Opiniones de Workday HCM

Workday HCM

Gestión global de capital humano

Calificación general

4,4 /5
(1.310)
Relación calidad-precio
4,3/5
Funcionalidades
4,4/5
Facilidad de uso
4,2/5
Asistencia al cliente
4,3/5

89%
de los usuarios recomienda esta aplicación
Ordenar por

1310 opiniones

Mariel
Calificación general
  • Sector: Energías renovables y medio ambiente
  • Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Una herramienta integral de recursos humanos con margen de mejora

Revisado el 17/4/2023

A pesar de algunos inconvenientes, creo que Workday HCM es una sólida plataforma de recursos...

A pesar de algunos inconvenientes, creo que Workday HCM es una sólida plataforma de recursos humanos que ha simplificado muchas de mis tareas de recursos humanos.

Puntos a favor

Me encantan los análisis en tiempo real, que me brindan una gran perspectiva sobre el desempeño de mi equipo.

Desventajas

He notado que el sistema tiende a ser lento a veces, especialmente cuando se trata de grandes volúmenes de datos.

Raquel
Calificación general
  • Sector: Productos farmacéuticos
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Solución integral de HCM con margen de mejora

Revisado el 14/4/2023

Descubrí que reduce significativamente el tiempo que paso en tareas administrativas, lo que me...

Descubrí que reduce significativamente el tiempo que paso en tareas administrativas, lo que me permite concentrarme más en los aspectos estratégicos de mi trabajo.

Puntos a favor

Considero que Workday HCM es una excelente y completa solución de gestión del capital humano. Aprecio cómo agiliza los procesos de recursos humanos e integra la nómina, los beneficios, la gestión del talento y más. Disfruto especialmente de la interfaz de usuario intuitiva, que ha hecho que mis tareas diarias sean mucho más fáciles de administrar.

Desventajas

Sin embargo, he notado que las funciones de generación de informes pueden ser bastante complejas y llevar mucho tiempo configurarlas.

Manuel Alejandro
Calificación general
  • Sector: Consultoría de gestión
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

La gestión de equipos centralizada

Revisado el 14/9/2022

En general, el producto cumple su función principal más allá de lo malo que puede ser la navegación.

En general, el producto cumple su función principal más allá de lo malo que puede ser la navegación.

Puntos a favor

La herramienta es vital para el desempeño de mis funciones diarios, pues toda la gestión de equipo se lleva a través de Workday. Allí se recolectan las métricas y se tiene una trazabilidad de los accionables que cada contribuidor va ejecutando a lo largo del año fiscal.

Desventajas

Lo único malo ha sido el diseño de la interfaz que no es tan amigable. Sufre uno tratando de navegar, pues carece de ciertos elementos de arquitectura de información y en algunos caso se rompen algunos componentes UI

Angie
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Es muy util.

Revisado el 7/8/2023

Puntos a favor

Es una herramienta que brinda facilidad de manipulacion y personalizacion, la cual brinda una interfas intuitiva.

Desventajas

Su gran variedad de herramientas puede generar confucion si no estan acostumbrados a su entorno.

Javier
Calificación general
  • Sector: Relaciones públicas y comunicaciones
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Práctico y de uso fácil

Revisado el 10/4/2023

La utilicé en mi empresa anterior y en la actual, con un grado de satisfacción alto.

La utilicé en mi empresa anterior y en la actual, con un grado de satisfacción alto.

Puntos a favor

Su facilidad para la gestión de vacaciones u otras ausencias así como para la consulta de datos del empleado.

Desventajas

A veces el recuento de días puede variar por estar en horas en lugar de días, y debería haber un concepto mas estandarizado para los días libres.

Luis Enrique
Calificación general
  • Sector: Telecomunicaciones
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Worday para empleados

Revisado el 21/9/2023

Ha sido increible el manejo de herramientas para un facil acceso a temas de nomina

Ha sido increible el manejo de herramientas para un facil acceso a temas de nomina

Puntos a favor

Es simple de manejar, además que acoge diferentes herrameitnas que te hacen más facil las condiciones de interacción con el empleador

Desventajas

No hay ninguna objeción, se puede volver más facil

Karla
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Que pienso de Worday

Revisado el 19/4/2023

Puntos a favor

El poder solicitar Dias de vacaciones, o reponer dias de asencia por enfermedad desde tu pc en cualquier momento, gestionar tu agenda.

Desventajas

Al momento de emperzar a usalo es un poco confuso debido que ahi funciones que poseen casi los mismos nombre pero no son iguales.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Desarrollo de programas
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Software para validar asistencia

Revisado el 4/8/2023

Puntos a favor

Brindan un gran experiencia para valida la asistencia de los empleados

Desventajas

El ambiente puede llegar a ser confuso con las solicitudes

Fredy alexander
Calificación general
  • Sector: Comercio mayorista
  • Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
  • Software usado Mensualmente durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Accesos de workday

Revisado el 8/6/2023

En general es confiable la plataforma, puedes ingresar tu información cómodamente, y la. Interacción...

En general es confiable la plataforma, puedes ingresar tu información cómodamente, y la. Interacción para diferentes opciones de puesto o permisos es fácil.

