DocuWare

4,6 (88)
¡Escribe una opinión!
Soluciones de gestión documental y automatización de flujos de trabajo en la nube, on-premise o híbrido.

Calificación general

4,6 /5
(88)
Relación calidad-precio
4,4/5
Funcionalidades
4,5/5
Facilidad de uso
4,4/5
Asistencia al cliente
4,6/5

95%
de los usuarios recomienda esta aplicación
Ordenar por

88 opiniones

Almudena
Calificación general
  • Sector: Dispositivos médicos
  • Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Mejora la gestión de los documentos de tu empresa con DocuWare

Revisado el 26/2/2023

DocuWare te permitirte automatizar tareas repetitivas ahorrando dinero, a la vez que acceder a...

DocuWare te permitirte automatizar tareas repetitivas ahorrando dinero, a la vez que acceder a todos tus documentos desde cualquier sitio al estar basado en la nube.No será ningún problema el implementarlo con otro tipo de software industrial como ERP's, CRM's, etc... Interfaz muy intuitiva y aunque ofrece muchísimas posibilidades, es muy fácil aprender a usarlo!

Puntos a favor

DocuWare no ha permitido automatizar muchísimos procesos repetitivos relacionados con la gestión de documentos, reduciendo el tiempo y esfuerzos que mucha gente empleaba en tareas sencillas pero muy habituales.Al ser una herramienta basada en la nube, podrás acceder a cualquier documento que necesites desde cualquier lugar y equipo siempre que lo necesites. Además con ello no tendrás que preocuparte por la capacidad de tus servidores, ni tampoco de quedarte corto con el espacio teniendo que realizar actualizaciones de hardware.

Desventajas

Una de sus ventajas es también uno de sus mayores inconvenientes... la nube. Tus archivos estarán siempre disponibles en la nube, lo cual, a pesar de tener un gran sistema de seguridad, siempre es un riesgo para los amigos de lo ajeno.A pesar de que permite ciertas personalizaciones, no siempre es posible y además pueden ser costosas al requerir de técnicos especializados.

Respuesta de DocuWare

Hola Almudena, muchas gracias por tus comentarios. Trabajamos cada día para mejorar nuestra solución y hacerla mucho más eficiente para nuestros usuarios.

Iván
Calificación general
  • Sector: Vino y licores
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Gran herramienta adaptada a las nuevas generaciones tecnológicas.

Revisado el 11/4/2023

No me puedo quejar de este software en la nube. Es fantástico y los administradores de mi empresa...

No me puedo quejar de este software en la nube. Es fantástico y los administradores de mi empresa se han habituado a utilizarlo. Disponemos de los documentos en cualquier momento, desde cualquier dispositivo y con rapidez.Sin duda alguna con este software nunca dejarás de aprender nuevas funcionalidades y características.

Puntos a favor

Me gusta la fácil gestión de los documentos organizados por bandejas según los diferentes departamentos de la empresa. El archivado de documentos inteligente con su posterior búsqueda de manera sencilla con metadatos y campos de los propios documentos. la fácil integración con el escáner físico, carpetas compartidas en red, Office365.Es maravilloso ver la transformación digital de tener todos los Documentos en papel, a tenerlos correctamente almacenados en la nube y de forma segura dentro de la organización.

Desventajas

El proceso de aprendizaje de la herramienta puede ser largo. Es importante que cada usuario final dedique tiempo a trabajar con la herramienta, ya que no va a ser sencillo al principio, una vez te acostumbras y la utilizas con fluidez te va a encantarOtra desventaja que veo es a la hora de buscar documentos, me explico:Si para un mismo clienteintroduces diferentes documentos, y en cada documento introduces su nombre de forma diferente: Mayúsculas/minúsculas, Puntos/comas...A la hora de realizar una búsqueda por nombre del cliente, vas a tener dos clientes diferentes en Docuware, refiriendose al mismo cliente. Esto es un fallo que debería de corregirse, pero se puede evitar sin mayor problema estableciendo un plan interno a la hora de introducir los datos.

Respuesta de DocuWare

Hola Iván, muchas gracias por tus comentarios. Tus sugerencias nos ayudan a ver mucho mejor la perpectiva del usuario. Trabajamos cada día para mejorar nuestra solución y hacerla mucho más eficiente para vosotros.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Ingeniería industrial o mecánica
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Fantántico gestor documental!

