Opiniones de Zoho People

Zoho People

Sistema de información de recursos humanos

Calificación general

4,4 /5
(240)
Relación calidad-precio
4,3/5
Funcionalidades
4,3/5
Facilidad de uso
4,1/5
Asistencia al cliente
4,1/5

88%
de los usuarios recomienda esta aplicación
Ordenar por

240 opiniones

Alba
Calificación general
  • Sector: Administración educativa
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Muy buen software para recursos humanos

Revisado el 29/11/2022

Estupenda para organizar RRHH, se vuelve una herramienta imprescindible en cualquier empresa.

Estupenda para organizar RRHH, se vuelve una herramienta imprescindible en cualquier empresa.

Puntos a favor

Funciona realmente bien a la hora de gestionar todo lo relacionado con el trabajo de recursos humanos. La facilidad a la hora de crear horarios, poner vacaciones, fichar... te facilita mucho ese trabajo diario. Además, ayuda a registrar las horas de trabajo de las personas que trabajan desde casa.

Desventajas

De momento, y ya llevo un tiempo utilizándola, no encuentro nada que no me guste. Es un software bastante completo y eficaz pero, obviamente, hay que dedicarle tiempo para aprender a usarlo.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Consultoría de gestión
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Muy bien pero mejorable

Revisado el 21/8/2023

Muy buen sistema a nivel usuario, a nivel de administrador faltan opciones que hagan más fácil la...

Muy buen sistema a nivel usuario, a nivel de administrador faltan opciones que hagan más fácil la gestión de seguimiento (informes) y nóminas (payroll)

Puntos a favor

Registro de BBDD empleados y posibilidad de logs de entrada y salida, así como opción de pedir días de vacaciones y gestor documental para subida de contratos y nóminas

Desventajas

El área de informes poco intuitiva y customizable. El payroll o nóminas aún no integrable o automatizable

Bernar
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Zoho People, muy buena herramienta para RRHH

Revisado el 20/11/2022

Puntos a favor

Sirve para llevar un control de horarios con los trabajadores, así como poder teletrabajar ya que están en todo momento cumpliendo con los check al meter las horas laborales.Permite gestionar de una forma eficiente las vacaciones para coordinar al equipo.También puedes llevar las nóminas a través de esta herramienta.

Desventajas

Es una herramienta que permite muchas posibilidades, y para sacarle el máximo partido lo más recomendable es buscar a un partner premium de Zoho, son empresas especializadas que te ayudan con la consultoría , implementación y formación.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Desarrollo de programas
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Zoho People - Herramienta para recursos humanos

Revisado el 28/11/2022

En general, es una muy bien aplicación para poder tener un seguimiento global de lo que sucede en...

En general, es una muy bien aplicación para poder tener un seguimiento global de lo que sucede en la empresa, ayuda a ver el crecimiento de los empelados y también a verificar su asistencia y se puede usar en cualquier dispositivo.

Puntos a favor

Se trata de un software bastante bueno para poder realizar un seguimiento con el horario, asistencia, incorporación e seguimiento de los empleados. Además, posee un rendimiento bastante bueno y permite sincronizar los datos en cualquier sitio web.

Desventajas

En contra, puede llegar a ser un poco difícil su uso, ya que posee muchísimas características que no son explicadas, así como funciones esenciales que hace que se limite su uso. Por otro lado, su versión móvil está algo obsoleta y tarda mucho en cargar los datos.

Estiben
Calificación general
  • Sector: Marketing y publicidad
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Zoho People la mejor herramienta para RRHH

Revisado el 17/1/2023

Puntos a favor

Lo que mas me ha gustado de la herramienta es que es muy útil a nivel usuario, poder registrar tus horas de trabajo con un solo clic. Además de que puedes solicitar tus vacaciones, días de permiso etc muy fácilmente. También puedes ver tus nominas y contratos.Me parece una plataforma muy organizada.

Desventajas

Es una herramienta que tiene un abanico abierto de muchas posibilidades, y para sacarle el máximo provecho lo más recomendable es buscar a un profesional que te ayude a utilizarla la herramienta, en este caso lo mas adecuado sería buscar un partner premium de Zoho, que son empresas especializadas en consultoría , implementación y formación.

