Opiniones de OpenTable

OpenTable

Plataforma de gestión de restaurantes con pedidos para llevar

Calificación general

4,7 /5
(1.232)
Relación calidad-precio
4,7/5
Funcionalidades
4,6/5
Facilidad de uso
4,7/5
Asistencia al cliente
4,5/5

96%
de los usuarios recomienda esta aplicación
Ordenar por

1232 opiniones

Anely
Calificación general
  • Sector: Administración educativa
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado Mensualmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

La mejor herramienta para amantes del turismo culinario

Revisado el 5/9/2023

Ha sido una herramienta súper rápida y fácil para reservar cualquier mesa o hacer cambios en mis...

Ha sido una herramienta súper rápida y fácil para reservar cualquier mesa o hacer cambios en mis reservaciones de restaurantes.

Puntos a favor

Con esta aplicación puedes reservar en cualquier restaurante que tengas en mente, te facilita tener que hacer llamadas y esperar a que te atiendan, con algunos clicks tienes una mesa asegurada, la lista de restaurantes es súper extensa y además puedes revisar tu historial y hacer recomendaciones a tus amigos de los lugares que te han gustado.

Desventajas

Hasta ahora no hay nada que no me guste, quizás cambiaría un poco sus colores.

Chris
Calificación general
  • Sector: Educación superior
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado Mensualmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Buena App para reservar y/o buscar mas informacion acerca del restaurante.

Revisado el 3/6/2023

OpenTable es una de las aplicaciones mas buenas para cualquier tipo de reservacion y ayuda mucho...

OpenTable es una de las aplicaciones mas buenas para cualquier tipo de reservacion y ayuda mucho para las personas que necesiten ayuda ya cuando necesiten reservar o mirar informacion acerca del lugar que vayan o conozcan.

Puntos a favor

Me gusta mucho usar la App y mas que hace mi reservacion facil con mas facilidad.

Desventajas

Que aveces no tiene mas opciones de facilidad avanzada y necesita mas herramientas para gestion de tiempo.

Yarima
Calificación general
  • Sector: Hostelería
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Reserva facil

Revisado el 17/11/2022

Siempre lo uso para reservar en los restaurantes me encanta

Siempre lo uso para reservar en los restaurantes me encanta

Puntos a favor

Es fácil de utilizar y rápido ,puedes reservar hasta para el mismo día

Desventajas

No he encontrado nada que no me guste .Hasta ahora sin problemas

Gregory enmanuel
Calificación general
  • Sector: Alimentación y bebidas
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Prueba gratis
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Open Table

Revisado el 26/3/2023

Puntos a favor

Facilidad de manejo y configuracion del mismo

Desventajas

Agregar grupos para solicitudes en linea

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Bienes de consumo
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado Mensualmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Excelente para reservaciones, fácil de usar

Revisado el 8/3/2023

Excelente app de reservas

Excelente app de reservas

Puntos a favor

Muy sencillo y fácil de usar, todo desde tu celular

Desventajas

A veces no se puede hacer reserva para grupos grandes

Monserrat Ochoa
Calificación general
  • Sector: Diseño
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado Mensualmente durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

La mejor plataforma de rservas en linea.

Revisado el 11/10/2022

Es la plataforma que uso para realizar reservas en restaurantes y mi experiencia es buena y...

Es la plataforma que uso para realizar reservas en restaurantes y mi experiencia es buena y recomendable.

Puntos a favor

Me fascina el plus que otorga de actualizacion constante, esto permite que puedas visualizar las fechas que cancelaron y a si poder tener otra oportunidad en caso de que no hayas encontrado fecha en un principio.

Desventajas

La demora en tiempos de respuesta cuando solicitas atencion personalizada para alguna aclaracion o modificacion de pago.

DiEgO
Calificación general
  • Sector: Artes escénicas
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Prueba gratis
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 5.0 /10

Es buena y fácil de usar.

