DocuWare

4,6 (97)
¡Escribe una opinión!
Soluciones de gestión documental y automatización de flujos de trabajo en la nube, on-premise o híbrido.

Calificación general

4,6 /5
(97)
Relación calidad-precio
4,3/5
Funcionalidades
4,6/5
Facilidad de uso
4,4/5
Asistencia al cliente
4,6/5

96%
de los usuarios recomienda esta aplicación
Ordenar por

97 opiniones

Almudena
Calificación general
  • Sector: Dispositivos médicos
  • Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Mejora la gestión de los documentos de tu empresa con DocuWare

Revisado el 26/2/2023

DocuWare te permitirte automatizar tareas repetitivas ahorrando dinero, a la vez que acceder a...

DocuWare te permitirte automatizar tareas repetitivas ahorrando dinero, a la vez que acceder a todos tus documentos desde cualquier sitio al estar basado en la nube.No será ningún problema el implementarlo con otro tipo de software industrial como ERP's, CRM's, etc... Interfaz muy intuitiva y aunque ofrece muchísimas posibilidades, es muy fácil aprender a usarlo!

Puntos a favor

DocuWare no ha permitido automatizar muchísimos procesos repetitivos relacionados con la gestión de documentos, reduciendo el tiempo y esfuerzos que mucha gente empleaba en tareas sencillas pero muy habituales.Al ser una herramienta basada en la nube, podrás acceder a cualquier documento que necesites desde cualquier lugar y equipo siempre que lo necesites. Además con ello no tendrás que preocuparte por la capacidad de tus servidores, ni tampoco de quedarte corto con el espacio teniendo que realizar actualizaciones de hardware.

Desventajas

Una de sus ventajas es también uno de sus mayores inconvenientes... la nube. Tus archivos estarán siempre disponibles en la nube, lo cual, a pesar de tener un gran sistema de seguridad, siempre es un riesgo para los amigos de lo ajeno.A pesar de que permite ciertas personalizaciones, no siempre es posible y además pueden ser costosas al requerir de técnicos especializados.

Respuesta de DocuWare

Hola Almudena, muchas gracias por tus comentarios. Trabajamos cada día para mejorar nuestra solución y hacerla mucho más eficiente para nuestros usuarios.

Iván
Calificación general
  • Sector: Vino y licores
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Gran herramienta adaptada a las nuevas generaciones tecnológicas.

Revisado el 11/4/2023

No me puedo quejar de este software en la nube. Es fantástico y los administradores de mi empresa...

No me puedo quejar de este software en la nube. Es fantástico y los administradores de mi empresa se han habituado a utilizarlo. Disponemos de los documentos en cualquier momento, desde cualquier dispositivo y con rapidez.Sin duda alguna con este software nunca dejarás de aprender nuevas funcionalidades y características.

Puntos a favor

Me gusta la fácil gestión de los documentos organizados por bandejas según los diferentes departamentos de la empresa. El archivado de documentos inteligente con su posterior búsqueda de manera sencilla con metadatos y campos de los propios documentos. la fácil integración con el escáner físico, carpetas compartidas en red, Office365.Es maravilloso ver la transformación digital de tener todos los Documentos en papel, a tenerlos correctamente almacenados en la nube y de forma segura dentro de la organización.

Desventajas

El proceso de aprendizaje de la herramienta puede ser largo. Es importante que cada usuario final dedique tiempo a trabajar con la herramienta, ya que no va a ser sencillo al principio, una vez te acostumbras y la utilizas con fluidez te va a encantarOtra desventaja que veo es a la hora de buscar documentos, me explico:Si para un mismo clienteintroduces diferentes documentos, y en cada documento introduces su nombre de forma diferente: Mayúsculas/minúsculas, Puntos/comas...A la hora de realizar una búsqueda por nombre del cliente, vas a tener dos clientes diferentes en Docuware, refiriendose al mismo cliente. Esto es un fallo que debería de corregirse, pero se puede evitar sin mayor problema estableciendo un plan interno a la hora de introducir los datos.

