Bigin by Zoho CRM

Sistema de CRM centrado en los procesos para pequeñas empresas

Calificación general

4,6 /5
(129)
Relación calidad-precio
4,7/5
Funcionalidades
4,4/5
Facilidad de uso
4,8/5
Asistencia al cliente
4,5/5

96%
de los usuarios recomienda esta aplicación
Ordenar por

129 opiniones

Jose Eduardo
Calificación general
  • Sector: Suministros y equipo para empresas
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante Prueba gratis
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Zoho Bigin CRM para empresas pequeñas y emprendedores

Revisado el 7/6/2022

Excelente

Puntos a favor

El precio y las funcionalidades que tiene la herramienta

Desventajas

Que carezca de de la herramienta de geolocalización y la integración con Whatsapp

Alternativas consideradas

Zoho CRM

Razones para cambiar a Bigin by Zoho CRM

Por el precio y la facilidad de uso y parametrización
Enrique
Calificación general
  • Sector: Internet
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Excelente aplicación para cualquier empresa que comienza su negocio.

Revisado el 21/8/2022

Bigin ha resuelto los problemas de tener los contactos en local, y que no permitía tener todo sincronizado, y en la nube. Es seguro y podemos utilizarlos todos los miembros de la empresa. Es bastante útil para el día a día de un negocio.

Puntos a favor

Tiene todo lo necesario e importante para comenzar a gestionar los contactos y empresas con las que trabaja tu negocio. En una sola herramienta tienes acceso a todo lo que necesitas para la administración y la relación con el cliente. Incluso telefonía integrada, además de integrar otras aplicaciones de Zoho, como Books, Desk...y aplicaciones de terceros.

Desventajas

De momento no tengo ningún contra de la aplicación.

Hector Enrique
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Prueba gratis
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

La herramienta ideal para iniciar en el mundo del CRM

Revisado el 6/6/2022

El principal problema resuelto fue la concentración de los datos de las ventas que estaban en manos de cada vendedor y no de la empresa como debería de ser.

Puntos a favor

Lo primero que me gusto fue la facilidad de configuración y operación.

Desventajas

La integración con otras herramientas de Zoho y de terceros es un buen punto para este sistema

Francisco
Calificación general
  • Sector: Seguros
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Gran CRM

Revisado el 29/7/2022

Puntos a favor

Me ayuda mucho a controlar mis ventas y a mis prospectos. Sus automatizaciones facilitan mi comunicacion con mis clientes y prospectos.

Desventajas

Me gustaria que tuviera mas formularios, esta limitada.

Charles
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Bigin CRM is perfect for our Small Business

Revisado el 8/9/2022

Puntos a favor

The Sales Pipeline is very intuitive and simple. We always pull up the Bigin Sales Pipeline on our weekly sales call as the team discusses current sales opportunities.

Desventajas

Little tricky to find things sometimes. For example, today I tried to figure out how to merge multiple contacts into one contact to eliminate duplicates. Was pretty intuitive in ZoHo CRM, but not as easy to do in Bigin.

Natesh
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

Bad experience with Bigin

Revisado el 24/1/2021

It was good & i was very happy till i found all my accounting data was not integrated and had to add contacts manually

Puntos a favor

Integration with GSuite
Tasks / Calendar

Desventajas

The worst is it does not integrate with Zoho Books, there is not point. I spent time exporting contacts from books and importing to Bigin and then realised this is foolish to do. They promised to integrate with books but they also suggested to use zoho flow another paid application. This is not fair as why should i keep paying for applications, they should have offered zoho flow for free as it is their fault when CRM is not integrated with books/accounting

Alternativas consideradas

HubSpot CRM

Razones para elegir Bigin by Zoho CRM

To ensure zoho books integration should work and felt natural extension

Software anterior

HubSpot CRM

Razones para cambiar a Bigin by Zoho CRM

To ensure zoho books integration should work and felt natural extension

Respuesta de Zoho CRM Traducir a español

Hello Natesh! Thank you for taking your time to share your feedback. We're happy to let you know that Bigin's native integration with Zoho Books is ready and is live as part of our Early access program. We really hope that you find this useful.