Revisado el 9/2/2023

Facilita el trabajo a aquellos departamentos en los que se trabajan con muchos documentos que...

Facilita el trabajo a aquellos departamentos en los que se trabajan con muchos documentos que suelen seguir unos patrones como puede ser el departamento financiero o de compras. Es increíble como el programa va aprendiendo según lo usas y cada vez reconoce mejor los datos en tus documentos.

Puntos a favor

DocuWare es rápido y sencillo de configurar en pocos días o semanas, es posible automatizarlos procesos comerciales. Es simple y fácil de usar ya sea para usuarios o administradores/configuradores. El programa va a aprendiendo según lo vas usando, cuanto más lo utilices mejor automatizará tus procesos.

Desventajas

A pesar de que la mayoría de veces si reconoce los datos en albares y facturas que nos llegan, en ocasiones si tienen formatos complejos o no se ven de forma nítida los datos no los reconoce correctamente.

Respuesta de DocuWare

Hola, muchas gracias por tus comentarios. Trabajamos cada día para mejorar nuestra solución y hacerla mucho más eficiente para nuestros usuarios.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Maquinaria
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Archivar y olvidarte

Revisado el 14/1/2023

Puntos a favor

La facilidad para archivar la documentación y la potencia de su motor de búsqueda.Resulta increíble ver en marcha la función de fulltext cuando te encuentra el texto buscado en campos no indexados y en documentos de tipo imagen

Desventajas

El precio es la mayor barrera. Hablamos de un producto caro cuando ves el coste del proyecto pero justificado cuando pruebas las funcionalidades

Alternativas consideradas

Microsoft SharePoint y ownCloud

Razones para cambiar a DocuWare

La plataforma docuware tenía una mayor facilidad a la hora de afrontar la documentación para requerimientos de hacienda

Respuesta de DocuWare

Thank you for taking the time to review DocuWare. We appreciate your positive feedback about how our cloud-based solution has enabled your organisation to automate manual tasks, increase productivity and improve collaboration across departments. If we can ever be of assistance, please reach out to us at customer.feedback@docuware.com.

Miguel Angel
Miguel Angel
Calificación general
  • Sector: Ingeniería industrial o mecánica
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Gestión de documentos con DocuWare

Revisado el 3/5/2023

En general, DocuWare presenta características necesarias para gestionar documentos y el flujo de...

En general, DocuWare presenta características necesarias para gestionar documentos y el flujo de trabajo, mejorando la eficiencia y productividad y siendo accesible. Pero puede ser un problema para ser implementado en empresas pequeñas debido a su costo y el tiempo que requiere aprender a usarlo.

Puntos a favor

Ayuda a digitalizar procesos y documentos, lo que aumenta la eficiencia y productividad, permitiendo acceder a los documentos y los flujos de trabajo desde cualquier lugar y dispositivo con conexión a internet. Además, ofrece medidas de seguridad para garantizar la protección de los documentos digitales, lo que puede ser especialmente importante para documentos confidenciales o sensibles.

Desventajas

El costo de DocuWare puede ser un obstáculo para algunas organizaciones, especialmente para aquellas que tienen presupuestos limitados, incluso prender a utiliza sus características puede requerir tiempo y capacitación.

Alternativas consideradas

Microsoft SharePoint, OnBase, Laserfiche y Nuxeo

Respuesta de DocuWare

Hola Miguel Angel, muchas gracias por tus comentarios. Nos ayudan a ver mucho mejor la perpectiva del usuario. Para pequeñas empresas nuestra versión Cloud es óptima. Trabajamos cada día para mejorar nuestra solución y hacerla mucho más eficiente para vosotros

IBAN
Calificación general
  • Sector: Ingeniería civil
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

DOCUWARE IN THE COMPANY

Revisado el 20/11/2023

Muy buena. Todo archivado y compartido en cualquier momento.

Muy buena. Todo archivado y compartido en cualquier momento.

Puntos a favor

La facilidad de acceso y el control de todos los documentos.