Kiran
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Easy to Use HRMS tool

Revisado el 15/10/2022

Puntos a favor

1. Mobile application availability.
2. Simple and easy to use.
3. Gain complete transparency over the workforce in the organization.

Desventajas

1. Speed of the Mobile app needs an improvement.
2. UI could get better.
3. Customer support could improve their turnaround time.

Neha
Calificación general
  • Sector: Recursos Humanos
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

All in one reporting and lerning tool

Revisado el 22/9/2020

Overall experience is good. I do get notifications once my request is approved by my manager. I...

Overall experience is good. I do get notifications once my request is approved by my manager. I have access to all my company process, news, updates and policy on a single interface through this software.

Puntos a favor

Its highly secured as it need a otp to login into the accounts. The training manuals and learning database could be created so that the employees get the access to these information with ease.

Desventajas

I found the interface bit confusing. It could be modified a bit created it more user friendly. Getting tbe list of holidays within the calender was bit difficult and took my time to find it.

Matt
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 5.0 /10

Good but not great

Revisado el 15/8/2017

Created a Time system easier than using the time clock.And keeps all the hours in one organized...

Created a Time system easier than using the time clock.And keeps all the hours in one organized area. For the cost, it seems to be a decent value.

Puntos a favor

Helpful for the cost. It has most the tools needed to have employees clock in and out. It gets the job done.

Desventajas

There are many bugs with this software. First, the latency with the check in/out button, and the errors on the phone app is not actually clocking in and out when you know you specifically did. happened with every one of my employees including myself. it has time sheets, also included in Zoho projects, and for some reason, they do not integrate. They are both Zoho!!! lastly and most important. Attendance hour report, used at the end of the pay day does not give me the correct time. I have audited these report and they are always a few minutes off. it seems like they have seconds included when it only shows hours and minutes. I DO NOT BELIEVE THIS IS COMPLIANT TO U.S. REGULATION!!!

Roneil
Calificación general
  • Sector: Externalización/deslocalización
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

The most reliable and accurate time tracking tool that I've used so far.

Revisado el 7/3/2022

My overall experience in using Zoho people for the past year has been good. I hope that it continue...

My overall experience in using Zoho people for the past year has been good. I hope that it continue to be reliable and efficient all the way.

Puntos a favor

Zoho people is very simple and easy to use. The GUI is very understandable and also the customer support for this tool is phenomenal. They are very hands-on when there are some errors or even questions regarding the tool. Keep it up!

Desventajas

The only thing that needs improvement for this tool is sometimes the loading time is taking too long or sometimes it crashes. But other than that, this tool is perfect.

Anand
Calificación general
  • Sector: Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Expensive but have all the HR Requirements!

Revisado el 28/4/2022

Puntos a favor

It's an expensive application compared to its features. But it has all the features though.

Desventajas

The user Interface needs to be improved.
Very difficult set OKR and KRA and Mapping these too!

Venita
Calificación general
  • Sector: Relaciones públicas y comunicaciones
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 5.0 /10

Needs work to set up but can help manage teams.

Revisado el 25/4/2023

When I used this product at a former position I had the luxury of a full team of colleagues to help...

When I used this product at a former position I had the luxury of a full team of colleagues to help with set up. If you are a small business or a one man show you don’t need this tool. There a a lot of free or less expensive options to manage teams/tasks.

Puntos a favor

It was not difficult training team members how to manage tasks once the instal and data transfer was complete however it was a lot of work getting started.

Desventajas

As mentioned the set up was tricky. Customer support was not always an available so it to a long time to launch.

Harshita
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Zoho People

Revisado el 14/3/2022

This product is good for every employee special if they are working at home. they can easily see...

This product is good for every employee special if they are working at home. they can easily see their reports, time-tracking, leave applications, etc. make their attendance.

Puntos a favor

It is easy to use and easy-to-understand product for someone who is using it for the first time. we can see the time-tracking, leave applications, reports, dashboards, etc. make the attendance for people who are working at home.