Respuesta de DocuWare

Hola Iván, muchas gracias por tus comentarios. Tus sugerencias nos ayudan a ver mucho mejor la perpectiva del usuario. Trabajamos cada día para mejorar nuestra solución y hacerla mucho más eficiente para vosotros.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Ingeniería industrial o mecánica
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Fantántico gestor documental!

Revisado el 9/2/2023

Facilita el trabajo a aquellos departamentos en los que se trabajan con muchos documentos que...

Facilita el trabajo a aquellos departamentos en los que se trabajan con muchos documentos que suelen seguir unos patrones como puede ser el departamento financiero o de compras. Es increíble como el programa va aprendiendo según lo usas y cada vez reconoce mejor los datos en tus documentos.

Puntos a favor

DocuWare es rápido y sencillo de configurar en pocos días o semanas, es posible automatizarlos procesos comerciales. Es simple y fácil de usar ya sea para usuarios o administradores/configuradores. El programa va a aprendiendo según lo vas usando, cuanto más lo utilices mejor automatizará tus procesos.

Desventajas

A pesar de que la mayoría de veces si reconoce los datos en albares y facturas que nos llegan, en ocasiones si tienen formatos complejos o no se ven de forma nítida los datos no los reconoce correctamente.

Respuesta de DocuWare

Hola, muchas gracias por tus comentarios. Trabajamos cada día para mejorar nuestra solución y hacerla mucho más eficiente para nuestros usuarios.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Maquinaria
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Archivar y olvidarte

Revisado el 14/1/2023

Puntos a favor

La facilidad para archivar la documentación y la potencia de su motor de búsqueda.Resulta increíble ver en marcha la función de fulltext cuando te encuentra el texto buscado en campos no indexados y en documentos de tipo imagen

Desventajas

El precio es la mayor barrera. Hablamos de un producto caro cuando ves el coste del proyecto pero justificado cuando pruebas las funcionalidades

Alternativas consideradas

Microsoft SharePoint y ownCloud

Razones para cambiar a DocuWare

La plataforma docuware tenía una mayor facilidad a la hora de afrontar la documentación para requerimientos de hacienda

Respuesta de DocuWare

Thank you for taking the time to review DocuWare. We appreciate your positive feedback about how our cloud-based solution has enabled your organisation to automate manual tasks, increase productivity and improve collaboration across departments. If we can ever be of assistance, please reach out to us at customer.feedback@docuware.com.

Miguel Angel
Miguel Angel
Calificación general
  • Sector: Ingeniería industrial o mecánica
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Gestión de documentos con DocuWare

Revisado el 3/5/2023

En general, DocuWare presenta características necesarias para gestionar documentos y el flujo de...

En general, DocuWare presenta características necesarias para gestionar documentos y el flujo de trabajo, mejorando la eficiencia y productividad y siendo accesible. Pero puede ser un problema para ser implementado en empresas pequeñas debido a su costo y el tiempo que requiere aprender a usarlo.

Puntos a favor

Ayuda a digitalizar procesos y documentos, lo que aumenta la eficiencia y productividad, permitiendo acceder a los documentos y los flujos de trabajo desde cualquier lugar y dispositivo con conexión a internet. Además, ofrece medidas de seguridad para garantizar la protección de los documentos digitales, lo que puede ser especialmente importante para documentos confidenciales o sensibles.

Desventajas

El costo de DocuWare puede ser un obstáculo para algunas organizaciones, especialmente para aquellas que tienen presupuestos limitados, incluso prender a utiliza sus características puede requerir tiempo y capacitación.