As always, you can reach out to us anytime if there's anything else that you need to help with. Thank you!

Tarun
Calificación general
  • Sector: Banca
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

The best CRM for MSME and Startups.

Revisado el 23/8/2022

I have been using Bigin since year along with all my Employees and Business Consultants in India, i am highly Impressed with the User experience.

Puntos a favor

I being the director of a financial Institution, highly recommend Bigin Zoho CRM for all startups and SMES, it gives you ease of your data and sales pipeline management.

Desventajas

Nothing as such i can say i did not like.

Alternativas consideradas

Bitrix24

Razones para cambiar a Bigin by Zoho CRM

The cost effective and great user experience.
Abhishek
Calificación general
  • Sector: Entretenimiento
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Prueba gratis
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Zoho Bigin Review

Revisado el 29/8/2022

Overall experience with Zoho bigin was good. A good CRM software at a reasonable price and a vast number of facilities.

Puntos a favor

Ease of Use
Effective
Applicable for all types of businesses

Desventajas

Segregation of products
Understanding the workflow creation process

Alternativas consideradas

Sell.Do y HubSpot CRM

Razones para cambiar a Bigin by Zoho CRM

Ease of use, lower prices, effective, suitable for our business.
John
Calificación general
  • Sector: Capital riesgo y capital privado
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Starting to implement Bigin

Revisado el 20/9/2022

The Zoho team is always great. We have high expectations for Bigin too - but are just starting to implement it.

Puntos a favor

The interface is very easy to use. The cards are a great visual to help move deals through the pipeline.

Desventajas

The double data entry is something we need to discuss and determine whether to build an API to Bigin.

Israel
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Prueba gratis
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Super Grace Work

Revisado el 7/8/2022

Puntos a favor

i like the simple way to show the information super woo

Desventajas

only works with zoho apps its to me the same page as the other options on sales

Martin
Calificación general
  • Sector: Servicios financieros
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Prueba gratis
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Excellent sales focussed CRM

Revisado el 6/9/2022

Superb

Puntos a favor

Integrates with ZOHO while keeping it simple for sales

Desventajas

Can't reorder pipelines but can reorder stages within pipelines

Ron
Calificación general
  • Sector: Servicios financieros
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Efficiency Machine

Revisado el 18/8/2022

My overall experience with this product is very positive.

Puntos a favor

I tend to be a bit disorganized and my colleagues complain about this. Since using BIGIN they are all complimenting me for my newly found organizational skills. Of course I do not tell them why and take the credit.

Desventajas

It was a little complicated at first for me to understand all the features. With practice it became second nature

Arlène
Calificación general
  • Sector: Salud, bienestar y deporte
  • Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

If you "live" inside your sales pipeline, this CRM tool is for you

Revisado el 14/8/2021

For the most part, I have had a good experience with Bigin

Puntos a favor

The first time I came across Bigin, I wondered why a company would have two CRM tools (Zoho also has Zoho CRM)... but then I understood: Bigin focuses on the pipeline aspect of a CRM.

The one thing that stroke me the most at first was the fact that Bigin was really a mobile-focused CRM. Pipelines, workflows (another name for automations in Bigin), and activity management are powerful, but I think that it is really in its mobile-first approach that Bigin shines.

Its Signals are the perfect way to make sure you never forget to do something, and if you are an Apple user, you can even write or use a pencil on your iPad. Something I really enjoy is the ability to create widget to add to my smartphone homepage. This is great because I can easily get an overview of different things – e.g. tasks I need to carry out, upcoming appointments for the week – without having to be in front of my computer or without having to log into the Bigin mobile app. A simple swipe from my phone's home screen and I can see all of that.