Desventajas

El tiempo que se necesita para la implantacion. Como todos los software

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Ingeniería industrial o mecánica
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Gestor documental 100% configurable

Revisado el 16/2/2023

Puntos a favor

Docuware es un libro en blanco que tienes que configurar a medida. Tiene inteligencia artificial y es capaz de ir aprendiendo lo que le enseñas y completar o repetir las mismas funciones en los documentos que vas cargando. Permite extraer información de un PDF e incluso PDF que están en un correo. Es ideal para la introducción en sistema de albaranes que llegan con un paquete o facturas que llegan por correo por ejemplo. Se puede vincular con un ERP, por ejemplo SAP que es lo que yo he probado o SAGE, e introducir datos de forma automática. Es extremadamente fácil de usar. Muy recomendable.

Desventajas

Si tienes un ERP potente hay muchas cosas que ya puedes hacer desde el ERP si tienes bien digitalizada la información.

Respuesta de DocuWare

Hola, muchas gracias por tus comentarios. Es cierto que cada día los ERPs son más potentes, por eso trabajamos cada día para mejorar nuestra solución y hacerla mucho más eficiente para nuestros usuarios. Siempre hay cabida para la mejora.

Jose Luis
Calificación general
  • Sector: Ocio, viajes y turismo
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 5.0 /10

Gestion Documental

Revisado el 15/11/2023

Puntos a favor

Funciona muy bien. Es rapido y esta disponible al 99% del tiempo.

Desventajas

El precio. Creo que es caro. El sistema de reconocimiento de los campos de facturas es complicado de entrenar, y en ocasiones falla.

DANIEL
Calificación general
  • Sector: Servicios para instalaciones
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

LA MEJOR HERRAMIENTA DE GESTION DOCUMENTAL

Revisado el 15/11/2023

Puntos a favor

TIENE UN USO MUY FACIL Y ES AGIL DE USAR

Desventajas

QUE ES UNA PAGINA WEB Y TIENES QUE TRABAJAR SIEMPRE ONLINE

Amber
Calificación general
  • Sector: Servicios financieros
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Everyday User

Revisado el 8/8/2019

Docuware has made it so much easier to store all of our client documents without having to keep the...

Docuware has made it so much easier to store all of our client documents without having to keep the paper copies in the office. I use it daily as my checklist to make sure that all checks/transfer/account changes are getting taken care of in a timely manner from our custodian.

Puntos a favor

I like that I can keep track of pending checks/transfer easily and make sure they occur on a timely manner. It is very easy to pull up clients records and see everything we have on them.

Desventajas

I feel like we are on a very outdated version and have never been notified of upgrades. I'd like to be able to make my own "stamps" to mark documents how they should be marked.

Respuesta de DocuWare

Hello Amber, Thank you for your review. You can get notifications of any version release by subscribing to our Blog and UserInfo right from our website. We release a new version about every 6 months, usually one in the Spring and then again in the Fall. Stamps are created in the DocuWare Thick Client, you should have access to create stamps as needed.

Charles
Calificación general
  • Sector: Alimentación y bebidas
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 6.0 /10

Is there a better platform? You decide!

Revisado el 22/4/2021

It has been good to us for many many years. I have no had any user complain about features or...

It has been good to us for many many years. I have no had any user complain about features or missing files. Searching has been good as long as the correct data is inputed upon file uploads. Creating new "document trays" is simple and made easier with creating new users now.

Puntos a favor

DocuWare has been a crucial part of our environment for many , many years! When it goes down, which is not too often, my team is crippled. However, it has been back up quickly in my cases. The configuration aspect is easy for even the basic IT user.

Desventajas

There aren't very many --when it's down, it's down. No fixing it by contacting support in the Americas. IT is a global company based in Germany I believe. Getting support during our working hours is almost non-existent.

Respuesta de DocuWare

Thank you so much for taking the time to review DocuWare. We're so glad that users in your company are benefiting from
DocuWare's user-friendly features and powerful search capabilities. It's always a pleasure to hear from a happy customer. Your experience with DocuWare Support is not typical. We are committed to offering Level 1 support within 30 minutes and this applies to any case that a customer has identified as critical. We respond to Level 2 requests within 2 hours and Level 3 requests within 5 hours. In addition, we've recently begun to offer 5/24 support for critical issues. Please reach out to us at customer.feedback@docuware.com with more details so that we can assist you.