Alternativas consideradas

Microsoft SharePoint, OnBase, Laserfiche y Nuxeo

Respuesta de DocuWare

Hola Miguel Angel, muchas gracias por tus comentarios. Nos ayudan a ver mucho mejor la perpectiva del usuario. Para pequeñas empresas nuestra versión Cloud es óptima. Trabajamos cada día para mejorar nuestra solución y hacerla mucho más eficiente para vosotros

IBAN
Calificación general
  • Sector: Ingeniería civil
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

DOCUWARE IN THE COMPANY

Revisado el 20/11/2023

Muy buena. Todo archivado y compartido en cualquier momento.

Muy buena. Todo archivado y compartido en cualquier momento.

Puntos a favor

La facilidad de acceso y el control de todos los documentos.

Desventajas

El tiempo que se necesita para la implantacion. Como todos los software

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Ingeniería industrial o mecánica
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Gestor documental 100% configurable

Revisado el 16/2/2023

Puntos a favor

Docuware es un libro en blanco que tienes que configurar a medida. Tiene inteligencia artificial y es capaz de ir aprendiendo lo que le enseñas y completar o repetir las mismas funciones en los documentos que vas cargando. Permite extraer información de un PDF e incluso PDF que están en un correo. Es ideal para la introducción en sistema de albaranes que llegan con un paquete o facturas que llegan por correo por ejemplo. Se puede vincular con un ERP, por ejemplo SAP que es lo que yo he probado o SAGE, e introducir datos de forma automática. Es extremadamente fácil de usar. Muy recomendable.

Desventajas

Si tienes un ERP potente hay muchas cosas que ya puedes hacer desde el ERP si tienes bien digitalizada la información.

Respuesta de DocuWare

Hola, muchas gracias por tus comentarios. Es cierto que cada día los ERPs son más potentes, por eso trabajamos cada día para mejorar nuestra solución y hacerla mucho más eficiente para nuestros usuarios. Siempre hay cabida para la mejora.

Jose Luis
Calificación general
  • Sector: Ocio, viajes y turismo
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 5.0 /10

Gestion Documental

Revisado el 15/11/2023

Puntos a favor

Funciona muy bien. Es rapido y esta disponible al 99% del tiempo.

Desventajas

El precio. Creo que es caro. El sistema de reconocimiento de los campos de facturas es complicado de entrenar, y en ocasiones falla.

DANIEL
Calificación general
  • Sector: Servicios para instalaciones
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

LA MEJOR HERRAMIENTA DE GESTION DOCUMENTAL

Revisado el 15/11/2023

Puntos a favor

TIENE UN USO MUY FACIL Y ES AGIL DE USAR

Desventajas

QUE ES UNA PAGINA WEB Y TIENES QUE TRABAJAR SIEMPRE ONLINE

Amber
Calificación general
  • Sector: Servicios financieros
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Everyday User

Revisado el 8/8/2019

Docuware has made it so much easier to store all of our client documents without having to keep the...

Docuware has made it so much easier to store all of our client documents without having to keep the paper copies in the office. I use it daily as my checklist to make sure that all checks/transfer/account changes are getting taken care of in a timely manner from our custodian.

Puntos a favor

I like that I can keep track of pending checks/transfer easily and make sure they occur on a timely manner. It is very easy to pull up clients records and see everything we have on them.

Desventajas

I feel like we are on a very outdated version and have never been notified of upgrades. I'd like to be able to make my own "stamps" to mark documents how they should be marked.

Respuesta de DocuWare

Hello Amber, Thank you for your review. You can get notifications of any version release by subscribing to our Blog and UserInfo right from our website. We release a new version about every 6 months, usually one in the Spring and then again in the Fall. Stamps are created in the DocuWare Thick Client, you should have access to create stamps as needed.

Charles
Calificación general
  • Sector: Alimentación y bebidas
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 6.0 /10

Is there a better platform? You decide!

Revisado el 22/4/2021

It has been good to us for many many years. I have no had any user complain about features or...

It has been good to us for many many years. I have no had any user complain about features or missing files. Searching has been good as long as the correct data is inputed upon file uploads. Creating new "document trays" is simple and made easier with creating new users now.