Puntos a favor

Facilita la interacción de empleado a jefe para permisos o ausencias.

Desventajas

Hay algunas exenciones complicadas de encontrar para uso de información.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Banca
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Programa muy completo para RR.HH.

Revisado el 17/1/2023

Puntos a favor

Es un programa muy visual e intuitivo una vez comienzas a usarlo.

Desventajas

Carente de un tutorial inicial que explique todas las funciones.

Víctor
Calificación general
  • Sector: Investigación
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado Mensualmente durante Prueba gratis
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Reseña sobre Workday HCM

Revisado el 5/11/2022

Bastante regular.

Bastante regular.

Puntos a favor

Facilita la gestión de personal a la hora de cribar para hacer una selección de posibles entrevistas a hacer.

Desventajas

Posiblemente mucho menos cómodo que algo como LinkedIn, donde de ofrece una facilidad directa para inscribirse a los usuarios. De esta forma aunque ya tengan su perfil externo en otros sitios deben registrarse y rellenar todo de cero la primers vez.

Danielle
Calificación general
  • Sector: Artículos deportivos
  • Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

"Workday is the best assistant Online for HR"

Revisado el 10/3/2022

You may build and grow your corporation using Workday HCM. There is no limit to what can be done....

You may build and grow your corporation using Workday HCM. There is no limit to what can be done. Anyone in HR or a department head may simply access and obtain employee information using their user-friendly interface, whether it's for insight into their compensation or any other data you require. More significantly, it gives HR personnel the tools they need to do their jobs better, from adding new vacation entries to collecting lists of the most frequently utilized perks.

Puntos a favor

Payroll, vacation requests, time off, hiring, performance management, and much more are all made easier with Workday. For the most part, tasks are straightforward and intuitively organized. My dashboard displays the demands made by our personnel. To charge other business units for projects and hours, we may change things like pay rate, hours, department, and project id. Direct links to applicants' Facebook and Twitter pages and the ability to select candidates by a variety of criteria, including location, experience, and current position, are all strengths of the recruiting area.

Desventajas

A few tasks throughout the course of a typical workday might be perplexing. The "time off" tool, for example, may lead you to believe that it displays information about your own personal time off at work, but it actually displays information about the vacation time taken by your team. You have to enter another option to be able to appreciate your free time and it is usually confusing

Kendall
Calificación general
  • Sector: Hostelería
  • Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Using Workday streamlines organizational tasks

Revisado el 21/7/2023

When it comes to human capital management, Workday HCM is hard to beat. It's easy to learn, has a...

When it comes to human capital management, Workday HCM is hard to beat. It's easy to learn, has a wide range of useful features, and won't break the bank. You may get information on employees, recruits, payroll, and more with the use of this platform.

Puntos a favor

Many businesses struggle with adaptability, but Workday distinguishes out thanks to its intuitive design. In comparison to the MIS we used before, I found it to be pretty engaging. In my perspective, Workday can be integrated with a wide range of third-party programs. The internal hiring process is also simplified.

Desventajas

Workflow integration severely restricts its flexibility in terms of making global adjustments or edits. It's hard to navigate because items are split and there are too many action item tabs. It is challenging to acquire or develop individualized reports.

Kris
Calificación general
  • Sector: Telecomunicaciones
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

HRIS tool to have

Revisado el 20/10/2023

Incredibly positive and nice user experience with all the necessary data at your disposal.

Incredibly positive and nice user experience with all the necessary data at your disposal.

Puntos a favor

While it took some time to get to know my way around many options Workday provides, it has lead to a great learning experience and the use of it now is easy and positive. We use it for employee management and learning center. Course ar nicely tracked and the employee is able to see all his data like compensation, vacation and carrier options.

Desventajas

Steep learning curve, but once you are up to speed it's a breze to scroll around the tool.

Zeh
Calificación general
  • Sector: Banca
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 2.0 /10

This is an HRIS and not at all payroll system

Revisado el 21/10/2023

I learned the system pretty fast but cannot get over the payroll function limitations.

I learned the system pretty fast but cannot get over the payroll function limitations.

Puntos a favor

There is not much to loike about this system from a payroll admin. point of view. I think this system should not have added payroll module that does not cover all payroll aspects like other payroll systems.

Desventajas

That this system is not made for payroll but only for HR recording. There is no live customer support that is very disappointing.

Ruth
Calificación general
  • Sector: Banca
  • Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

My remarkable experience with Workday HCM

Revisado el 11/9/2023

Am happy for the moment I have used this tool. I wish to keep stuck on it forever.

Am happy for the moment I have used this tool. I wish to keep stuck on it forever.

Puntos a favor

Generally cool features. Very quick to set up things. Customization is easy and free. Quite active customer service team. I appreciate the good work the developers has done.

Desventajas

All benefits. I have no downside about Workday HCM.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 3.0 /10

A Powerful Tool for Organizations

Revisado el 3/2/2023

Overall, a positive experience, albeit a bit confusing.

Overall, a positive experience, albeit a bit confusing.