Desventajas

Depending on what you would like a CRM tool to do for you, you may find that Bigin is lacking some things... For me, the main con is the fact that the premium plan has a limit of 50,000 contacts/record (though it is true that you can add more by paying)

Stefano
Calificación general
  • Sector: Sector textil
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Prueba gratis
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

CRM completo a basso prezzo

Revisado el 5/1/2022

Dopo aver caricato i database ho iniziato ad usarlo e mi sono trovato bene per la semplicità d'uso e la completezza delle opzioni.

Puntos a favor

E' un CRM completo per la gestione dei contatti e tracciare le comunicazioni con i clienti. Per mettere di conservare tutte le comunicazioni avute, e a differenza di altri, c'è anche la versione gratuita.

Desventajas

Sicuramente il costo contenuto e il fatto di essere completo nella gestione delle comunicazioni è stato determinante nella scelta.

Alternativas consideradas

Capsule y FreshBooks

Razones para elegir Bigin by Zoho CRM

Perchè cercavo un prodotto più completo , esempio gestione dei prodotti.

Software anterior

amoCRM

Razones para cambiar a Bigin by Zoho CRM

Per la convenienza economica, la semplicità di utilizzo e la completezza.
Ramanathan
Calificación general
  • Sector: Marketing y publicidad
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Awesone experience with Bigin CRM by Zoho

Revisado el 14/4/2022

Awesome experience with Bigin CRM. Great reliable customer support provided by Bigin CRM Team. Bigin CCRM is a must use for all start up entrepreneurs and small business owners.

Puntos a favor

The deal pipeline feature is the best of all. Deal management is very essential for keeping an eagle eye on all the accounts so that we can maximize our sales closings month after month, so that no sales slips through the cracks. Kudos to Zoho.

Desventajas

Not much cons at these price points. Probably more number of pipelines in the pricing plans would have been a great sweetener.

Alternativas consideradas

Pipedrive

Razones para elegir Bigin by Zoho CRM

Bigin CRM provides Better Value for money. More features packed inside reasonable prices.

Software anterior

Pipedrive

Razones para cambiar a Bigin by Zoho CRM

Great Value for money provided by Bigin CRM.
Irving
Calificación general
  • Sector: Hostelería
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

A basic , entry-level CRM

Revisado el 8/9/2020

We have had a great experience with Bigin, it was a great alternative while lowering our costs. It offers a great value for the money we pay for it.

Puntos a favor

While trying to lower our costs derived from the health crisis, we searched for CRM alternatives and ultimately we choose Bigin, due to their clean interface and the functionality they offer, as well as their low price (but great value overall)

Desventajas

Limited number of custom fields, no email templates and difficult to create email templates on my own.

Alternativas consideradas

Zoho CRM

Razones para elegir Bigin by Zoho CRM

Cleaner interface, best price

Software anterior

Vtiger CRM

Razones para cambiar a Bigin by Zoho CRM

mainly price, but it has a lot of functionality. It will also be easy to migrate to Zoho CRM, when the situation allows for it.
Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Agricultura
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Prueba gratis
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Nice CRM for Small Companies and StartUps

Revisado el 18/11/2021

Puntos a favor

Nice CRM for small companies and startups. One user ist free, premium accounts only costs 7 € per month.

Actually I'm just testing around, but it feels nice :-)

Desventajas

Connection to MS 365 isn't hazzle-free. It broke down several times. However, it finally worked.

Alternativas consideradas

Agile CRM y HubSpot CRM

Software anterior

HubSpot CRM

Razones para cambiar a Bigin by Zoho CRM

It was easier to set up and get it run. Also the pricing model seems to be very interesting.
Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Edición
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

A good CRM for small businesses

Revisado el 20/9/2021

I used the software for a group of my clients. They were all a small businesses owner. It takes no time to setup and learn how it works. And their saying «a big CRM doesn't mean big results» is totally right.

Puntos a favor

The feature of migration from Bigin to Zoho CRM with just a click without losing a single bit of data and without tech expertise.