Puntos a favor

DocuWare has been a crucial part of our environment for many , many years! When it goes down, which is not too often, my team is crippled. However, it has been back up quickly in my cases. The configuration aspect is easy for even the basic IT user.

Desventajas

There aren't very many --when it's down, it's down. No fixing it by contacting support in the Americas. IT is a global company based in Germany I believe. Getting support during our working hours is almost non-existent.

Respuesta de DocuWare

Thank you so much for taking the time to review DocuWare. We're so glad that users in your company are benefiting from
DocuWare's user-friendly features and powerful search capabilities. It's always a pleasure to hear from a happy customer. Your experience with DocuWare Support is not typical. We are committed to offering Level 1 support within 30 minutes and this applies to any case that a customer has identified as critical. We respond to Level 2 requests within 2 hours and Level 3 requests within 5 hours. In addition, we've recently begun to offer 5/24 support for critical issues. Please reach out to us at customer.feedback@docuware.com with more details so that we can assist you.

Lucas
Calificación general
  • Sector: Práctica de la abogacía
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Simple, easy software though slightly limited

Revisado el 26/8/2019

Puntos a favor

DocuWare has a simple interface that is easy to learn and master. It is great for document management, creating, editing, and combining documents is simple.

Desventajas

The interface seems somewhat outdated, but the simplicity is part of the allure of the software

Respuesta de DocuWare

We appreciate you taking the time to review DocuWare. We're so glad that you appreciate DocuWare's ease of use and that your experience has essentially been very positive. We have a team that is dedicated to updating our user interface. If you have specific feedback, please contact us at customer.feedback@docuware.com. We'll pass your comments along to our product team.

Ramon
Calificación general
  • Sector: Productos químicos
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

A great decision when we implemented it in 1999

Revisado el 10/11/2023

We keep using it even our company was absorbed by a huge multinational. Some offices are using it...

We keep using it even our company was absorbed by a huge multinational. Some offices are using it too as it remains a local document organizer.

Puntos a favor

To have all documents in one source correctly filed, organized and available to the team

Desventajas

At the beginning to find ourselves the best way to give parameters to the documents to properly organize the information. At that time the support was not much (in 1999)

Respuesta de DocuWare

Hi Ramon, thank you very much for sharing your review. We are pleased to know that you have been our customer for so long and we thank you for allowing us to continue hand in hand. As you say, since 1999 until today, we have evolved and improved our solution, we continue to work on it every day, but none of this would be possible without the team behind, increasingly prepared to make your experience with DocuWare better and better.

Peter
Calificación general
  • Sector: Comercio mayorista
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

An excellent solution provider for my documents.

Revisado el 15/11/2022

I was able to get the effect I wanted in the management of my documents.

I was able to get the effect I wanted in the management of my documents.

Puntos a favor

Affordable. Fast interface. It simplifies searching for documents and greatly reduces the time it takes to find a document.

Desventajas

There is nothing I don't like about the product, it provided the control of my documents as I wanted.

Respuesta de DocuWare

Thank you for taking the time to review DocuWare. We appreciate your positive feedback about how our cloud-based solution has enabled your organisation to automate manual tasks, increase productivity and improve collaboration across departments. If we can ever be of assistance, please reach out to us at customer.feedback@docuware.com.

RAY
Calificación general
  • Sector: Administración educativa
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Investing in DocuWare was a good decision. It provides affordable value to our organization.

Revisado el 19/6/2017

Efficiency, cross-department training and use, ability to archive documents we're required to...

Efficiency, cross-department training and use, ability to archive documents we're required to maintain and reduce storage, ability to limit access to specific documents.

Puntos a favor

One of the big reasons our DocuWare roll out was such a success was because our IT vendor worked with us to develop a training and implementation `ramp-up approach that allowed us to continually roll out the solution to our departments. DocuWare has saved us weeks of time, in terms of finding needed information.
We like that DocuWare is very customizable in how we are able to store documents. We also like that it provides a shared vault that everyone can pull from, ensuring consistency in document use.