Revisado el 19/10/2022

Me gusta usarlo. Me quedo con ello

Me gusta usarlo. Me quedo con ello

Puntos a favor

Porque siempre hay productos disponible

Desventajas

Que tengan más precios accequibles y completamente buenos

Antonio
Calificación general
  • Sector: Fotografía
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado Mensualmente durante Prueba gratis
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Facil de usar y versatil

Revisado el 25/5/2023

muy bien la verdad, facil y rapido .

muy bien la verdad, facil y rapido .

Puntos a favor

Es facil de usar para cuando vayas a hacer una reserva en un restaurante.

Desventajas

que a veces los mismos restaurantes no abren o sincronizan los espacios disponibles.

ivan
Calificación general
  • Sector: Medios online
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado Mensualmente durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

La forma fácil de reservar en línea

Revisado el 15/9/2022

Eficaz, en la que puedes reservar desde la aplicación en tu celular y tener una mejor experiencia...

Eficaz, en la que puedes reservar desde la aplicación en tu celular y tener una mejor experiencia con el restaurante, conocer mejor las ofertas cercanas, lugar y menú.

Puntos a favor

Que puedes llegar a un restaurante con una reservación previa y ya no hacer fila, además de que es más sencillo tener la disponibilidad de lugares cercanos a tu ubicación

Desventajas

valorar el servicio directo con el restaurante

Maria Fernanda
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado Mensualmente durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Gran aplicativo para reservas

Revisado el 14/9/2022

Puntos a favor

Es una gran app, te saca de apuros cuando requieres hacer una reservación en algún restaurante para una ocasión especial y facilidad que te brinda

Desventajas

No he tenido ningún problema con la app, hasta ahorita todo de maravilla

Robert
Calificación general
  • Sector: Hostelería
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Best SW for restaurant bookings

Revisado el 13/9/2018

Excellent product with whom we hope to be happy for many many years to come...

Excellent product with whom we hope to be happy for many many years to come...

Puntos a favor

As we have 2 restaurants in our company, we are always looking new ways to promote them and to have less empty seats for lunch or dinner. We have found about OpenTable online, and we contacted them several years back. At that time they were only U.S. based, but last year when they spreader their network in Europe, we were the first company in our country that signed the contract with OpenTable.
Their training staff was great, introducing the system and training our staff.

As were the first users, we believe that we gain enough advantage for the time being and the fact that we were the first helped us to increase the business in our restaurant - times four....

Desventajas

In this part we would say the fees, but the fees are ridiculously small, we counted that we are spending or giving 2,5-3% of our revenue to OT, which is really small when you count the fact that any mediator would ask for 10%...

Kelly
Calificación general
  • Sector: Alimentación y bebidas
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

A great reservations software for restaurants

Revisado el 10/6/2020

Everything about OpenTable for Restaurants was an experience worth remembering. I never found...

Everything about OpenTable for Restaurants was an experience worth remembering. I never found myself getting lost or hung up on a problem with the software and creating reservations for the guests frequenting the restaurant. It did such a fantastic job with estimating the time that a table will be sitting to eat, depending on their party size, and adjust the schedule based on this. There would be reminders and notes when this would be approaching so I could let the customers know in advance so they didn’t have to come in and get upset. It allowed us to be able to go above and beyond to ensure our guests had the four star experience they were paying for.

Puntos a favor

Where to start when it comes to the best features of the OpenTable software. First and foremost, it is incredibly simple to pick up how to use it after only a few reservations have been made, it’s that great of a system. As a front of the house team member, it allowed me to view the entire floor plan of the restaurant on screen in a visual way that made the most sense to me, which made making reservations that much easier. When it came time to create the reservation, it was a matter of clicking on the proper icon from either a view of the floor plan or a view of the timeline. You are shown an overall view of the guests names and their party size as well as given an estimated time their party will likely be sat given their past visits to the restaurant and based of the average time of a party that size.

Desventajas

The software version I used has since been updated several times and I’m sure anything that was missing then has been added by now. As a user for multiple years, I strongly believe that there was hardly anything I can think of that was wrong with OpenTable. It helped me complete my job efficiently and all the guests seemed to enjoy their process of using it as well.