Lucas
Calificación general
  • Sector: Práctica de la abogacía
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Simple, easy software though slightly limited

Revisado el 26/8/2019

Puntos a favor

DocuWare has a simple interface that is easy to learn and master. It is great for document management, creating, editing, and combining documents is simple.

Desventajas

The interface seems somewhat outdated, but the simplicity is part of the allure of the software

Respuesta de DocuWare

We appreciate you taking the time to review DocuWare. We're so glad that you appreciate DocuWare's ease of use and that your experience has essentially been very positive. We have a team that is dedicated to updating our user interface. If you have specific feedback, please contact us at customer.feedback@docuware.com. We'll pass your comments along to our product team.

courtney
Calificación general
  • Sector: Contabilidad
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Docuware

Revisado el 5/4/2019

Overall experience has been good, its saves our files which is what we need. I would give the...

Overall experience has been good, its saves our files which is what we need. I would give the software a 10 if it had a few more tools/options to modify and save the files.

Puntos a favor

Docuware is easy to use, reporting is easy to generate and the service is always very prompt.

Desventajas

Once a file is archived, you cannot (in my experience) delete it out of the system if needed. It would be ideal if you could edit the documents in the inbox (add or rotate pages) however once the documents are uploaded they remain "as is". Also, I have done this many times and hit the save button too fast and then had to go back and find the file to re-name or enter because a field was not complete- in the system lets you save blank fields, so just be careful!

Respuesta de DocuWare

Thank you so much for taking the time to review DocuWare. We're happy to hear that you appreciate how user-friendly the software is ¿ ease of use is an important focus for us. Your ability to delete archived documents is linked to the permissions you¿ve been given. Permission to delete documents is granted on a limited basis to reduce the chance that documents will be deleted in error. You can ask your DocuWare administrator for permission to delete documents. If you have other concerns, please reach out to us at customer.feedback@docuware.com.

Peter
Calificación general
  • Sector: Comercio mayorista
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

An excellent solution provider for my documents.

Revisado el 15/11/2022

I was able to get the effect I wanted in the management of my documents.

I was able to get the effect I wanted in the management of my documents.

Puntos a favor

Affordable. Fast interface. It simplifies searching for documents and greatly reduces the time it takes to find a document.

Desventajas

There is nothing I don't like about the product, it provided the control of my documents as I wanted.

Respuesta de DocuWare

Thank you for taking the time to review DocuWare. We appreciate your positive feedback about how our cloud-based solution has enabled your organisation to automate manual tasks, increase productivity and improve collaboration across departments. If we can ever be of assistance, please reach out to us at customer.feedback@docuware.com.

RAY
Calificación general
  • Sector: Administración educativa
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Investing in DocuWare was a good decision. It provides affordable value to our organization.

Revisado el 19/6/2017

Efficiency, cross-department training and use, ability to archive documents we're required to...

Efficiency, cross-department training and use, ability to archive documents we're required to maintain and reduce storage, ability to limit access to specific documents.

Puntos a favor

One of the big reasons our DocuWare roll out was such a success was because our IT vendor worked with us to develop a training and implementation `ramp-up approach that allowed us to continually roll out the solution to our departments. DocuWare has saved us weeks of time, in terms of finding needed information.
We like that DocuWare is very customizable in how we are able to store documents. We also like that it provides a shared vault that everyone can pull from, ensuring consistency in document use.

Desventajas

We feel DocuWare. although we like the product, is not particularly intuitive. Users need a good training to get full use from the program.

Dan
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 6.0 /10

Easy to approve Invoices

Revisado el 13/11/2020

Puntos a favor

When it comes time to approve invoices, they are all in a queue and ready for me to stamp them as approved or reject. No need to go searching - it is a pretty simple process.

Desventajas

When typing in search fields, the appropriate selection will eventually appear in a dropdown menu, and must be selected. If you type the search criteria with an exact match and press enter, you will not find what you are looking for unless you have also entered a wildcard search(*).

Respuesta de DocuWare

Thank you so much for your review of DocuWare. We appreciate your feedback. We're glad that your company has benefited from our solution's ability to make collaboration easier and automate time-consuming manual tasks. If we can ever be of assistance, please contact us at customer.feedback@docuware.com.