Desventajas

We feel DocuWare. although we like the product, is not particularly intuitive. Users need a good training to get full use from the program.

Rebecca
Rebecca
Calificación general
  • Sector: Recursos Humanos
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

From a big failure to a success story!

Revisado el 8/1/2019

We had a major setback with the vendor who initially set up the product with our company, to where...

We had a major setback with the vendor who initially set up the product with our company, to where we had to halt our progress and rollback to our old platform (FORTIS). But we implemented it again and it was a success.

Puntos a favor

1. The interface is easy on the eyes, intuitive, and user-friendly
2. Effective drag and drop functionality
3. Users can perform multiple tasks in multiple documents without leaving the main console

Desventajas

1. Lack of appropriate training for users and administrators
2. Lack of documentation and information on the web to troubleshoot problems on your own
3. The company does not seem invested in its clients' education of how to use the product

Respuesta de DocuWare

Thank you so much for taking the time to review DocuWare. We're glad your company is benefiting from DocuWare's user-friendly interface and flexibility. We appreciate the feedback on DocuWare training and documentation and are sorry to hear that we haven't fully met your needs. If you we can be of further help or you have suggestions for improvement, please reach out to us at customer.feedback@docuware.com.

Dan
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 6.0 /10

Easy to approve Invoices

Revisado el 13/11/2020

Puntos a favor

When it comes time to approve invoices, they are all in a queue and ready for me to stamp them as approved or reject. No need to go searching - it is a pretty simple process.

Desventajas

When typing in search fields, the appropriate selection will eventually appear in a dropdown menu, and must be selected. If you type the search criteria with an exact match and press enter, you will not find what you are looking for unless you have also entered a wildcard search(*).

Respuesta de DocuWare

Thank you so much for your review of DocuWare. We appreciate your feedback. We're glad that your company has benefited from our solution's ability to make collaboration easier and automate time-consuming manual tasks. If we can ever be of assistance, please contact us at customer.feedback@docuware.com.

Karya
Karya
Calificación general
  • Sector: Electrónica de consumo
  • Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Docuware

Revisado el 27/9/2018

I like having the access to all of our orders at my fingertips. I wish more coworkers used this,...

I like having the access to all of our orders at my fingertips. I wish more coworkers used this, instead of picking up the phone or emailing me for information. They can find it all in this online filing cabinet called Docuware.

Puntos a favor

We use Docuware as our online filing cabinet. Anything you need to know about an order, you can find in Docuware (as long as it is scanned in and updated accordingly).

Desventajas

Sometimes items are not uploaded in a timely fashion and/or not linked to the packet.

Respuesta de DocuWare

Thank you so much for taking the time to write the review. Experiencing slow upload speeds is not typical. We want to better understand your issues so that we can offer the appropriate assistance. Please reach out to us at customer.feedback@docuware.com. We would appreciate the opportunity to work with you to improve your experience with our solution.

Jennifer
Calificación general
  • Sector: Logística y cadena de suministro
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

DocuWare converted our paper A/P process into a smooth online workflow.

Revisado el 24/5/2017

Our growth is very healthy, so this allowed us to automate and electronically store our documents...

Our growth is very healthy, so this allowed us to automate and electronically store our documents without adding more space for file cabinets and hold off on hiring additional employees for a period of time.

Puntos a favor

The DocuWare consultant tailored the product to our specific needs. We incorporated many validations and lookups across to the target ERP system (SAGE). The Intellix learning OCR feature was impressive and lived up to the sales pitch, recognizing differences in our vendor base that were surprising (example - some vendor provided dates in mm/dd/yyyy and others presented in dd/mm/yyyy - but DocuWare learned the difference and converted as needed).

Desventajas

We did not build enough tracking/audit fields at the onset, upon hindsight. Doing it again, I would have a tracking field on who owns the document - so as to always be able to export a file of all open WIP documents and know to whom that they belong.