Grayson
Calificación general
  • Sector: Restaurantes
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 2.0 /10

Not worth it unless you are a major chain with 300 seats

Revisado el 25/7/2018

Not enough to list. Exposure, but it's limited for smaller companies.

Not enough to list. Exposure, but it's limited for smaller companies.

Puntos a favor

It allows you to assign tables in the restaurant as they come in and shoes a fairly good job of tracking several metrics like turn time, server cover counts, etc. It also has ways to advertise and draw in customers who may not know about you.

Desventajas

It's impossible to compete. With the difficulty in finding a restaurant as a customer it translates to moe exposure for larger chain restaurants with budgets to throw at open table. Also, it's pricey. The cost per guest that books is unreasonable and you still have to pay more to advertise. It's just not worth it in my opinion. That are cheaper methods available that focus on phone number advertising as opposed to email (because who opens email nowadays). There are text message options with open table but they are buried and not effective.

michelle
Calificación general
  • Sector: Marketing y publicidad
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

OpenTable Review

Revisado el 14/8/2023

Puntos a favor

OpenTable is a great resource. I use it often when trying to select a restaurant. I love that I am able to see pictures of the real food, along with the menu and prices. Easy platform for making reservations.

Desventajas

Would love an easier way to view a clean menu. there are multiple views (on OpenTable, within a user's picture, or sending me to the website)

Justin
Calificación general
  • Sector: Educación primaria/secundaria
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado Mensualmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Easy to use even on the go

Revisado el 9/10/2023

Puntos a favor

I like that it is quick and easy to use, especially when searching directly within Google or in a restaurant's website.

Desventajas

Nothing at this time. I find it to be easy and flexible.

Andrea
Calificación general
  • Sector: Salud, bienestar y deporte
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado Mensualmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Does the job

Revisado el 27/10/2023

Puntos a favor

It’s very easy to use, and doesn’t take to much time and you don’t have to have an account to use.

Desventajas

It’s a little unclear how their point system works.

Melissa
Calificación general
  • Sector: Servicios jurídicos
  • Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
  • Software usado Mensualmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

OpenTable is easy to use

Revisado el 28/10/2023

Puntos a favor

I like that I can go to opentable and reserve a table months in advance

Desventajas

Nothing I have never had an issue with opentable

Imani
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado Mensualmente durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Useful For Making Reservations

Revisado el 20/10/2023

Puntos a favor

I like how easy it is to make reservations. Also how easy it is to find another restaurant if the one you’re interested is not available.

Desventajas

I think it should be easier to search a general location because it can get confusing if you’re not familiar with the area.

Mark
Calificación general
  • Sector: Educación superior
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Making reservations

Revisado el 31/10/2023

Puntos a favor

I like the ease with which I am able to make reservations and to make specific selections such as seating. I also like the reminders and notifications to verify my check in.

Desventajas

So far I have not found any issues with the program.

Cheryl
Calificación general
  • Sector: Servicios jurídicos
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado Mensualmente durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Open Table review

Revisado el 9/11/2023

Puntos a favor

it is very easy to use and you can make reservations across the world. I made reservations for Myrtle Beach from my home town 4 hours away. very easy

Desventajas

sometimes it is not easy to navigate open table to find the menus for certain restaurants

Charles
Calificación general
  • Sector: Alimentación y bebidas
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

OpenTable Remains Industry Leader for Many Reasons

Revisado el 2/8/2020

If used as intended, OpenTable can be an unbelievable asset for any restaurant. It makes gathering...

If used as intended, OpenTable can be an unbelievable asset for any restaurant. It makes gathering and communicating guest information so easy and is compatible with the majority of point of sale systems

Puntos a favor

OpenTable has been the industry's leading platform for managing guests and an active shift. OpenTable is compatible with the majority of restaurant point of sale systems which really enhance the amount/ variety of guest information. It makes tracking new and regular guests extremely simple. OpenTable is always improving and expanding its capabilities.

