRM Solution
Revisado el 22/4/2024
Puntos a favor
I am impressed by the features of Salesforce Platform.
Salesforce Platform has our marketing and makes our work easier.
Desventajas
Salesforce Platform has been so exceptional.
No dislikes for Salesforce Platform.
- Sector: Logística y cadena de suministro
- Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Salesforce review
Revisado el 17/10/2023
I've tried some other platforms and I think this is the most friendly, easy to use and complete...
I've tried some other platforms and I think this is the most friendly, easy to use and complete platform.
Puntos a favor
What I like the most about Salesforce is that i can load all my shipment info, invoice, create disbusements, activate tracking, validate guides and send my info to a platfoarm visible for my client. basically all in one.
Desventajas
I don't like that some carriers don't appear on tracking and the dates can't be changed automatically.
- Sector: Seguros
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Review Salesforce Platform
Revisado el 24/11/2023
Salesforce Platform is priceless to customer service type departments. It keeps everything in...
Salesforce Platform is priceless to customer service type departments. It keeps everything in order and easy to collect a variety of data.
Puntos a favor
Customization is priceless. It can be done at all level and be done for what a person or what a department requires which makes it versatile.
Desventajas
With much customization, sometimes it is hard to get something fixed or changed.
- Sector: Telecomunicaciones
- Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
Salesforce review
Revisado el 8/9/2024
Puntos a favor
It is a system where you can find your accounts and any other data you are looking for.
Desventajas
Not very easy to navigate, user interface is not very friendly
- Sector: Medios online
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 6.0 /10
Data at your fingertips
Revisado el 27/11/2023
I've used SF for over 10 years at multiple companies. I have found it to be a valuable tool when...
I've used SF for over 10 years at multiple companies. I have found it to be a valuable tool when properly configured and a great way to keep customer data at everyone's fingertips across the organization.
Puntos a favor
SF gives the ability to keep all of your data at your fingertips to track and manage the customer lifecycle easily.
Desventajas
SF is complicated to configure - it could be easier and more user friendly to quickly and easily configure features and establish an easy to use account page with a depth of features for sales and account management.
- Sector: Petróleo y energía
- Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
It is an objective program in the data service.
Revisado el 9/6/2023
I cannot deny that it helps to improve the creation of new tools in the programming field in my...
I cannot deny that it helps to improve the creation of new tools in the programming field in my department, but as I mentioned before, the setup requires a long time to generate and this delays programming and software development a lot.
Puntos a favor
The data that the application returns is unilaterally beneficial for the design and reform of new development products in the company.
Desventajas
It is very difficult to implement it, you really have to measure and structure in advance all the processes and advantages that Salesforce has. It is a platform that can include CRM management but also data analysis and organization of these, as well as measurement of applications in their vital state, but it takes many weeks to assemble the installation.
- Sector: Hostelería
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado Mensualmente durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Salesforce
Revisado el 2/11/2024
Puntos a favor
The variety and customization available for a complete CRM experience.
Desventajas
The integration with other apps can get boggy.
- Sector: Dispositivos médicos
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 0.0 /10
Salesforce - Not Ready for FDA regulated industries
Revisado el 20/7/2023
Puntos a favor
Not very much. It is poorly conceived; everything is based on opportunities
Desventajas
As a Complaint handling tool, it assumes the user is selling toasters or laptops, not regulated medical devices.

- Sector: Software informático
- Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Best CRM platform available in the market!
Revisado el 10/6/2023
Puntos a favor
Salesforce presents an incredibly adaptable platform that can be personalized to address the unique requirements of businesses, regardless of their industry or scale.SF delivers an all-inclusive collection of CRM tools and functionalities that encompass a wide range of customer management aspects. These include lead management, opportunity tracking, contact management, analytics, reporting, and much more.
Desventajas
The platform comes with a significant learning curve, which means that users, especially those who are new to CRM systems, may need time and training to fully grasp and utilize its capabilities.
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de dos años
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Love the tool, keeps getting better
Revisado el 27/9/2023
It's easy to manage users
It's easy to manage users
Puntos a favor
Simpplr is my favorite part of the platform. I love the sandboxes so we can test before deploying.
Desventajas
It can become a complicated admin mess.