Desventajas

I didn't see anything disappointed me. It is a CRM for small businesses. I won't complain if it lacks a feature or two that just the big corporations need.

Alternativas consideradas

Copper

Razones para elegir Bigin by Zoho CRM

Clients request

Software anterior

GoldMine Premium Edition y Pipedrive
DeRoy
Calificación general
  • Sector: Propiedad inmobiliaria
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

BEST Small Business CRM

Revisado el 13/3/2022

Very easy to use on a daily basis. Love it.

Puntos a favor

The ease of use, scalability for a small business, as well as easy work flow.

Desventajas

I'm not expecting a lot of automation with the cost of this CRM. So no disappointments.

Alternativas consideradas

Freshsales y Zendesk Suite

Razones para elegir Bigin by Zoho CRM

The workflow and seamless design.

Software anterior

Nutshell y HubSpot CRM

Razones para cambiar a Bigin by Zoho CRM

Cost and same features for what I needed.
Manivarman
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Simple Things reach great lengths

Revisado el 3/7/2020

It has been an awesome experience with the product as well as the support.

Puntos a favor

Simple easy to use UI. Navigation is awesome. Straight up pipeline focused with necessary workflows automation

Desventajas

Contact to account look up is available the vice versa isnt there hence there is difficulty while selecting a contact during deal creation

Alternativas consideradas

Freshsales

Software anterior

Freshsales
Madhan
Calificación general
  • Sector: Productos químicos
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Low Cost CRM

Revisado el 21/2/2022

low-cost CRM with required options

Puntos a favor

I like the interface and very simple not too many options to distract the user very good tool for small business owners to increase productivity

Desventajas

hyperlink for the phone number is missing, call task remainder for the company is missing some time we have a company details without contact person

Arowolo Daniel
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

The most simplest and easiest CRM system for small business

Revisado el 30/6/2022

Puntos a favor

The most simplest and easiest CRM system for small business. the fact that it is focused enough to get small business starting is exactly what I love about the CRM. no cluster features to confused user off.

Desventajas

the pricing structure is a bit more expensive for the targeted users since its focus to small business owners

Alternativas consideradas

Insightly y Freshsales
Carleen
Calificación general
  • Sector: Formación profesional y coaching
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Great for small business

Revisado el 18/4/2021

Easy to set up and learn how to use If you are new to CRM and need one, this is a great starting point, and you can add features you need as you grow.

Puntos a favor

Love that I can customize workflows, and store e-mail templates to reduce the time cost of doing everyday things with more precision.

Desventajas

Would be great if the tasks sent reminders for the day they were due rather than on the day they are set.

Alternativas consideradas

Less Annoying CRM y Keap

Razones para cambiar a Bigin by Zoho CRM

Bigin had the features I needed (e-mail templates) at the price point I needed them. Others, the feature I wanted was at a higher price point AND came with all kinds of features I didn't need, but would have to learn to get the most out of the 1 feature I did.
Luyolo Leroy
Calificación general
  • Sector: Marketing y publicidad
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Prueba gratis
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

CRM Experience using Zoho Bigin

Revisado el 5/12/2021

Client activity is consistent and I don't forget deals

Puntos a favor

The Deal stages and Dashboard features are what I use the most. I am able to keep track of my progress and set activities for myself.

Desventajas

Probability feature for each deal stage would be helpful to estimate what I could close off with on the month

Arman
Calificación general
  • Sector: Marketing y publicidad
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Prueba gratis
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Simple to use, Easy to set up and Everything an SME needs

Revisado el 26/4/2022

Puntos a favor

I'm absolutely in love with Zoho Bigin. I was looking for a tool to manage the sales team in our small business but there wasn't any simple tool to help an SME in managing their team, every other tool was complicated. They are simple to use, easy to set up and have everything you need.

Desventajas

I am unable to edit the last name on the CRM under contacts, some fields are uneditable and I wish they work on giving an option to edit.

Alternativas consideradas

Zoho CRM, Freshdesk y HubSpot CRM