Puntos a favor

Workday allows employees/clients to work and plan accordingly, which is, as I must say, the best thing about this program. In addition, this program, although a bit confusing, has excellent customer support and assistance if you need help. I like that I can use Workday to look up any kind of personal information.

Desventajas

This program has a lot of functions, and many buttons can be used, which is a bit confusing and might throw employers away. In addition, this software tends to have a few technical glitches and, for some, a bit on the spendy side. It would be nice if there were more user-friendly options on the dashboard to get things done.

duane
Calificación general
  • Sector: Salud, bienestar y deporte
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Easy to Use

Revisado el 15/11/2023

say goodbye to pen and paper and hello to electronic menus and immediate action!

say goodbye to pen and paper and hello to electronic menus and immediate action!

Puntos a favor

the app makes it easy to use on the go. taking time off/absent days/sick days etc is easy to scroll and drop down menus make it simple.

Desventajas

can be slow at times in the app, but be sure to update the version as this will help with any bugs.

Donita
Calificación general
  • Sector: Aprendizaje en línea
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Excellent Time and Payroll System

Revisado el 28/10/2023

Puntos a favor

I enter my time, review and submit it, and I can rest assured that my data is secure. It is straightforward. It allows me to track my hours.

Desventajas

Nothing to dislike. I use it with ease and have been pleased with it so far.

Mahmoud
Calificación general
  • Sector: Hostelería
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 5.0 /10

Great application

Revisado el 25/9/2023

It was the moat beneficial application

It was the moat beneficial application

Puntos a favor

The smooth and the simplicity of using the application

Desventajas

When it is error it stopped and get out of control

Jennifer
Calificación general
  • Sector: Salud, bienestar y deporte
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Workday

Revisado el 13/11/2023

Puntos a favor

I like that I can clock in and out anywhere. There is also useful assignments that can be completed from the comfort of your home

Desventajas

I like workday and I haven’t had any issues

Nadezhda
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Outstanding Experience with Workday HCM

Revisado el 17/2/2023

Overall, I have had a great experience with Workday HCM. It provides a comprehensive and powerful...

Overall, I have had a great experience with Workday HCM. It provides a comprehensive and powerful platform to manage employee data and gain valuable insights from analytics.

Puntos a favor

Workday HCM provides an incredibly user-friendly and intuitive interface which makes it easy to navigate and manage employee data. Its powerful analytics capabilities allow us to gain invaluable insights into our workforce.

Desventajas

Workday HCM can be slow and unresponsive at times, and it can be difficult to troubleshoot issues.

Cathy
Calificación general
  • Sector: Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Sad to not have Workday

Revisado el 25/3/2022

Overall, Workday is a good product with good support.

Overall, Workday is a good product with good support.

Puntos a favor

Workday was easy to navigate and very intuitive. A new employee could come in that was unfamiliar and quickly be up-to-speed. We had several upgrades, each making the process better each time.

Desventajas

We could not be on our own cloud, making the organization more vulnerable to cyber attacks.

Morgan
Calificación general
  • Sector: Recursos Humanos
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Workday for Recruitment

Revisado el 19/5/2020

Overall the experience has been ok, but if you are looking for a true ATS this is not the answer...

Overall the experience has been ok, but if you are looking for a true ATS this is not the answer unless you make some serious tweaks to the setup.

Puntos a favor

Ability to use as ATS as well as HR database and tie candidates to employee once hired and onboarded.

Desventajas

Inability to see candidates on Requisitions that are assigned to other recruiters / users within Workday.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 1.0 /10

Half-Baked Cake

Revisado el 18/3/2019

I've used the Recruiting module for three years now, I can't help but wonder if the development...

I've used the Recruiting module for three years now, I can't help but wonder if the development team has involved an experienced recruiter when developing the module. I honestly don't think that Workday is ready to roll out to the market. If you are the decision maker consider buying this application, you really should include your recruiters' opinions.

Puntos a favor

The look and layout of the worklets are the only things I can praise about.

Desventajas

The business processes are too disconnected to count. The security level is so high up that a small change requires the product admin. (or whoever has the security level) to configure it at the backend. Pre-screening questionnaires must be pre-defined and pre-populated in the system - you can’t adjust the questions according to the requirements of each job at the time of Job Requisition creation. Trying to find a Job Requisition associated with a Position requires the skills of Sherlock Holmes. Recruiter receives many useless notifications and hiring managers receive many emails to a point of hysteria. Workday refreshes itself so frequently that recruiter can never leave their My Recruiting Jobs report on the screen longer than half-an-hour. Moreover, as soon as you click on any link on the My Recruiting Jobs report, any sorting/filtering will be lost. Customizing the columns of the Candidate Grid does not mean you can export it to Excel the same way you’ve arranged the columns. You can’t write comments as you read the resumes in the Candidate Grid - you have to go to individual application and write in the Activity Stream. Hiring managers can’t select and move multiple candidates at the Candidate Grid - can only move 1. You can’t use simple AND/OR with the filter feature at the Candidate Grid – can only search 1 word. When you search a specific name (i.e., Patel) in the Search Box, it spit out a list of names with no particular order; importantly, no filtering tools.