Chris
Calificación general
  • Sector: Administración gubernamental
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Local support is excellent. They go above and beyond. DocuWare is very end-user friendly.

Revisado el 16/5/2017

Document management is a breeze.

Document management is a breeze.

Puntos a favor

End-users typically have no trouble using the software and pick it up intuitively. Adding documents to the repository and retrieving them after is a breeze.

Desventajas

As an administrator, I find the management interface to be convoluted and difficult. So convoluted, in fact, that if you don't work with the interface on a very frequent basis you will find yourself struggling to perform most configuration changes. Knowing where to change something -- even which interface to use to change something -- is difficult. Why is there an administration area that is not web-based, and then workflow management is web-based, etc.? All management functions should be in a common interface, with a common look and feel. That's simply not the case here.

Danielle
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Helpful

Revisado el 27/5/2021

Using daily to upload shared files within our facility for easy access

Using daily to upload shared files within our facility for easy access

Puntos a favor

Makes it easy to scan in files that multiple people need so that everything is in one spot & easy to access

Desventajas

Nothing is missing that I’m aware of and I haven’t really ran into any issues. Maybe make the search area easier?

Respuesta de DocuWare

Thank you so much for your review. We're pleased that DocuWare's capture features and centralized repository are making collaboration easier at your company. We make continuous improvements to our search capabilities and would be happy to get more detailed input from you. Please reach out to us at customer.feedback@docuware.com if you have further comments.

Ian
Calificación general
  • Sector: Marketing y publicidad
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Talbot Marketing

Revisado el 11/1/2017

'Overall, the number of documents we print has been reduced by 90% as electronic processes have...

'Overall, the number of documents we print has been reduced by 90% as electronic processes have been put in place. More significant than our cost or environmental savings is our ability to ensure orders are being processed in a timely manner and accounts payable invoices are being processed efficiently. Our Return on Investment was achieved in less than one year, but we saw immediate improvement in our customer service with our new ability to quickly place orders and address issues that may arise. DocuWare gave us real-time transparent processes and seamless information flow between departments. We are very happy with DocuWare and couldn't live without it.'

Puntos a favor

Ease of Use & improvements to our Processes

Leana
Calificación general
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente

support & implementation teams are very responsive! Love this system...great for internal...

Revisado el 16/5/2017

Puntos a favor

Once this system is set up to follow the approval / processing flow, the system is seamless. Nobody can forge a supervisor's approval. There are never any lost invoices as they all are scanned into Docuware and follow the pre-established process. We are more easily able to trace transactions do the source documents. Our auditors love it!

Desventajas

You have to call support to have a new user set up or cancel the rights of a user. Also, if a user closes the software by clicking the "X" in the upper right hand corner vs. officially logging off, it locks up the license and blocks the ability for another person to log in.

Mahmoud
Mahmoud
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Document Management and workflows

Revisado el 5/2/2019

Puntos a favor

It's ability to built workflows for the document (approvals, verifications, reminders....) these workflows can be visually seen on the document (stamps, annotation, comments...) . This is very customizable for each business based o their requirements.
Also the ability of Docuware to integrate with DB's is amazing and to pull and push data based on your configuration

Desventajas

I wish their configuration is centralized in one area. And I see they are in this process now

Respuesta de DocuWare

Thank you so much for your review. It's great to hear that DocuWare Workflow is performing so well in your organization and that you're benefiting from DocuWare's powerful integration capabilities. As you've noticed, we are in the process of centralizing our administrator configuration functionality. The project will be completed soon. If we can be of further assistance, please reach out to us at customer.feedback@docuware.com.

Kurt
Calificación general
  • Sector: Hardware informático
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
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Great Document Archival!

Revisado el 24/5/2017

Document Archive.

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Puntos a favor

Web based software. Works with almost any device. Complies with our strict security standards. The software is very flexible and easy to use.

Desventajas

Cost, It costs money and isn't free. But you get what you pay for. Seriously the software is an awesome buy.