Karya
Karya
Calificación general
  • Sector: Electrónica de consumo
  • Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Docuware

Revisado el 27/9/2018

I like having the access to all of our orders at my fingertips. I wish more coworkers used this,...

I like having the access to all of our orders at my fingertips. I wish more coworkers used this, instead of picking up the phone or emailing me for information. They can find it all in this online filing cabinet called Docuware.

Puntos a favor

We use Docuware as our online filing cabinet. Anything you need to know about an order, you can find in Docuware (as long as it is scanned in and updated accordingly).

Desventajas

Sometimes items are not uploaded in a timely fashion and/or not linked to the packet.

Respuesta de DocuWare

Thank you so much for taking the time to write the review. Experiencing slow upload speeds is not typical. We want to better understand your issues so that we can offer the appropriate assistance. Please reach out to us at customer.feedback@docuware.com. We would appreciate the opportunity to work with you to improve your experience with our solution.

Jennifer
Calificación general
  • Sector: Logística y cadena de suministro
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

DocuWare converted our paper A/P process into a smooth online workflow.

Revisado el 24/5/2017

Our growth is very healthy, so this allowed us to automate and electronically store our documents...

Our growth is very healthy, so this allowed us to automate and electronically store our documents without adding more space for file cabinets and hold off on hiring additional employees for a period of time.

Puntos a favor

The DocuWare consultant tailored the product to our specific needs. We incorporated many validations and lookups across to the target ERP system (SAGE). The Intellix learning OCR feature was impressive and lived up to the sales pitch, recognizing differences in our vendor base that were surprising (example - some vendor provided dates in mm/dd/yyyy and others presented in dd/mm/yyyy - but DocuWare learned the difference and converted as needed).

Desventajas

We did not build enough tracking/audit fields at the onset, upon hindsight. Doing it again, I would have a tracking field on who owns the document - so as to always be able to export a file of all open WIP documents and know to whom that they belong.

Sue
Calificación general
  • Sector: Práctica de la abogacía
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Easy to use!

Revisado el 12/6/2019

I love the functionality of the system. Our office uses it all day long.

I love the functionality of the system. Our office uses it all day long.

Puntos a favor

It's very easy to use and has a lot of cool functions that the older version did not have.

Desventajas

Trying to print it a bit of a hassle, which is confusing because it didn't used to be that way. I'm not sure why happened or why.

Respuesta de DocuWare

Thank you so much for taking the time to review DocuWare. We're happy to hear that you appreciate how user-friendly and intuitive the software is. Ease of use is very important to us, and we're continually developing enhancements to our user interface. Printing problems often stem from issues related to your IT infrastructure. Your DocuWare Partner will be able to help you troubleshoot printing issues. You can also contact us directly at customer.feedback@docuware.com

Maud
Calificación general
  • Sector: Propiedad inmobiliaria
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Une GED simple et accessible !

Revisado el 27/4/2020

Nous utilisions Docuware depuis une dizaine d'années en tant que GED en utilisant uniquement ses...

Nous utilisions Docuware depuis une dizaine d'années en tant que GED en utilisant uniquement ses APIs.

L'année dernière, nous avons mis en place une base de partage entre les services comptabilité, gestion, juridique et les commissaires aux comptes qui leurs permet, depuis le front-office de Docuware, d'avoir une vue globale sur l’avancement des bilans financiers.
La communication entre les différents services est fluidifiée, la dernière version validée des documents est partagée de façon transparente. Ceci est d'autant plus important dans cette période de confinement où toutes les équipes télé-travaillent.

Puntos a favor

L'outil est rapide à paramétrer : en quelques jours ou semaines, il possible d’automatiser/dématérialiser des processus de l'entreprise.

Il est simple et facile d'utilisation que ce soit pour les utilisateurs ou les administrateurs/paramétreurs.

Desventajas

Le front office est un peu "Brut", il faudrait le remettre au goût du jour, avec un design plus attrayant.
Si l'interface était plus personnalisable, il ne serait pas nécessaire de récréer des portails par dessus (couleurs - logo de l'entreprise, ajout de boutons, d'infos-bulles, page d'accueil personnalisée par collaborateurs avec un récapitulatif de ces principaux processus et validations,ces derniers documents consultés...).