Desventajas

The countless features of OpenTable don't come cheap. It is definitely an investment and often underutilized.

Svend Bertil
Calificación general
  • Sector: Internet
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado Mensualmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Effortless and Convenient Booking with OpenTable

Revisado el 20/1/2023

I have had a great experience with OpenTable overall. The website is easy to use and booking is a...

I have had a great experience with OpenTable overall. The website is easy to use and booking is a breeze. Even if I have encountered an occasional issue, OpenTable customer service has been very helpful in resolving it. I would definitely recommend OpenTable for anyone looking for an easy and convenient way to book a table.

Puntos a favor

I recently used OpenTable to book a table at a popular restaurant and was really impressed with how easy it was. The website was easy to navigate, the booking process was straightforward, and I received a confirmation email within minutes. It was a great experience and I'd highly recommend OpenTable to anyone looking for an effortless and convenient way to book a table.

Desventajas

I encountered a few issues with OpenTable, such as not being able to get a table at a restaurant that I had booked, even though I had a confirmation email. Luckily, OpenTable customer service was very helpful and resolved the issue quickly, but it was a bit of a hassle.

Dave
Calificación general
  • Sector: Hostelería
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

OpenTable Lover

Revisado el 23/7/2020

OpenTable has been a pleasure to use since it's new facelift, I would recommend any and all...

OpenTable has been a pleasure to use since it's new facelift, I would recommend any and all restaurants to get on board.

Puntos a favor

Finally upgraded a lot of options for the software. It's been years and years making suggestions with this company, glad they started to finally implement what industry people needed.

Desventajas

The cost associated with some of the repeat business seems like it's unnecessary, but as long as it's driving business towards me I'm OK with it.

Joshua
Calificación general
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente

Very easy and great tool for booking ahead and making reservations.

Revisado el 5/7/2018

Puntos a favor

What I like most about this software is its usefulness, coupled with its simplistic yet easy layout. The options for available times and selections are very easy to read, making it very user-friendly. I also liked the way the layout also seemed to cater to touchscreen devices with larger than average digital buttons for selections. This definitely contributes to use on the go when a reservation may be needed to be made last minute. The available time suggestions closest to my desired time and date option also save me time from having to search around and find an available date and time.

Desventajas

There is not much I dislike about this software, but one thing that I would appreciate is in regards to desired date storage. What I mean by this is, let us say I have a date and time in mind for a reservation, and that time slot is not available, I am unable to book that timeslot. However, I am never made aware if that time slot becomes available unless I keep checking on that timeslot. It would be ideal if this software could incorporate an email alert or equivalent if a previously unavailable timeslot becomes available (due to the party originally occupying the reservation say cancels their existing reservation or if more seating becomes available) such that I can book my desired timeslot. While I realize this is more a feature I would like to see in a future update as opposed to an issue with the present software, I feel that this is something that is lacking that could be easily incorporated as a very useful user option.

Ashley
Calificación general
  • Sector: Restaurantes
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

OpenTable is a great resource for keeping managing restaurant reservations

Revisado el 19/10/2018

Puntos a favor

My in-laws own a restaurant and I often help them from a technology and operations perspective. They had trouble managing their reservations. They only open for dinner, and they would spend a lot of time every day listening to Voicemail reservations, trying to get parties back on the phone to confirm, and trying to manage cancellations vs. openings with an antiquated system. When I suggested OpenTable I did not realize all of the problems I would be solving for them. OpenTable brings reservation systems into the 21st century, and allows patrons an easy way to make, change, and cancel restaurant reservations with the click of a button. For the restaurant owner or manager, it saves all of the time you use to need for follow-up, and all of the administrative management needed to handle cancellations and book optimal service volume.

Desventajas

There is nothing that I do not like about OpenTable for business. It has brought a lot of value to our team, and has become a major asset that we rely on to book reservations. Patrons are as happy with OpenTable as we have been in the decision to start taking reservations through them.