Desventajas

sometimes this product wants to highly network connectivity which Is not possible all the time. and sometimes it is hung.

Mouzim
Calificación general
  • Sector: Empleo y contratación
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Great tool for an organizations

Revisado el 11/1/2023

Puntos a favor

1. User-friendly options and dashboard2. Easy way of time tracking 3. Quick and efficient way for reimbursements4. Sends updates over email

Desventajas

It is a full package but might create some analytics for performance like charts or tables.

Misty
Calificación general
  • Sector: Empleo y contratación
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Review for Zoho

Revisado el 16/1/2023

Good.

Good.

Puntos a favor

Can keep track of performance, attendance, and Leaves of the employee.

Desventajas

For convenience, frequently used functions must be automatically added to an accessible menu.

Varchasvi
Calificación general
  • Sector: Empleo y contratación
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Best Review of Zoho

Revisado el 3/2/2023

The overall experience is very good and it is easy to use and have the access. It has the best...

The overall experience is very good and it is easy to use and have the access. It has the best mobile access.

Puntos a favor

It is very easy to use and also it has the easiest access.

Desventajas

As of now, there is no such cons which I would have seen or use.

Salvin
Calificación general
  • Sector: Automoción
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Zoho People - The Best Online HR

Revisado el 1/9/2022

Zoho is a wonderful online HR business partner.
It solves almost everything with respect to an...

Zoho is a wonderful online HR business partner.
It solves almost everything with respect to an employee.
We are using it for Time & Attendance, Leave management, Online Reward management, Employee database and almost all the things.

Puntos a favor

Zoho people is the best online tool which we can call without any hesitation "The Online HR".
Its amazing features like Time & Attendance, Employee database, Leave management, Rewards etc are best in class.
One factor which will make Zoho People standout is its ease of use. Everything is very clear. Even a new joinee will be very much comfortable in using it.
Also it is adaptive to new platforms and have good integration with other apps as well. It is having mobile app for both Android & ios.

Desventajas

I never felt any cons as a user. There is always a solution in Zoho.

Anil
Calificación general
  • Sector: Automoción
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Time saving destination for HR management.

Revisado el 24/9/2018

Puntos a favor

It is a good employee and company management tool. It helps to centralize all the data and make it available to different members of the team. This is very useful for all the workers to be on the same page. It has time tracking features which are useful to track the amount of time a particular project takes. The employees can update their strategies to work better in accordance with the inbuilt instant feedback system. A regular attendance tracking system is also present. This can help to maintain an accurate record of the absentees.

Desventajas

It is difficult to use for a small-scale company. The higher versions provide just the same features as the basic versions. Customer service is very slow in responding.

Abrar
Calificación general
  • Sector: Estudios de mercado
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Perfect application to keep track of the employees and their performances.

Revisado el 17/8/2021

Overall this is one of the best application to track all the happenings in your company. We use...

Overall this is one of the best application to track all the happenings in your company. We use this in our company to check the employees growth and their performances. We can check each employee's attendance and their leaves which is very good.

Puntos a favor

The dashboard is very good and we can customize it using various templates available. The HR can keep track of the in-time and out-time of the employees, can check the time they spent on completing a task or an event. We can use this application on any device which is very helpful.

Desventajas

The mobile application is a bit outdated and lags a lot. The user interface is a bit confusing, especially for the administrator and can be improved. More templates can be added and more customisation options needed for the dashboard.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

End to end profile/Employee management

Revisado el 30/11/2018

Zoho and its products have enticed us to try and get all available products, we have tried trial...

Zoho and its products have enticed us to try and get all available products, we have tried trial for 6 months and bought at our office for long term use for our CEO. THis has made a real difference in growth of our productivity hence revenue.

Puntos a favor

TImesheets, Personal details storage, attendance, compensations, intricate details of every menu, complete control to admin to change and set up the desired configuration, I can say Zoho are working hard and delivering results.
Perfectly working android app, makes it able to use all features on the move.
Office restrictions as you need, technical and non-technical.
Excel file reports are nearly un-editable, this ensures 100% valid.