Certaines fonctionnalités ne peuvent être utilisées chez nous, car elles nécessites l'installation d'un client lourd... à l'ère du Cloud, il faudrait que la plateforme soit 100% online !

Respuesta de DocuWare

Thank you for taking the time to review DocuWare. We're happy to learn that your organization is benefiting from DocuWare's user-friendlines. its ability to streamline communication and make audits much simpler. We appreciate your feedback on the user interface. It will be shared with our product team. If you would like to be directly involved with our development process check out our Product Tester program at: https://start.docuware.com/docuware-product-tester-program If you have further input, please reach out to us at customer.feedback@docuware.com.

Wisdom
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Docuware Functionality

Revisado el 8/12/2021

It is very pleasant and an easy to use software.

It is very pleasant and an easy to use software.

Puntos a favor

It has an option of being server or cloud based and the users have a webclient interface that is compatible with all modern browsers

Desventajas

Docuware support still has to improve. Africa has to be reliant on support from German. it is as if Africa is a country and not a region. that might negatively affect it in Africa

Respuesta de DocuWare

Thank you for taking the time to review DocuWare. I'm glad that your overall experience with our solution was positive. Please be assured that our support function is improving all the time. If you have further input, please reach out to us at customer.feedback@docuware.com.

Nicole
Calificación general
  • Sector: Administración gubernamental
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Happy about selection

Revisado el 28/8/2019

The overall capability of the software is amazing; it makes you really take a step back and...

The overall capability of the software is amazing; it makes you really take a step back and reevaluate your own process and goals.

Puntos a favor

How you can incorporate this product on any area in your business. I also like how it bridges with various software applications.

Desventajas

I can’t select a series of documents and index them/store in separate trays simultaneously.

Respuesta de DocuWare

Thank you for your review. We appreciate hearing from our customers. We're glad that your organization is benefiting from DocuWare's flexibility and integration capabilities. Depending on what you are trying to accomplish, your DocuWare administrator or your partner can configure the solution to store documents in separate trays. The documents must have an index field that identifies their document type. Then a process runs in the background to send the files to the designated tray.

John
Calificación general
  • Sector: Administración gubernamental
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

I took over the Docuware administration for my company. The learning curve was steep, but...

Revisado el 16/5/2017

Organization, shedding of old paper records (which made it easy to relocate).

Organization, shedding of old paper records (which made it easy to relocate).

Puntos a favor

It allowed my company to get rid of @ 80% of it's paper records! It collated the old files into a common user interface (per department) that allows anyone to use it and find stuff quickly and easily!

Desventajas

The one thing I think is missing (and this has been recorded) is that the "fat" client has been removed from the software. As an administrator, I made frequent use of the fat client.

Ryan
Calificación general
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente

We researched document managing programs, Docuware is by far the best program available! WE...

Revisado el 19/10/2017

Puntos a favor

Simplicity, Thorough, and Value these are some words that come to mind about the Docuware program. We are in the process of "managing" 17 years worth of document. Through Docuware we are able to "spider web link" our Bill of Ladings to our Packing Slip to our PO's to our Invoices (AP) to our Customer Invoices (AR) to the SDS sheets to the Certification of Standards documents our customers require. This program has reduced hours of research in paper files to minutes in the program search fields. That's not even the best part! Exceptional Service! We had one minor issue when we first implemented the program within one small area, we contacted our local representation (Les Olson Company) they in return setup a conference call with Docuware with in 48 hours a resolution to the issue AND fixed. I have not had an issue since. My company and I are extremely pleased with Docuware and what it accomplishes.

Jeffrey
Jeffrey
Calificación general
  • Sector: Servicios jurídicos
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Great Integration into Outlook

Revisado el 18/7/2019

Puntos a favor

I liked having the ability to link documents directly from DocuWare.

Desventajas

I wish there was a google style search option

Respuesta de DocuWare

We appreciate your taking the time to review DocuWare. We're glad that the solution's Outlook integration capabilities work well for you. You can enhance DocuWare's search capabilities by using Full-Text search. You can also use a wildcard by adding an asterisk on either side or on both sides of your search expression. Additionally, wrap multiple search terms in quotes and separate them with AND or OR to use multiple values against a field or fields in a search dialog. Please reach out to your DocuWare Sales Director for further assistance or contact us at customer.feedback@docuware.com.