Desventajas

Sometimes the mobile app goes down or is under development.

Ambika
Calificación general
  • Sector: Empleo y contratación
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Excellent HR Platform For Performance Management

Revisado el 4/11/2022

I mostly use it to manage and track leaves, announcements and leaves calendar.

I mostly use it to manage and track leaves, announcements and leaves calendar.

Puntos a favor

The best thing is that we can track employee records from onboarding to exit. It is easy to use and allows me to access employees personal information whenever needed. Its features like time tracking, custom rules for leaves, and approval settings are excellent.

Desventajas

There is a need for automation, currently, there is more manual work. Check-in and check-out reminder feature is missing.

Mitch
Calificación general
  • Sector: Empleo y contratación
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Zoho People Review

Revisado el 11/6/2022

It is easing down going through different apps, it has integrated HR management, self management,...

It is easing down going through different apps, it has integrated HR management, self management, ticketing tool, performance management etc.

Puntos a favor

It is a great tool to track your performance and set your goals. It is very efficient which self management to track your attendance, apply for leaves, & reimbursement. We can also raise tickets using zoho.

Desventajas

No, I am highy satisfied with the services.

Faraz
Calificación general
  • Sector: Empleo y contratación
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Zoho - All in One HR Tool

Revisado el 27/6/2022

The overall experience with Zoho people is really good.

The overall experience with Zoho people is really good.

Puntos a favor

Zoho has made it easy to measure the performance of the employee. The best features of Zoho are attendance tracking, regularizing the attendance, tracking the holidays and leaves, and performance measurement.

Desventajas

There are no aspects of the products that are difficult to use, however, there should be some modifications while we measure one's performance. for example, while selecting a rater who has worked with us only on 1 project can rate us only on that.

Jean-Marie
Calificación general
  • Sector: Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro
  • Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

zoho People

Revisado el 8/4/2020

Less paper work , centralized all the leaves we have in the company . The workflow in the approvals...

Less paper work , centralized all the leaves we have in the company . The workflow in the approvals is amazing .
As for the employees experience , no more back and forth emails asking how many days left they for vacation , the dashboard can help them track the remaining days and all the records of their previous leaves.

Puntos a favor

The software has everything related to Leave types used in an organisation. Forms can be customized to our needs and even the creation of new forms is very easy and has helped our HR department save time /emails and paper work.

Desventajas

The main issue we faced with this software is the API limitation that has a maximum of 200 record per request. But other than that its perfect.

Nivin
Calificación general
  • Sector: Petróleo y energía
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Helps to enable intra business communication for your business enterprise.

Revisado el 5/8/2018

Puntos a favor

Enables great collaboration and effective communication between employees. You can easily track the allocated tasks. The communication is quite quick thereby reducing the waiting time. It uses several channels like emails, chats, calls, and reminders, to get you connected with your team. you can check out the calendars and schedule events. The free version is rich in features, like you can add unlimited members and custom applications.

Desventajas

The task management module could include more features. It is quite difficult to set up the application. The application does not allow easy navigation.

Coleen
Calificación general
  • Sector: Consultoría de gestión
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Decent product; Poor customer support

Revisado el 25/4/2017

Puntos a favor

Nice functionalities, such as intuitive leave calculation by employee start date, forms customization, and field-level permission. Having a mobile app is also very convenient.

Desventajas

Having a chat functionality for customer support is a great idea and being able to leave offline messages for support to get back to is also good. However, in general, customer support is very bad:
1. Very slow response time. I was so disappointed after buying the product because after receiving an email to say that a training will be scheduled, no one initiated contact with me after that for almost a week. Even following up myself and even calling the hotline, it took many many days before I was contacted about it.
2. Poor English comprehension of the customer support, especially through verbal communication. A short conversation would have been possible if the original question was properly understood, to which the answer is "No such functionality."
3. Lack of familiarization with the product. Simple questions were not answered on the spot (thru chat) and a lot of verification needs to be done on whether or not a functionality exists. Even after much verification, I was told that it can be done and a call was scheduled to walk me through, but after another lengthy discussion turns out there's no such functionality.